Waarom denk je dat Sky Radio ene Mattie & Wietse bij Qmusic wilde halen? Dat was vast niet voor de muziek.C90 schreef: ↑01 okt 2023 11:29Eeuhhh Sky ?Er zijn echter nog steeds mensen die denken dat als je de juiste muziek draait, er een goedbeluisterd radiostation van te maken is.
Inderdaad speelt een club dan anders. Maar ze investeren ook in nieuwe aanwinsten dan. Het is niet alleen leegloop, maar ook nieuw bloed aantrekken. Kijk niet alleen wat weggaat, maar ook wat er goed nieuw bij zou passen.
Veranderingen Radio 10
Moderator: admin6
-
Re: Veranderingen Radio 10
De luistercijfers van de ochtend blijven achter bij Sky. Overdag scoort Sky met een non-stop format nog altijd uitstekend.GerjanCluistra schreef: ↑14 okt 2023 22:24Waarom denk je dat Sky Radio ene Mattie & Wietse bij Qmusic wilde halen? Dat was vast niet voor de muziek.C90 schreef: ↑01 okt 2023 11:29Eeuhhh Sky ?Er zijn echter nog steeds mensen die denken dat als je de juiste muziek draait, er een goedbeluisterd radiostation van te maken is.
Inderdaad speelt een club dan anders. Maar ze investeren ook in nieuwe aanwinsten dan. Het is niet alleen leegloop, maar ook nieuw bloed aantrekken. Kijk niet alleen wat weggaat, maar ook wat er goed nieuw bij zou passen.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
-
Klopt, daarom was die ochtendshow ook een goed idee. Of zoals Edwin Evers het zei; ‘mensen willen in de ochtend geïnformeerd worden’.Phoenix schreef: ↑14 okt 2023 22:32De luistercijfers van de ochtend blijven achter bij Sky. Overdag scoort Sky met een non-stop format nog altijd uitstekend.GerjanCluistra schreef: ↑14 okt 2023 22:24Waarom denk je dat Sky Radio ene Mattie & Wietse bij Qmusic wilde halen? Dat was vast niet voor de muziek.
Ik denk dat je tijdens kantooruren prima weg komt met non-stop muziek in een goede muziekmix. Maar het zou me verbazen als Sky Radio ooit nog de nummer 1 van Nederland word zoals in de jaren 90.
Zou er een dag komen dat Jeroen Nieuwenhuize niét een plaat doorstart met “Wat vind u van Jeroen Nieuwenhuize mevrouw…” enz. Het valt me op dat er zo weinig vernieuwing zit in dat soort tekstjes. Hij gebruikt dit al héél erg lang en élke dag. Ik hoor het vrijwel dagelijks en erger me er kapot aan. Bedenk eens iets anders!
Beetje zoals Ekdom met z’n eindeloze bij Hoevelaken linksaf en de monsterfile (die eerste sinds kort gelukkig niet meer)
Beetje zoals Ekdom met z’n eindeloze bij Hoevelaken linksaf en de monsterfile (die eerste sinds kort gelukkig niet meer)
-
top 4000 breidt uit met de top 4000 in concert, 1 dag voor de lijst start.
De lijst zelf is van 25 november tot en met 22 december te horen.
Ze gaan er dus een week langer over doen dan anders, als ik me niet vergis.
https://radiowereld.nl/medianieuws/2023 ... n-concert/
Heel jammer dat ze de uitzendperiode hebben veranderd. De laatste jaren was het steeds van 4 t/m 24 december, nu is de finale dus al de 22e. Toch een veel minder logisch moment om naartoe te werken. En het lijkt me ook wel duidelijk dat ze niet meer tot middernacht doorgaan, maar waarschijnlijk tot 21:00 uur of zo.
-
Ekdom is ook gewoon een soundboard van zichzelf geworden.banne schreef: ↑23 okt 2023 12:43 Zou er een dag komen dat Jeroen Nieuwenhuize niét een plaat doorstart met “Wat vind u van Jeroen Nieuwenhuize mevrouw…” enz. Het valt me op dat er zo weinig vernieuwing zit in dat soort tekstjes. Hij gebruikt dit al héél erg lang en élke dag. Ik hoor het vrijwel dagelijks en erger me er kapot aan. Bedenk eens iets anders!
