Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

rutgrrr

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door rutgrrr » 13 nov 2019 11:49

11:43 Mark Ronson - Uptownk Funk
08:46 Bruno Mars - 24k Magic

Op zich kan je dan je 2nd artist wellicht toevoegen aan de database-entry voor Mark Ronson (heeft ook samengewerkt met Amy Winehouse dus is altijd handig) en daar ook de playlist op laten uitdraaien met bijvoorbeeld minimaal 3 uur er tussen, maar ik vind t niet zo'n issue aangezien een paar uur na de ochtendshow de luisteraars wel veranderd zijn.

Kortom, in het kader van wow, wat heb ik een zinloze mening: door de vingers gezien door deze freak :))
Offtopic is het nieuwe ontopic.

San27

Bericht door San27 » 13 nov 2019 12:18

Zit bijna halve werkdag tussen, is toch helemaal niet gek en ook nog een andere track...of lig je er wakker van?

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 13 nov 2019 13:36

In 2 op 2 draait Wout op Radio2 twee tracks van dezelfde artiest. Is dat dan minder erg omdat het een item is? Persoonlijk vind ik het nogal mierenneukerij, maar oké.

marco

Bericht door marco » 13 nov 2019 16:48

Radio 10 Gold had indertijd zelfs een heel programma waarin alleen maar steeds twee hits van dezelfde artiest werden gedraagd. Dubbelhits heette dat. Volgens mij was 'dubbelhits' ook een item dat in elk programma wel eens voorbij kwam.
Niks mis mee.

Freddie Mercuryfan

Bericht door Freddie Mercuryfan » 13 nov 2019 17:02

boevieboy schreef:
06 nov 2019 17:10
Weet iemand wie de nieuwe vrouwelijke stationvoice is van 10?
Dat is Evelien de Bruijn, de nieuwslezeres van Gerard Ekdom.

Freddie Mercuryfan

Bericht door Freddie Mercuryfan » 13 nov 2019 17:33

Na Frank Dane drie maanden lang een kans te hebben gegeven, ben ik een halfjaartje terug overgestapt naar Gerard Ekdom. Maar ik moet zeggen dat ik Ekdom z'n show ook wel wat tegen vind vallen. Ekdom is een hartstikke goede en leuke dj met een fenomenale kennis en voorliefde voor muziek, maar wat hij bij Radio 10 doet, vind ik niet heel bijzonder. Ik vind De Schatkamer (waar steeds een vergeten hit wordt gedraaid) een prachtig onderdeel, maar voor de rest mogen er toch wel wat meer vergeten nummers voorbijkomen bij Ekdom. Ik vind het vreemd dat hij dat niet doet, aangezien hij ook een groot liefhebber van vergeten nummers is en er ook een heleboel kent. Geeft John hem die vrijheid eigenlijk wel? Want Gerard gaf - voor zijn overstap van Radio 2 naar 10 - als hoofdreden aan dat hij meer vrijheid wilde, maar het lijkt erop dat hij bij Radio 2 meer vrijheid had dan nu bij 10. Ik vond o.a. de muziekkeuze in zijn show op Radio 2 ook een stuk leuker en gevarieerder dan op Radio 10. Ik zapte de afgelopen jaren weleens van Edwin Evers naar Gerard Ekdom als er bij Evers weer eens te veel over voetbal of Formule 1 geluld werd, om na een klein halfuurtje weer terug te zappen.
Daarnaast mis ik bij Ekdom ook goede sidekicks. Evelien de Bruijn is een hartstikke leuke vrouw, maar als Ekdom er nog 1 of 2 sidekicks bij zou nemen, zou zijn show een stuk gezelliger en waarschijnlijk ook humoristischer worden. Die goede chemie die Edwin Evers met Rick en Niels had, en de chemie die Rob van Someren met DJ Sven en Luuk heeft, die mis ik bij Gerard Ekdom.

Voor de rest vind ik Radio 10 nog altijd een leuke zender, al mag de muziekkeuze voor de hele dagprogammering wel wat spannender. Die vind ik namelijk nogal saai, zoals eigenlijk alle dagprogrammeringen van de Nederlandse radiozenders. Het is allemaal veel te veel dezelfde muziek. Meer vergeten hits, daarmee zou je de zender voor de luisteraar een stuk spannender maken. Neem het voorbeeld aan het Franse RFM, een soortgelijke radiozender met veel 80's en 90's klassiekers, maar met wel een veel grotere en bredere playlist.

Over de middagshow Somertijd ben ik zeer enthousiast. Rob heeft zoals ik al zei een topchemie met z'n sidekicks, kan prachtig moppen vertellen, en ook kan ik erg lachen om onderdelen als Waar gaat het eigenlijk over, Wat ruist er door het struikgewas, Appt u maar, Wie het weet mag het zeggen en Wat hoort Bonnie. Ook in de discussies die Rob met zijn maten heeft over de actualiteit, hoor ik soms wel een mening waar ik mij wel in kan vinden.

