Ik overdreef met “verontrustend” :-)boxfm schreef: ↑29 dec 2017 01:20Het is helemaal niet "verontrustend" dat Edwin Diergaarde en Robert Feller het beter doen dan de ochtendshow, dat is echt geen reden voor onrust rondom de ochtendshow. De concurrentie in de ochtend is erg groot, toch lukt het Radio10 om zonder al te grote naam een mooi marktaandeel te halen. Goede prestatie dus. Ze hebben immers geen Giel, Evers of Ekdom (qua bekende naam) in de ochtend zitten.Radbi schreef: ↑28 dec 2017 20:45(Nog) geen grote bijdrage, geen boost. Zoals Somertijd. Radio 10 heeft nu genoeg luisteraars die ook in de ochtend voor hoge(re) luistercijfers kunnen zorgen. Misschien kiezen de R10 luisteraars voor een andere ochtendshow (?). Een zender moet het voornamelijk van de ochtend- en middagshow hebben. Dat Edwin Diergaarde en Robert Feller het (veel) beter doen, is “verontrustend”.
Blijkbaar kiezen veel mensen ervoor om Radio10 tijdens het werk (of in ieder geval overdag) aan te zetten, dus pas na de ochtendshow. Geen reden tot paniek, maar wellicht wel leerzaam en interessant voor Radio10 om te onderzoeken waarom luisteraars voor een andere ochtendshow kiezen.
---
Ander puntje van discussie: Ik heb het idee dat Lex Gaarthuis bij Radio10 minder primeurtjes binnenhaalt dan bij 100%NL. Ben ik de enige die dit idee heeft? Terwijl het nu, ook gezien de strategie van Talpa, makkelijker zou moeten zijn om met een losgepeuterd primeurtje (op z'n minst) Shownieuws te halen. Toen hij bij 100%NL zat, kreeg hij het veel vaker voor elkaar om showrubrieken te halen voor mijn gevoel.
Maar dat Edwin Diergaarde en Robert Feller het beter doen dan de ochtendshow, is wel apart en buiten verwachting.
Zoals ik eerder schreef is er nog werk aan de winkel voor de ochtendshow en het is idd verstandig na te gaan waarom de ochtendshow minder scoort. Natuurlijk is er concurrentie in de ochtend maar het kan beter en idd nagaan waarom veel mensen pas na de ochtendshow overschakelen op R10. De aanpassing met dat shownieuws is al geweest. Met een beter scorende ochtendshow gaan ze nog meer stijgen hoor.