Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Phoenix

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door Phoenix » 21 mei 2018 11:19

Radbi schreef:
20 mei 2018 21:44
Phoenix schreef:
20 mei 2018 17:17
Of de komst van Nieuwenhuyzen een bewuste, strategische keuze is of eenvoudigweg samenvalt met een vertrek van Feller is me niet duidelijk. Bij de wissel Ekdom/Gaarthuizen was dit duidelijk.
Robert Feller gaat uit de dagprogrammering, vanwege de komst van Jeroen Nieuwenhuize en de verschuiving van Edwin Diergaarde.
Kip/Ei verhaal dit. Gaat Robert Feller uit de dagprogrammering vanwege de komst van Jeroen Nieuwenhuize? Of komt Jeroen Nieuwenhuize vanwege het vertrek van Robert Feller?

Luc van Ostade schreef:
20 mei 2018 22:01
Nou, dan blijft mijn vraag redelijk hetzelfde: waarom Jeroen weghalen bij Veronica en dan op Radio 10 plaatsen? Ik vraag me af wat Talpa radio daarmee wint onderaan de streep.
Jeroen Nieuwenhuize is al maanden niet meer te horen op Veronica. Talpa haalt Van Nieuwenhuize dus niet weg bij Veronica om hem bij Radio 10 te plaatsen.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Radbi

Bericht door Radbi » 21 mei 2018 11:35

Phoenix schreef:
21 mei 2018 11:19
Radbi schreef:
20 mei 2018 21:44
Phoenix schreef:
20 mei 2018 17:17
Of de komst van Nieuwenhuyzen een bewuste, strategische keuze is of eenvoudigweg samenvalt met een vertrek van Feller is me niet duidelijk. Bij de wissel Ekdom/Gaarthuizen was dit duidelijk.
Robert Feller gaat uit de dagprogrammering, vanwege de komst van Jeroen Nieuwenhuize en de verschuiving van Edwin Diergaarde.
Kip/Ei verhaal dit. Gaat Robert Feller uit de dagprogrammering vanwege de komst van Jeroen Nieuwenhuize? Of komt Jeroen Nieuwenhuize vanwege het vertrek van Robert Feller?

Luc van Ostade schreef:
20 mei 2018 22:01
Nou, dan blijft mijn vraag redelijk hetzelfde: waarom Jeroen weghalen bij Veronica en dan op Radio 10 plaatsen? Ik vraag me af wat Talpa radio daarmee wint onderaan de streep.
Jeroen Nieuwenhuize is al maanden niet meer te horen op Veronica. Talpa haalt Van Nieuwenhuize dus niet weg bij Veronica om hem bij Radio 10 te plaatsen.
Maar dat beantwoordde ik al toch? ;-). Robert gaat uit de dagprogrammering vanwege de komst van Jeroen en ook tegelijk door de verschuiving van Edwin. Edwin komt nu op de plek van Robert, dus misschien kunnen we ook zeggen dat Robert uit de dagprogrammering gaat vanwege de verschuiving van Edwin. Maar de komst van Jeroen en de verschuiving van Edwin hebben niet te maken met een vrijwillig vertrek van Robert, want het is niet de keus van Robert om uit de dagprogrammering te gaan.

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 21 mei 2018 12:16

Phoenix schreef:
Jeroen wordt binnen een jaar van Veronica afgehaald en gaat naar Radio 10. Dus dan blijft mijn vraag nog steeds overeind staan natuurlijk. Waarom niet op Veronica en wel op Radio 10?

Phoenix

Bericht door Phoenix » 21 mei 2018 14:54

Luc van Ostade schreef:
21 mei 2018 12:16
Phoenix schreef:
Jeroen wordt binnen een jaar van Veronica afgehaald en gaat naar Radio 10. Dus dan blijft mijn vraag nog steeds overeind staan natuurlijk. Waarom niet op Veronica en wel op Radio 10?
Die vraag laat zich makkelijk beantwoorden. Veronica trekt Giel Beelen aan en er moet een DJ geslachtofferd worden. Van het rijtje Klijn, Ruyer, Van der Bruggen en Nieuwenhuize vind ik Nieuwenhuize het minst het (huidige) Veronica gevoel uitstralen.
De stem van Nieuwenhuize past uitstekend bij Radio 10. Laat hem de legendarische zin “de koffie is bruin ...” uitspreken en het lijkt alsof de tijd heeft stil gestaan.
28-01-08 / 22-04-10

Phoenix

Bericht door Phoenix » 21 mei 2018 15:01

Maar de komst van Jeroen en de verschuiving van Edwin hebben niet te maken met een vrijwillig vertrek van Robert, want het is niet de keus van Robert om uit de dagprogrammering te gaan.
Waar blijkt dit uit? Bij Beelen/Van de Bruggen en Ekdom/Gaarthuizen was dit overduidelijk. Ik heb nergens gelezen of gehoord dat het vertrekken van Robert Feller vrijwillig dan wel onvrijwillig is. Ook de ingangsdatum is apart. Waarom dit dan niet gelijktijdig invoeren met de komst van Ekdom?
28-01-08 / 22-04-10

Oortjes

Bericht door Oortjes » 21 mei 2018 15:49

Radbi schreef:
21 mei 2018 11:35
het is niet de keus van Robert om uit de dagprogrammering te gaan.
Wat weet jij wat ik niet weet over het vertrek van Robert?
Rock 'n roll is better than music!

boxfm

Bericht door boxfm » 21 mei 2018 16:54

Radio10 is nog in gesprek met Robert Feller, zo schrijven ze op Facebook (als een reactie). Maar dat zegt nog niks over vrijwillig of onvrijwillig natuurlijk.

