Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
WinnaarRadioring2023

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Oortjes schreef:
14 dec 2019 11:49
LokaleSter schreef:
14 dec 2019 01:10
Edwin Evers solo op de radio, benieuwd hoe dat gaat klinken.
Edwin Evers heeft bij Power FM, Radio Veronica en Radio 1224 heel veel solo gedaan. Ik vond hem toen erg goed. Zijn lachzakken hebben met nooit kunnen boeien.
Ik ken ze allemaal van naam, maar dan vooral vanuit de geschiedenisboeken.

Ik denk dat ik een jaar of 7 was toen ik in 1992 mijn eerste eigen radio kreeg, maar behalve de verslaggeving omtrent de bijlmerramp en een radiospelletje van het toenmalige Radio Utrecht wat mijn moeder altijd meespeelde kan ik me echt helemaal niets herinneren uit die tijd.

Het is goed mogelijk dat ik Evers dus wel eens solo gehoord heb, maar ik me daar echt totaal niets van herinner.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Interssant interview met Gerard Ekdom:
https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... hoogtepunt

Zijn we het met Gerard eens?

Ik ben het 100% met hem eens. Daar waar in de jaren '90 en begin deze eeuw 'vrijheid, blijheid' het credo was, zie ik nu steeds meer behoudenheid.
Rock 'n roll is better than music!

Orange

Bericht door Orange »

Phoenix schreef:
14 dec 2019 21:19
Radbi schreef:
14 dec 2019 13:10
Phoenix schreef:
14 dec 2019 11:03

Dit is een eenmalig iets. Evers gaat niet voor vast in de dagprogrammering van Radio 10.
Is dit een wens, een verwachting of een weet?
Volledig af te leiden uit de uitspraken van Evers zelf. Luister de podcast met Bert Kranenbarg maar terug.

Binnen de radiowereld en op plekken als RadioForum wordt regelmatig gesproken over een terugkeer van Edwin Evers. Zelf zei hij onlangs meer te zien in het tijdelijk vervangen van een programma, in plaats van al direct een vaste plek te krijgen in de programmering.

“Ik zit meer te denken aan een programma vervangen of iets tijdelijks presenteren. Ik ben zeker niet van plan om me alweer te gaan vastpinnen op iets”, zegt de dj in de podcast van Bert Kranenbarg.
Het woord ‘direct’ is hier van belang. Dit is hoe Evers er nu in zit. Voorlopig dus dit soort tijdelijke dingen, maar het kan dus wel een voorbode zijn van Evers op 10. Die man gaat over een tijdje echt wel weer structureler radio maken, is mijn verwachting.

radio12

Bericht door radio12 »

Radbi schreef:
11 dec 2019 16:47
Maurice schreef:
11 dec 2019 06:31
Persoonlijk twijfel ik vooral aan de volgorde van de lijst.
Zondagavond hoorde ik bij Dennis Verheugd liedjes als "Je loog tegen mij" en "Comment ca va" voorbij komen. Die zul je bij Gerard Ekdom niet horen. Die draait veel de funky meuk en het recentere werk. Bij Jeroen Nieuwenhuize komt dan weer veel hits uit de 70's en 80's voorbij. Lijst lijkt mij aangepast aan DJ en uitzendtijd, in plaats van een echte vergaarbak van 4000 tracks.
Maarre.......Bedankt voor het stemmén.😉
Is mij niet opgevallen dat de nummers matchen met de smaak en uitzendtijd van de DJ's. Of ik let er niet op omdat ik gewoon van de muziek geniet. Kan ook tussen de oren zitten of denken dat het zo is. Of dat bepaalde nummers toevallig bij een DJ voorbij komen. Met bijv. de laatste nummers lijkt het me moeilijk om die aan een DJ te matchen. Ik ga erop letten :lol:
Ik denk dat de volgorde van de lijst is aangepast aan het uitzendtijdstip. Hoorde bijv. van de week bij Ekdom I've been losing you van A-ha, toevallig een van zijn favoriete platen. Heb ook al een aantal maal de Pet shop boys bij hem langs horen komen.
Ik weet, het is geen bewijs, maar het is toch wel duidelijk dat de Top 4000 puur is bedoeld als marketinginstrument voor de reguliere programma's; zeker gezien het feit dat de items bij Ekdom en v. Someren gewoon door gaan. Hierdoor verdwijnt alle urgentie.

Hoewel ik ook geniet van vergeten pareltjes die in de lijst staan, m.n.tussen de nummers 2000-4000, is alles wel veilig binnen het radio 10 format. Dus geen, noem maar een dwarsstraat, Prodigy en Chemical brothers of een Queens of the stone age en Alice in chains. (staan wel allemaal in de top 2000).

Bovenstaande is natuurlijk niets nieuws. Bij vrijwel alle stations zijn dergelijke lijsten een afspiegeling van de eigen uitgebreide playlist in een bepaalde volgorde.
Treffend voorbeeld is het ontbreken van Rollercoaster bij de laatste Top 1000 van Veronica, terwijl de plaat in de top 10 van zowel de Top 2000 of als de Top 4000 staat.

