Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Oortjes

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef:
06 mar 2020 18:37
Prima programmering! Wilfred Genee vind ik wel een vreemde eend tussen al deze pure DJ's.
Persoonlijk mis ik Dennis Ruyer in deze programmering. Ook Maurice Verschuuren (met twee u's) zou wel meer uren mogen hebben.
Maar verder niks mis met deze line-up.
Dank je. Ik denk zelf dat de zaterdag- en zondagmiddag goede tijdstippen zijn om wat af te wijken, met bijvoorbeeld wat meer aandacht voor sport. Vandaar dat ik daar Wilfred Genee heb neergezet.

Dennis Ruyer is vast een goede dj, maar ik ken hem zelf niet zo goed.
Rock 'n roll is better than music!

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef:
06 mar 2020 21:57
Phoenix schreef:
06 mar 2020 18:37
Prima programmering! Wilfred Genee vind ik wel een vreemde eend tussen al deze pure DJ's.
Persoonlijk mis ik Dennis Ruyer in deze programmering. Ook Maurice Verschuuren (met twee u's) zou wel meer uren mogen hebben.
Maar verder niks mis met deze line-up.
Dank je. Ik denk zelf dat de zaterdag- en zondagmiddag goede tijdstippen zijn om wat af te wijken, met bijvoorbeeld wat meer aandacht voor sport. Vandaar dat ik daar Wilfred Genee heb neergezet.

Eens dat er in het weekend mogelijkheid is om af te wijken, maar ik zou dat niet in sport doen, maar meer aansluiting zoeken bij de slogan "We. Love. Music."

Mocht Gielen inderdaad vertrekken en Genee zal t.z.t. ook wel een keer stoppen, dan zou ik dit als programmering willen zien ontstaan.

maandag t/m donderdag

06:00 De Veronica Ochtendshow - Tim Klijn, Niels van Baarlen, Rick Romijn, Celine Huijsmans
09:00 Dennis Ruyer
12:00 Lindo Duval
15:00 Evers in de Middag - Edwin Evers, Henk Blok
18:00 Martijn Muijs
21:00 Dennis Hoebee
24:00 O, wat 'n nacht - non-stop

vrijdag

06:00 De Veronica Ochtendshow - Tim Klijn, Niels van Baarlen, Rick Romijn, Celine Huijsmans
09:00 Dennis Ruyer
12:00 Lindo Duval
15:00 Evers in de Middag - Edwin Evers, Henk Blok
18:00 Feelgood Friday - Edwin Ouwehand, Stephan Jacobs
21:00 Countdown Café - Dennis Hoebee, Kees Baars

zaterdag

08:00 Marisa Heutink
12:00 Edwin Ouwehand
15:00 Jasper de Vries
18:00 Maurice Verschuuren
21:00 Jurjen Gofers

zondag

08:00 Epic 80's
12:00 Edwin Ouwehand
15:00 Top 40 Gold - Jasper de Vries
18:00 The Long Versions - Maurice Verschuuren
20:00 Het beste uit de Album Top 500 Aller Tijden - Jurjen Gofers
22:00 Rockballads - Marisa Heutink
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef:
08 mar 2020 09:35
Eens dat er in het weekend mogelijkheid is om af te wijken, maar ik zou dat niet in sport doen, maar meer aansluiting zoeken bij de slogan "We. Love. Music."
Dat kan ook. Ik denk dat een programmering vooral aan moet sluiten bij de dagritme van de gemiddelde luisteraar. Dat mis ik in jouw programmering, met bijvoorbeeld een middagshow die al om 15.00 uur begint.

