Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door density1 »

Nee maar er is wel overlap qua muziek.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef:
22 jun 2019 15:57
De zenders worden nog steeds apart geprofileerd. Dat heeft Talpa echt niet los gelaten.
Dat klopt, maar het verschil is dun. Er wordt veel in dezelfde vijver gevist. Dat die vijver de best gevulde is, snap ik ook. Commercieel makkelijk, creatief beperkt.

Een Radiocorp doet dat leuker, vind ik. Het verdienmodel is daar wel anders, met aanverwante events, magazines, etc.
Rock 'n roll is better than music!

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef:
22 jun 2019 16:54
Phoenix schreef:
22 jun 2019 15:57
De zenders worden nog steeds apart geprofileerd. Dat heeft Talpa echt niet los gelaten.
Dat klopt, maar het verschil is dun. Er wordt veel in dezelfde vijver gevist. Dat die vijver de best gevulde is, snap ik ook. Commercieel makkelijk, creatief beperkt.

Een Radiocorp doet dat leuker, vind ik. Het verdienmodel is daar wel anders, met aanverwante events, magazines, etc.
Dan weet ik niet waar de verschillen in het verdienmodel zitten en wat daardoor Radiocorp anders maakt. 538 heeft events zoals Koningsdag en het Coen & Sander fest. Verdienmodel van Talpa in zijn geheel zit ook in het verzamelen van jouw en mijn profielen en data. De cookies op de Talpa sites heb je maar te accepteren en door de app's die je download en profielen die je voor de zenders en programma''s aanmaakt verzamelt 'ome' John al jouw data. En data is het nieuwe goud. Hier op RF ben je als Oortjes onidentificeerbaar, maar Talpa weet heel goed wie jij bent
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Heb het idee dat de muziek op Veronica (weer) behoorlijk anders klinkt dan een week of 4/5 geleden. Valt meer mensen dit op of hoor ik dingen die er niet zijn?

Overigens vind ik radio 10 en Veronica helemaal niet zo op elkaar lijken. Er is wel wat overlap, maar Veronica proflieert zich (zij het naar mijngevoel wat minder dan voorheen) als de mannenzender, terwijl 10 de brede toegankelijke familiezender is die ook een stukje gezelligheid/feelgood uitstraalt. Daarmee wil ik niet zeggen dat Veronica en 10 niet in elkaars vijver kunnen vissen. Zijn allebei zenders met veel classics, kan me best voorstellen dat de éne luisteraars bij de ander wegsnoept. Dat 10 daar als winnaar uitkomt, vind ik door al het geschuif met formats en programmeringen bij Veronica de laatste jaren ook niet zo gek.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

De Nachtwacht schreef:
24 jun 2019 20:39
Heb het idee dat de muziek op Veronica (weer) behoorlijk anders klinkt dan een week of 4/5 geleden. Valt meer mensen dit op of hoor ik dingen die er niet zijn?
density1 schreef:
04 jun 2019 17:16
Als dat zo is dan verklaart het dat het ook al enige dagen weer anders klinkt. Ik heb weer vaker de behoefte om weg te zappen.
Viel density ook al op inderdaad.

De Nachtwacht

Excuses, overheen gelezen.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

De Nachtwacht schreef:
Kun je duiden waar de verschillen in zitten? Wat is er “behoorlijk anders” volgens jou?
De lijn die in september is ingezet hanteert Veronica nog steeds mijn inziens. Wat mij wel opvalt is dat Giel nauwelijks meer live muziek heeft, terwijl bij VI volop volkse live muziek te horen is.
12-04-2020

De Nachtwacht

Phoenix schreef:
24 jun 2019 21:11
De Nachtwacht schreef:
Kun je duiden waar de verschillen in zitten? Wat is er “behoorlijk anders” volgens jou?
De lijn die in september is ingezet hanteert Veronica nog steeds mijn inziens. Wat mij wel opvalt is dat Giel nauwelijks meer live muziek heeft, terwijl bij VI volop volkse live muziek te horen is.
Behoorlijk anders is iets te rigoreus zie ik. Maar hoor de laatste weken weer wat meer verrassngen, de laatste uren bijv. isley brothers - Summer breeze, America met we can do magic en Thin Lizzy - dancing in the moonlight. Ik had het idee dat, al dan niet met het tijdelijke vertrek van Rick Romijn als muziekdirector, die verrassingen weer wat minder waren. Overigens ligt het inderdaad wel in de lijn van meer variatie in artiesten, titels en muziekstijlen, daar bn ik het mee eens.

jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef:
24 jun 2019 21:11
De Nachtwacht schreef:
Giel heeft in een interview aangegeven dat hij bijna geen livemuziek meer mag draaien van bovenaf. Waarom zei hij er niet bij en is mij ook onbekend. Hij wilde aan het eind bij 3FM eigenlijk helemaal met radio stoppen en alleen online met artiesten doorgaan. Talenten ontdekken en zo zoals de beste singer-song writer. Hij realiseerde zich alleen dat hij daarmee op dit moment zijn brood nog niet kon verdienen.

Toen is hij voor 3 jaar naar Veronica gegaan waar hij nu op de helft van zijn contract zit. Hij gaf aan met de beperkingen die hem bij Veronica zijn opgelegd (al dan niet ook via overheidsregels) een zo goed mogelijk programma neer te zetten en dat hij weer lol in het radio maken heeft.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Henkjan2016 schreef:
24 jun 2019 21:01
De Nachtwacht schreef:
density1 schreef:
04 jun 2019 17:16
Als dat zo is dan verklaart het dat het ook al enige dagen weer anders klinkt. Ik heb weer vaker de behoefte om weg te zappen.
Viel density ook al op inderdaad.
Ja, maar De Nachtwacht benoemt het als verbetering, want er is meer variatie en meer verrassingen. Terwijl density constateert dat Veronica op momenten (m.n. weekend en VI) terugvalt op de oude, nauwe playlist. Density noemt dit “inconsequenties” in de playlist, maar kan of wil niet specifiek aanwijzen wanneer deze zich voordoen.

Zelf merk ik eenzelfde verbetering zoals ook Henkjan die ervaart. Tijdens de drive-time slots kiest Veronica wel overwegend voor veilige keuzes. Maar een programma als de Epic 80’s is een verrijking met soms vergeten pareltjes.
Laatst gewijzigd door Phoenix op 25 jun 2019 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
12-04-2020

De Nachtwacht

Ik neem aan dat je mij bedoelt, maar ik bedoel inderdaad precies wat jij zegt.

Marcomarco

Bericht door Marcomarco »

Hoor net op radio dat Genee tot 4 augustus op vakantie gaat. Wie vervangt hem; Tim Klijn, of toch Edwin?

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Edwin Evers band heeft volgens de website op 6 en 13 juli een optreden, en daarna pas weer op 14 augustus. Ik wil niks insinueren. MAAR TOEVALLIG IS HET WEL.

Daan!

Bericht door Daan! »

Afgelopen week zeiden ze dat Tim zou vervangen.

Pot

Bericht door Pot »

Ik neem aan dat Giel het niet zou worden (als Rick en Nils er zijn). Als ze er zijn?
Oren open!

Plaats reactie