Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
wbravenboer

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door wbravenboer »

Gijs is iemand die het m.i. goed aan kan, geef ze de kans. Voor Somertijd biedt het weekend de gelegenheid het programma aan te passen en de toch wat versleten formule voor het weekend te vernieuwen.
Ik hoop dat de cijfers uiteindelijk gaan stabiliseren, en rond de 8 of 9% komen.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

wbravenboer schreef: 10 jul 2024 11:03 Gijs is iemand die het m.i. goed aan kan, geef ze de kans. Voor Somertijd biedt het weekend de gelegenheid het programma aan te passen en de toch wat versleten formule voor het weekend te vernieuwen.
Het heeft lang geleden, bij de TROS en later bij Veronica, ook in het weekend gezeten. Volgens mij kan dat prima, is het niet teveel van hetzelfde.
Rock 'n roll is better than music!
banne

Bericht door banne »

Kan me ook voorstellen dat een show zonder sidekicks goedkoper is dan iemand die alleen zit (met nieuwslezer)

Somertijd had natuurlijk:
Rob
Sven
Chantal
Lex
Menno
En op vrijdag Dingmans

Dat zijn toch 5 FTE's om één show te maken, ga dr maar aan staan

Geen idee hoe groot de redactie was (en of die er was) maar die van Gijs zal niet zo groot zijn
jessica

Bericht door jessica »

Joe is met ruim 5% nu toch wel erg dicht al genaderd aan Radio10 met 7%. Dat had 1 jaar geleden toch niemand kunnen denken. Radio10 heeft duidelijk het meeste last van Joe.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Radio 10 is gewoon te jong geworden. Die 70's 80's en 90's zijn gewoon erg populair.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 10 jul 2024 17:59 Joe is met ruim 5% nu toch wel erg dicht al genaderd aan Radio10 met 7%. Dat had 1 jaar geleden toch niemand kunnen denken. Radio10 heeft duidelijk het meeste last van Joe.
Jij misschien niet. Ik heb altijd veel vertrouwen gehad in de visie van DPG. Ze hebben het eerder gedaan met Qmusic en met Joe hebben ze gelijke ambities.
God is a DJ
Janno

Bericht door Janno »

Joe rond 5% had ik wel voor mogelijk gehouden, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik deze 'neergang' van radio 10 niet aan zag komen.
jessica

Bericht door jessica »

Ja ik had wel verwacht dat Joe wat marktaandeel zou halen. Eerlijk gezegd had ik 3 a 3,5% verwacht dus ruim 5% is wel boven mijn verwachting.
Maar ik vind het vooral opvallend dat Radio10 zo in elkaar gezakt is. Dat had ik niet gedacht. Radio10 was op een gegeven moment de grootste van de Talpa stations vorig jaar. Een geruime tijd zelfs.
wbravenboer

Bericht door wbravenboer »

Ik denk toch de de belangrijkste oorzaak de Frequentie is, R10 is in ZuidWest Nederland een stuk minder goed te ontvangen. FM wordt gewoon nog veel beluisterd. De 103FM was toch een toppositie. Joe zit qua muziek vrijwel op dezelfde frequentie (....) als 10. Ik betwijfel of de daling echt alleen aan Ekdom en Somertijd is te wijten. De playlist van 10 is toch niet slecht te noemen, maar voor de meeste mensen is radio nu eenmaal toch behang, zolang de irritatiefactor niet te hoog is, en misschien de Herhaalfrequentie (538) niet te vaak is...
Joe doet het gewoon goed.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

wbravenboer schreef: 10 jul 2024 18:30voor de meeste mensen is radio nu eenmaal toch behang, zolang de irritatiefactor niet te hoog is, en misschien de Herhaalfrequentie (538) niet te vaak is...
Joe doet het gewoon goed.
Joe doet het zeker goed. Of de irritatiefactor van Coen en Sander en de herhaalfrequentie van muziek nog tegen ze gaat werken, moet nog blijken. Voorlopig niet.

Radio 10 heeft minder bereik en meer concurrentie dan een jaar terug. Dan is het niet gek dat het marktaandeel wat daalt.
Hipo

Bericht door Hipo »

Ik heb nooit begrepen waarom ze de oude frequentie hebben losgelaten, je hebt weliswaar een beter bereik in Brabant maar hier in West Nederland is het beroerd. Veel storing. Maar goed, daar kan nu niets meer aan gedaan worden.
Radio=10
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Hipo schreef: 10 jul 2024 19:09 Ik heb nooit begrepen waarom ze de oude frequentie hebben losgelaten
Ik weet niet hoe dat exact gegaan is tijdens de veiling. Jij wel?
Greatski

Bericht door Greatski »

Brabo schreef: 09 jul 2024 23:13 Toch zal dit ook voor Rob en zijn team wel even doorbijten zijn. De eerste maanden nog geen weekeinde uitzendingen, thuis zitten en dit allemaal moeten ondergaan. Somertijd heeft toch genoeg voor die zender betekend. Zeg maar even de menselijke kant, die is er ook nog.
Vergeet niet alle bushokjes die nu met Gijs vol staan
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Ook het discoprogramma van Dennis Verheugd sneuvelt. Bijzonder jammer, misschien wel het leukste muziekprogramma op de landelijke radio momenteel. Vanuit format technisch/commercieel oogpunt misschien best te begrijpen, want het was best een freak programma met ook wat meer onbekende platen, minimixen en remixes. . Maar ga het zeer missen.
https://radiowereld.nl/medianieuws/2024 ... tktGzsWLJw

Lijkt er steeds meer op dat r10 de concurrentie aan wil met Joe door min of meer dezelfde lijn te volgen als Joe. Benieuwd of dat al dan niet de juiste keuze blijkt te zijn.
Stophoest

Bericht door Stophoest »

De Nachtwacht schreef: 13 jul 2024 10:34 Ook het discoprogramma van Dennis Verheugd sneuvelt. Bijzonder jammer, misschien wel het leukste muziekprogramma op de landelijke radio momenteel. Vanuit format technisch/commercieel oogpunt misschien best te begrijpen, want het was best een freak programma met ook wat meer onbekende platen, minimixen en remixes. . Maar ga het zeer missen.
https://radiowereld.nl/medianieuws/2024 ... tktGzsWLJw

Lijkt er steeds meer op dat r10 de concurrentie aan wil met Joe door min of meer dezelfde lijn te volgen als Joe. Benieuwd of dat al dan niet de juiste keuze blijkt te zijn.
Ik lees dat Dennis Verheugd best teleurgesteld is. Wat ik mij kan voorstellen. Ik ben geen liefhebber van dergelijke muziek maar het was er wel eentje die een beetje buiten de lijntjes kleurt.
Je hebt kink- en stophoest.
Plaats reactie