Programma's als Langs de lijn, met geschreeuw vanuit de stadions, vind ik echt niet om aan te horen. Een programma met veel muziek, tussendoor tussenstanden, uitslagen en korte interviews zou een mooi alternatief zijn.

jessica

Bericht door jessica »

Als je van sport houdt ga je in het weekend wel naar Langs de Lijn luisteren. Ik zou dat niet in het weekend op Veronica doen. Genee zit prima nu. Hij gaat ook geen andere tijd doen. Zowel niet naar het weekend als niet naar de ochtend. Dat laten zijn andere werkzaamheden en prive leven niet toe.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

jessica schreef:
08 mar 2020 11:54
Als je van sport houdt ga je in het weekend wel naar Langs de Lijn luisteren.
Ik niet. Vreselijk programma.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef:
08 mar 2020 11:29
Ik denk dat een programmering vooral aan moet sluiten bij de dagritme van de gemiddelde luisteraar. Dat mis ik in jouw programmering, met bijvoorbeeld een middagshow die al om 15.00 uur begint.
Door Edwin Evers van 15 tot 18 uur te programmeren zet je een sterke concurrent tegenover zowel Stenders als De Wild. Het eerste uur kan dan meer muziek zijn, zoals dat in andere middagshows vaak in het laatste uur van 18 tot 19 uur gebeurd.

Je zou Evers ook van 16 tot 18 uur kunnen programmeren, maar door Evers een uur eerder te laten starten heb je al een ijzersterke concurrent tegenover de zeer goed beluisterde Stenders.

Persoonlijk vind ik een cadans van programma's van drie uur ook zeer prettig.
12-04-2020

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef:
08 mar 2020 13:23
Door Edwin Evers van 15 tot 18 uur te programmeren zet je een sterke concurrent tegenover zowel Stenders als De Wild.
Stenders begint een uur eerder, dus ik weet niet of dat veel effect zou hebben. Los daarvan, ik denk dat luisteraars op één station door willen luisteren. Dat betekent een programmering die aansluit bij het dagritme. Dat hoeft niet geënt te zijn op de programmering van de grootste concurrent.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef:
08 mar 2020 16:28
Phoenix schreef:
08 mar 2020 13:23
Door Edwin Evers van 15 tot 18 uur te programmeren zet je een sterke concurrent tegenover zowel Stenders als De Wild.
Stenders begint een uur eerder, dus ik weet niet of dat veel effect zou hebben. Los daarvan, ik denk dat luisteraars op één station door willen luisteren. Dat betekent een programmering die aansluit bij het dagritme. Dat hoeft niet geënt te zijn op de programmering van de grootste concurrent.
Evers in de middag gaat sowieso effect hebben. Hij is één van de weinige DJ's die het verschil kan maken. Met Evers vanaf 15 uur kun je een extra inschakelmoment creëren.
Ik ben het met je eens dat een zender het ritme van dag en van de luisteraar moet volgen, daarom kan het eerste uur ook meer music driven zijn. Iets wat bij andere radioprogramma's vaak in het laatste uur (18-19 uur) gebeurd.
Bij Evers staat op lag de 'zwaarte' van het programma ook van 7 tot 9 uur en waren het eerste en laatste uur ook music driven.
Laatst gewijzigd door Phoenix op 08 mar 2020 18:38, 2 keer totaal gewijzigd.
12-04-2020

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef:
08 mar 2020 17:17
Evers in de middag gaat sowieso effect hebben. Hij is één van de weinige DJ's die het verschil kan maken. Met Evers vanaf 15 uur kun je een extra inschakelmoment creëren.
Ik ben het met je eens dat een zender het ritme van dag en van de luisteraar moet volgen, daarom kan het eerste uur ook meer music driven zijn. Iets wat bij andere radioprogramma's vaak in het laatste uur (18-19 uur) gebeurd.
Dat is wat ik zeg, afstemmen op de grootste concurrent. Dat zou ik niet doen. Ga uit van eigen kracht. Creëer een dagritme voor de eigen doelgroep.

Edwin Evers is een geweldige dj, maar het valt nog te bezien of hij het verschil gaat maken. De cijfers van Radio 538 zijn niet ingestort na zijn vertrek, een middagprogramma is echt wat anders dan de ochtend. Prima dj hoor, maar mensen gaan echt niet massaal afhaken bij Stenders om een uurtje music driven radio met Edwin Evers te horen.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef:
08 mar 2020 18:16
Prima dj hoor, maar mensen gaan echt niet massaal afhaken bij Stenders om een uurtje music driven radio met Edwin Evers te horen.
Dat is ook niet wat ik zeg. Ik zeg nergens dat luisteraars van Radio 2 massaal gaan afhaken als Evers bij de buren een programma begint. Wel durf ik te stellen dat Evers van het unieke soort is dat de luistercijfers van een zender kan opkrikken. Verder kan een middagprogramma prima om 15 uur beginnen zonder het ritme te verstoren.

