Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
chopke

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door chopke »

Ik heb de “clue” gemist van de nieuwslezers (ieder uur een bekende Nederlander: bijvoorbeeld afgelopen weekend: Beau van Erven Dorens. Kan iemand mij dit uitleggen?
-bier
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

chopke schreef: 11 okt 2022 00:10 Ik heb de “clue” gemist van de nieuwslezers (ieder uur een bekende Nederlander: bijvoorbeeld afgelopen weekend: Beau van Erven Dorens. Kan iemand mij dit uitleggen?
Nee, wat daar de bedoeling van is ontgaat me ook iedere keer.

buiten dat vind ik het verder een heel aardig programma. Team is lekker ingespeeld op elkaar, Lex zit weer helemaal in zijn kracht (dat miste ik in de avond wel de laatste maanden). De items zijn een beetje wisselend, maar in ieder geval wel redelijk origineel. Ook wel goed dat radio 10 de kans geeft aan een team waar ze kennelijk potentie in zien. Zo heel veel nieuwe personality shows zijn er de afgelopen jaren niet ontwikkeld (ook niet buiten radio 10 overigens).

Er was overigens voor mij ook niets mis met het oude weekend van 10, maar dit vind ik wel een leuke onderbreking van de dag.
banne

Bericht door banne »

chopke schreef: 11 okt 2022 00:10 Ik heb de “clue” gemist van de nieuwslezers (ieder uur een bekende Nederlander: bijvoorbeeld afgelopen weekend: Beau van Erven Dorens. Kan iemand mij dit uitleggen?
Dit vroeg ik me dus ook al af, wat is de lol ervan als niemand de grap begrijpt?
Layka

Bericht door Layka »

Ik kan me voorstellen dat het ANP liever ziet dat zijn nieuwslezers normaal worden voorgesteld.
Martijn Kolkman heeft er bijvoorbeeld nog wel eens een handje van de nieuwslezers alleen bij de voornaam te noemen, alsof hij nog steeds bij Q-Music zit. Dat vind ik al op het randje.
banne

Bericht door banne »

Layka schreef: 12 okt 2022 16:50 Ik kan me voorstellen dat het ANP liever ziet dat zijn nieuwslezers normaal worden voorgesteld.
Martijn Kolkman heeft er bijvoorbeeld nog wel eens een handje van de nieuwslezers alleen bij de voornaam te noemen
Dat doen er wel meer daar
MFM

Bericht door MFM »

Wat is eigenlijk de meerwaarde om de naam van een fileoplezer, nieuwslezer en dergelijke steeds te noemen?

Ik weet uit mijn directe omgeving dat het hier niemand interesseert wie er zit tijdens het nieuws, radio is bij ons vooral behang overdag tijdens het werk etc.

Vaak valt het niet eens op wie het is en wordt de soms (vaak) lollig bedoelde interactie tussen dj en nieuws of filelezer als storend ervaren.
En op alle landelijke omroepen begint dat helaas al in de ochtendshows.
Stephan123

Bericht door Stephan123 »

MFM schreef: 15 okt 2022 12:34 Wat is eigenlijk de meerwaarde om de naam van een fileoplezer, nieuwslezer en dergelijke steeds te noemen?

Ik weet uit mijn directe omgeving dat het hier niemand interesseert wie er zit tijdens het nieuws, radio is bij ons vooral behang overdag tijdens het werk etc.

Vaak valt het niet eens op wie het is en wordt de soms (vaak) lollig bedoelde interactie tussen dj en nieuws of filelezer als storend ervaren.
En op alle landelijke omroepen begint dat helaas al in de ochtendshows.
Omdat dat hoort in de ochtend en middag shows, ik vind het zelf wel leuk, beetje connectie.

Skyradio vind ik zelf meer een spotify met geen ene connectie met de luisteraar , ik luister speciaal naar de radio om naar de praatjes te luisteren tussen DJ's en nieuwslezers.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

MFM schreef: 15 okt 2022 12:34 Wat is eigenlijk de meerwaarde om de naam van een fileoplezer, nieuwslezer en dergelijke steeds te noemen?
Radio meer persoonlijk maken, betrokkenheid van de luisteraar bij de zender creëeren.
Rock 'n roll is better than music!
MFM

Bericht door MFM »

Dan nog, wat is er zo persoonlijks aan het aankondigen en praten met een nieuwslezer?
Ik ervaar het niet als storend, maar ook niet als iets waardoor ik de volgende keer weer door ga luisteren.

Waarom hoort het? Ik hoor liever een leuk en onderhoudend weerpraatje, onzin interview over iets wat op dat moment speelt of gewoon een enthousiaste aankondiging dan bijvoorbeeld een “spontane” lachbui, praatje incrowd of 1 op 1 met de nieuwslezer omdat ie op de fiets is vandaag.
banne

Bericht door banne »

MFM schreef: 16 okt 2022 19:15 Dan nog, wat is er zo persoonlijks aan het aankondigen en praten met een nieuwslezer?
Ik ervaar het niet als storend, maar ook niet als iets waardoor ik de volgende keer weer door ga luisteren.

Waarom hoort het? Ik hoor liever een leuk en onderhoudend weerpraatje, onzin interview over iets wat op dat moment speelt of gewoon een enthousiaste aankondiging dan bijvoorbeeld een “spontane” lachbui, praatje incrowd of 1 op 1 met de nieuwslezer omdat ie op de fiets is vandaag.
Op TV zie je wie er praat (met vaak een naam eronder), op de radio heb je er geen beeld bij. Om dat beeld wat completer en persoonlijker te maken noemt men de naam? Op Radio 1 wordt ook altijd de nieuwslezer aangekondigd met zijn of haar naam. Is ook een klein beetje credits geven aan diegene die het doet denk ik dan?
banne

Bericht door banne »

Zit nu te luisteren naar Martijn Kolkman, vrolijke DJ maar wat kan die gast vermoeiend zijn. Elke seconde van het programma de overdreven vrolijke popie jopie uithangen en als ie iemand aan de telefoon heeft of gaat krijgen is het helemaal tenenkrommend. Wat kan hij lang doorzagen over dingen of tegen bellers. "Zing dit liedje even mee" "Ja maar ik weet de tekst niet" "Ja maar zing toch even mee" "Ja maar ik kan niet zingen" "Zing nou meeheee"

Kerel, weet eens wanneer je moet stoppen met drammen :roll:
fnlradio

Bericht door fnlradio »

de stem caravan van radio 10 had iets te veel stembiljetten denk ik
https://www.gelrenieuws.nl/2022/11/radi ... dicht.html
density1

Bericht door density1 »

Radio 10 valt nu al om en de veiling is nog niet eens geweest...
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Ik luister lex nooit, maar hij probeert wel erg gerard na te doen. Of praat hij altijd met de intonatie van gerard.
JanL

Bericht door JanL »

Meestal wordt de TOP 4000 ook op R10 Brabant uitgezonden. Vandaag was het nog de normale programmering.
Plaats reactie