Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
wally

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door wally »

Als je de biografie van Peter Koelewijn eens gaat lezen (TIP. -+dance .. ;-) kom je erachter dat rechten op muziek een heel lucratieve handel is. Daar zijn heel wat vriendschappen aan kapot gegaan...
Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken »

Henkjan2016 schreef: 28 okt 2020 21:37 Heeft iemand een verwijzing naar de kavelvoorwaarden? Ik kom niet verder dan https://radiopedia.nl/wiki/Kavel_A2

Daaruit haal ik 85% talks. Dit komt neer op 216 min per dag.

= 3,6 uur gebabbel per dag.
Was het maar waar. Het gaat om 15% spreektijd, 85% muziek, waarvan maar 4,3% procent jonger dan 5 jaar mag zijn.
Dit om het nieuwskavel te beschermen en dat het niet het zoveelste hitstation wordt. Dit geldt tussen 07 en 19u overdag, ook in het weekend.

Daarom wordt er dus buiten de drive time om zo weinig gepraat en soms zelfs een uurtje nonstop. Bij 100%nl en Slam! zijn die percentages nog kutter.
Gratis radioles! www.radiocollege.nl (Apple) www.radio-college.nl (Android)
Videointerviews: www.radiohelden.nl Contact via WhatsApp? 0630844222
Columns: www.radio.nl/columns
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Patrick Kicken schreef: 31 okt 2020 19:41
Henkjan2016 schreef: 28 okt 2020 21:37 Heeft iemand een verwijzing naar de kavelvoorwaarden? Ik kom niet verder dan https://radiopedia.nl/wiki/Kavel_A2

Was het maar waar. Het gaat om 15% spreektijd, 85% muziek, waarvan maar 4,3% procent jonger dan 5 jaar mag zijn.
Dit om het nieuwskavel te beschermen en dat het niet het zoveelste hitstation wordt. Dit geldt tussen 07 en 19u overdag, ook in het weekend.

Daarom wordt er dus buiten de drive time om zo weinig gepraat en soms zelfs een uurtje nonstop. Bij 100%nl en Slam! zijn die percentages nog kutter.
Probeerde Slam dit vroeger niet te omzeilen door eigen versies van tracks te maken? Staat me vaag iets van bij.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Patrick Kicken schreef: 31 okt 2020 19:41 Daarom wordt er dus buiten de drive time om zo weinig gepraat en soms zelfs een uurtje nonstop. Bij 100%nl en Slam! zijn die percentages nog kutter.
Het zijn wel eigen inschrijvingen.
Rock 'n roll is better than music!
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Scherp, foutief opgeschreven. Bedoelde inderdaad 15% gesproken.
Henkjan2016

Herman ven Schippers schreef: 31 okt 2020 19:46

Probeerde Slam dit vroeger niet te omzeilen door eigen versies van tracks te maken? Staat me vaag iets van bij.
Klopt. Volgens mij met editversies.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Henkjan2016 schreef: 31 okt 2020 20:06

Staat mij ook iets van bij.
boxfm

Bericht door boxfm »

Herman ven Schippers schreef: 31 okt 2020 20:51
Henkjan2016 schreef: 31 okt 2020 20:06

Staat mij ook iets van bij.
SLAM!FM deed dat toen met eigen gemaakte edits en dat dat niet was toegestaan. Officieel uitgebrachte versies, bijvoorbeeld albumversie of remix, mogen wel gedraaid worden.

Meer erover: https://rechtennieuws.nl/17123/agentsch ... ig-muziek/
Phoenix

Bericht door Phoenix »

“Wilfred stuurde me ineens een appje: Dennis wil jij reporter zijn voor de ochtendshow? Daar kreeg ik een geweldig financieel aanbod voor. Bij Talpa klotst het geld over de plinten”, zegt Dennis (Schouten) in de serie ‘RoddelPraat’.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 01 nov 2020 09:38 “Wilfred stuurde me ineens een appje: Dennis wil jij reporter zijn voor de ochtendshow? Daar kreeg ik een geweldig financieel aanbod voor. Bij Talpa klotst het geld over de plinten”, zegt Dennis (Schouten) in de serie ‘RoddelPraat’.
Klinkt toch een beetje raar dit. Aan de ene kant moesten heel veel DJ's Talpa verlaten onlangs. Maar voor de ochtendshow kan het dan wel. Ergens snap ik het wel want ze hopen met VI in de ochtend voornamelijk Q en Radio2 een slag toe te brengen. Maar moeten ook oppassen dat ze hun eigen bordje van Radio10 en 538 niet leeg eten.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

