Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Radiofan500

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door Radiofan500 »

De Powermix zit in de nacht van zaterdag naar zondag. Dan hoeven de meeste mensen de volgende dag dus niet te werken. Om 00 uur gaat de nieuwe dag natuurlijk in, dus dat valt op zondag... ;)
topradiofm

Bericht door topradiofm »

[quote=Hamkaastosti post_id=530954 time=1618493196 user_id=116734]
Opzich wel een goede weekend programmering.
Alleen Lex Gaarthuis zou ik op zondag avond van 21 tot 22 uur doen.
[/quote]

dat lijk mij ook beter, ook omdat de inhoud van het programma mischien meer iets is voor op zondagavond. Ben benieuwd of ik het leuk ga vinden heb niet zoveel met dit soort programma's
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Overigens is, volgens de Twitter van Dennis Verheugd, de laatste powermix op vrijdagavond op vrijdag 30 april. Ekdom begint dus pas vanaf 7 mei op vrijdag avond. Misschien is hij eerst met meivakantie, want volgens mij gaat de rest wel 23 april in.
Hipo

Bericht door Hipo »

Vanavond om 00.00 eerste testuitzending voor Martijn
Radio=10
Daan0612

Bericht door Daan0612 »

En het nummer Linda van woensdagavond sloeg op de eerste gast van Lex Gaarthuis bij de 10 van op zondagmiddag; namelijk Linda de Mol. Ook is al bekend dat bij de eerste 4 afleveringen onder andere Henry Schut, Martijn Fischer en Alberto Stegeman aanschuiven.

Over de nieuwe weekendprogrammering kan ik weinig nuttigs zeggen (evenals over de oude). In het weekend luister ik praktisch nooit radio en als ik al radio luister kan ik niet (alleen) bepalen wat er op staat en komt het vaak op Q-Music of Skyradio neer.
Het enige wat ik kwijt wil is dat ik het jammer vindt (voor mezelf) dat René Verkerk op vrijdagavond Happy Hours gaat maken. Hij zal dan in ieder geval op vrijdag niet meer bij Somertijd invallen als Rob van Someren vakantie heeft (of hij moet 6 uur achter elkaar radio gaan maken). Volgende week, 23 april houdt dit meteen in dat Cobus Bosscha die normaal altijd vrij is op vrijdag dan wel werkt. Dit omdat Luuk van den Braak een lang weekend weg is werd gisteren rond 16.15u medegedeeld.
Voor Dennis Verheugd lijkt het me een regelrechte degradatie van vrijdagavond 22.00u - 00.00u naar zondagnacht 00.00u - 02.00u.
Lex Gaarthuis levert 3 uur in op vrijdagavond met Happy Hours en krijgt er op zondag maar 1 uur voor terug. Zou Lex Gaarthuis dan tijdens vakanties van Rob van Someren op vrijdag wellicht in gaan vallen voor Somertijd? Volgens mij heeft hij eerder voor Somertijd ingevallen.
Bijzonder vond ik het dat van Someren rond 16.15u dacht dat het feit dat Verkerk Happy Hours gaat maken vanaf volgende week nog onder embargo was. Hij had niet meegekregen dat het in de media vermeld was terwijl sidekicks dit wel wisten (wie van het team exact weet ik even niet meer).

Overigens hoorde ik afgelopen week voor het eerst dat Rob van Someren iedere zondagavond De Nacht Wacht vanuit zijn thuisstudio maakt. Ik dacht tot op heden altijd dat dit vanuit Hilversum kwam. Dit kwam ter sprake omdat van Someren Somertijd in ieder geval afgelopen dinsdag vanuit huis gemaakt heeft omdat hij contact gehad had met iemand die positief op Corona getest was.
De Nachtwacht

Daan0612 schreef: 16 apr 2021 11:48 En het nummer Linda van woensdagavond sloeg op de eerste gast van Lex Gaarthuis bij de 10 van op zondagmiddag; namelijk Linda de Mol. Ook is al bekend dat bij de eerste 4 afleveringen onder andere Henry Schut, Martijn Fischer en Alberto Stegeman aanschuiven.

