Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Phoenix

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Phoenix » 05 jun 2019 13:22

jessica schreef:
04 jun 2019 21:08
Wel raar als het zo is om Rick Romijn binnen een paar maanden al weer music director af te maken. Dit kan niet anders dan een koersverandering zijn. Waarom zou je dit anders doen?
Misschien wilde Romijn de koers wel veranderen en houdt Talpa/Veronica wel vast aan de ingezette koers. Vooralsnog geloof ik niet in een koersverandering. Dit zijn aannames die gedaan worden.

Misschien wilde Romijn René Karst definitief op de playlist zetten 🤣 Hij heeft eerder laten zien dat wanneer het hem niet zint hij opstapt. Ik sluit niet uit dat er een verschil van inzicht is en Romijn daarom gestopt is.

Vooralsnog allemaal gespeculeer en aannames. Ik constateer in ieder geval geen radicale wijzigingen in het muziekbeleid. Sinds september is er een constante verbetering waarneembaar in de playlist. Dit staat los van afwijkende eventuele voorkeuren van individuele forumleden zoals density1.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

density1

Bericht door density1 » 05 jun 2019 13:28

Gaan we het nou weer persoonlijk maken? Ik ben niet de enige dit het constateert.

castmember

Bericht door castmember » 05 jun 2019 14:02

Ik vind het grappig dat als iemand de playlists inconsequent en rommelig noemt dat het een afwijkende mening is en wanneer iemand die wijzigingen ziet als constante verbetering, dat het dan wel goed is. Ik luister zelf geen Veronica omdat ik niet zo'n enorme fan ben van de DJ's die daar zitten, veel poehaa en vooral een heel hoog meer voor mannen gehalte en daar ben ik gewoon veel te metro voor, maar de hele discussie die ik hier lees en hoe hard mensen tegenover elkaar staan nodigt ook verder niet uit. Zeker met alle sleeze en dirt die blijkbaar ook gewoon via de zender wordt gedeelt. Klinkt bijna nog amateuristischer dan de gemiddelde lokale omroep.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Phoenix

Bericht door Phoenix » 05 jun 2019 15:19

density1 schreef:
05 jun 2019 13:28
Gaan we het nou weer persoonlijk maken? Ik ben niet de enige dit het constateert.
We reageren hier toch als normale (volwassen) mensen op elkaars posts? Ik val niemand persoonlijk aan. Volgens mij heb jij meermaals aangegeven de toename in zgn singer-song writer muziek geen verbetering te vinden. Dat kan en dat mag. Maar dit is wel een verandering die sinds september gaande is. Daarvoor waren het de usual rock classics van RHCP en GnR die de overhand hadden. Door het toevoegen van dit soort muziek, maar ook soul en dance, zoals je ook constateert, is de muziekmix wel breder en gevarieerder geworden. Blijkbaar genieten (delen van) deze verandering niet jouw voorkeur, maar het is wel een verandering ten opzicht van wat voor september 2018 werd gedraaid. Of zeg ik nu iets heel geks?
28-01-08 / 22-04-10

Phoenix

Bericht door Phoenix » 05 jun 2019 15:24

castmember schreef:
05 jun 2019 14:02
Ik vind het grappig dat als iemand de playlists inconsequent en rommelig noemt dat het een afwijkende mening is en wanneer iemand die wijzigingen ziet als constante verbetering, dat het dan wel goed is.
Als je het zo stelt is het inderdaad erg grappig. De verbetering die ik bedoel, en hier ook breed werd gedeeld, was de verbreding en variatie van de playlist. En dit is een persoonlijke mening, dus een ander zijn mening kan en mag afwijkend zijn. Een afwijkende mening hoeft niet per definitie een onjuiste mening te zijn.
28-01-08 / 22-04-10

Oortjes

Bericht door Oortjes » 05 jun 2019 16:49

Phoenix schreef:
05 jun 2019 15:24
De verbetering die ik bedoel, en hier ook breed werd gedeeld, was de verbreding en variatie van de playlist.
Ja, als ik al die lyrische bijdragen van jou naast elkaar leg, is het heel breed. Maar verder? Valt tegen.
Rock 'n roll is better than music!

density1

Bericht door density1 » 05 jun 2019 16:50

Phoenix schreef:
05 jun 2019 15:19
density1 schreef:
We reageren hier toch als normale (volwassen) mensen op elkaars posts? Ik val niemand persoonlijk aan. Volgens mij heb jij meermaals aangegeven de toename in zgn singer-song writer muziek geen verbetering te vinden. Dat kan en dat mag. Maar dit is wel een verandering die sinds september gaande is. Daarvoor waren het de usual rock classics van RHCP en GnR die de overhand hadden. Door het toevoegen van dit soort muziek, maar ook soul en dance, zoals je ook constateert, is de muziekmix wel breder en gevarieerder geworden. Blijkbaar genieten (delen van) deze verandering niet jouw voorkeur, maar het is wel een verandering ten opzicht van wat voor september 2018 werd gedraaid. Of zeg ik nu iets heel geks?
Nee klopt ook dat die verandering er duidelijk is, maar ik vind het nog niet consequent genoeg en dat is mijn constatering waar je het mee eens kunt zijn of niet.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 05 jun 2019 18:53

