Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Jobfr

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door Jobfr »

Dubbel
Laatst gewijzigd door Jobfr op 19 jun 2024 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Wauw dan stond dus echt in het contract dat het doordeweeks moest zijn waarschijnlijk. Of echt 16-19?
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Die gaat gewoon vertrekken want er wordt nu een niet werkbare situatie gecreëerd voor beide partijen aangezien Talpa met Gijs verder wil.
jessica

Bericht door jessica »

Hij bereidt zijn rechtszaken wel goed voor Rob van Someren. Hij wint ze allemaal. Vaak genoeg met andere rechtszaken dat Talpa in het verleden in het gelijk is gesteld. Maar met Rob van Someren is het een andere zaak. Ik denk inderdaad ook dat de hele zaak afgekocht gaat worden.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

jessica schreef: 19 jun 2024 14:23 Hij bereidt zijn rechtszaken wel goed voor Rob van Someren. Hij wint ze allemaal. Vaak genoeg met andere rechtszaken dat Talpa in het verleden in het gelijk is gesteld. Maar met Rob van Someren is het een andere zaak. Ik denk inderdaad ook dat de hele zaak afgekocht gaat worden.
Ik denk dat het zonder concurrentie beding einde oefening wordt, tenminste ik denk dat dat de uitkomst wordt. En dan kan hij hopelijk snel starten op 100% NL. Radio 10 komt er slecht uit!
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

zoals ik al een klein beetje had verwacht stond het inderdaad in zijn contract, omdat een rechtzaak anders weinig zin zou hebben gehad. Talpa/radio 10 komt hier wel slecht uit, eerst met de salariskwestie en nu met de contractuele kwestie. Ook naar buiten geen fraaie reclame.

Nu benieuwd of ze er de komende dagen uitkomen, en zo ja wat er dan uitkomt. Kan me moeilijk voorstellen dat van Someren gewoon op 16-19 blijft zitten, omdat Gijs al is vastgelegd. Talpa zal om die reden ook niet willen dat rob uiteindelijk gelijk krijgt van de rechter. Dus zou zomaar een (voor Rob gunstige) exit kunnen worden.
wbravenboer

Bericht door wbravenboer »

Zou er misschien iets zijn gemist met de toenmalige overname door Talpa? Toch hoop ik dat ze uit kunnen komen, aan de ene kant kan Somertijd m.i. wel een beetje verandering gebruiken, maar ik snap de vaste fans zeker wel. Persoonlijk hoop ik niet Somertijd naar 100%NL zou gaan, maar dat zien we wel. Gijs valt wel met zijn neus in de boter ;)
Dalet123

Bericht door Dalet123 »

wbravenboer schreef: 19 jun 2024 16:12 Zou er misschien iets zijn gemist met de toenmalige overname door Talpa? Toch hoop ik dat ze uit kunnen komen, aan de ene kant kan Somertijd m.i. wel een beetje verandering gebruiken, maar ik snap de vaste fans zeker wel. Persoonlijk hoop ik niet Somertijd naar 100%NL zou gaan, maar dat zien we wel. Gijs valt wel met zijn neus in de boter ;)
Waarom valt Gijs met zijn neus in de boter?
Deezers

Bericht door Deezers »

Talpa zit helemaal niet te wachten op inspraak in de programmering van de DJ's. Dan gaan Julia en Jordi bij 538 klagen over dat ze een betere plek wensen en krijg je welles/nietes over de luistercijfers etc. Rob zal wel tot het einde van het jaar doorbetaald krijgen met vrijstelling van werkzaamheden en mag ondertussen elders aan de slag. Of ze laten hem doordeweeks zitten en de rest van zijn team moet met Gijs de weekendshow maken hahaha.
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Zoals ik het lees heeft Rob van Someren gewoon heel goede afspraken gemaakt en dat ook op papier laten zetten. De gemiddelde koekenbakker redt zoiets niet maar, in zijn positie kan je zoiets bedwingen.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Streampie

Bericht door Streampie »

Van Someren is niet mijn favoriete dj, maar dit regelt 'ie contractueel gewoon goed voor zichzelf. Blijven bij Talpa is nu natuurlijk zo goed als onmogelijk voor hem, dus inderdaad, hij zal vertrekken met een afkoopsom of tot einde contract doorbetaald thuis zitten.