Oortjes schreef:
08 mar 2020 18:16
Dat is wat ik zeg, afstemmen op de grootste concurrent. Dat zou ik niet doen. Ga uit van eigen kracht. Creëer een dagritme voor de eigen doelgroep.
Inderdaad. Daarom ook mijn keuze voor een wellicht a-typische programmering. Geen ochtendprogramma dat doorloopt tot 10 uur of een extra uur tussen 9 en 10 uur en geen middag drive time programma dat stipt om 16 uur begint. Maar een afwijkende programmering (of ritme zogezegd) dus.

Onder leiding van Erik de Zwart probeerde ook eens een a-typische programmering met de vroege ochtendshow van 5 tot 7 uur en een middag-/vooravondprogramma van 16 tot 20 uur.
12-04-2020

Orange

Bericht door Orange »

Oortjes schreef:
06 mar 2020 21:57
Is vast een goede dj? Jij houdt een topdj uit de programmering van Veronica omdat je hem niet kent? Hij is een van de meest creatieve dj's van Nederland in de categorie strakke music driven programma's maken. Hoe kan het dat een radiofreak die al lang veelvuldig op dit forum post, hem afdoet met 'hij zal vast goed zijn, maar ik ken hem niet'?

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Orange schreef:
08 mar 2020 20:38
Hoe kan het dat een radiofreak die al lang veelvuldig op dit forum post, hem afdoet met 'hij zal vast goed zijn, maar ik ken hem niet'?
Dat is niet zo ingewikkeld. Ik luister niet veel naar 538, luister niet graag naar dance op de radio en heb de laatste jaren ook niet veel meer naar Veronica geluisterd. Natuurlijk ken ik zijn naam, maar daar blijft het bij.

Orange

Bericht door Orange »

Oortjes schreef:
08 mar 2020 21:07
Orange schreef:
08 mar 2020 20:38
Hoe kan het dat een radiofreak die al lang veelvuldig op dit forum post, hem afdoet met 'hij zal vast goed zijn, maar ik ken hem niet'?
Dat is niet zo ingewikkeld. Ik luister niet veel naar 538, luister niet graag naar dance op de radio en heb de laatste jaren ook niet veel meer naar Veronica geluisterd. Natuurlijk ken ik zijn naam, maar daar blijft het bij.
Helder, maar wat is de waarde van de programmering die je suggereert als je bepaalde dj's niet eens kent?

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Orange schreef:
08 mar 2020 21:38
Helder, maar wat is de waarde van de programmering die je suggereert als je bepaalde dj's niet eens kent?
Geen. Volgens mij zette ik dat er in dezelfde post al bij. Het is wat mij aanspreekt op basis van wat ik ken.

Dat geldt trouwens voor al die wensprogrammeringen op dit forum. Ik vind het wel leuk om te lezen, over na te denken en over te ouwehoeren. Daar ben ik niet de enige in, gezien het aantal reacties op dit soort wensprogramneringen in de diverse topics. Verder heeft het allemaal geen enkele waarde, het is enkel voor de lol.

Orange

Bericht door Orange »

Oortjes schreef:
08 mar 2020 22:22
Orange schreef:
08 mar 2020 21:38
Geen. Volgens mij zette ik dat er in dezelfde post al bij. Het is wat mij aanspreekt op basis van wat ik ken.

Dat geldt trouwens voor al die wensprogrammeringen op dit forum. Ik vind het wel leuk om te lezen, over na te denken en over te ouwehoeren. Daar ben ik niet de enige in, gezien het aantal reacties op dit soort wensprogramneringen in de diverse topics. Verder heeft het allemaal geen enkele waarde, het is enkel voor de lol.
Dat zal dan wel de reden zijn dat ik er meestal niet aan meedoe. Als ik hier suggesties doe voor programmeringen, is dat minder vanuit mijn voorkeuren/wensen bedacht, maar meer vanuit wat je zou kunnen doen om een radiostation beter te maken.
Dank voor reactie. Geeft mij weer wat inzicht in de intenties waarmee mensen hun posts schrijven.

Plaats reactie