De grap is natuurlijkdat bij alles wat nieuw is het heel breed lijkt omdat je 't nog niet kent. Kan me ook menig lyrische reactie op de playlist van radio 10 herinneren (van vele users overigens, net als bij Veronica een half jaartje geleden) maar dat waren ook de eersten die riepen dat de playlist nu toch wel erg beperkt en veel van hetzelfde was terwijl er in feite niets is veranderd aan het format. Ik luister zelf sinds september regelmatig Veronica en vind 't echt een stuk verbeterd (meer variatie in muziekstijlen, meer diversiteit in gedraaide artiesten, meer afwisseling tussen oud en nieuw). Dat zou je wat mij betreft dus wel met recht verbreding en verbetering kunnen noemen. Maar tegelijk blijft het gewoon commerciële radio en dat hoor je dus ook terug.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 05 jun 2019 19:17

Hier kan ik me volledig in vinden 👇
De Nachtwacht schreef:
05 jun 2019 18:53
De grap is natuurlijkdat bij alles wat nieuw is het heel breed lijkt omdat je 't nog niet kent. Kan me ook menig lyrische reactie op de playlist van radio 10 herinneren (van vele users overigens, net als bij Veronica een half jaartje geleden) maar dat waren ook de eersten die riepen dat de playlist nu toch wel erg beperkt en veel van hetzelfde was terwijl er in feite niets is veranderd aan het format. Ik luister zelf sinds september regelmatig Veronica en vind 't echt een stuk verbeterd (meer variatie in muziekstijlen, meer diversiteit in gedraaide artiesten, meer afwisseling tussen oud en nieuw). Dat zou je wat mij betreft dus wel met recht verbreding en verbetering kunnen noemen. Maar tegelijk blijft het gewoon commerciële radio en dat hoor je dus ook terug.
Bovenstaande post speciaal voor jou 👇
Oortjes schreef:
05 jun 2019 16:49
Ja, als ik al die lyrische bijdragen van jou naast elkaar leg, is het heel breed. Maar verder? Valt tegen.
😉
28-01-08 / 22-04-10

Phoenix

Bericht door Phoenix » 05 jun 2019 19:23

density1 schreef:
05 jun 2019 16:50
Phoenix schreef:
05 jun 2019 15:19
density1 schreef:
Nee klopt ook dat die verandering er duidelijk is, maar ik vind het nog niet consequent genoeg en dat is mijn constatering waar je het mee eens kunt zijn of niet.
Kun je dat nog eens verduidelijken? Wat is er niet consequent aan de playlist?
Er zit veel variatie in de playlist (pop, rock, oldies, soul, disco, dance), maar in hoeverre is deze variatie inconsequent? Het is namelijk niet zo dat de ene dag soul gedraaid wordt en de andere dag rock. Ik ben benieuwd wat je precies constateert.
28-01-08 / 22-04-10

density1

Bericht door density1 » 05 jun 2019 19:29

Dat staat een pagina terug beschreven.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 05 jun 2019 19:34

density1 schreef:
05 jun 2019 19:29
Dat staat een pagina terug beschreven.
Euh ja... en dat is wat ik bedoel. Je geeft aan dat het ene nummer je beter bevalt dan het andere. Dat is logisch. Dat heeft iedereen. Maar dat maakt het muziekbeleid niet inconsequent.
density1 schreef:
04 jun 2019 21:20
Of Rick er nu nog wel of niet verantwoordelijk is voor het muziekbeleid. Ik ervaar een inconsequent muziekbeleid. De ene keer klinkt 'de muziek mix' beter dan de andere keer en draaien ze weer een hele tijd de voor de hand liggende 80's en 90's etc., veel Phil Collins/Genesis etc. En daarna hoor je weer een beter afgewisselde muziekmix met niet alleen pop/rock maar ook af en toe een soul of zelfs dance track. Dus zeker geen aanname wat mij betreft maar eerder een constatering.
28-01-08 / 22-04-10

density1

Bericht door density1 » 05 jun 2019 19:50

Dat vind ik dus wel. Het is met vlagen inconsequent waarbij je het ene moment weer heel veel tracks hoort die ik al maanden en soms langer voorbij hoor komen en is het qua genre ietwat minder gevarieerd. Maar ook is het vaak gewoon weer erg ok met veel variatie. Dat merk ik trouwens ook in VI. De ene dag is de andere niet. Dat in totaal vind ik niet consequent.

jessica

Bericht door jessica » 05 jun 2019 21:04

density1 schreef:
05 jun 2019 19:50
Dat vind ik dus wel. Het is met vlagen inconsequent waarbij je het ene moment weer heel veel tracks hoort die ik al maanden en soms langer voorbij hoor komen en is het qua genre ietwat minder gevarieerd. Maar ook is het vaak gewoon weer erg ok met veel variatie. Dat merk ik trouwens ook in VI. De ene dag is de andere niet. Dat in totaal vind ik niet consequent.
Hier kan ik wel grotendeels in meegaan. Ik merk dit ook. Soms heb ik het idee naar het oude Veronica te luisteren en de volgende dagen klinkt het dan weer anders en breder. Lijkt wel of ze het ene rotatiesysteem niet volledig leeg hebben gehaald en daar een ander rotatieschema aan toe hebben gevoegd.

Ik heb al eens eerder geschreven dat ze bij Veronica beter het hele oude rotatieschema aan de kant hadden kunnen zetten en dan van scratch af aan opnieuw opbouwen. Ik weet het is veel werk maar als je een zender opnieuw wilt opzetten is dat wel de juiste weg. Anders blijf je altijd met oude "rotatiefoutjes" zitten uit het oude systeem.

density1

Bericht door density1 » 05 jun 2019 21:32

Het komt bij mij over alsof Rick af en toe wat plaatjes heeft toegevoegd, maar de basis nog steeds hetzelfde is als voorheen. En zo nu en dan voegt hij dan wat toe, maar op sommige momenten klinkt het dan weer vanouds, op plekken in de playlist die nog onveranderd klinken. Ik merk dat ook met name in het weekend vooral.

Plaats reactie