Radbi

Bericht door Radbi » 21 mei 2018 18:13

Nou, idd. Jullie hebben gelijk. Valt niet zomaar te concluderen dat Robert’s vertrek uit de daprogrammering, vrijwillig/onvrijwillig is. Het komt (bij mij) onvrijwillig over, maar het hoeft niet zo te zijn. Startdatum Jeroen is idd ook wat opvallend. Als hij vrijwillig is vertrokken, heb ik niets gezegd. Maar misschien niet eens zo’n gekke conclusie want blijkbaar is Talpa bezig met R10 en hierdoor verschuivingen, aanpassingen etc... en Robert lijkt mij iemand die goed op zijn plek zit en niet vrijwillig uit de dagprogrammering zou vertrekken. En daarnaast is Talpa met hem in gesprek.

2unlimited

Bericht door 2unlimited » 21 mei 2018 19:06

We zijn in gesprek waar heb ik dat zinnetje vaker gelezen? Oja bij van der Bruggen die al lang en breed bij talpa zat en qmusic had verlaten maar het nog niet naar buiten mocht komen.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 21 mei 2018 20:51

boxfm schreef:
21 mei 2018 16:54
Radio10 is nog in gesprek met Robert Feller, zo schrijven ze op Facebook (als een reactie). Maar dat zegt nog niks over vrijwillig of onvrijwillig natuurlijk.
Dat klinkt in ieder geval niet als een vertrek van Robert vanwege en spetterende nieuwe baan. Jammer, ik had hem behoud van zijn plek in de programmering wel gegund.

Het lijkt bij Talpa soms wel veranderen om het veranderen, i.p.v. veranderen om een doel te bereiken.

Radbi

Bericht door Radbi » 21 mei 2018 23:46

Oortjes schreef:
21 mei 2018 20:51
boxfm schreef:
21 mei 2018 16:54
Dat klinkt in ieder geval niet als een vertrek van Robert vanwege en spetterende nieuwe baan. Jammer, ik had hem behoud van zijn plek in de programmering wel gegund.

Het lijkt bij Talpa soms wel veranderen om het veranderen, i.p.v. veranderen om een doel te bereiken.
Klinkt idd niet als vrijwillig, vandaar dat ik die conclusie had getrokken. En als het de keus is van de DJ wordt het meestal door de zender aangegeven.

Soms leveren veranderingen niets op, soms wel. Het hangt er vanaf. Somertijd ipv Edwin Ouwehand in de middag heeft de zender geen windeieren gelegd. ‘Goedemorgen Lex’ doet het volgens mij ietsje beter dan ‘Tim in de morgen’. Ik verwacht en denk dat Ekdom het (veel) beter zal doen dan Lex. Maar weet niet of het zo heel veel uitmaakt of bijv. Edwin Diergaarde, Robert Feller, Rene Verkerk, Dennis Verheugd of Jeroen Nieuwenhuize in de dagprogrammering is als het in die programmering grotendeels om de muziek gaat. Maar misschien hebben ‘grote en populaire namen’ ook een aantrekkingskracht op luisteraars.

2unlimited

Bericht door 2unlimited » 22 mei 2018 07:34

Dat laatste geloof ik niet, daar zijn veel bewijzen van dat dit niet klopt. Als je zender goed in elkaar zit dan gaan ze gewoon daarvoor. Als dat waar zou zijn dan zou giel toch de pannen van het dak scoren, volgens mij doet hij het slechter dan Niek van der Bruggen... Dus grote sterren scoren niet altijd per definitie beter...

Radbi

Bericht door Radbi » 22 mei 2018 14:46

2unlimited schreef:
22 mei 2018 07:34
Dat laatste geloof ik niet, daar zijn veel bewijzen van dat dit niet klopt. Als je zender goed in elkaar zit dan gaan ze gewoon daarvoor. Als dat waar zou zijn dan zou giel toch de pannen van het dak scoren, volgens mij doet hij het slechter dan Niek van der Bruggen... Dus grote sterren scoren niet altijd per definitie beter...
Volgens mij was Giel al niet zo populair/aantrekkelijk meer voordat hij bij Veronica begon. Dus er werd een grote naam binnengehaald die niet meer zo populair is.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 22 mei 2018 16:45

2unlimited schreef:
22 mei 2018 07:34
,volgens mij doet hij het slechter dan Niek van der Bruggen.
Heb je cijfers? Lijkt me zeer interessant.

Radbi

Bericht door Radbi » 22 mei 2018 18:11

Ik weet niet of Giel het slechter/beter doet dan zijn voorganger, ik ken zijn cijfers ook niet. Maar uit de luistercijfers blijkt dat hij Veronica geen boost kan geven. Het zal toch niet aan het kavel liggen? Misschien scoort hij niet zo slecht, maar ik weet zeker dat Talpa andere verwachtingen had toen hij werd binnengehaald. Ach ja, gelukkig voor Talpa kunnen ze op de 3 andere zenders teren ;-).

Plaats reactie