Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Streampie

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door Streampie »

GerjanCluistra schreef: 20 jun 2024 09:32
Streampie schreef: 19 jun 2024 20:46 Goed punt, Phoenix. We doen hier soms (eh...vaak!) inderdaad aannames gebaseerd op niks of ons eigen wensdenken.
Niks aannames, wensdenken of een goed punt. Gewoon lezen wat de verschillende media hebben gemeld.
Ik zeg toch niet dat we dat in deze zaak doen? Phoenix mag best een kritische noot plaatsen en hij zegt letterlijk dat HIJ het niet gelezen heeft.
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Orange schreef: 20 jun 2024 11:51
GerjanCluistra schreef: 20 jun 2024 09:29
Phoenix schreef: 19 jun 2024 20:26

Enkelen van jullie lezen iets wat ik niet lees. Waar staat dat dit in het contract is opgenomen? Ik lees dat de rechter heeft gezegd dat de zenderleiding en Rob van Someren niet zijn betrokken in de besluitvorming.

De rechter is het met Van Someren eens, liet ze aan het einde van de zitting blijken. "Ik vind het van Talpa niet zorgvuldig wat er is gebeurd. Wat ik heel erg mis, is dat de dj niet in de besluitvorming is meegenomen. Als er iets wijzigt in de programmering, verwacht ik dat u met de hoofdrolspelers overlegt." Tegen Van Someren zei ze: "U bent voor een voldongen feit gesteld." (bron: nu.nl)

Dit lees ik als reden waarom Van Someren in zijn gelijk is gesteld en niet omdat een tijdslot zwart op wit in het contract staat. Tenzij ik iets gemist heb.
Ja, je hebt blijkbaar iets gemist.

https://www.radiofreak.nl/rob-van-somer ... iddagshow/

Rob vindt dat een weekendprogramma niet in zijn huidige arbeidscontract past, waarin zou staan dat hij op doordeweekse dagen van 16:00 uur tot 19:00 uur werkt. De dj wil dat de arbeidsvoorwaarden niet wijzigen en Radio 10 zich houdt aan gemaakte afspraken in zijn contract.
Dan is het nog niet waar. Rob vindt dat het niet in zijn arbeidscontract past. Via de berichtgeving staat er nergens dat dit via de rechtszaak ook bevestigd is. Dat betekent niet dat het er niet in staat, maar het is ook nog nergens klip en klaar gemeld dat het er wel in staat.
En daarom schreef ik ook 'Zoals ik het lees...'
Schopt graag tegen heilige huisjes...
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Streampie schreef: 20 jun 2024 14:35
GerjanCluistra schreef: 20 jun 2024 09:32
Streampie schreef: 19 jun 2024 20:46 Goed punt, Phoenix. We doen hier soms (eh...vaak!) inderdaad aannames gebaseerd op niks of ons eigen wensdenken.
Niks aannames, wensdenken of een goed punt. Gewoon lezen wat de verschillende media hebben gemeld.
Ik zeg toch niet dat we dat in deze zaak doen? Phoenix mag best een kritische noot plaatsen en hij zegt letterlijk dat HIJ het niet gelezen heeft.
Dat klopt, je hebt het letterlijk gezegd. Neemt niet weg dat ik hetgeen je schreef wel zo heb uitgelegd.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Hevoolst

Bericht door Hevoolst »

“Dan is het nog niet waar. Rob vindt dat het niet in zijn arbeidscontract past. Via de berichtgeving staat er nergens dat dit via de rechtszaak ook bevestigd is. Dat betekent niet dat het er niet in staat, maar het is ook nog nergens klip en klaar gemeld dat het er wel in staat.“

Er is nog geen vonnis. Daarin kun je lezen hoe de rechter oordeelt over de kwestie, die in Kort Geding aan haar is voorgelegd. Tijdens de zitting heeft de rechter de partijen opgedragen om te onderhandelen. Mocht dat niet lukken, dan volgt er een vonnis, waarbij de rechter al heeft aangegeven wie de meeste blaam treft, namelijk Talpa
Deezers

Bericht door Deezers »

Morgen D-Day
chopke

Bericht door chopke »

Deezers schreef: 23 jun 2024 11:10 Morgen D-Day
Zou het?

https://www.spreekbuis.nl/patrick-kicke ... omt-eraan/
-bier
Phoenix

Bericht door Phoenix »

chopke schreef: 23 jun 2024 12:00
Zou het?

