Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
jessica

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door jessica »

Calypso schreef: 18 mei 2024 11:18
StefanT schreef: 17 mei 2024 22:49
Vanjeafisharder schreef: 17 mei 2024 22:22 Hij zit aan zijn contract vast dus kan niet 123 weg, dus ik vermoed wel een ziekmelding incoming binnenkort. Of hij gaat met frisse tegenzin dat weekend gewoon uitzitten tot einde contract.
Voor 40.000 per maand zit je dat toch lekker uit
Waar komt dat verhaal van 40k/maand vandaan? Volgens mij was het 27k/maand huidig salaris en zou er 40k/jaar bijkomen (effectief dus ongeveer 3k/maand) waardoor hij op 30k/maand uitkomt. Niet dat ik daarvoor niet m'n tijd in het weekend uit zou zitten overigens..
Dit zijn inderdaad volgens mij de juiste bedragen. 27K bruto salaris per maand en de rechtszaak ging om 40K extra per jaar als bonus.
Dan kom je dus grofweg op een salaris van 30K per maand.
De rechter had beslist dat Rob hierover gelijk had t.o.v. Talpa.

De werkverhouding wordt er meestal niet beter op als je een rechtszaak voert tegen je werkgever.

Maar Rob heeft gewoon een doorlopend contract blijkbaar. Talpa moet zijn salaris gewoon doorbetalen. Nu 27k per maand voor het weekend ipv 5 dagen per week. Tot einde contract.

Wel denk ik dat als Rob overstapt naar een andere radiostation hij dit salaris niet meer zal kunnen krijgen of wel. Misschien bij JOE. Die hebben nog een uithangbord nodig in de middag. Maar zou wel haaks staan op de koers die JOE nu vaart. Low profile.
Greatski

Bericht door Greatski »

Veronica heeft al Wouter vd Goes voor de middag binnengehaald
Joe wil denk ik niet zo'n druk programma smiddags
Dus misschien toch 100procentnl :D
Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer »

Bij die commerciele omroepen wisselen ze net zo makkelijk van dj's alsof ze elke dag een schone onderbroek aantrekken. Rob van Someren was al een tijdje aan het steggelen met Talpa over z'n salaris dat te weinig zou zijn. De hoogste rechter heeft hem toen in het gelijk gesteld. Dat zal bij Radio 10 niet fijn gevallen zijn. Ik vraag me af of Rob het gaat pikken dat ie naar het weekend is gedegradeerd. Wie weet duikt ie straks weer ergens anders op. Wie weet bij Veronica of Joe of misschien wel Q music.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht
Deezers

Bericht door Deezers »

Zwarte IJsbeer schreef: 18 mei 2024 14:45 Bij die commerciele omroepen wisselen ze net zo makkelijk van dj's alsof ze elke dag een schone onderbroek aantrekken. Rob van Someren was al een tijdje aan het steggelen met Talpa over z'n salaris dat te weinig zou zijn. De hoogste rechter heeft hem toen in het gelijk gesteld. Dat zal bij Radio 10 niet fijn gevallen zijn. Ik vraag me af of Rob het gaat pikken dat ie naar het weekend is gedegradeerd. Wie weet duikt ie straks weer ergens anders op. Wie weet bij Veronica of Joe of misschien wel Q music.
Als je iets niet moet gaan doen in lopende rechtzaken is een soort van werkweigering of laten zien dat je er veel minder plezier in hebt / je best doet. Dat weet Rob ook wel. Uiteindelijk is Wietze bij 538 ook met een leuke afkoopsom weggegaan, die mocht ook maandenlang niks zeggen over zijn werkzaamheden toen hij uit de ochtend was gehaald en niet op zender. Deed hij dat wel kon ie fluiten naar zijn centen.

Ben vooral benieuwd naar of het weekend gaat werken. Je mist de dynamiek en actualiteit van doordeweeks. In het weekend luister ik zelf geen radio. Dus misschien houd je 10% van je vaste luisteraars over en is de rest vooral een andere/nieuwe doelgroep. Kan je 2 dagen vuurwerk maken en daarna weer een week wachten? Het lijkt er op dat ze hopen dat Rob er geen zin meer in heeft straks en zelf opzegt, dan zijn ze meteen van alles af. Kan me voorstellen dat de eerste weken zwaar gaan zijn. Ook midden in de zomer starten is niet heel handig, of ze moeten al een vakantie hebben afgestemd dan is het misschien nog 2/3 weekenden knallen en daarna grotendeels vrij tot eind augustus. En dan zie je in september wel weer.
Le Son Dancefloor

Bericht door Le Son Dancefloor »

Greatski schreef: 18 mei 2024 12:17 Veronica heeft al Wouter vd Goes voor de middag binnengehaald
misschien kunnen ze nog van wout af? proeftijd of bij 100%NL/SLAM/Sublime stallen. Van Someren is waardevoller voor Veronica dan Wout van der Goes.
wbravenboer

Bericht door wbravenboer »

Vanmiddag is de golfdag van Somertijd, de fans zijn een trouwe en emotionele groep. Ik denk dat Rob en zijn team zich wel gesteund voelen.
Het is natuurlijk wel zo dat alle steunbetuigingen niet een soort overweldigende meerderheid vormt van luisteraars, uiteindelijk zullen de luistercijfers toch de doorslag geven.
Hipo

