Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pot

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Pot » 02 mei 2019 12:07

Greatski schreef:
02 mei 2019 11:13
Nu ook officieel:

Volgens mij stond het al eerder op de website van Veronica :wink: . Goed dat ze blokken van 3 uur maken, ipv 4. Vind ik zelf beter wegluisteren. Maar zondagochtend snap ik dan weer niet: had daar dan Gert-Jan van Aackooij neergezet. Of had Maurice in de ochtend gelaten en Gert-Jan in de avond gezeten. Er zal wel een reden voor zijn.

castmember

Bericht door castmember » 02 mei 2019 12:18

Denk dat de reden vooral financieel is . . . die non-stop verdient een stuk minder dan de gemiddelde andere Veronica DJ. Het is een makkelijke besparing.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

JasperFM

Bericht door JasperFM » 02 mei 2019 13:04

Ik vind het toch wel erg jammer dat Gert-Jan uit de weekendprogrammering verdwijnt op Veronica. Hoop voor hem dat 'ie ergens anders een plekje krijgt. Verder vind ik het overdreven om uit het schrappen van 'Best of Giel' te concluderen dat zijn ochtendshow zal stoppen. Ik snap de keuze om highlights van VI uit te zenden wel, programma wordt daardoor nog beter op de kaart gezet, en aangezien die middagshow redelijk nieuw is lijkt me dat niet verkeerd, ook al scoren ze best aardig voor zo ver ik weet.

density1

Bericht door density1 » 02 mei 2019 13:07

Toch zou het verplaatsen van VI Radio naar het weekend eigenlijk veel slimmer zijn in de toekomst. Als Evers misschien ooit de middag gaat doen, kan VI naar de zaterdag en zondag. Daarin nog meer aandacht voor het Eredivisie Voetbal dan kan dat echt van toegevoegde waarde zijn m.i.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 02 mei 2019 13:23

density1 schreef:
02 mei 2019 13:07
Toch zou het verplaatsen van VI Radio naar het weekend eigenlijk veel slimmer zijn in de toekomst. Als Evers misschien ooit de middag gaat doen, kan VI naar de zaterdag en zondag. Daarin nog meer aandacht voor het Eredivisie Voetbal dan kan dat echt van toegevoegde waarde zijn m.i.
Je wilt toch je goede programma's juist in de weekprogrammering?
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

density1

Bericht door density1 » 02 mei 2019 13:37

Wie zegt dat als het in het weekend geprogrammeerd staat het geen goed programma meer is? Dat is natuurlijk onzin vind ik. Je kunt best wel wat meer uit dat weekend halen. Het is ook met de nieuwe programmering vleesch noch visch m.i. Terwijl de weekprogrammering staat als een huis met goede DJ's.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 02 mei 2019 14:17

Ze ( Veronica ) zit in de lift met luisteraars dus ze doen het goed.

Om mij heen wordt veel geluisterd dus voetbal heeft zijn impact -bier
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)

JasperFM

Bericht door JasperFM » 02 mei 2019 16:56

Ik vind het helemaal niet zo'n gek idee om VI in het weekend te zetten, om nog dichter op het voetbal te zitten. Ik kan het echter ook begrijpen als Talpa dit zonde vindt met hoe de middagshow er nu voor staat. Pas net begonnen maar toch al beter dan haar voorganger, dan zou het een rare move zijn om dit naar het weekend te verplaatsen. Om de voetbalsfeer 7 dagen per week door te trekken en hier in het weekend een nieuw eredivisie-programma neer te zetten.

2unlimited

Bericht door 2unlimited » 02 mei 2019 17:44

Wat je ook kan doen is VI doortrekken naar het weekend en door iemand anders laten presenteren... en we moeten niet overdrijven over Veronica want de cijfers zitten totaal niet in lift.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 02 mei 2019 18:03

Radio Veronica blijft met dit beleid een kleine zender. VI zal scoren bij een bepaalde doelgroep, die misschien denkt dat iedereen van voetbal en alap gelul houdt.

Op zich vind ik het type programma ook beter in het weekend passen dan in de avondspits. Sport is meer actueel in het weekend.
Rock 'n roll is better than music!

Pot

Bericht door Pot » 02 mei 2019 18:47

2unlimited schreef:
02 mei 2019 17:44
we moeten niet overdrijven over Veronica want de cijfers zitten totaal niet in lift.
Over het algemeen niet, maar wel in de middag in de meeste doelgroepen.
Veronica is de afgelopen meting niet gestegen. Die daarvoor wel; maar dat waren waarschijnlijk de luisteraars die terugkomen van Radio 2 tijdens de Top2000.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 03 mei 2019 11:13

JasperFM schreef:
02 mei 2019 13:04
Verder vind ik het overdreven om uit het schrappen van 'Best of Giel' te concluderen dat zijn ochtendshow zal stoppen. Ik snap de keuze om highlights van VI uit te zenden wel, programma wordt daardoor nog beter op de kaart gezet, en aangezien die middagshow redelijk nieuw is lijkt me dat niet verkeerd, ook al scoren ze best aardig voor zo ver ik weet.
Inderdaad! Dat het beste van Giel verdwijnt wil niet zeggen dat de reguliere ochtendshow van Giel verdwijnt. Wel blijft een stijging van luistercijfers en rijst de vraag hoelang Talpa/Veronica Giel in de ochtend blijft handhaven. Bij Radio 10 heeft men eerder ook twee keer in korte tijd (Tim Klijn, Lex Gaarthuis) ingegrepen, dus zou je mogen verwachten dat dat ook Veronica zal gaan gebeuren.

Al anderhalf jaar scoort Giel Beelen binnen de kerndoelgroep onder het zendergemiddelde en is er tevens geen groei waar te nemen. Ik vraag me echter af of er wel een goede vervanger van naam is? Ik denk dat Veronica te snel afscheid heeft genomen van Jeroen van Inkel.

De nieuwe weekendprogrammering ziet er prima uit. Slots van drie uur zijn altijd beter dan slots van vier uur. Wel jammer dat Maurice Verschuuren verdwijnt uit de zondagochtend. Ik vond dat een prima zondagochtendprogramma met ook een vooruitblik naar de sporthighlights van de zondag. Daarmee pastte het prima op Veronica. Deze wijziging zal een bezuinigingsmaatregel zijn.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Marcomarco

Bericht door Marcomarco » 03 mei 2019 15:31

Wilfred vandaag bij de vrijdag editie ook bij Veronica inside op de radio. Is hij gestopt bij BNR?

Feivel

Bericht door Feivel » 03 mei 2019 15:36

Marcomarco schreef:
03 mei 2019 15:31
Wilfred vandaag bij de vrijdag editie ook bij Veronica inside op de radio. Is hij gestopt bij BNR?
Vanmiddag presenteert Jörgen Raymann op BNR.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 03 mei 2019 16:44

Marcomarco schreef:
03 mei 2019 15:31
Zijn werk bij BNR heeft Genee contractueel vastgelegd in zijn overeenkomst met Talpa. Mocht Genee willen stoppen bij BNR dan gaat Talpa dat tegenhouden. Is immers contractueel vastgelegd tussen Wilfred en John :lol:
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Plaats reactie