Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
De Nachtwacht

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door De Nachtwacht »

Phoenix schreef:
16 mei 2020 19:49
De piepshow met Martijn Muijs. Geniale vondst!
Zo heette het programma van Muijs op KX ook

Phoenix

Bericht door Phoenix »

De Nachtwacht schreef:
16 mei 2020 20:49
Phoenix schreef:
Ah ok. Ik dacht dat hier werd gerefereerd naar het vroegere 538 programma De Peepshow met Kees Schilperoort.
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

De Nachtwacht

Phoenix schreef:
16 mei 2020 21:34
De Nachtwacht schreef:
16 mei 2020 20:49
Phoenix schreef:
Ah ok. Ik dacht dat hier werd gerefereerd naar het vroegere 538 programma De Peepshow met Kees Schilperoort.
Zou goed kunnen dat dat alsnog zo is, maar de link tussen Muijs en Piepshow is dus niet nieuw (maar blijft wel leuk gevonden)

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Ik kon de naam inderdaad van het vroegere 538 programma. Ach, dat was in die tijd het nieuwe Veronica, dacht ik. Maar grappig dat KX die naam ook al had.
Rock 'n roll is better than music!

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef:
16 mei 2020 22:20
Ik kon de naam inderdaad van het vroegere 538 programma. Ach, dat was in die tijd het nieuwe Veronica, dacht ik. Maar grappig dat KX die naam ook al had.
Zo las ik het inderdaad. Muijs heeft zijn naam mee om dat vroegere 538 programma De Piepshow / De Peepshow met het bijbehorende spelletje te laten terug keren. Het lunch slot is daar ideaal voor. Het is allemaal dromerij net als de rest van jouw programmering. Maar wel leuk om over te fantaseren.
12-04-2020

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef:
17 mei 2020 10:53
Oortjes schreef:
16 mei 2020 22:20
Zo las ik het inderdaad. Muijs heeft zijn naam mee om dat vroegere 538 programma De Piepshow / De Peepshow met het bijbehorende spelletje te laten terug keren. Het lunch slot is daar ideaal voor. Het is allemaal dromerij net als de rest van jouw programmering. Maar wel leuk om over te fantaseren.
Precies dat :D

De onderliggende boodschap is natuurlijk wel dat het best mogelijk is van Veronica een leuk oldiesstation te maken zoals Jessica ook al omschreef. Los van commerciële belangen, zou dat een leuke aanvulling zijn op het Nederlandse radiolandschap.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef:
17 mei 2020 14:41
De onderliggende boodschap is natuurlijk wel dat het best mogelijk is van Veronica een leuk oldiesstation te maken zoals Jessica ook al omschreef. Los van commerciële belangen, zou dat een leuke aanvulling zijn op het Nederlandse radiolandschap.
Inderdaad. Ik zie een Radio Veronica voor me zoals het klonk en eruit zag bij de (her)start in 2003. Dat had een goede programmering en line-up met een duidelijke link naar het Veronica van de 80's. De ochtendshow met Curry & The Crew vond ik ijzersterk en een goed alternatief voor de bestaande ochtendprogramma's. Zoiets kan nu weer, alleen zal er nu misschien meer geleund moeten worden op het '90's en '00's gevoel van 538.

Heeft verder iemand vandaag nog geluisterd? Leuk om Van Inkel, Curry en Mario de Pizzaman weer te horen. Van Inkel deelde nog wel een subtiele sneer uit naar het huidige management van Veronica. Iets in de trant van, ik heb ze net even uitgelegd hoe ze hier de boel moeten runnen.
12-04-2020

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Nee, niet gehoord, ik had wat anders te doen. De ochtendshow met Curry & The Crew vond ik ook sterk, een enkel onderdeel daar gelaten. Het durfde ook, met uitzendingen vanuit o.a. Irak.

De programmering was indertijd ijzersterk. Wat smalle muziekkeuze was toen al wel een dingetje.

Orange

Bericht door Orange »

Phoenix schreef:
17 mei 2020 19:34
Heeft verder iemand vandaag nog geluisterd? Leuk om Van Inkel, Curry en Mario de Pizzaman weer te horen.
Jazeker. De hele dag aangehad. Was een heerlijke zender vandaag inclusief de terugblikken naar het verleden en de 10 meest legendarische Veronica radioprogramma's ooit.

10. Evers in het wild
9. Wil wil wel
8. Somertijd
7. Soulshow
6. Stenders & Van Inkel
5. In The Mix (with Ben Liebrand)
4. Rinkeldekinkel
3. Top 40
2. Countdown café
1. Curry & Van Inkel

Kon me wel vinden in het lijstje. Alhoewel de programma's uit de zeezendertijd eigenlijk ontbreken.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Orange schreef:
17 mei 2020 20:52
Phoenix schreef:
Heeft verder iemand vandaag nog geluisterd? Leuk om Van Inkel, Curry en Mario de Pizzaman weer te horen.
Jazeker. De hele dag aangehad. Was een heerlijke zender vandaag inclusief de terugblikken naar het verleden en de 10 meest legendarische Veronica radioprogramma's ooit.

10. Evers in het wild
9. Wil wil wel
8. Somertijd
7. Soulshow
6. Stenders & Van Inkel
4. Rinkeldekinkel
3. Top 40
2. Countdown café
1. Curry & Van Inkel

Kon me wel vinden in het lijstje. Alhoewel de programma's uit de zeezendertijd eigenlijk ontbreken.
Dit zijn zeker historische en legendarische programma's maar een aantal persoonlijke favorieten ontbreken, zoals Jensen in de Ochtend, Jensen's Avondescapades en Shock Radio.
12-04-2020

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Jensen in ochtend verdiend alleen al een plekje om de geniale typetjes van oa Frank Evenblij.

Janno

Bericht door Janno »

Orange schreef:
17 mei 2020 20:52
Phoenix schreef:

10. Evers in het wild
9. Wil wil wel
8. Somertijd
7. Soulshow
6. Stenders & Van Inkel
4. Rinkeldekinkel
3. Top 40
2. Countdown café
1. Curry & Van Inkel

Wil wil wel en de top 40 bestonden ook al in de zeezendertijd. Maar inderdaad, ik mis Lexjo met de ABTT en uiteraard de wat stoffige, maar desalniettemin iconische programma’s als Muziek terwijl u werkt, Jukebox en Koffietijd.

Maar ik ben natuurlijk een ouwe l*l dan krijg je dit :D

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Een kleine gescheidvervalsing op de site van Radio Veronica.
8. Somertijd

In 1995 begon Rob van Someren als presentator voor Veronica op Radio 3. Daar presenteerde hij iedere middag 'Somertijd'. In 1999 verdween Rob van de radio, maar 4 jaar later keerde hij terug. Van 2003 tot 2014 was Somertijd iedere middag te horen op Radio Veronica.
12-04-2020

Daan!

Bericht door Daan! »

Ik was toen nog niet zo oud dat ik nu denk: inderdaad Phoenix. Help de jonge mensen onder ons! ;)

De Nachtwacht

Daan! schreef:
18 mei 2020 10:18
Ik was toen nog niet zo oud dat ik nu denk: inderdaad Phoenix. Help de jonge mensen onder ons! ;)
Somertijd op radio 3 was van de TROS.

Pas vanaf 2003 zit van Someren bij Veronica.

Plaats reactie