Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henkjan2016

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Henkjan2016 »

hanilascoltatore schreef: 23 nov 2020 20:39 Of het nu zo'n goed idee is om Heer Stenders bij Veronica binnen te halen heb ik mijn twijfels over. Naar verluid is het nogal een conflict typje.

Maar wat me meer interesseert is de huidige ochtendshow. Ik vind dat Rick en Niels het heel goed doen. Het eerste halfuur (06.30-0.700) vind ik het beste deel overigens. Waarom die Wilfried zo''n grote rol toedelen? Laat R en N de show leiden en WG zo nu en dan laten inbellen als er iets over voetballen moet worden geroepen.

Blijf luisteren!
Tja, van schaapjes zijn wij nog nooit beter geworden.

Overigens: 40up stopt, zitten ook een paar vriendjes van Rob.

Ik ben benieuwd of out of the box-denken wordt beloond. Ik hoop het wel.
iJeroen

Bericht door iJeroen »

Ik heb de afgelopen periode de podcasts 'In Vorm' en 'Broadcast' geluisterd, en elke DJ is lovend over de stijl van Hitradio Veronica en VeronicaFM waar Jensen (en Evers) de teksten en vormgeving hebben gedaan. Dat was ook echt topradio, helaas weggestopt op de AM en later wat kale FM zenders.

Later hoorde je deze sound ook terug bij YorinFM (door Diederick Huizinga). Rick Romijn had ook mooie verhalen over de tijd met Stenders, het vakmanschap en de relatie met hem als muzieksamensteller.

Tel op de connecties die er nu liggen met een aantal Veronica DJ's en Talpa collega's.
Zou echt een goed station zijn!
Opgegroeid met Veronica op 2 en 3
Phoenix

Bericht door Phoenix »

iJeroen schreef: 23 nov 2020 20:57 Ik heb de afgelopen periode de podcasts 'In Vorm' en 'Broadcast' geluisterd, en elke DJ is lovend over de stijl van Hitradio Veronica en VeronicaFM waar Jensen (en Evers) de teksten en vormgeving hebben gedaan. Dat was ook echt topradio, helaas weggestopt op de AM en later wat kale FM zenders.

Later hoorde je deze sound ook terug bij YorinFM (door Diederick Huizinga). Rick Romijn had ook mooie verhalen over de tijd met Stenders, het vakmanschap en de relatie met hem als muzieksamensteller.

Tel op de connecties die er nu liggen met een aantal Veronica DJ's en Talpa collega's.
Zou echt een goed station zijn!
HitRadio Veronica was destijds een betere zender dan 538 met de beste line-up aan DJ's ooit: Jeroen van Inkel, Edwin Evers, Robert Jensen, Gijs Staverman, Edwin Diergaarde, Martijn Krabbé, Luc van Rooij, Kas van Iersel, ... Door het ontbreken van een goede FM-zender is de zender niet succesvol geworden.

Over Stenders dan nog. Morgen wordt de line-up voor de Top 2000 bekend gemaakt. Als Stenders daarbij zit kunnen we een overgang naar Veronica voor dit moment afschrijven.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Die jingles van Hitradio Veronica en Veronica FM waren top. Creatieve geest van Diederick en Jensen aangevuld met de stem van Lagarde en later Cas.

Diederik had altijd sinaasappels in zijn SM studio en blauwe verlichting. Ben ooit langs geweest op kerkelanden aan de Franciscus weg.
jessica

Bericht door jessica »

Henkjan2016 schreef: 23 nov 2020 20:48 Overigens: 40up stopt, zitten ook een paar vriendjes van Rob.

Op hun eigen site van 40up staat nog niet dat ze gaan stoppen. Dus ik ben benieuwd waar dit nieuws vandaan komt.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 24 nov 2020 01:43
Henkjan2016 schreef: 23 nov 2020 20:48 Overigens: 40up stopt, zitten ook een paar vriendjes van Rob.

Op hun eigen site van 40up staat nog niet dat ze gaan stoppen. Dus ik ben benieuwd waar dit nieuws vandaan komt.
https://m.gooieneemlander.nl/cnt/DMF202 ... _content=/
Henkjan2016

En mediamagazine.nl
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Henkjan2016 schreef: 24 nov 2020 07:25 En mediamagazine.nl
Dan moet mediamagazine misschien wat duidelijker aan bronvermelding doen.

