Ja, ik had een beetje hetzelfde als Stefan hierboven, maar je hebt zeker een punt.Phoenix schreef: 19 jun 2024 20:26De Nachtwacht schreef: 19 jun 2024 15:47 zoals ik al een klein beetje had verwacht stond het inderdaad in zijn contract, omdat een rechtzaak anders weinig zin zou hebben gehad.Enkelen van jullie lezen iets wat ik niet lees. Waar staat dat dit in het contract is opgenomen? Ik lees dat de rechter heeft gezegd dat de zenderleiding en Rob van Someren niet zijn betrokken in de besluitvorming.GerjanCluistra schreef: 19 jun 2024 18:51 Zoals ik het lees heeft Rob van Someren gewoon heel goede afspraken gemaakt en dat ook op papier laten zetten.
De rechter is het met Van Someren eens, liet ze aan het einde van de zitting blijken. "Ik vind het van Talpa niet zorgvuldig wat er is gebeurd. Wat ik heel erg mis, is dat de dj niet in de besluitvorming is meegenomen. Als er iets wijzigt in de programmering, verwacht ik dat u met de hoofdrolspelers overlegt." Tegen Van Someren zei ze: "U bent voor een voldongen feit gesteld." (bron: nu.nl)
Dit lees ik als reden waarom Van Someren in zijn gelijk is gesteld en niet omdat een tijdslot zwart op wit in het contract staat. Tenzij ik iets gemist heb.
Ik had dat opgemaakt uit de zin: Rob van Someren wint het kort geding tegen Radio 10 over de verplaatsing van ‘Somertijd’ als de rechter uitspaak doet.
Immers had hij de rechtzaak aangespannen omdat volgens hem in zijn contract staat dat hij de middagshow presenteert.
Maar inderdaad, die conclusie zou zomaar niet correct kunnen zijn, hoewel het me op het moment dat ik het plaatste voor de hand leek liggen blijkt het nergens (duidelijk) uit.