Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

density1

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door density1 » 05 aug 2019 10:42

Veronica heeft de subkanalen aangepast. Er is nu ook een 'Alternative XL' station. Even luisteren, en het eerste wat ik hoorde, ja hoor; de RHCP'ers. Ironisch. :))

superdeluxe

Bericht door superdeluxe » 05 aug 2019 10:48

En op het moederkanaal gaan ze toch weer de oude Anouk en Kane hits draaien (en Nickelback en RHCP) en was dat nou de reden dat ik er niet naar kon luisteren. Format is stukken vooruit gegaan, maar ze blijven terugvallen in de "rock". Ik hoor er nauwelijks een leuke dance classic.....

Muziek is persoonlijk en de vijver waar Veronica in zit is klein.
Gebruiksgemak is wanneer u één telefoon heeft, luxe is wanneer u er twee heeft, weelde is wanneer u drie heeft - en het paradijs is wanneer je er geen een hebt.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 05 aug 2019 11:10

density1 schreef:
05 aug 2019 10:42
Veronica heeft de subkanalen aangepast. Er is nu ook een 'Alternative XL' station. Even luisteren, en het eerste wat ik hoorde, ja hoor; de RHCP'ers. Ironisch. :))
Ah, heeft Jantien van Tol na het ter ziele gaan van Wave Radio toch weer een hobby-stream gekregen? Ik ga 'm eens een uurtje luisteren, kijken of het me kan bekoren en of het een beetje des Kink's is.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

density1

Bericht door density1 » 05 aug 2019 11:22

superdeluxe schreef:
05 aug 2019 10:48
En op het moederkanaal gaan ze toch weer de oude Anouk en Kane hits draaien (en Nickelback en RHCP) en was dat nou de reden dat ik er niet naar kon luisteren. Format is stukken vooruit gegaan, maar ze blijven terugvallen in de "rock". Ik hoor er nauwelijks een leuke dance classic.....

Deden ze dat niet al, maar in een minder hoge rotatie dan ruim een jaar geleden?

superdeluxe

Bericht door superdeluxe » 05 aug 2019 11:50

density1 schreef:
05 aug 2019 11:22
superdeluxe schreef:
05 aug 2019 10:48

Deden ze dat niet al, maar in een minder hoge rotatie dan ruim een jaar geleden?
Voor het gevoel juist een jaar geleden niet, of toen viel het niet op.
Gebruiksgemak is wanneer u één telefoon heeft, luxe is wanneer u er twee heeft, weelde is wanneer u drie heeft - en het paradijs is wanneer je er geen een hebt.

Coolwine

Bericht door Coolwine » 05 aug 2019 16:35

Wat grappig, Niek van der Bruggen als sidekick bij Wilfred...

Radiofriek

Bericht door Radiofriek » 07 aug 2019 16:46

Veronica klinkt toch wel goed .Luister er regelmatig naar. Hebben jullie al naar Marissa geluisterd?

Johanneke

Bericht door Johanneke » 07 aug 2019 17:09

Radiofriek schreef:
07 aug 2019 16:46
Veronica klinkt toch wel goed .Luister er regelmatig naar. Hebben jullie al naar Marissa geluisterd?
Ja ikke, tussen 12 en 1 s nachts, bij gebrek aan beter op die uren 😕. Mijn eerste kennismaking met haar, ik ben niet positief verrast. Vervelende stem en weinig te melden. Ben blij als Martijn straks weer terug is in de avond na acht (!) weken. Als Giel nog terugkomt tenminste 😉

rammerdebam

Bericht door rammerdebam » 07 aug 2019 19:51

Ik vind Veronica inside deze 3 dagen erg prettig luister met niek als sidekick !!

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 07 aug 2019 20:15

density1 schreef:
05 aug 2019 10:42
Lekker makkelijk dit. Welke RHCP track hoorde je dan? Under The Bridge? Of iets minder gangbaars als Around The World?

density1

Bericht door density1 » 07 aug 2019 22:47

Weet het niet eens, RHCP'ers 1 van hun hitjes.

Kar

Bericht door Kar » 08 aug 2019 14:25

Waar ik mij vooral aan stoor in de muziekjes is het beperkt aantal nieuwe muziek.
Ik weet dat er een Clausule op het kavel zit, maar dat is met edits op te vangen.
Het niet zo, dat luisteraars boven de 45 gestopt zijn met naar nieuwe muziek te luisteren.
Bij Veronica hebben ze Bij de kans om een een goeie mix te maken met nieuwe en oude muziek inclusief dj's die passen bij luisteraar op leeftijd:-)

superdeluxe

Bericht door superdeluxe » 08 aug 2019 14:43

Johanneke schreef:
07 aug 2019 17:09
Radiofriek schreef:
07 aug 2019 16:46
Ja ikke, tussen 12 en 1 s nachts, bij gebrek aan beter op die uren 😕. Mijn eerste kennismaking met haar, ik ben niet positief verrast. Vervelende stem en weinig te melden. Ben blij als Martijn straks weer terug is in de avond na acht (!) weken. Als Giel nog terugkomt tenminste 😉
Ik zal dolblij worden als giel er weer is, Martijn is nogal gek op zijn eigen naam en roept deze te pas en te onpas. Marissa is wel aardig maar niet baanbrekend mijn zins...

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 08 aug 2019 15:08

Kar schreef:
08 aug 2019 14:25
Waar ik mij vooral aan stoor in de muziekjes is het beperkt aantal nieuwe muziek.
Ik weet dat er een Clausule op het kavel zit, maar dat is met edits op te vangen.
Het niet zo, dat luisteraars boven de 45 gestopt zijn met naar nieuwe muziek te luisteren.
Bij Veronica hebben ze Bij de kans om een een goeie mix te maken met nieuwe en oude muziek inclusief dj's die passen bij luisteraar op leeftijd:-)
Mee eens. Het succes van programma's zoals die van Stenders en Blokhuis op Radio 2 laat zien dat een combinatie van "betere" classics, nieuwe muziek en een volwassen presentatiestijl mét inhoud zeker kan aanslaan. De doelgroep van de 35-plus-luisteraar, die gemiddeld tot bovengemiddeld geld te besteden heeft (interessant voor adverteerders), en zich niet aangesproken voelt door de ongein en het puberale toontje van de hitradio-zenders of het ego van Ekdom en de Van Someren-mopjes van 10, maar die ook geen trek heeft het soms al te belegen Radio 5-toontje. Daarmee vis je volgens mij in een andere vijver dan 538, 10 en Sky, en kan je Veronica neerzetten met een eigen smoel. En dan hangt aan de naam "Veronica" niet meer "jong, snel en wild", maar die associatie heeft iedereen onder de 35 er sowieso niet mee. Maar dan zal je de muziekmix wel uit moeten bouwen, en de al te voor de hand liggende hitjes en MOR-classics af moeten voeren of in een lage rotatie moeten zetten. En wie beter dan iemand als Rob Stenders zou zo'n zender kunnen neerzetten? Wie weet durft John de Mol het aan, maar dan moet ie Stenders wel bijna carte blanche geven.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

density1

Bericht door density1 » 08 aug 2019 15:11

Dat had Stenders ook gekregen als hij gekomen was. Maar die wilde toch bij de NPO blijven helaas. Nu proberen ze een beetje zijn stijl te kopiëren, maar ik denk dat de echte Stenders-hand daar mist. Kan alsnog een mooie toevoeging zijn aan Veronica, maar ik ga er niet vanuit dat hij nog komt.

Plaats reactie