Wat een puinhoop maakt Talpa hier van.
Hipo

Bericht door Hipo »

Rob heeft het gewoon 'goed' gedaan, hij wint nu weer een rechtszaak. Ik denk dat de juridische afdeling van Talpa wel even door John onder handen mag worden genomen. Daar mag wel eens een wissel komen ;-)

Maar dit kent alleen maar verliezers. Jammer, Rob is een vakman en ik had hem ook meer inspraak gegund bij R10. Bijzonder is nu de argumentatie van Talpa: Met Staverman kunnen we beter de concurrentie aan met JOE dan met Van Someren. Oftewel, bij Talpa denken ze dus dat Somertijd een minder sterke concurrent is dan met Staverman. Dat doet mij bevestigen in de gedachte dat ze het profiel van het programma Somertijd in combinatie met de luistercijfers niet voldoende vinden om door te gaan. Ergens zien zij een probleem t.a.v. JOE.
Radio=10
Phoenix

Bericht door Phoenix »

De Nachtwacht schreef: 19 jun 2024 15:47 zoals ik al een klein beetje had verwacht stond het inderdaad in zijn contract, omdat een rechtzaak anders weinig zin zou hebben gehad.
GerjanCluistra schreef: 19 jun 2024 18:51 Zoals ik het lees heeft Rob van Someren gewoon heel goede afspraken gemaakt en dat ook op papier laten zetten.
Enkelen van jullie lezen iets wat ik niet lees. Waar staat dat dit in het contract is opgenomen? Ik lees dat de rechter heeft gezegd dat de zenderleiding en Rob van Someren niet zijn betrokken in de besluitvorming.

De rechter is het met Van Someren eens, liet ze aan het einde van de zitting blijken. "Ik vind het van Talpa niet zorgvuldig wat er is gebeurd. Wat ik heel erg mis, is dat de dj niet in de besluitvorming is meegenomen. Als er iets wijzigt in de programmering, verwacht ik dat u met de hoofdrolspelers overlegt." Tegen Van Someren zei ze: "U bent voor een voldongen feit gesteld." (bron: nu.nl)

Dit lees ik als reden waarom Van Someren in zijn gelijk is gesteld en niet omdat een tijdslot zwart op wit in het contract staat. Tenzij ik iets gemist heb.
God is a DJ
Streampie

Bericht door Streampie »

Goed punt, Phoenix. We doen hier soms (eh...vaak!) inderdaad aannames gebaseerd op niks of ons eigen wensdenken.
StefanMiedema91

Bericht door StefanMiedema91 »

Phoenix schreef: 19 jun 2024 20:26
De Nachtwacht schreef: 19 jun 2024 15:47 zoals ik al een klein beetje had verwacht stond het inderdaad in zijn contract, omdat een rechtzaak anders weinig zin zou hebben gehad.
GerjanCluistra schreef: 19 jun 2024 18:51 Zoals ik het lees heeft Rob van Someren gewoon heel goede afspraken gemaakt en dat ook op papier laten zetten.
Enkelen van jullie lezen iets wat ik niet lees. Waar staat dat dit in het contract is opgenomen? Ik lees dat de rechter heeft gezegd dat de zenderleiding en Rob van Someren niet zijn betrokken in de besluitvorming.

De rechter is het met Van Someren eens, liet ze aan het einde van de zitting blijken. "Ik vind het van Talpa niet zorgvuldig wat er is gebeurd. Wat ik heel erg mis, is dat de dj niet in de besluitvorming is meegenomen. Als er iets wijzigt in de programmering, verwacht ik dat u met de hoofdrolspelers overlegt." Tegen Van Someren zei ze: "U bent voor een voldongen feit gesteld." (bron: nu.nl)

Dit lees ik als reden waarom Van Someren in zijn gelijk is gesteld en niet omdat een tijdslot zwart op wit in het contract staat. Tenzij ik iets gemist heb.
Per 1 juli zou Gijs Staverman met een middagprogramma bij Radio 10 beginnen. Somertijd zou daarvoor naar het weekend moeten verhuizen. Van Someren (60) werkt al negen jaar voor Radio 10 en eist dat zijn arbeidsvoorwaarden niet wijzigen en Radio 10 zich houdt aan de gemaakte afspraken in het contract. Daarin staat dat hij een programma maakt op werkdagen tussen 16.00 en 19.00 uur.
volgens de berichtgeving vh AD zou dat schijnbaar wel in zijn contract staan; dunno of het waar is want ik of anderen hier op het forum hebben het contract niet gelezen, maar het schijnt wel waar te zijn

bron: https://www.ad.nl/show/voorlopig-oordee ... ~a1a8278a/
Plaats reactie