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 13 nov 2019 17:53

Ekdom wilde vooral de vrijheid om buiten zijn radioprogramma's om meer geld te verdienen, volgens mij. Dat kon niet bij de PO, en terecht.
Offtopic is het nieuwe ontopic.

jessica

Bericht door jessica » 13 nov 2019 18:05

rutgrrr schreef:
13 nov 2019 17:53
Ekdom wilde vooral de vrijheid om buiten zijn radioprogramma's om meer geld te verdienen, volgens mij. Dat kon niet bij de PO, en terecht.
You eigen socialmediakanaal, eigen wijn en nog wat andere dingen in zaken buiten zijn radioprogramma om. Misschien ook nog wel meer op TV.

castmember

Bericht door castmember » 13 nov 2019 18:43

Ik heb in andere podcasts gehoord dat Ekdom alle creatieve ruimte krijgt voor zijn programma en dat hij door de programma leiding (of ome John) niet wordt beperkt in zijn doen en laten. Maar ik ben het met je eens dat ik sommige onderdelen in zijn programma echt tenenkrommend vindt en absoluut niet Ekdom waardig. Neem bijvoorbeeld de felicitatie-service echt wat een belachelijk slecht onderdeel vindt. Het past niet bij de rest. Verder is het laatste uur van het programma ook discutabel. Na 3 uur prep-werk ben ik er wel klaar mee dus mag het publiek een uurtje platen verzinnen. Nee, ik hou nog steeds van de woordgrappen, gezellige gesprekken, discussies over nieuws en Dokter Pop . . . maar het programma heeft wel enkele jasjes uit gedaan.

Maar goed, bij gebrek aan beter (naar mijn mening) blijf ik toch luisteren . . .
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Radbi

Bericht door Radbi » 16 nov 2019 22:45

Freddie Mercuryfan schreef:
13 nov 2019 17:33
Na Frank Dane drie maanden lang een kans te hebben gegeven, ben ik een halfjaartje terug overgestapt naar Gerard Ekdom. Maar ik moet zeggen dat ik Ekdom z'n show ook wel wat tegen vind vallen. Ekdom is een hartstikke goede en leuke dj met een fenomenale kennis en voorliefde voor muziek, maar wat hij bij Radio 10 doet, vind ik niet heel bijzonder. Ik vind De Schatkamer (waar steeds een vergeten hit wordt gedraaid) een prachtig onderdeel, maar voor de rest mogen er toch wel wat meer vergeten nummers voorbijkomen bij Ekdom. Ik vind het vreemd dat hij dat niet doet, aangezien hij ook een groot liefhebber van vergeten nummers is en er ook een heleboel kent. Geeft John hem die vrijheid eigenlijk wel? Want Gerard gaf - voor zijn overstap van Radio 2 naar 10 - als hoofdreden aan dat hij meer vrijheid wilde, maar het lijkt erop dat hij bij Radio 2 meer vrijheid had dan nu bij 10. Ik vond o.a. de muziekkeuze in zijn show op Radio 2 ook een stuk leuker en gevarieerder dan op Radio 10. Ik zapte de afgelopen jaren weleens van Edwin Evers naar Gerard Ekdom als er bij Evers weer eens te veel over voetbal of Formule 1 geluld werd, om na een klein halfuurtje weer terug te zappen.
Daarnaast mis ik bij Ekdom ook goede sidekicks. Evelien de Bruijn is een hartstikke leuke vrouw, maar als Ekdom er nog 1 of 2 sidekicks bij zou nemen, zou zijn show een stuk gezelliger en waarschijnlijk ook humoristischer worden. Die goede chemie die Edwin Evers met Rick en Niels had, en de chemie die Rob van Someren met DJ Sven en Luuk heeft, die mis ik bij Gerard Ekdom.
Sidekicks zijn het probleem in de ochtendshow van Gerard Ekdom! Sidekicks! De show mist sterke, vlotte en leuke sidekicks die de ochtendshow leuker en sterker kunnen maken en Gerard verder kunnen pushen. Er zijn toch wel goede sidekicks te vinden en betere dan Tamara die zo saai is en niets toevoegt?? Maar de vraag is of Gerard wel mensen met wat inbreng naast zich wil, want hij lijkt best een eenling. Maar ik hoop toch dat er eens wat aanpassingen komen want op deze manier ga je de oorlog met de andere ochtendshows niet winnen.
Ik vond Gerard en Harry van der Heijden een hele mooie chemie hebben toen Harry een tijdje nieuwslezer was in de ochtendshow. En Harry is ook lekker sterk en vlot. Evelien vind ik een leuke toevoeging en een prettige en vlotte nieuwslezeres/sidekick, beter en sterker dan Lot Lewin.
Het felicitatie-item vind ik ook niets en achterhaald.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 24 nov 2019 17:15

alien8 schreef:
23 nov 2019 23:57
Dat radio 10 nooit een echt nummer 1 station ging worden (of laat staan top 3). Wist ik altijd al wel.
Het moet het vooral van de babyboomers hebben. En ja die zijn nu nog steeds de grootste groep, maar veel van hen gaan of zijn met pensioen. En waar wordt nu net het meeste radio geluisterd? Juist op het werk of op weg naar of van...