De Winter geeft tegenover dagblad Gooi en Eemlander aan dat de exploitatie van de radiozender niet rendabel is. Er zou jaarlijks honderddduizend euro in het station gepompt worden. Er zijn te weinig sponsoren om de radiozender overeind te houden en dus stopt de radiozender per 1 januari 2021 met haar uitzendingen.
Orange

Bericht door Orange »

Vandaag zijn weer de luistercijfers bekend geworden. Naast de flinke stijging van Q en daling van Radio 2 (waardoor ze heel dicht bij elkaar staan), valt me toch op dat Veronica 0,3 procentpunt zakt. Dat radiostation doet het steeds beter. Wat maakt het nou dat geen luisteraar dat oppakt en ze dus juist dalen ipv stijgen? Ook t.o.v. een jaar geleden 0,2 procentpunt gezakt. Als ik bij Veronica werkte, zou ik er moedeloos van worden. Breder muziekformat, hele goede music-driven dj's overdag. Waar gaat dit dan mis?
Henkjan2016

Wellicht heeft de luisteraar behoefte aan iets anders dan de musicdriven-dj's?

Ikzelf wel in ieder geval.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Orange schreef: 24 nov 2020 09:49 Vandaag zijn weer de luistercijfers bekend geworden. Naast de flinke stijging van Q en daling van Radio 2 (waardoor ze heel dicht bij elkaar staan), valt me toch op dat Veronica 0,3 procentpunt zakt. Dat radiostation doet het steeds beter. Wat maakt het nou dat geen luisteraar dat oppakt en ze dus juist dalen ipv stijgen? Ook t.o.v. een jaar geleden 0,2 procentpunt gezakt. Als ik bij Veronica werkte, zou ik er moedeloos van worden. Breder muziekformat, hele goede music-driven dj's overdag. Waar gaat dit dan mis?
Ik dacht in eerste instantie hetzelfde, totdat ik de cijfers in de 20-49 doelgroep zag.
Phoenix schreef: 24 nov 2020 10:24 Afbeelding

bron

Het gat tussen Q Music en de concurrentie is inmiddels gigantisch. 538 en Radio 2 zakken fors terug.
Van de 'grote' zenders zijn Q Music, 3FM en Veronica de winnaars. Alle overige zenders verliezen terrein.
In de groep 10+ verliest Veronica, maar in de belangrijke doelgroep 20-49 wint de zender. Naast Q Music is Veronica de enige 'grote' commerciële zender die hier aandeel wint. 538, Sky en Radio 10 verliezen.

Waar komt de winst van Veronica vandaan? Van Radio 2 of van Radio 10 of 538?
Janno

Bericht door Janno »

Voor mij zijn er 2 zenders interessant om dagelijks naar te luisteren. Radio 2 en Veronica. En dan vind ik radio 2 toch een completere zender waar meer gebeurt. Meer variatie in dj’s, programma’s en toch net iets meer vernieuwend qua muziek. Dan heb ik het over 24/7, niet alleen overdag. Voor mij is het logisch dat Veronica het nooit gaat winnen van zo’n sterke concurrent die in dezelfde vijver vist.
Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Ik zie Veronica toch niet echt als concurrent van Radio 2. Ik denk dat 2 meer last heeft van Radio 10 en Q. Veronicas voelt voor mij veel "donkerder" en mannelijker. Iets meer richting classic rock en minder breed. Maar dat is deels ook eigen gevoel denk ik.
Janno

Bericht door Janno »

Ik zie Veronica ook niet als concurrent van radio 2, maar juist andersom. Ik denk dat Veronica last heeft van radio 2.
Het is natuurlijk maar speculatie, maar zonder een sterk radio 2 zouden er vermoedelijk meer luisteraars naar Veronica gaan zoals ze nu klinken. Voor mij geld dat zeker, maar ik ben niet iedereen uiteraard.
Orange

Bericht door Orange »

Janno schreef: 24 nov 2020 10:43 Voor mij zijn er 2 zenders interessant om dagelijks naar te luisteren. Radio 2 en Veronica. En dan vind ik radio 2 toch een completere zender waar meer gebeurt. Meer variatie in dj’s, programma’s en toch net iets meer vernieuwend qua muziek. Dan heb ik het over 24/7, niet alleen overdag. Voor mij is het logisch dat Veronica het nooit gaat winnen van zo’n sterke concurrent die in dezelfde vijver vist.
Uiteraard gaat Veronica het nooit winnen van Radio 2. Kijk alleen al naar de budgetten en de veel betere ontvangst. Maar ik verbaas me over dat Veronica niet beter gaat scoren, ondanks dat die zender steeds beter wordt.
Phoenix schreef: 24 nov 2020 10:38 Ik dacht in eerste instantie hetzelfde, totdat ik de cijfers in de 20-49 doelgroep zag.
Phoenix schreef: 24 nov 2020 10:24 Afbeelding

bron
Dat is waar, in de commercieel relevante doelgroep is er idd wel een stijging van Veronica en zijn ze de nummer 6 van Nederland. Dat is netjes natuurlijk.
Plaats reactie