Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door density1 » 17 jun 2019 17:42

Ok, duidelijk.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 17 jun 2019 18:09

Ik ben absoluut geen expert op het gebied van muzieksamenstelling, maar had wel het idee dat de playlist de afgelopen weken iets "minder spannend" was, maar wel "wat beter kloppend" als in wat minder van links naar rechts. Al was het zeker geen radicale verandering. Een gulden middenweg lijkt me, zeker commercieel gezien, zo gek nog niet. Vind dat radio 10 dat op dit moment prima doet, zo nu en dan wordt ik daar verrast, maar tegelijkertijd klinkt de muziekmix altijd herkenbaar.

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 17 jun 2019 19:22

Ik vind dat het allemaal wel wat alternatiever mag. Dan komt het succes vanzelf!
Alleen alternatief is echte muziek.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 17 jun 2019 19:36

Luc van Ostade schreef:
17 jun 2019 19:22
Ik vind dat het allemaal wel wat alternatiever mag. Dan komt het succes vanzelf!
Want alternatieve muziek is zo lekker toegankelijk en daardoor commercieel interessant :???:
Volgens Kicken is het Veronica publiek erg conservatief dus lijkt me een alternatieve playlist niet de juiste oplossing.
Laatst gewijzigd door Phoenix op 17 jun 2019 19:38, 2 keer totaal gewijzigd.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

RadioFan!

Bericht door RadioFan! » 17 jun 2019 19:36

Luc van Ostade schreef:
Oja, kijk naar 3FM... Zo succesvol!

jessica

Bericht door jessica » 18 jun 2019 00:24

Phoenix schreef:
17 jun 2019 19:36
Luc van Ostade schreef:
Want alternatieve muziek is zo lekker toegankelijk en daardoor commercieel interessant :???:
Volgens Kicken is het Veronica publiek erg conservatief dus lijkt me een alternatieve playlist niet de juiste oplossing.
Je moet het Veronica publiek niet wegjagen, maar Veronica heeft haar publiek zelf zo gemaakt door jarenlang dezelfde muziek te draaien. Dan blijft alleen een hardcore groepje Veronica fans over uiteindelijk.

Om nu succesvoller te zijn moeten ze hun huidige luisteraars zien te behouden en een nieuwe groep luisteraars aan te trekken.
Dat is een stuk lastiger. Ze hebben natuurlijk al een goede stap gezet qua muziekbeleid. Misschien is het verstandig hier een tijdje aan vast te houden en hierna langzaam steeds wat bij te stellen naar een grotere luistergroep.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 18 jun 2019 20:39

jessica schreef:
18 jun 2019 00:24
Om nu succesvoller te zijn moeten ze hun huidige luisteraars zien te behouden en een nieuwe groep luisteraars aan te trekken.
Dit geldt toch voor ieder station of iedere onderneming.

Behouden en uitbouwen van bestaande klanten/luisteraars, aanwerven van nieuwe klanten/luisteraars en terugwinnen van ‘oude’ klanten/luisteraars.

Zo realiseer je groei.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

jessica

Bericht door jessica » 19 jun 2019 21:02

Phoenix schreef:
18 jun 2019 20:39
jessica schreef:
18 jun 2019 00:24
Dit geldt toch voor ieder station of iedere onderneming.

Behouden en uitbouwen van bestaande klanten/luisteraars, aanwerven van nieuwe klanten/luisteraars en terugwinnen van ‘oude’ klanten/luisteraars.

Zo realiseer je groei.
Je zou de bedrijven de kost moeten geven die het helemaal verkeerd doen en zich alleen richten op nieuwe klanten en hun oude klanten bijna geen aandacht geven. Eigenlijk is 3FM daar een goed voorbeeld van. Eerst je vaste luisteraars wegjagen en hopen op een nieuwe doelgroep. Eerste gelukt, tweede mislukt. Dan sta je er troosteloos bij na een paar jaar. Volledig gebrek in die tijd aan visie en beleid.

Rolfz

Bericht door Rolfz » 19 jun 2019 21:32

Wilfred Genee heeft vanmiddag zijn krabbel gezet onder een nieuw contract bij Radio Veronica. De dj is tot zeker eind dit jaar te horen op het radiostation van Talpa Radio. Wilfred ondertekende live in de uitzending, in het bijzijn van radiodirecteur Marc Adriani, zijn nieuwe contract. “De fles champagne kan open, het feest kan beginnen, want de handtekening staat”, aldus Wilfred.

Opmerkelijk dat korte contract? Wat zal daar de reden voor zijn? Voorsorteren op Evers die eventueel de middagshow zal komen doen...?? Puur speculatie mijnerzijds uiteraarrrrrrrrrrrrrd xD
Ruud de Wild, De beste presentator van de Nederlandse Radio!

jessica

Bericht door jessica » 19 jun 2019 21:46

Genee doet goed werk van 4,5% naar 7,5% nu na een paar maanden. Ver boven het gemiddelde van Veronica.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 19 jun 2019 22:00

Rolfz schreef:
19 jun 2019 21:32
Wilfred Genee heeft vanmiddag zijn krabbel gezet onder een nieuw contract bij Radio Veronica. De dj is tot zeker eind dit jaar te horen op het radiostation van Talpa Radio. Wilfred ondertekende live in de uitzending, in het bijzijn van radiodirecteur Marc Adriani, zijn nieuwe contract. “De fles champagne kan open, het feest kan beginnen, want de handtekening staat”, aldus Wilfred.

Opmerkelijk dat korte contract? Wat zal daar de reden voor zijn? Voorsorteren op Evers die eventueel de middagshow zal komen doen...?? Puur speculatie mijnerzijds uiteraarrrrrrrrrrrrrd xD
Wilfred geeft regelmatig aan dat zijn thuissituatie ook belangrijk voor hem is, daarom houdt hij 16-19 ook af.

(bron: programma Veronica Inside op Radio Veronica :wink: )

boxfm

Bericht door boxfm » 19 jun 2019 23:00

Rolfz schreef:
19 jun 2019 21:32
Korte contract kan ook zijn omdat Veronica en Genee eerder overeen zijn gekomen het gewoon eerst korte(re) periode te proberen, in plaats van een jarenlang contract aan te gaan.

Overigens verwacht ik wel dat de plek uiteindelijk naar Evers gaat.

castmember

Bericht door castmember » 19 jun 2019 23:24

Waarom Evers er neerzetten als je een programma hebt dat zich zo enorm aan het bewijzen is in de middag? Zoals al eerder aangegeven, geen enkel veronica programma scoort zo goed als Genee's productie. En ik zie evers als een klinkende naam, maar waarom je succesnummer vervangen voor iets anders, terwijl je nog genoeg andere tijdsloten hebt waarop je leuke dingen kan neerzetten.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

jessica

Bericht door jessica » 20 jun 2019 00:14

Evers zou ook een middagprogramma van 13-16 kunnen presenteren. Dan heb je een sterke middag. Maar voorlopig komt Evers nog niet terug op de radio.

Dennis Dekker

Bericht door Dennis Dekker » 20 jun 2019 15:29

Marisa Heutink vervangt deze zomer een aantal weken Martijn Muijs die op zijn beurt weer Giel Beelen vervangt.
'Mesdames, monsieurs, Le disc-jockey ... est de retour'

Plaats reactie