Dit heeft radio 2 heel goed begrepen een aantal jaar terug. Ze hebben een gezonde mix gevonden om oud en jong te boeien. Iets was radio 10 nu krampachtig ook probeert, maar nooit zal lukken. Want 10 is niet sexy genoeg.
Dat is een beetje beleid bij Talpa. Zo was SBS6 succesvol als volkse zender en Talpa herprofileert de zender naar een zender met dure studioprogramma's. Juist de programma's met een volks karakter blijven scoren, terwijl de programma's van bijvoorbeeld Wendy van Dijk maar moeilijk van de grond komen. Hetzelfde verhaal bij Radio 10. De zender had een duidelijk profiel en probeert het de zender te verjongen en als directe concurrent van Radio 2 te positioneren. Waarom Radio 10 niet zo laten als het was en van Veronica de directe Radio 2 concurrent maken? Intussen moet Radio Veronica de lijn van Veronica TV gaan volgen, dat enkel gebaseerd is op het succes van VI en CL. De Radio 10 60's & 70's zender is één van de meest succesvolle online radiokanalen van Talpa, maar spreekt tegelijkertijd een - voor adverteerders - te oude doelgroep aan. Ik ben ervan overtuigd dat met het oude oldies profiel Radio 10 minstens zo goed zou scoren. Echter vanwege commerciële belangen is Talpa de zender krampachtig aan het verjongen. Het jaagt daarmee ouderr luisteraars weg richting Radio 5 en de luisteraars die wel binnen de doelgroep vallen zullen Radio 10 te belegen vinden en uitwijken naar Radio 2. Ik heb het idee dat Radio 10 aan haar plafond zit. Enkel een betere dekking kan Radio 10 doen groeien.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

density1

Bericht door density1 » 24 nov 2019 17:24

Helemaal eens. Die 60's en 70's zender wordt erg goed beluisterd. Daar zouden ze wat meer mee mogen doen. Ze hebben onlangs de 60's en 70's verbannen van de mainzender Radio 10 omdat ze hier een themakanaal voor hebben, maar dat is eigenlijk niet slim. Je zou het nu weer terug moeten draaien eigenlijk ook omdat je met FM meer luisteraar kan bereiken en zodoende luisteraars van Radio 5 kan 'stelen' omdat dit station nog geen FM frequentie heeft.

Radbi

Bericht door Radbi » 24 nov 2019 22:14

Ik ben ook niet eens met die nieuwe muziek en verjonging van Radio 10 en ook niet eens met die “obsessie” mbt Radio 2.
Maar van Radio 10 een 60’s en 70’s zender maken hoeft van mij niet. Ze zijn/waren uitstekend met eighties en wat 70’s en 60’s. Waarom moet het (weer) een specifiek 60’s en 70’s zender worden? Voor dat steeds terugkerende “kavelruil gezeik” indien ze echt een 60’s en 70’s zender worden?
Maar als je onder andere prachtige 60’s en 70’s wil horen, luister dan naar De Nacht Wacht!😉😃. Nu bezig!👌😜

density1

Bericht door density1 » 25 nov 2019 11:09

Radio 10 hoeft helemaal niet alleen 60's en 70's draaien. Het moet gewoon weer een mix worden van 60' t/m 80's en wat enkele 90's. Gewoon het Radio 10 Gold format.

zendmast15

Bericht door zendmast15 » 25 nov 2019 12:57

density1 schreef:
25 nov 2019 11:09
Radio 10 hoeft helemaal niet alleen 60's en 70's draaien. Het moet gewoon weer een mix worden van 60' t/m 80's en wat enkele 90's. Gewoon het Radio 10 Gold format.
Exact! Ook wel het 'Rogiel Schaal format' genoemd. Hij was altijd de muzieksamensteller bij 10 Gold (reeds sinds 1990) en wat mij betreft de beste die er is. Heeft ook aangegeven dat hij de playlist samenstelde door mee te neurieën en zo te bepalen wat bij elkaar paste -bier Wat mis ik de 10 Gold playlist, een vaste muziekselectie, maar toch telkens verrassend en af en toe een 'forgotten 45' (Mark de Brouwer zijn instituut destijds).
Zet de radio aan!

Plaats reactie