Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Ingebruik

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door Ingebruik »

Brabo schreef: 09 jul 2024 23:13 Toch zal dit ook voor Rob en zijn team wel even doorbijten zijn. De eerste maanden nog geen weekeinde uitzendingen, thuis zitten en dit allemaal moeten ondergaan. Somertijd heeft toch genoeg voor die zender betekend. Zeg maar even de menselijke kant, die is er ook nog.
Je bedoelt: een zelf onderhandelde doorbetaalde zomervakantie van 2,5 maand?

En ja, er zullen vast ook wel wat voorbereidingen voor het weekend gedaan worden
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Ingebruik schreef: 10 jul 2024 07:28
Brabo schreef: 09 jul 2024 23:13 Toch zal dit ook voor Rob en zijn team wel even doorbijten zijn. De eerste maanden nog geen weekeinde uitzendingen, thuis zitten en dit allemaal moeten ondergaan. Somertijd heeft toch genoeg voor die zender betekend. Zeg maar even de menselijke kant, die is er ook nog.
Je bedoelt: een zelf onderhandelde doorbetaalde zomervakantie van 2,5 maand?

En ja, er zullen vast ook wel wat voorbereidingen voor het weekend gedaan worden
Ergens in augustus verwacht ik een bericht dat Rob toch niet bij radio 10 blijft. Of een paar weken dit doen en uiteindelijk in oktober toch nog de deur dichttrekken.
Kar

Bericht door Kar »

Gisteren heb ik naar Gijs geluisterd en hij zet wel een rete strakke show neer op hoog tempo, wat volgens mij perfect op 538 zou passen...
Het contrast met de andere programma's is erg groot, maar daarom niet minder dan Somertijd.
Hipo

Bericht door Hipo »

Talpa wil haar luisterpubliek wijzigen: ik denk nog steeds dat de rek eruit was in de doelgroep van Somertijd en dat Talpa nu gewoon even hard ingrijpt maar wel denkt daarmee op de lange termijn hiermee beter te scoren in de voor hun interessante doelgroep(en).

Dat de fans van Somertijd Gijs niets vinden is logisch. Gek genoeg probeert Gijs de actualiteit er wel in te brengen door zijn talks met 'experts' waar bij Somertijd dat natuurlijk ging via de limericks e.d. Gijs draait een enorme strakke show en de muziek heeft echt de boventoon en tot nu toe klinkt het voor mij prima maar de luistercijfers zullen eerst dalen om daarna hopelijk weer voorzichtig te klimmen.
Radio=10
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Hipo schreef: 10 jul 2024 10:05 Talpa wil haar luisterpubliek wijzigen: ik denk nog steeds dat de rek eruit was in de doelgroep van Somertijd en dat Talpa nu gewoon even hard ingrijpt maar wel denkt daarmee op de lange termijn hiermee beter te scoren in de voor hun interessante doelgroep(en).

Dat de fans van Somertijd Gijs niets vinden is logisch. Gek genoeg probeert Gijs de actualiteit er wel in te brengen door zijn talks met 'experts' waar bij Somertijd dat natuurlijk ging via de limericks e.d. Gijs draait een enorme strakke show en de muziek heeft echt de boventoon en tot nu toe klinkt het voor mij prima maar de luistercijfers zullen eerst dalen om daarna hopelijk weer voorzichtig te klimmen.
Ik denk dat je dit goed ziet. Somertijd had een flinke hoeveelheid vaste fans, maar groei zat er niet in. Het werd toch een beetje een "oude mannen moppen en mopperen show". Dat is op termijn niet houdbaar.

