Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
De Nachtwacht

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door De Nachtwacht »

Henkjan2016 schreef: 28 okt 2020 11:32
De Nachtwacht schreef: 28 okt 2020 11:22
Henkjan2016 schreef: 28 okt 2020 09:48

Mee eens, ik doel ook juist op de playlist van 2005-2015 ongeveer. Als je toen niet bent afgehaakt, dan ben je wat mij betreft een knappe doorzetter ;-)
Het is wel altijd heel music driven geweest. Mocht Stenders inderdaad naar Veronica gaan, dan ben ik benieuwd wat voor programma hij daar gaat neerzetten. Als het een soort Bonanza wordt (met dezelfde opzet als nu op radio 2) dan vraag ik me af of de Veronica luisteraar, die veel muziek gewend is op die uren, op dat gekeuvel (want dat is het, vind ik) zit te wachten. Qua playlist maak ik me niet zoveel zorgen, de Bonanza is redelijk veilig en de meeste nummers die Stenders nu op 2 draait passen ook prima op Veronica.
Klopt, enkel het gesproken woord tijdens Bonanza is in vergelijking met andere programma's erg weinig. Wanneer je het wegzet tegen musicdriven, dan snap ik het. Maar bonanza --> de aandacht voor de luisteraars d.m.v. verzoekjes, lijkt mij toch niet teveel van het goede?
Ik zet het inderdaad af tegen music driven, daarmee vergeleken is het gesproken woord volgens mij toch wel wat meer. Of de luisteraar van Veronica zit te wachten op een programma met interactie en verzoekjes zal moeten blijken. Het zou zeker kunnen, en voor mij persoonlijk is het gesproken woord ook niet teveel van het goede, maar omdat het zó afwijkt van wat Veronica de laatsten jaren heeft gedaan en wat de luisteraar gewend is is het voor mij niet meteen een uitgemaakte zaak dat een concept wat goed werkt op radio 2, ook goed werktbij Veronica.
Orange

Bericht door Orange »

Dat gesproken woord bij de Bonanza is misschien wel een dingetje gezien de kavelvoorwaarden. Nu kan er op drive-time meer gesproken worden door het op andere uren heel kort te houden. Rob Stenders tussen 13 en 16u is dan wel ingewikkeld. Dan wordt 16-19 met Dennis Ruyer wel heel music driven. Zou je de Bonanza dan niet van 15 tot 18u moeten doen?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Orange schreef: 28 okt 2020 14:58 Dat gesproken woord bij de Bonanza is misschien wel een dingetje gezien de kavelvoorwaarden. Nu kan er op drive-time meer gesproken worden door het op andere uren heel kort te houden. Rob Stenders tussen 13 en 16u is dan wel ingewikkeld. Dan wordt 16-19 met Dennis Ruyer wel heel music driven. Zou je de Bonanza dan niet van 15 tot 18u moeten doen?
Of Bonanza van 13 tot 16 uur of van 15 tot 18 uur zit maakt voor de spraakbeperking niet uit. En als Stenders zijn spreektijd door intro's en outro's heen doet al helemaal niet :D
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
De Nachtwacht

Phoenix schreef: 28 okt 2020 15:36
Orange schreef: 28 okt 2020 14:58 Dat gesproken woord bij de Bonanza is misschien wel een dingetje gezien de kavelvoorwaarden. Nu kan er op drive-time meer gesproken worden door het op andere uren heel kort te houden. Rob Stenders tussen 13 en 16u is dan wel ingewikkeld. Dan wordt 16-19 met Dennis Ruyer wel heel music driven. Zou je de Bonanza dan niet van 15 tot 18u moeten doen?
Of Bonanza van 13 tot 16 uur of van 15 tot 18 uur zit maakt voor de spraakbeperking niet uit. En als Stenders zijn spreektijd door intro's en outro's heen doet al helemaal niet :D
Veronderstel dat Orange bedoelt dat een programma met meer gesproken woord beter tot zijn recht komt op 15-18.

Maar een dergelijk programma op drivetime zou ik toch wat tekort vinden schieten, in een middagshow verwacht ik wel iets meer.

(of Stenders moet daadwerkelijk de middagshow gaan doen, maar dan zou ik gewoon voor 16-19 kiezen)
Phoenix

Bericht door Phoenix »

De Nachtwacht schreef: 28 okt 2020 15:46
Veronderstel dat Orange bedoelt dat een programma met meer gesproken woord beter tot zijn recht komt op 15-18.

Maar een dergelijk programma op drivetime zou ik toch wat tekort vinden schieten, in een middagshow verwacht ik wel iets meer.

(of Stenders moet daadwerkelijk de middagshow gaan doen, maar dan zou ik gewoon voor 16-19 kiezen)
Wat is dat toch de laatste tijd. Reageer je op een post gaat een ander forumlid antwoorden uit naam van de eerste. Je bent de tweede al vandaag. Eerder wist DavyGer uit te leggen wat Jessica bedoelde. Alsof mensen niet in staat zijn zelf te antwoorden of reageren. Ik vind dat dit de discussie heel erg vertroebeld.