-
Heeft denk ik alles te maken met de nieuwe luistercijfermeting. Een finale op vrijdag scoort waarschijnlijk beter dan op zondag, en na 21:00 wordt de luisterichtheid een stuk lager. Op deze manier profiteren ze er optinaal van.Layka schreef: ↑24 okt 2023 14:17 Heel jammer dat ze de uitzendperiode hebben veranderd. De laatste jaren was het steeds van 4 t/m 24 december, nu is de finale dus al de 22e. Toch een veel minder logisch moment om naartoe te werken. En het lijkt me ook wel duidelijk dat ze niet meer tot middernacht doorgaan, maar waarschijnlijk tot 21:00 uur of zo.
Heel jammer, heeft me veel plezierige avonden bezorgd de afgelopen jaren in december.
Ja eens, verheugde me vooral op de weekendavonden waarop er normaal weinig te horen is... had er dan een Top 5000 van gemaakt zou ik zeggenDe Nachtwacht schreef: ↑24 okt 2023 14:27Heeft denk ik alles te maken met de nieuwe luistercijfermeting. Een finale op vrijdag scoort waarschijnlijk beter dan op zondag, en na 21:00 wordt de luisterichtheid een stuk lager. Op deze manier profiteren ze er optinaal van.Layka schreef: ↑24 okt 2023 14:17 Heel jammer dat ze de uitzendperiode hebben veranderd. De laatste jaren was het steeds van 4 t/m 24 december, nu is de finale dus al de 22e. Toch een veel minder logisch moment om naartoe te werken. En het lijkt me ook wel duidelijk dat ze niet meer tot middernacht doorgaan, maar waarschijnlijk tot 21:00 uur of zo.
Heel jammer, heeft me veel plezierige avonden bezorgd de afgelopen jaren in december.
Gaan ze dan vanaf bijvoorbeeld 21u niet herhalen? Om 6u 's ochtends luisteren veel mensen nog niet, dus de herhaling vanaf 21u is dan wat mij betreft ook een plezierige avond.
Ik vind het voordeel van de Top4000 tov de Top2000 dat het 's nachts stopt en dan is herhaling van wat overdag wordt uitgezonden prima.
Ik vind het voordeel van de Top4000 tov de Top2000 dat het 's nachts stopt en dan is herhaling van wat overdag wordt uitgezonden prima.
Het concert voor 24 november is uitverkochtDe Nachtwacht schreef: ↑24 okt 2023 11:25 top 4000 breidt uit met de top 4000 in concert, 1 dag voor de lijst start.
Ik ga ervanuit, met name omdat het nu puur in de periode valt dat mensen overdag veelal aan het werk zijn (met een oog op vervroegd verlof eind december en het laatste weekend dat nu dus bewust gemist wordt) dat er zeker sprake van herhalingen zal zijn. Is 21uur al als eindtijd bevestigd eigenlijk, of wordt dit hier gewoon aangenomen op basis van hoeveel uur playtime er voor een gemiddelde 4000 lijst inclusief live jock nodig is? Top 2000 is voor mij niet uitgebreid genoeg (veel stemmen gaan naar 'Nederlands product') en smaakprofiel overlapt sowieso meer met top 4000. Heb via 3 accounts kunnen stemmen dit jaar maar stem helemaal niet op die roemruchte lijst van de NPO... Maar dat is persoonlijk nogmaals.Orange schreef: ↑24 okt 2023 15:59 Gaan ze dan vanaf bijvoorbeeld 21u niet herhalen? Om 6u 's ochtends luisteren veel mensen nog niet, dus de herhaling vanaf 21u is dan wat mij betreft ook een plezierige avond.
-
Blijkbaar stopt Evelien een half jaar met de ochtendshow.
Ze gaat 6 maanden met onbetaald verlof. Ze zei dat ze daarna gewoon weer terugkomt.
Radio=10