Bericht door Hipo »

wbravenboer schreef: 18 mei 2024 16:04 Vanmiddag is de golfdag van Somertijd, de fans zijn een trouwe en emotionele groep. Ik denk dat Rob en zijn team zich wel gesteund voelen.
Het is natuurlijk wel zo dat alle steunbetuigingen niet een soort overweldigende meerderheid vormt van luisteraars, uiteindelijk zullen de luistercijfers toch de doorslag geven.
Dat denk ik ook, ik las ook reacties van luisteraars die Staverman achterna gaan. De harde kern hopt mee. Maar die andere groep luisteraars is misschien net zo of zo niet belangrijker.
Radio=10
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Le Son Dancefloor schreef: 18 mei 2024 15:53
Greatski schreef: 18 mei 2024 12:17 Veronica heeft al Wouter vd Goes voor de middag binnengehaald
misschien kunnen ze nog van wout af? proeftijd of bij 100%NL/SLAM/Sublime stallen. Van Someren is waardevoller voor Veronica dan Wout van der Goes.
Gaat niet gebeuren of je moet geloven in roddels van kicken dat Rob van Someren naar uitdienen van zijn contract bij radio 10 misschien richting 100%NL gaat ook
Mediahuis
Marcomarco

Bericht door Marcomarco »

Somertijd is voor mij altijd de reden geweest niet naar radio 10 te luisteren. Smaken verschillen
StefanT

Bericht door StefanT »

Hij kan een half jaar achter de schermen werken. Of een sabatical houden, zo erg is zes maanden niet werken met tonnen op de bank
Hipo

Bericht door Hipo »

Chantal gaat al niet mee naar het weekend. Dus Rob zal ook moeten nadenken wat ze met het programma gaan doen qua inhoud denk ik.
Radio=10
Daanradiofan

Bericht door Daanradiofan »

Ik denk dat Radio 10 beter Gijs een programma had kunnen geven tussen 14-16. En dan had je gewoon Rob tussen 16-19. Zelf was ik nooit fan van Rob zelf, maar er zijn genoeg mensen die wél fan zijn. En met al die jaren meeverhuisd misschien ook van veronica.

En Gijs in het weekend zetten leek me ook geen goed idee, die gaat er dan ineens op achteruit van 5 dagen naar 2 dagen.
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

Daanradiofan schreef: 19 mei 2024 00:10 Ik denk dat Radio 10 beter Gijs een programma had kunnen geven tussen 14-16. En dan had je gewoon Rob tussen 16-19. Zelf was ik nooit fan van Rob zelf, maar er zijn genoeg mensen die wél fan zijn. En met al die jaren meeverhuisd misschien ook van veronica.

En Gijs in het weekend zetten leek me ook geen goed idee, die gaat er dan ineens op achteruit van 5 dagen naar 2 dagen.
Eens, helemaal mee eens.
Verder gijs naar het weekend is niks geks natuurlijk, ivm met zn gezinnetje.
En rick van velthuysen ging ook naar het weekend, terwijl hij het best beluisterde doordeweekse nachtelijke radio progamma had
Durashift

Bericht door Durashift »

Ron Vergouwen had de aankondiging van Rob van Someren over de verhuizing naar het weekend als radiomoment van de week gekozen, op radio 1 in de Perstribune.

Hij zei ook dat Rob, naar verluidt, in gesprek zou zijn met een andere zender.

~~~~

Ik zou ook.'not.amused' zijn als mijn werkgever opeens zegt dat ik alleen maar in het weekend mag werken en doordeweeks niet meer. Dat is ingrijpend voor de privé structuur thuis, vind ik.

Ik kan ook moeilijk geloven dat een zakelijk bedrijf zoals Talpa hetzelfde salaris aan Rob gaat betalen voor fiks minder uren werk.
Nou zijn er wel enkele, arbeidsrechtelijke, wettelijke bepalingen dat mensen in loondienst er niet op achteruit mogen gaan bij bepaalde bedrijfsbeslissingen maar of die hier ook van toepassing zijn?
Laatst gewijzigd door Durashift op 19 mei 2024 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Deezers

Bericht door Deezers »

Durashift schreef: 19 mei 2024 14:09 Ron Vergouwen had de aankondiging van Rob van Someren over de verhuizing naar het weekend als radiomoment van de week gekozen, op radio 1 in de Perstribune.

Hij zei ook dat Rob, naar verluidt, in gesprek zou zijn met een andere zender.

~~~~

Ik zou ook.'not.amused' zijn als mijn werkgever opeens zegt dat ik alleen maar in het weekend mag werken en doordeweeks niet meer. Dat is ingrijpend voor de privé structuur thuis, vind ik.

Ik kan ook mogelijk geloven dat een zakelijk bedrijf zoals Talpa hetzelfde salaris aan Rob gaat betalen voor fiks minder uren werk.
Nou zijn er wel enkele, arbeidsrechtelijke, wettelijke bepalingen dat mensen in loondienst er niet op achteruit mogen gaan bij bepaalde bedrijfsbeslissingen maar of die hier ook van toepassing zijn?
Rob zal in zijn contract wel hebben staan dat Radio 10 de programmering maakt en zijn werktijden daaraan worden gekoppeld. Normaal gesproken zou je bij verplichte veranderingen van werktijden/dagen bezwaar kunnen maken, anders kan iedereen natuurlijk een wijziging in de programmering weigeren.
Plaats reactie