Veranderingen Radio 10
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Radio 10
Hoorde ik Gerard gisteren nou tussen de regels door zeggen dat hij muzieksamensteller is bij Radio 10?
Mogen ze best aan de grote klok hangen
Mogen ze best aan de grote klok hangen
Als dat rechtstreeks ook te maken heeft met de lichte daling in luistercijfers zullen sommige luisteraars dit wel een reden vinden om te klagen.
Deze week is 10 bij ons op kantoor uitgezet omdat er in de ochtend te lang en teveel gepraat werd. Hoe ervaren jullie de verhouding tussen spraak en muziek in de ochtend?
In de auto luistert het lekker weg, maar zodra ik aan het werk ben ervaar ik het deel tussen 8 en 9 meer als storend tussen de muziek door.
Is daar wel eens onderzoek naar gedaan? Veel mensen beginnen rond 8 uur met hun baan dus zullen wellicht ook meer moeite hebben met te veel gepraat?
-
Dan heb je nog nooit tussen 16.00 uur en 19.00 uur geluisterdMFM schreef: ↑16 mar 2023 09:53Als dat rechtstreeks ook te maken heeft met de lichte daling in luistercijfers zullen sommige luisteraars dit wel een reden vinden om te klagen.
Deze week is 10 bij ons op kantoor uitgezet omdat er in de ochtend te lang en teveel gepraat werd. Hoe ervaren jullie de verhouding tussen spraak en muziek in de ochtend?
In de auto luistert het lekker weg, maar zodra ik aan het werk ben ervaar ik het deel tussen 8 en 9 meer als storend tussen de muziek door.
Is daar wel eens onderzoek naar gedaan? Veel mensen beginnen rond 8 uur met hun baan dus zullen wellicht ook meer moeite hebben met te veel gepraat?

Ik begrijp even niet wat je daarmee bedoelt.Patrickpp88 schreef: ↑16 mar 2023 16:48Dan heb je nog nooit tussen 16.00 uur en 19.00 uur geluisterdMFM schreef: ↑16 mar 2023 09:53Als dat rechtstreeks ook te maken heeft met de lichte daling in luistercijfers zullen sommige luisteraars dit wel een reden vinden om te klagen.
Is daar wel eens onderzoek naar gedaan? Veel mensen beginnen rond 8 uur met hun baan dus zullen wellicht ook meer moeite hebben met te veel gepraat?![]()
Tussen 16 en 19 zijn de meeste mensen alweer op weg naar huis. Waardoor het luistergedrag ook anders is dan wanneer radio als achtergrond op kantoor of tijdens het werk aanstaat.
Je luistert dan actiever i.p.v. tijdens het uitoefenen van je beroep. File, weer, actualiteiten en dus ook de gesprekken worden dan volgens mij anders ervaren tijdens een filerit/ov/ fietsen met de oortjes in naar huis toe dan tijdens de werkuren. Het is op dat moment geen vervelende onderbreking van je workflow.
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of men hiernaar ooit enig onderzoek gedaan heeft.
-
-
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik luister in principe graag naar Radio 10 zo door de werkdag heen. Ik werk in mijn geval dan tot 17.00 uur op kantoor en merk vaak dat ik me na 16.00 uur begin te storen en al dat gepraat en in het geval van Somertijd worden ook bepaalde zinnetjes van BN'ers 50x in een half uur herhaald. Het hoort bij het programma natuurlijk. In de auto stoor ik me daar inderdaad veel minder aan en vind ik het zo nu en dan zelfs leuk om naar Somertijd te luisteren. Maar niet op de achtergrond als ik nog volop aan het werk ben. Dan kun je beter Ekdom hebben.MFM schreef: ↑16 mar 2023 18:09Ik begrijp even niet wat je daarmee bedoelt.Patrickpp88 schreef: ↑16 mar 2023 16:48Dan heb je nog nooit tussen 16.00 uur en 19.00 uur geluisterdMFM schreef: ↑16 mar 2023 09:53
Als dat rechtstreeks ook te maken heeft met de lichte daling in luistercijfers zullen sommige luisteraars dit wel een reden vinden om te klagen.
Is daar wel eens onderzoek naar gedaan? Veel mensen beginnen rond 8 uur met hun baan dus zullen wellicht ook meer moeite hebben met te veel gepraat?![]()
Tussen 16 en 19 zijn de meeste mensen alweer op weg naar huis. Waardoor het luistergedrag ook anders is dan wanneer radio als achtergrond op kantoor of tijdens het werk aanstaat.
Je luistert dan actiever i.p.v. tijdens het uitoefenen van je beroep. File, weer, actualiteiten en dus ook de gesprekken worden dan volgens mij anders ervaren tijdens een filerit/ov/ fietsen met de oortjes in naar huis toe dan tijdens de werkuren. Het is op dat moment geen vervelende onderbreking van je workflow.
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of men hiernaar ooit enig onderzoek gedaan heeft.
-
Ik vind dat ook een belangrijk onderdeel van de radio, als je bezig bent, wil je je niet storen aan te veel 'irritante' dingen, er zullen ongetwijfeld heel veel experts kunnen vertellen over wat goed is als achtergrond. Daarom zijn er denk ik ook zoveel verschillende zenders, zo heeft bijvoorbeeld 538 een voor mij hogere 'irritatiefactor' dan bv Radio 10. Dat wil zeggen dat ik soms nummers hoor die ik niet leuk vind, als je je vaak genoeg stoort, dan switch je. En op het werk heb je ook rekening te houden met anderen. In de auto ben je zelf de baas over wat er op staat.