jessica schreef: 01 nov 2020 11:28
Phoenix schreef: 01 nov 2020 09:38 “Wilfred stuurde me ineens een appje: Dennis wil jij reporter zijn voor de ochtendshow? Daar kreeg ik een geweldig financieel aanbod voor. Bij Talpa klotst het geld over de plinten”, zegt Dennis (Schouten) in de serie ‘RoddelPraat’.
Klinkt toch een beetje raar dit. Aan de ene kant moesten heel veel DJ's Talpa verlaten onlangs. Maar voor de ochtendshow kan het dan wel. Ergens snap ik het wel want ze hopen met VI in de ochtend voornamelijk Q en Radio2 een slag toe te brengen. Maar moeten ook oppassen dat ze hun eigen bordje van Radio10 en 538 niet leeg eten.
Met een ochtendshow die pas om 7u begint en waar de dj er niet heel veel zin in lijkt te hebben, denk ik dat ze blij moeten zijn als het marktaandeel überhaupt niet zakt. 😕
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Het klinkt misschien raar, maar ik denk dat er per saldo bespaard wordt op de huidige programmering ten opzichte van de oude programmering met Giel Beelen. Dennis Ruyer en Celine Huijsmans zullen hetzelfde salaris behouden. Mogelijk dat het ochtendteam er financieel op vooruit gaat, maar dat zal niet wereldschokkend zijn. Verder is (voor mij) nog onduidelijk wat er gebeurt met Lissane en Carsten, het productieteam van de ochtendshow met Giel Beelen/Martijn Muijs. Ook Jeroen Latijnhouwers is weggevallen.

Verder moet alles wat Dennis Schouten en Jan Roos in Roddelpraat zeggen met een knipoog gezien worden.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Henkjan2016

Blijft een commerciële partij en snijden in kosten in geval van crisis is dan stap 1.
Ik begrijp de gedachtengang van forumleden dat het vreemd is dan weer niet.
Pot

Bericht door Pot »

nu.nl schreef: "Ik heb gelijk gezegd dat ik het tussen 6.00 en 9.00 niet zal volhouden."

Om ervoor te zorgen dat de luisteraars Beelen niet gaan missen, wil Genee vooral doen wat hij de afgelopen anderhalf jaar in de middag heeft gedaan. "Het is een beetje jongensachtig, beetje baldadig en prikkelend. Voor die stijl zijn we begin dit jaar beloond met de Gouden RadioRing."

Veronica Inside zorgde ervoor dat het marktaandeel van de zender in de middag kon groeien. Een verplaatsing naar de ochtend, een tijdslot waarop Radio Veronica geen grote rol van betekenis speelt, is voor Genee niet per se een logische stap omhoog.

"Er zijn veel dj's die de ochtend zien als de Champions League van de radio. Die vallen in katzwijm. Ik heb dat niet. Ik vind het hartstikke leuk om naar de ochtend te gaan, maar ik had het ook prima gevonden om de middag te blijven doen. Maar Veronica denkt dat we met dit programma voor een betere instroom kunnen zorgen, zodat we de luisteraar gedurende de dag vast kunnen houden. Nou, prima!"

'Volgens Giel Beelen pas ik meer bij een mannelijk profiel'
Volgens zijn voorganger Beelen sluit Genee veel beter bij het profiel van de zender aan.

"Giel zegt dat ik meer bij die bepaalde mannelijkheid, sport en het ouwehoeren pas. Hij was veel meer van de muziek. Ik geef toe dat ik eerder een presentator dan een klassieke diskjockey ben. De verwachting en de hoop is dat, wat we in de middag hebben neergezet, in de ochtend ook gaan presteren."

Van Baarlen en Romijn zitten tijdens de ochtenduren in hun element. Jarenlang maakten ze samen met Edwin Evers het immens populaire programma Evers Staat Op. Dat Veronica Inside met de illustere radioshow vergeleken zal worden, staat volgens Genee al vast.

"Alleen was de rolverdeling destijds anders. Edwin was de vriendelijke dj en Niels en Rick verzorgden het scherpe randje. Bij ons is het eigenlijk omgekeerd. Ik ben wat vileiner. Daarnaast ga ik proberen om wat meer inhoudelijke interviews, zoals ik ze ook voor BNR doe, erin te gooien. Of de luisteraar daar op zit te wachten gaan we zien. Ik heb het gevoel dat het zou kunnen werken."

