Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pot

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Pot » 02 jun 2019 10:16

Phoenix schreef:
01 jun 2019 15:43
Ik veronderstel dat Beelen o.a. gehaald is omdat hij free publicity kan genereren. Dat heeft hij de afgelopen anderhalf jaar meermaals gedaan. Vaak met een negatieve inslag. Dan is dit niet eens zo negatief. Je kunt het flauw vinden. Het brengt Veronica en Beelen weer even in het nieuws.
Ja, maar brengt het ze goed in het nieuws? Nee. Dus dan snap ik niet waarom het dan 'niet eens zo negatief is'. Als er iets negatiefs wordt geschreven zal het mensen eerder afschrikken dan aanmoedigen om te luisteren. (zie bijv. de luistercijfers).

Oortjes

Bericht door Oortjes » 02 jun 2019 11:28

Zonder publiciteit geen luisteraars. Free publicity is dus leuk. Giel Beelen is volgens mij iemand die nog steeds de media weet te behalen. Ik denk alleen niet dat mensen een radiozender gaan opzoeken vanwege de zoveelste flauwe grap.

Je kan je ook afvragen of free publicity nog wat doet bij een overbekende naam als Veronica.
Rock 'n roll is better than music!

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 02 jun 2019 16:14

Phoenix schreef:
31 mei 2019 18:00
"Dit was de laatste uitzending van mei."
Dinsdag kondigde Beelen deze grap al aan. En er dan nog in trappen. Knap hoor.
Dit grapje maakte hij op 3FM ook wanneer de mogelijkheid daar was.

boxfm

Bericht door boxfm » 02 jun 2019 21:11

Oortjes schreef:
02 jun 2019 11:28
Je kan je ook afvragen of free publicity nog wat doet bij een overbekende naam als Veronica.
Er zijn nog altijd mensen die denken dat Giel Beelen bij 3FM zit, zal ongetwijfeld ook altijd wel aan hem blijven kleven. Daarnaast betekent naamsbekendheid niet direct dat mensen gaan luisteren, of in andere gevallen mensen een product kopen. Publiciteit blijft altijd nodig.

Nagenoeg iedereen kent Calve, maar niet iedereen koopt het. Er blijft publiciteit/reclame nodig om te groeien.

Wel is het natuurlijk de vraag welke manier van publiciteit trekken effectief is en welke niet.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 02 jun 2019 21:43

boxfm schreef:
02 jun 2019 21:11
Wel is het natuurlijk de vraag welke manier van publiciteit trekken effectief is en welke niet.
Dat laatste is mijn punt. Dit soort acties levert naamsbekendheid op, maar die is er al.

Levert het ook meer luisteraars op? Daarvoor is meer inhoud nodig. Branding, heet dat volgens mij in goed Nederlands marketing jargon.
Rock 'n roll is better than music!

Coolwine

Bericht door Coolwine » 04 jun 2019 17:02

'RICK ROMIJN GEEN MUSIC DIRECTOR MEER'

Het lijkt erop dat Rick Romijn geen Music Director meer is bij Radio Veronica. In de uitzending van VI-Radio werd zoiets zojuist gesuggereerd.

density1

Bericht door density1 » 04 jun 2019 17:16

Als dat zo is dan verklaart het dat het ook al enige dagen weer anders klinkt. Ik heb weer vaker de behoefte om weg te zappen. Teveel van die open deuren muziek. Jammer dat ze het niet eens volhouden een tijdje op de ingeslagen weg.
Mocht dit zo zijn ben ik heel benieuwd wie zijn taak heeft overgenomen.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 04 jun 2019 18:10

Coolwine schreef:
04 jun 2019 17:02

Het lijkt erop dat Rick Romijn geen Music Director meer is bij Radio Veronica. In de uitzending van VI-Radio werd zoiets zojuist gesuggereerd.
Is dat zo? Dan heb ik dat gemist. Wat werd er exact gezegd.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

jessica

Bericht door jessica » 04 jun 2019 19:23

density1 schreef:
04 jun 2019 17:16
Als dat zo is dan verklaart het dat het ook al enige dagen weer anders klinkt. Ik heb weer vaker de behoefte om weg te zappen. Teveel van die open deuren muziek. Jammer dat ze het niet eens volhouden een tijdje op de ingeslagen weg.
Dit is het grote probleem van Veronica. Het zwalken in beleid. Hebben ze eindelijk het goede pad gevonden. Geven ze het weer geen tijd om te ontwikkelen. Zo wordt het nooit meer wat met Veronica. Breng die hoge herhalingsfactor maar weer terug die 7 jaar lang niets heeft opgeleverd. Lekker slim weer allemaal. Is de interim directeur daar ook weg of zo?

