Rob van Someren maakte laatst de grap, bij een item over de herkomst van een tune/liedje, dat er even aan Dr. Pop gevraagd moest worden; zijn er nog zomervakanties deze maand?
Ik vond 'm treffend.
Er gaat iets mis momenteel bij Radio 10. Er is al 3 minuten stilte nu. Is er geen stiltedetectie daar die ingrijpt en een plaat in start als er geen muziek of jock te horen is?
jessica schreef: ↑10 jun 2023 23:34
Ik heb een hele mooie podcastserie ontdekt over the early days van Radio10 rond 1988. Dus nog voordat Radio10 Gold ontstond.
Ja, is al wel eerder benoemd zijn, want de podcast is al zo’n twee jaar oud. Maar het is inderdaad een leuke serie.
deradioluisteraar schreef: ↑21 nov 2021 20:10
Geen idee of dit al eens genoemd is op dit forum, maar in de podcastserie “Radio 10 - The Early Days” komt het muziekbeleid van Radio 10 ook langs. Bij de start in 1988 mochten DJ’s bijvoorbeeld nog zelf hun muziek kiezen aan de hand van een zeer basic format. De podcast met veel boeiende gesprekken is te vinden via https://anchor.fm/peterrijsenbrij
banne schreef: ↑04 sep 2022 11:12
Radio 10 the early days: van kinds af aan (ben 35 nu) al opgevoed met 10 Gold op de achtergrond. Kortom, daar heb ik hele leuke herinneringen aan, ik weet zelfs een groot deel van de jingles van destijds nog mee te zingen. Peter Rijsenbrij interviewt in 14 afleveringen allerlei oud DJ's, nieuwslezers, technici enzovoort over hun tijd bij 10. Ook over de minder leuke periodes, echt alles wordt besproken. Ook met heel veel oude 10 gold jingles ertussendoor, bijzonder leuk om terug te horen.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄————————————————————————————————— Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Lex en Luuk maakten net bekend dat ze deze zomer de ochtendshow vervangen. Nog zonder datum en blijkbaar ook zonder Kim, tenminste die indruk kreeg ik. Dat laatste zou erg jammer zijn, vind ik.
Wat me wel elk jaar blijft verbazen, is dat de music driven ochtendshow van Ekdom in de zomer wordt vervangen door een entertainment show van heb-ik-jou-daar. Ik vind het altijd superleuk met Lex in de ochtend (zo lang het niet met Evelien is dan) maar het verschil met Gerard is wel huizenhoog
De ochtendshow zal ergens tussen 10 juli (als de 1e regio vakantie krijgt) en 4 september (als de laatste regio weer begint) vervangen worden. Meestal worden daar toch de schoolvakanties voor gepakt als er minder verkeer op de weg is. Klopt dat we geen exacte datum weten maar een richtlijn heb je wel.
Voor wat betreft Kim vraag ik me af hoe lang ze nog bij Radio 10 zit. Vandaag was ze ook niet aanwezig omdat ze elders was schnabbelen voor/met het geld. Geen idee of dat bij een andere zender of op een festival is, maar het zou dus kunnen dat ze gaat.
Drama. Luuk is leuk bij Somertijd, niet als jock alleen en niet als sidekick naast Lex. Lex is wel weer leuk met andere Lex ofzo. Kimberley heb ik in het verleden ook nooit een toevoeging op de radio gevonden dus die wordt niet gemist
Vind iemand hier dat die weerman Tinus iets toevoegd aan Somertijd? Ik zap eigenlijk nooit weg met de radio maar dit dagelijkse langdradige slappe geleuter trek ik echt totaal niet. Alsof ze een nieuwe Piet Paulusma proberen te creeeren
Nee, dat hoor ik ook. Ik vind het ook teveel recent hitwerk bevatten en ik mis soms de flow. Een goede jaren ‘80 plaat wordt dan opeens weer gevolgd door een recentere plaat en dat blijft smaak maar ik ervaar nu vaker dan ik even zoek naar R2.
Ik vind dat Radio 10 een behoorlijke verandering heeft ondergaan sinds het onder Talpa valt. Het is veel jonger gaan draaien om zo de aanval met Radio 2 te zoeken, ik vind dat niet perse slim. Radio 10 had altijd haar eigen karakter, zeker in de 'gold days'. Het was het station van The Beatles en The Stones op 1 station en nu heeft het niet echt een eigen karakter vind ik, het is meer een kopie van Radio 2 qua muziek. Veronica heeft eigenlijk een beetje het overgenomen hoe het nu klinkt. Eens kijken hoe Radio 10 gaat varen na de frequentieverdeling.
Vanjeafisharder schreef: ↑19 jul 2023 16:12
Ik vind dat Radio 10 een behoorlijke verandering heeft ondergaan sinds het onder Talpa valt. Het is veel jonger gaan draaien om zo de aanval met Radio 2 te zoeken, ik vind dat niet perse slim. Radio 10 had altijd haar eigen karakter, zeker in de 'gold days'. Het was het station van The Beatles en The Stones op 1 station en nu heeft het niet echt een eigen karakter vind ik, het is meer een kopie van Radio 2 qua muziek. Veronica heeft eigenlijk een beetje het overgenomen hoe het nu klinkt. Eens kijken hoe Radio 10 gaat varen na de frequentieverdeling.
Eens. Toevallig hoorde ik pas de Beatles op R10 maar het is een zeldzaamheid. Ik luisterde pas naar dit fragment en dan hoor je die sound ( https://youtu.be/egule83m_oo ). OK, oud fragment en dit was een thema week maar de sound mis ik een beetje. Denk dat ik dat hoor. Het blijft smaak maar het mag ietsjes meer gold. Ondanks hun thema kanaal
Ja de 60's en 70's zitten nu op hun subkanaal wat erg populair is. Dus daar zouden ze wat meer mee mogen doen, maar ik denk zelf dat ze laten zoals het is, maar we zullen zien.
Met het nieuwe onderdeel 'alles mag' bieden ze de luisteraar ook nog wat extra zeggenschap, een van mijn favorieten; Dance 2 Trance, Power of American Natives, werd gewoon gedraaid!
Wel grappig dat ze graag hebben dat je inspreekt, ik kreeg een sms'je met de vraag of ik het wilde inspreken.
Ben zeker niet ontevreden met de dagprogrammering.
wbravenboer schreef: ↑19 jul 2023 18:28
Met het nieuwe onderdeel 'alles mag' bieden ze de luisteraar ook nog wat extra zeggenschap, een van mijn favorieten; Dance 2 Trance, Power of American Natives, werd gewoon gedraaid!
Wel grappig dat ze graag hebben dat je inspreekt, ik kreeg een sms'je met de vraag of ik het wilde inspreken.
Ben zeker niet ontevreden met de dagprogrammering.
Heb al een tijdje niet meer zo heel veel naar radio 10 geluisterd, is dat in alle programma's?