'Tussen 6.00 en 9.00 houd ik het niet vol'
Genee wil de zender dus best op sleeptouw nemen in de ochtend, maar bedong op zijn beurt wel dat hij niet om 6.00 uur, maar pas om 7.00 uur 's ochtends mag beginnen.

"Ik heb gelijk gezegd dat ik het tussen 6.00 en 9.00 uur niet zal volhouden. Ik heb gisteravond de Champions League gepresenteerd en lag rond 1.00 uur in bed. Op maandagavond ben ik ook pas rond 23.30 uur thuis, dan kan ik niet daarna om 5.00 uur opstaan. Een uur later is geen probleem, mijn zoontje van acht is dan meestal ook al wakker."

"Niels, Rick en Florentien beginnen om 6.30 uur, die doen de warming up. Die kunnen echt niet wachten om in de ochtend aan de slag te gaan, dat is heel aanstekelijk. Ze gaan me ook een paar keer bellen om te kijken of ik al wakker ben. Na wat Giel is overkomen, is dat wel een leuke gimmick. Rond 6.59 uur moet ik binnenkomen."

Angst dat hij zich zal verslapen heeft de presentator niet. "Ik heb me nog nooit verslapen voor zakelijke afspraken. Er zit bij mij een systeem in mijn hoofd waardoor ik automatisch wakker word als er iets belangrijks aanstaande is. Dan slaap ik echter ook onrustig, dat is het enige waar ik me een beetje zorgen om maak."

'Dennis kan net zo irritant zijn als ik'
De 25-jarige Dennis Schouten zal als verslaggever voor Veronica Inside aan de slag gaan. Eerst een week als proef, als het bevalt voor een langere periode. Enigszins verrassend is de nieuwe samenwerking tussen Schouten en diens mentor Genee wel.

Toen de verstandhouding tussen Genee, Johan Derksen en René van der Gijp afgelopen zomer tot het vriespunt was gekelderd, leek ook de relatie met Schouten bekoeld. Volgens Schouten vond Genee dat hij het meer voor zijn oude leermeester op had moeten nemen. Maar die ruzie lijkt te zijn beslecht.

"Dennis kan net zo irritant zijn als ik. Dat vind ik grappig. Net als zijn spontaniteit en z'n accent. Maar Niels (tevens zendermanager van Veronica, red.) heeft wel gezegd dat het niet altijd baldadig hoeft te zijn. Dat imago heeft Dennis natuurlijk gekregen door zijn werk voor PowNed. Hij heeft echter ook genoeg items gemaakt waarin dat niet gebeurt. Maar als het wel gebeurt, valt het zo ontzettend op."

"Hij gaat volgende week bij allerlei mensen langs de deur. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat we dan gelijk de hele week ruzie hebben. Op zijn tijd mag het best scherp, maar over het algemeen kan het wel wat vriendelijker. Dat kan hij ook wel. En als er een lastige vraag moet worden gesteld dan doet Dennis dat ook. Hij houdt er een aparte manier op na, dat kan ik waarderen."

'Er zal vast wel weer een krasje ontstaan'
Dat Schouten ook weer aan de slag gaat voor Talpa is in zekere zin net zo verrassend. In Schoutens YouTube-programma Roddelpraat deed hij enige tijd geleden beledigende uitspraken over transgenderpersonen. Toen Schouten naar buiten bracht dat het mediabedrijf hem hiervoor op de vingers had getikt, werd besloten de samenwerking stop te zetten.

Dat Schouten zich bij Veronica Inside wél enigszins zal gedragen is volgens Genee best aannemelijk.

"Hij komt onder de beschermende vleugels van Veronica terecht. Ik moest een lans voor hem breken, maar die jongen heeft veel talent. Dennis is Dennis en er zal vast wel een keer een krasje ontstaan en dan zal ik daar zeker op aangesproken worden. Maar daar staat de naam Veronica Inside toch ook gewoon voor?"
Oren open!
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Denkt Genee echt dat de style die hij in de middag had in de ochtend gaat werken? Dat dacht Ruud bij Q ook en dat werkte niet. En dan daarom zijn we beloond met de gouden radio ring. Dat klopt helemaal niet, als je op tv maar roept ga stemmen gaan al die idioten van VI tv het ook maar doen.. tv heeft er voor gezorgd dat ze de ring wonnen niet de radioshow...
Plaats reactie