Phoenix

Bericht door Phoenix » 04 jun 2019 20:50

jessica schreef:
04 jun 2019 19:23
density1 schreef:
04 jun 2019 17:16
Dit is het grote probleem van Veronica. Het zwalken in beleid. Hebben ze eindelijk het goede pad gevonden. Geven ze het weer geen tijd om te ontwikkelen. Zo wordt het nooit meer wat met Veronica. Breng die hoge herhalingsfactor maar weer terug die 7 jaar lang niets heeft opgeleverd. Lekker slim weer allemaal. Is de interim directeur daar ook weg of zo?
Is Rick Romijn geen music director meer? Onbekend of in ieder geval niet officieel bevestigd.
Is het muziekbeleid per heden (weer) aangepast? Nee, niet voor zover ik kan waarnemen. Het kan je voorkeur niet zijn, maar de playlist is breder en gevarieerder dan één jaar geleden.
Is Florent Luyckx als a.i. weg? Onbekend of in ieder geval niet offcieel bevestigd
Is de herhalingsfactor weer erg hoog? Nee.

Vanwaar dan de opmerking "lekker slim allemaal" en "zo wordt het nooit wat met Veronica".

Ik constateer geen schokkende, negatieve veranderingen. En ook al zou Rick Romijn geen music director meer zijn hoeft dit niet te betekenen dat er een drastische koerswijziging is.

Wat een aannames allemaal weer.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

jessica

Bericht door jessica » 04 jun 2019 21:08

Wel raar als het zo is om Rick Romijn binnen een paar maanden al weer music director af te maken. Dit kan niet anders dan een koersverandering zijn. Waarom zou je dit anders doen?

density1

Bericht door density1 » 04 jun 2019 21:20

Of Rick er nu nog wel of niet verantwoordelijk is voor het muziekbeleid. Ik ervaar een inconsequent muziekbeleid. De ene keer klinkt 'de muziek mix' beter dan de andere keer en draaien ze weer een hele tijd de voor de hand liggende 80's en 90's etc., veel Phil Collins/Genesis etc. En daarna hoor je weer een beter afgewisselde muziekmix met niet alleen pop/rock maar ook af en toe een soul of zelfs dance track. Dus zeker geen aanname wat mij betreft maar eerder een constatering.

Robert Radio

Bericht door Robert Radio » 04 jun 2019 21:32

Edwin Evers naar Veronica zou een enorme goede zet zijn. Dan zal het marktaandeel van Veronica explosief stijgen. Veronica kan mij muzikaal gezien niet echt boeien. En muziek is een kwestie van smaak en daar kan je altijd over discussiëren. Misschien eens out of the box denken qua ochtendshow en Rob Janssen van 3FM een kans geven hij doet toch e.e.a. voor Talpa en denk dat hij de ochtendshow kan dragen en misschien een prominente plek in de programmering inruimen voor Herman Hofman. Dat zou naar mijn mening een goede zet zijn wellicht in de plaats van Dennis Hoebee. Misschien ook goed om naar de weekend programmering te kijken en daar plek te maken voor Giel en Dennis. Want ik vind Rob Janssen en Herman Hofman misschien wel de beste leukste DJ’s op 3FM maar slecht geprogrammeerd. Begrijp echt niet waarom Angelique Houtveen een dagelijks programma heeft. Maar ja het gaat hier om Radio Veronica.

Coolwine

Bericht door Coolwine » 04 jun 2019 22:16

Phoenix schreef:
04 jun 2019 18:10
Coolwine schreef:
04 jun 2019 17:02

Is dat zo? Dan heb ik dat gemist. Wat werd er exact gezegd.
Tijdens de uitzending maakte Wilfred telkens opmerkingen over de muziekkeuze. Toen ontstond een klein gesprekje, waarbij Wilfred aan Rick vroeg waarom hij de muzieksamenstelling niet meer deed. Rick wilde daar vervolgens niets over kwijt...

Rolfz

Bericht door Rolfz » 05 jun 2019 12:41

Coolwine schreef:
04 jun 2019 22:16
Tijdens de uitzending maakte Wilfred telkens opmerkingen over de muziekkeuze. Toen ontstond een klein gesprekje, waarbij Wilfred aan Rick vroeg waarom hij de muzieksamenstelling niet meer deed. Rick wilde daar vervolgens niets over kwijt...
Ze hebben toch ook echt geen geduld daar bij Talpa.

Frank Dane mag blij zijn dat ie een redelijk marktaandeel haalt met zijn ochtendshow op 538, anders zouden er daar waarschijnlijk ook allerlei paniekingrepen in zijn show worden gedaan door het management. Even ervanuit gaande dat de terugkeer van Peter Heerschop een idee van Frank zelf is geweest.
Ruud de Wild, De beste presentator van de Nederlandse Radio!

Plaats reactie