Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Hipo

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door Hipo »

Om maar wat discussie te starten. Hoe moet R10 zich de komende tijd gaan ontwikkelen? Door de veiling hebben ze minder dekking en leveren ze luisteraars in. Hoe het marktaandeel zich gaat ontwikkelen de komende tijd gaan we zien. De zender heeft een trouw luisterpubliek, maar Joe is nu een fikse concurrent en het is ook even afwachten wat het nieuwe Veronica kan en gaat doen. Overigens bracht Kicken de roddel in de wereld dat het rommelt bij R10 en dat de twee drive time tijdslots mogelijk onder druk staan. Geen idee wat daar waar van is.

De programmering is al tijden hetzelfde, los van de verandering naar de 2 uurs slots tussen 10.00-16.00. De muziek blijft ruim 60 jaar beslaan en ik merk wel dat er af en toe wat meer ‘60’s voorbij komen.

Moet de zender iets veranderen, is dat niet nodig of is stilstand achteruitgang? Of juist weinig sleutelen omdat de zender staat als een huis? Wat is jullie mening of ideeën?
Radio=10
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Het gaat vrees ik nooit gebeuren, maar Zet Ekdom op een musicdriven slot en laat lex gaarthuis de ochtendshow doen. Ik vind Ekdom (al jaren) niet op zijn sterkst op drivetime. Niet echt slecht, maar vind dat daar zijn kracht niet ligt, wat je ook goed kon horen tijdens zijn invalklusjes bij Veronica en tijdens de music trip. Lex had een prima ochtendshow met heel veel free publicity.

Ik vind de dag ook niet bijzonder sterk. Nieuwenhuize en diergaarde (met name de eerste) vind ik niet erg feelgood, wat radio 10 toch wel is. Met Robert Feller en Dennis Verheugd vond ik dat stukken beter.

Ben overigens benieuwd of radio 10 iedereen binnenboord kan houden of dat Joe (of Veronica) daar ook nog gaat shoppen. Denk dat daar wel een aantal jocks zitten die wel weer een dagelijks programma zouden willen omdat ze dat bij R10 kwijtgeraakt zijn.
Laatst gewijzigd door De Nachtwacht op 28 sep 2023 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Volledig eens Nachtwacht. Ik vond alleen Lex Gaarthuis bij 100%NL op zijn hoogtepunt. Bij Radio 10 vond ik het aantal flauwe items ("irritatiefactortje") te groot.
Rock 'n roll is better than music!
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Nee, eigenlijk hoop ik dat Ekdom nog eens lekker mag 'jocken' op een music driven tijdslot. Mocht hij naar Joe vertrekken liggen daar kansen, bij Radio 10 gaat dat niet gebeuren denk ik.
De muziek is wel veranderd merkte ik onlangs, veel breder en ook in muziekstijlen. Zelfs disco, funk en soul classics die in de muziekmix zitten zelfs.
De Nachtwacht

Oortjes schreef: 28 sep 2023 22:55 Volledig eens Nachtwacht. Ik vond alleen Lex Gaarthuis bij 100%NL op zijn hoogtepunt. Bij Radio 10 vond ik het aantal flauwe items ("irritatiefactortje") te groot.
Bij 100%nl had hij ook de meeste primeurs meen ik al ken ik lex vooral van 10. Hij is op 10 ook met die showbiz ochtendshow begonnen, maar dat dat daar minder paste begrijp ik dan ook wel weer. Ik vind het overigens bij 10 altijd een fijne ochtendshow
Denniss

Bericht door Denniss »

Vanjeafisharder schreef: 28 sep 2023 22:56 Nee, eigenlijk hoop ik dat Ekdom nog eens lekker mag 'jocken' op een music driven tijdslot. Mocht hij naar Joe vertrekken liggen daar kansen, bij Radio 10 gaat dat niet gebeuren denk ik.
De muziek is wel veranderd merkte ik onlangs, veel breder en ook in muziekstijlen. Zelfs disco, funk en soul classics die in de muziekmix zitten zelfs.
Als je tussen 6 en 7 luistert hoor je nog wel echt leuk Gerard plaatjes, ik denk dat hij dat zelf mag samenstellen qua muziek. Na 7 uur komen de standaard hits, Suzan en Freek achtigen, gustav lima etc voorbij, dan schakel ik meestal over naar Veenstra

Dennis
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Denniss schreef: 30 sep 2023 16:28
Vanjeafisharder schreef: 28 sep 2023 22:56 Nee, eigenlijk hoop ik dat Ekdom nog eens lekker mag 'jocken' op een music driven tijdslot. Mocht hij naar Joe vertrekken liggen daar kansen, bij Radio 10 gaat dat niet gebeuren denk ik.
Als je tussen 6 en 7 luistert hoor je nog wel echt leuk Gerard plaatjes, ik denk dat hij dat zelf mag samenstellen qua muziek. Na 7 uur komen de standaard hits, Suzan en Freek achtigen, gustav lima etc voorbij, dan schakel ik meestal over naar Veenstra

Dennis
Dan is de schatkelder toch ook? Tussen 6 en 7.
De Nachtwacht

om 6:45
Denniss

Bericht door Denniss »

Ja klopt,
Het zou leuk zijn als Gerard het hele muziekbeleid bij Radio 10 zou mogen verzorgen, laat Joe maar de geeikte hits draaien.
Het is wel leuk als je af en toe verrast wordt :-)
Hipo

Bericht door Hipo »

Inderdaad, dan hoor je inderdaad een ander geluid. Overigens is dat ook de uitdaging: hoe kun je met 60 jaar muziek het zo neerzetten zodat het toch enigszins als 1 blok klinkt en verfrissend is.
Radio=10
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Denniss schreef: 30 sep 2023 16:54 Ja klopt,
Het zou leuk zijn als Gerard het hele muziekbeleid bij Radio 10 zou mogen verzorgen, laat Joe maar de geeikte hits draaien.
Tja, het format is de grootste hits aller tijden, niet de meest vergeten hits aller tijden.
Rock 'n roll is better than music!
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Oortjes schreef: 30 sep 2023 18:06
Denniss schreef: 30 sep 2023 16:54 Ja klopt,
Tja, het format is de grootste hits aller tijden, niet de meest vergeten hits aller tijden.
Dat is een zeer nette beschrijving :-)
Hipo

Bericht door Hipo »

Radio=10
Kar

Bericht door Kar »

Bijzonder verhaal, maar van Someren terug naar Veronica vanwege niet nakomen van Financiele verplichtingen door Talpa zou wel een gevalletje mis management zijn.

Ekdom heeft zijn tv werk nog, wat hem bij Talpa kan houden, maar beide weg zou de doodsteek voor 10 zijn.
C90

Bericht door C90 »

Het is wel triest gesteld met een merk als Radio 10 als de jocks belangrijker zouden zijn voor de luisteraar dan het station en de vibe van het station. Als een sterspeler een vietbalclub verlaat wil niet zeggen dat de club onherstelbaar in stort…
Plaats reactie