radio12

Bericht door radio12 »

radio12 schreef:
15 dec 2019 13:26
Radbi schreef:
Maurice schreef:
Zondagavond hoorde ik bij Dennis Verheugd liedjes als "Je loog tegen mij" en "Comment ca va" voorbij komen. Die zul je bij Gerard Ekdom niet horen. Die draait veel de funky meuk en het recentere werk. Bij Jeroen Nieuwenhuize komt dan weer veel hits uit de 70's en 80's voorbij. Lijst lijkt mij aangepast aan DJ en uitzendtijd, in plaats van een echte vergaarbak van 4000 tracks.
Is mij niet opgevallen dat de nummers matchen met de smaak en uitzendtijd van de DJ's. Of ik let er niet op omdat ik gewoon van de muziek geniet. Kan ook tussen de oren zitten of denken dat het zo is. Of dat bepaalde nummers toevallig bij een DJ voorbij komen. Met bijv. de laatste nummers lijkt het me moeilijk om die aan een DJ te matchen. Ik ga erop letten :lol:
Ik denk dat de volgorde van de lijst is aangepast aan het uitzendtijdstip. Hoorde bijv. van de week bij Ekdom I've been losing you van A-ha, toevallig een van zijn favoriete platen. Heb ook al een aantal maal de Pet shop boys bij hem langs horen komen.
Ik weet, het is geen bewijs, maar het is toch wel duidelijk dat de Top 4000 puur is bedoeld als marketinginstrument voor de reguliere programma's; zeker gezien het feit dat de items bij Ekdom en v. Someren gewoon door gaan. Hierdoor verdwijnt alle urgentie.

Hoewel ik ook geniet van vergeten pareltjes die in de lijst staan, m.n.tussen de nummers 2000-4000, is alles wel veilig binnen het radio 10 format. Dus geen, noem maar een dwarsstraat, Prodigy en Chemical brothers of een Queens of the stone age en Alice in chains. (staan wel allemaal in de top 2000).

Bovenstaande is natuurlijk niets nieuws. Bij vrijwel alle stations zijn dergelijke lijsten een afspiegeling van de eigen playlist, maar dan uitgebreid.
Treffend voorbeeld is het ontbreken van Rollercoaster bij de laatste Top 1000 van Veronica, terwijl de plaat in de top 10 van zowel de Top 2000 of als de Top 4000 staat.

boxfm

Bericht door boxfm »

radio12 schreef:
Ik denk wel dat je hierin gelijk hebt hoor. Denk alleen dat de lijst aangepast is op drivetime dan favorieten van de jocks. Een lijst van 4000 nummers brengt niet alleen maar parels met zich mee (in de optiek van luisteraar). Zijn genoeg platen die een luisteraar wat minder vind of niet kent. Je wil dus wel dat die luisteraar, ook in het begin van de lijst, goede classics hoort.

Tussen 10-16 uur kan je wel wat meer risico nemen, dan staat de radio toch meer op de achtergrond aan. Hoe groot de lijst ook iets, het is en blijft commerciële radio. Weet een zender waarbij een dagelijkse 'interactieve' hitlijst gewoon al een week van tevoren in de playlist vaststond hoor.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

radio12 schreef:
Radbi schreef:
Maurice schreef:

Bovenstaande is natuurlijk niets nieuws. Bij vrijwel alle stations zijn dergelijke lijsten een afspiegeling van de eigen uitgebreide playlist in een bepaalde volgorde.
Is het ontbreken van Rollercoaster bij Veronica ook niet ingegeven door de beperking dat Veronica nagenoeg geen recente nummers mag draaien?
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

Radbi

Bericht door Radbi »

Maurice schreef:
Zoals eerder aangegeven zou ik erop letten. En ja, je hebt gelijk. Je bent een oplettende luisteraar👍

Tijdens de dienst van de DJ wordt (zoveel mogelijk) de smaak van de DJ gedraaid. Vooral tijdens Ekdom valt het op. Ook zaterdagavond kwam Sven’s Classix achtige muziek voorbij. Eigenlijk is het jammer dat de nummers aan de smaak van de DJ en aan de normale programmering gematch worden. Waarom zou je rekening moeten houden met de smaak van de DJ’s en met de normale programmering? Het is toch de top 4000? Zou niet mogen uitmaken wat tijdens hun uitzending voorbijkomt want de luisteraars/stemmers zouden de lijst moeten bepalen. Maar stemmers worden gewoon bedonderd dus wat de volgorde betreft😂😅

Radbi

Bericht door Radbi »

Sfeertje met Edwin Evers hoor!👍👍. Meteen leuk en sfeer tijdens dit tijdstip in de dagprogrammering. Evers is gewoon een geboren radiomaker. Hij geeft zelf Edwin Diergaarde een push, Diergaarde klinkt ineens leuk en vlot met Evers samen. Kon Evers maar blijven.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Heeeeeej Evers :lol:
12-04-2020

RodaJC2000

Bericht door RodaJC2000 »

Bij Evers ook meteen weer de broertjes De Boer. Man wat heb ik het gemist <3

Radbi

Bericht door Radbi »

Jaaaaa hahahaha idd Evers zoals vanouds met De Boertjes😂😂 en ook Eric ten Hag kwam voorbij😂😂. Niet gedacht dat die typetjes voorbij zouden komen tijdens die twee uurtjes bij R10. Geweldig man! Niet alleen die typetjes maar ook zijn presentatie! Brengt sfeer! Geweldige radiomaker, zal ie nooit verleren.
Laatst gewijzigd door Radbi op 16 dec 2019 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.

density1

Bericht door density1 »

Geniet er van zolang het kan.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

En het katten tussen Van Someren en Evers aan het eind. Schitterend.
12-04-2020

Radbi

Bericht door Radbi »

Phoenix schreef:
16 dec 2019 16:16
En het katten tussen Van Someren en Evers aan het eind. Schitterend.
Zo’n overgang van het ene naar het andere programma is toch ideaal?😂🤣? Evers dagelijks net voor Somertijd, dat zou ook ideaal zijn😂.

Wat een sfeer heeft die kanjer neergezet, binnen twee uurtjes maar!

Plaats reactie