Met de keuze voor Dennis Ruyer en Celine Huijsmans lijkt dit de vaste keuze voor de middag drive-time. Als Rob Stenders al komt zal dit voor 13-16 uur zijn verwacht ik.
De Nachtwacht

dubbel
Laatst gewijzigd door De Nachtwacht op 28 okt 2020 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Orange

Bericht door Orange »

Dat klopt. Maar het resultaat is dat er (nog) minder spreektijd is tussen 16 en 19u. De vraag is of dat dan logisch is voor een show op drive-time. En zou je daarom die Bonanza niet op drive-time kunnen zetten? Het is dan iig een onderscheidende middagshow, al verwacht ik persoonlijk meer/wat anders op een dergelijk tijdstip.
(allemaal speculatief natuurlijk, want vooralsnog gaat Stenders niet naar Veronica, maar speculeren is leuk)
De Nachtwacht

edit
Laatst gewijzigd door De Nachtwacht op 28 okt 2020 18:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Zoveel kletst Rob helemaal niet in zijn programma. Dit zit gemiddeld qua talks binnen het half uur. Gijs zit op gemiddeld 40 minuten. Giel zat op 1,5 uur. Een gemiddelde babbelmiddagshow zit ook op anderhalf uur. Genee kletst gemiddeld rond 1 uur.

Optellend: voorheen 90 (Giel) + 60 (VI) + 20 (musicdriven) = 170 minuten te verdelen
Wilfred: 60 (blijft gelijk)
Dennis: 60 (blijft vermoedelijk gelijk aan oude VI)

Blijft over voor Rob: 170 - 120 = 50 min

Lijkt mij genoeg t.o.v. de talks die Rob nu verbruikt.
De Nachtwacht

Phoenix schreef: 28 okt 2020 15:55
De Nachtwacht schreef: 28 okt 2020 15:46

Wat is dat toch de laatste tijd. Reageer je op een post gaat een ander forumlid antwoorden uit naam van de eerste. Je bent de tweede al vandaag. Eerder wist DavyGer uit te leggen wat Jessica bedoelde. Alsof mensen niet in staat zijn zelf te antwoorden of reageren. Ik vind dat dit de discussie heel erg vertroebeld.

Met de keuze voor Dennis Ruyer en Celine Huijsmans lijkt dit de vaste keuze voor de middag drive-time. Als Rob Stenders al komt zal dit voor 13-16 uur zijn verwacht ik.
Ik zal er in het vervolg aan denken.

Wel vind ik je reactie een tikkeltje onvriendelijk overkomen. Alsof dit iets is wat ik dagelijks doe, alleen omdat het vandaag toevallig 2 keer voorgekomen is. Een beetje overdreven.

Ik zag in het 538-wat moet coco doen topic een hele programmering van je hand voor radio Veronica, met Wessel van Diepen, en het ging over een avondshow voor Rob en Fred bij Veronica. Dat vertroebelde de discussie minstens net zo. Misschien zelfs nog meer, omdat het nauwelijks iets met het onderwerp te maken heeft. Ik denk dat iedereen dat wel eens onbewust doet.

Ik maak het niet groter dan dit, lijkt me niet nodig.
Durashift

Bericht door Durashift »

Phoenix schreef: 28 okt 2020 15:55 (..)

Wat is dat toch de laatste tijd. Reageer je op een post gaat een ander forumlid antwoorden uit naam van de eerste. (..)
Welnee, het ene forumlid schrijft gewoon op hoe die denkt dat het bericht van dat andere forumlid gelezen/begrepen dient te worden.
Voor mij is dat niet antwoorden voor een ander. Want dan zal het woord 'veronderstel' niet gebruikt worden, lijkt mij.

Inhoudelijk ga ik wel mee met de veronderstelling van DeNachtwacht. :wink:
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Dennis Schouten gaat als reporter op locatie in de ochtendshow Veronica Inside aan de slag.
jessica

Bericht door jessica »

Ik denk dat de spraakbeperking bij Veronica het grootste ding is dat Rob Stenders tegenhoud om naar Veronica te gaan. Ik las laatst dat de spraakbeperking op 100%NL 3 minuten middagprogramma is. Dit zei Koen Hansen die nu daar de ochtendshow presenteert. Ik vind dit heel erg weinig spreektijd waarmee je je stempel niet kunt drukken op een programma.

Ik zou wachten tot na de veiling in 2022. Dan kunnen al die beperkingen wel eens weg gaan vallen.
Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

Dus ik lees goed dat er tussen 13 en 16 uur in totaal 3 minuten gesproken mag worden op 100%NL? Goeiedag, das niet veel. 4 talks in een uur, 15 seconden per talk... Ben je goed en wel begonnen aan je verhaal kun je Jantje Smit weer instarten..
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Radiofan500 schreef: 28 okt 2020 21:28 Dus ik lees goed dat er tussen 13 en 16 uur in totaal 3 minuten gesproken mag worden op 100%NL? Goeiedag, das niet veel. 4 talks in een uur, 15 seconden per talk... Ben je goed en wel begonnen aan je verhaal kun je Jantje Smit weer instarten..
Daarom draaien ze veel 3'Js, dan heb je meer tijd om er iets omheen te lullen.
Plaats reactie