Dat Van Someren naar Joe gaat?
Dat Van Someren naar 100%NL gaat?
Dat Van Someren naar Radio 2 gaat?
God is a DJ
chopke

Bericht door chopke »

Phoenix schreef: 23 jun 2024 12:12
chopke schreef: 23 jun 2024 12:00
Zou het?

Dat weet je bij Patrick maar nooit :D
-bier
Phoenix

Bericht door Phoenix »

chopke schreef: 23 jun 2024 16:21
Persoonlijk zou ik een transfer naar 100%NL het interessants vinden. Ik denk dat er in Nederland ruimte is voor een zender die muzikaal een mix brengt van Nederlandse/Nederlandstalige en middle of the road muziek. Een format dat in de jaren ‘80 gebracht werd door de TROS en Veronica op 2. Een dergelijk format past binnen de kavelvoorwaarden van 100%NL. De komst van Van Someren zou zo’n format en zender verder omhoog kunnen stuwen.

Eerst maar de uitkomsten van morgen afwachten.
God is a DJ
banne

Bericht door banne »

Phoenix schreef: 23 jun 2024 17:01
chopke schreef: 23 jun 2024 16:21

Persoonlijk zou ik een transfer naar 100%NL het interessants vinden. Ik denk dat er in Nederland ruimte is voor een zender die muzikaal een mix brengt van Nederlandse/Nederlandstalige en middle of the road muziek. Een format dat in de jaren ‘80 gebracht werd door de TROS en Veronica op 2. Een dergelijk format past binnen de kavelvoorwaarden van 100%NL. De komst van Van Someren zou zo’n format en zender verder omhoog kunnen stuwen.

Eerst maar de uitkomsten van morgen afwachten.
Benieuwd of het van Someren publiek ook van de 100% NL muziek is. Ik haak af in ieder geval in dat geval, teveel palingsound en Muus Geeuwis
Pot

Bericht door Pot »

Van Someren en 100%NL lijkt mij echt een mismatch. Overigens vind ik de combi Somertijd en Radio 10 ook niet perfect. Beide zenders richten zich toch wat meer op vrouwen en 100%NL ook op recentere muziek. Een beetje de Sky Radio van de Nederlandse muziek en is erg feel good. Somertijd is toch wat meer een mannenprogramma en richt zich toch niet echt op de onderkant van de doelgroep. Een volkszender in combinatie met zijn humor zou ik wel vinden passen, maar dan kom je al snel op SterrenNL of RadioNL uit. Die zullen niet de financiën en het bereik hebben.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Ik zou 100%NL juist wel een mooie combi vinden. Persoonlijk vind ik Rob prima bij feelgood passen, wat hij volgens mij ook bewijst bij Radio 10.

Rob zal voorkeur hebben voor de middag, maar daar zit Barry Paf al op 100%NL. Rob van Someren in de ochtend op 100%NL lijkt mij wel een mooi experiment. Ik ben benieuwd wat er dan met de luistercijfers gebeurt.
Rock 'n roll is better than music!
chopke

Bericht door chopke »

Johan Derksen zei net in Vandaag Inside Oranje dat hij naar Radio 10 gaat. Zou dit op de plek zijn waar nu De Nachtwacht geprogrammeerd staat?
-bier
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Wat een rare move is dit nu weer?
Orange

Bericht door Orange »

chopke schreef: 23 jun 2024 23:06 Johan Derksen zei net in Vandaag Inside Oranje dat hij naar Radio 10 gaat. Zou dit op de plek zijn waar nu De Nachtwacht geprogrammeerd staat?
ik hoorde het. Vreselijk. Hopelijk net als bij Veronica dan na middernacht of slechts 1x per week.
Is er dan niemand die tegen John de Mol durft te zeggen dat dit een heel slecht idee is?
Plaats reactie