Over de nieuwe weekendprogrammering kan ik weinig nuttigs zeggen (evenals over de oude). In het weekend luister ik praktisch nooit radio en als ik al radio luister kan ik niet (alleen) bepalen wat er op staat en komt het vaak op Q-Music of Skyradio neer.
Het enige wat ik kwijt wil is dat ik het jammer vindt (voor mezelf) dat René Verkerk op vrijdagavond Happy Hours gaat maken. Hij zal dan in ieder geval op vrijdag niet meer bij Somertijd invallen als Rob van Someren vakantie heeft (of hij moet 6 uur achter elkaar radio gaan maken). Volgende week, 23 april houdt dit meteen in dat Cobus Bosscha die normaal altijd vrij is op vrijdag dan wel werkt. Dit omdat Luuk van den Braak een lang weekend weg is werd gisteren rond 16.15u medegedeeld.
Voor Dennis Verheugd lijkt het me een regelrechte degradatie van vrijdagavond 22.00u - 00.00u naar zondagnacht 00.00u - 02.00u.
Lex Gaarthuis levert 3 uur in op vrijdagavond met Happy Hours en krijgt er op zondag maar 1 uur voor terug. Zou Lex Gaarthuis dan tijdens vakanties van Rob van Someren op vrijdag wellicht in gaan vallen voor Somertijd? Volgens mij heeft hij eerder voor Somertijd ingevallen.
Bijzonder vond ik het dat van Someren rond 16.15u dacht dat het feit dat Verkerk Happy Hours gaat maken vanaf volgende week nog onder embargo was. Hij had niet meegekregen dat het in de media vermeld was terwijl sidekicks dit wel wisten (wie van het team exact weet ik even niet meer).

Overigens hoorde ik afgelopen week voor het eerst dat Rob van Someren iedere zondagavond De Nacht Wacht vanuit zijn thuisstudio maakt. Ik dacht tot op heden altijd dat dit vanuit Hilversum kwam. Dit kwam ter sprake omdat van Someren Somertijd in ieder geval afgelopen dinsdag vanuit huis gemaakt heeft omdat hij contact gehad had met iemand die positief op Corona getest was.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat René op vrijdagavond vervangen wordt als hij van Someren vervangt. Happy Hours kan dan door iemand anders worden gedaan.
JanL

Bericht door JanL »

Vanmiddag was Somertijd te horen op Radio 10 Brabant. Helaas maar even kunnen luisteren. Ging het om hoogtepunten of fragmenten? Na 17:00u was het weer nonstop.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

JanL schreef: 16 apr 2021 20:11 Vanmiddag was Somertijd te horen op Radio 10 Brabant. Helaas maar even kunnen luisteren. Ging het om hoogtepunten of fragmenten? Na 17:00u was het weer nonstop.
Mag niet, landelijke programma mag niet regionaal doorgegeven worden. Dus dit zal hoogtepunten geweest zijn.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

JanL schreef: 16 apr 2021 20:11 Vanmiddag was Somertijd te horen op Radio 10 Brabant. Helaas maar even kunnen luisteren. Ging het om hoogtepunten of fragmenten?
Euh ... jij hebt toch geluisterd? ;-)

De moppen en limericks kunnen makkelijk ingepast worden in de non-stop versie van Radio 10 Brabant. Ik weet niet of dit wordt gedaan, maar het kan makkelijk.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
rocks

Bericht door rocks »

Ik vindt die moppen en limericks met dat lachen op commando van het team na iedere mop of limerick niet meer van deze tijd op R10 met de hits van allertijden zeker niet elke werkdag.
De Nachtwacht

rocks schreef: 16 apr 2021 22:53 Ik vindt die moppen en limericks met dat lachen op commando van het team na iedere mop of limerick niet meer van deze tijd op R10 met de hits van allertijden zeker niet elke werkdag.
Waarom is het niet meer van deze tijd en wat hebben de grootste hits allertijden daar precies mee te maken?

Edit; begrijp me goed, je mag het geen leuk programma vinden. Maar de redenen die je aandraagt kan ik niet zo goed volgen.
topradiofm

Bericht door topradiofm »

Radio 10 heeft de website veranderd, aleen jammer van de rode kleur bij sommige dingen.het is maar licht maar ik vind het niet mooi
density1

Bericht door density1 »

Radio 10 heeft een nieuwe huisstijl in gebruik genomen. Of daar ook nieuwe audio vormgeving bij hoort maak ik er nog niet uit op.https://www.spreekbuis.nl/radio-10-lanc ... kcampagne/
rocks

Bericht door rocks »

Ik heb nu R10 opstaan.... Viel me op dat Ekdom, Frits Wester belde i.v.m. de persconferentie.
Werkt R10/Talpa dan toch samen met RTLNieuws omdat ze ook een eigen nieuwsredactie hebben?
Johanneke

Bericht door Johanneke »

rocks schreef: 20 apr 2021 08:29 Ik heb nu R10 opstaan.... Viel me op dat Ekdom, Frits Wester belde i.v.m. de persconferentie.
Werkt R10/Talpa dan toch samen met RTLNieuws omdat ze ook een eigen nieuwsredactie hebben?
Vraag ik me bij Veronica ook altijd af... daar bellen Tim en Wilfred ook vaak met Fons Lambie van RTL, Frits Wester en Thomas van Groningen van BNR.
Plaats reactie