Wat ik merk bij Ekdom en Van Someren is dat elke dag weer anders, soms gaat het lekker, en andere dagen minder. Soms heeft Gerard bv een interessante gast die goed kan vertellen, en andere dagen gaat het stroef. En Rob en zijn team hebben ook mindere dagen, al hoort chaos natuurlijk wel bij het programma. Wat ik wel waardeer is het plezier waarmee ze werken, dat komt over, ook bij Gerard, je hoort het enthousiasme. Maar iedereen heeft wel eens een off-day.
Wat ik merk bij Ekdom en Van Someren is dat elke dag weer anders, soms gaat het lekker, en andere dagen minder. Soms heeft Gerard bv een interessante gast die goed kan vertellen, en andere dagen gaat het stroef. En Rob en zijn team hebben ook mindere dagen, al hoort chaos natuurlijk wel bij het programma. Wat ik wel waardeer is het plezier waarmee ze werken, dat komt over, ook bij Gerard, je hoort het enthousiasme. Maar iedereen heeft wel eens een off-day.
Hoorde ik het goed dat de reclamepingels op 10 anders zijn sinds vandaag? Een iets hogere toon dan voorheen
Wat vinden we intussen van Martijn Kolkman op de doordeweekse dagen tussen 10:00 u en 12:00 u? Hij zit er nu al een tijd. Persoonlijk vind ik hem niet veel toevoegen: Heeft weinig te melden. De uren 10:00 u tot 16:00 u is slaapverwekkend saai met een line-up van achtereenvolgens Martijn Kolkman, Jeroen Nieuwenhuijzen en Edwin Diergaarde. Liever had ik hier Dennis Verheugd gehoord ergens in dit tijdslot. Merk ook dat ik in deze uren steeds vaker naar NPO Radio 2 over schakel. Toch schijnt het te werken, gezien de goede luistercijfers. Ekdom en Van Someren geweldig, daar tussenin is het dodelijk saai. Ik zou graag Henk Westbroek terug willen horen op de zender: Waarom zou dat niet kunnen op Radio 10 tussen 12:00 u en 14:00 u op doordeweekse dagen? Het doorbreekt de sleur een beetje. Ik denk dat het de zender een flinke oppepper en opfrissing kan geven. Welke verbeteringen zien jullie voor de zender?
Ik vind de hele zender slaapverwekkend behalve op zaterdag en zondag tussen 12 en 15. Gisteren en vanochtend ook Silvan aan gehad en die is ook zeker leuk, maar de suffe muziekmix verpest het dan toch voor mij. Maar.. het zal wel aan ons liggen want het scoort als een trein momenteel. Misschien bij gebrek aan beter? Maar ik zou weinig veranderen als ik de baas was bij 10...Moorkop schreef: ↑10 apr 2023 11:50 Wat vinden we intussen van Martijn Kolkman op de doordeweekse dagen tussen 10:00 u en 12:00 u? Hij zit er nu al een tijd. Persoonlijk vind ik hem niet veel toevoegen: Heeft weinig te melden. De uren 10:00 u tot 16:00 u is slaapverwekkend saai met een line-up van achtereenvolgens Martijn Kolkman, Jeroen Nieuwenhuijzen en Edwin Diergaarde. Liever had ik hier Dennis Verheugd gehoord ergens in dit tijdslot. Merk ook dat ik in deze uren steeds vaker naar NPO Radio 2 over schakel. Toch schijnt het te werken, gezien de goede luistercijfers. Ekdom en Van Someren geweldig, daar tussenin is het dodelijk saai. Ik zou graag Henk Westbroek terug willen horen op de zender: Waarom zou dat niet kunnen op Radio 10 tussen 12:00 u en 14:00 u op doordeweekse dagen? Het doorbreekt de sleur een beetje. Ik denk dat het de zender een flinke oppepper en opfrissing kan geven. Welke verbeteringen zien jullie voor de zender?
-
Ik vind 't met Kolkman op 10-12 wel beter dan Met nieuwenhuize. Hij brengt wat meer energie, en heeft (smaak) een prettiger stemgeluid. Hoewel ook ik liever Feller of Verheugd zou hebben gezien overdag. Je kunt je afvragen of met dit format een lunchprogramma echt noodzakelijk is, maar pruim Jeroen daar wel beter met ook iets meer items. Zou 't een kleine vooruitgang durven noemen.
Niks aan, ik vind hem te eager, hij wil heeeel graag en laat dat op een overdreven (niet grappige) manier merken. Te druk ook voor de vroege ochtend. Ook nieuw lijkt wel de overgang tussen de jocks dat ze verplicht een praatje met elkaar moeten maken om een soepele overgang te forceren van het ene naar het andere programma? Voegt voor mij totaal niets toe, integendeel zelfs, het creeert ongemakkelijke momenten. Martijn vraagt vandeweek aan Jeroen "en wat ga je allemaal doen in je programma?" "Ja ik stel elke dag dezelfde vraag dus ik denk dat ik het ondertussen zelf wel kan beantwoorden, bammenrammer enz".
Ik luisterde 10 altijd vanwege de gevarieerde muziek die ze ooit hadden, van jaren 60 tot heden maar ik hoor nu eigenlijk het Veronica van een paar jaar geleden met dezelfde redelijke saaie beperkte playlist.
Ook heb ik de indruk dat het format van van Someren een beetje omgegooid is, we hebben ineens gasten en livemuziek(pluggers) in de studio? Gerard Joling die langskomt op een zender die zelden tot nooit zijn muziek draait. Dat lijkt een beetje gejat van Evers, waar ik dat in dat programma overigens prima kon hebben. Past mijns inziens totaal niet bij Somertijd.