Gijs is een vakman die prima een goede middagshow neer kan zetten. Dat past meer dan uitstekend bij het format van Radio 10 en zal op termijn zeker luisteraars aanspreken.
Rock 'n roll is better than music!
wbravenboer

Bericht door wbravenboer »

Gijs is iemand die het m.i. goed aan kan, geef ze de kans. Voor Somertijd biedt het weekend de gelegenheid het programma aan te passen en de toch wat versleten formule voor het weekend te vernieuwen.
Ik hoop dat de cijfers uiteindelijk gaan stabiliseren, en rond de 8 of 9% komen.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

wbravenboer schreef: 10 jul 2024 11:03 Gijs is iemand die het m.i. goed aan kan, geef ze de kans. Voor Somertijd biedt het weekend de gelegenheid het programma aan te passen en de toch wat versleten formule voor het weekend te vernieuwen.
Het heeft lang geleden, bij de TROS en later bij Veronica, ook in het weekend gezeten. Volgens mij kan dat prima, is het niet teveel van hetzelfde.
banne

Bericht door banne »

Kan me ook voorstellen dat een show zonder sidekicks goedkoper is dan iemand die alleen zit (met nieuwslezer)

Somertijd had natuurlijk:
Rob
Sven
Chantal
Lex
Menno
En op vrijdag Dingmans

Dat zijn toch 5 FTE's om één show te maken, ga dr maar aan staan

Geen idee hoe groot de redactie was (en of die er was) maar die van Gijs zal niet zo groot zijn
jessica

Bericht door jessica »

Joe is met ruim 5% nu toch wel erg dicht al genaderd aan Radio10 met 7%. Dat had 1 jaar geleden toch niemand kunnen denken. Radio10 heeft duidelijk het meeste last van Joe.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Radio 10 is gewoon te jong geworden. Die 70's 80's en 90's zijn gewoon erg populair.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 10 jul 2024 17:59 Joe is met ruim 5% nu toch wel erg dicht al genaderd aan Radio10 met 7%. Dat had 1 jaar geleden toch niemand kunnen denken. Radio10 heeft duidelijk het meeste last van Joe.
Jij misschien niet. Ik heb altijd veel vertrouwen gehad in de visie van DPG. Ze hebben het eerder gedaan met Qmusic en met Joe hebben ze gelijke ambities.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Janno

Bericht door Janno »

Joe rond 5% had ik wel voor mogelijk gehouden, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik deze 'neergang' van radio 10 niet aan zag komen.
jessica

Bericht door jessica »

Ja ik had wel verwacht dat Joe wat marktaandeel zou halen. Eerlijk gezegd had ik 3 a 3,5% verwacht dus ruim 5% is wel boven mijn verwachting.
Maar ik vind het vooral opvallend dat Radio10 zo in elkaar gezakt is. Dat had ik niet gedacht. Radio10 was op een gegeven moment de grootste van de Talpa stations vorig jaar. Een geruime tijd zelfs.
wbravenboer

Bericht door wbravenboer »

Ik denk toch de de belangrijkste oorzaak de Frequentie is, R10 is in ZuidWest Nederland een stuk minder goed te ontvangen. FM wordt gewoon nog veel beluisterd. De 103FM was toch een toppositie. Joe zit qua muziek vrijwel op dezelfde frequentie (....) als 10. Ik betwijfel of de daling echt alleen aan Ekdom en Somertijd is te wijten. De playlist van 10 is toch niet slecht te noemen, maar voor de meeste mensen is radio nu eenmaal toch behang, zolang de irritatiefactor niet te hoog is, en misschien de Herhaalfrequentie (538) niet te vaak is...
Joe doet het gewoon goed.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

wbravenboer schreef: 10 jul 2024 18:30voor de meeste mensen is radio nu eenmaal toch behang, zolang de irritatiefactor niet te hoog is, en misschien de Herhaalfrequentie (538) niet te vaak is...
Joe doet het gewoon goed.
Joe doet het zeker goed. Of de irritatiefactor van Coen en Sander en de herhaalfrequentie van muziek nog tegen ze gaat werken, moet nog blijken. Voorlopig niet.

Radio 10 heeft minder bereik en meer concurrentie dan een jaar terug. Dan is het niet gek dat het marktaandeel wat daalt.
Plaats reactie