Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Phoenix

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Phoenix » 25 apr 2019 18:40

Henkjan2016 schreef:
25 apr 2019 18:32
Marcomarco schreef:
25 apr 2019 17:03
Niet vergeten dat sinds radio10 weer op FM zit het veel luisteraars heeft weggehaald bij Veronica. Alle koerswijzigingen van Veronica de afgelopen jaren heeft ook geen goed gedaan. Radio is slow business, met de ingezette koers komt het wel goed. En idd in de belangrijkste doelgroep scoren ze best behoorlijk. Het te kijk zetten van deze zender van oa Erik en Patrick is niet zo netjes en klinkt vooral zuur.
Alle koerswijzigingen?

Dat deed men toch juist niet?
Haha.
Ik denk dat hier met name de personele wisselingen bedoeld worden.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Osker

Bericht door Osker » 25 apr 2019 19:06

Osker schreef:
23 apr 2019 13:43
Giel?
Dan kan hij VI ook naar de kloten draaien?
Et voila
Ik mag toch aannemen dat Talpa nu wel eens keertje klaar is met Beelen?

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 25 apr 2019 20:26

Ik had dit niet meegekregen, maar kennelijk heeft Giel een flinke aanvaring met Rick Romijn gehad? Het hele fragment is hier terug te luisteren: https://www.youtube.com/watch?time_cont ... Yrckv0dzEc
Jules' Podcast - de podcast die je raakt - https://itunes.apple.com/us/podcast/jul ... 27986?mt=2

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 25 apr 2019 21:10

Ik hoor niet heel veel bijzondere dingen. Akkefietje op de radio - de heren kennende: bewust > want ook dat is aandacht vergaren in de media.

Next.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 25 apr 2019 21:14

@jules, staat al een pagina terug inmiddels weer. :)

density1

Bericht door density1 » 25 apr 2019 21:23

Natuurlijk, negatieve aandacht is ook aandacht. Lekker belangrijk, en door.

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 25 apr 2019 21:41

Heb t even teruggeluisterd maar dit hoort bij Giel. Ten eerste is t een baggernummer, die Karst krijgt aandacht. Weglopen is een zwaktebod. Vraag je Giel om in te vallen dan geeft ie commentaar op wanssmaak. Giel deed niets verkeerd, hij was wat lomp maar daar is ie voor ingehuurd. Die Romeijn krijgt wel wat praatjes hoor

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 25 apr 2019 22:09

RealSunchaser schreef:
25 apr 2019 21:41
Heb t even teruggeluisterd maar dit hoort bij Giel. Ten eerste is t een baggernummer, die Karst krijgt aandacht. Weglopen is een zwaktebod. Vraag je Giel om in te vallen dan geeft ie commentaar op wanssmaak. Giel deed niets verkeerd, hij was wat lomp maar daar is ie voor ingehuurd. Die Romeijn krijgt wel wat praatjes hoor
Klopt, ik ben waarschijnlijk de minst grote fan van Giel op dit forum, maar ik neem het nu wel even voor Giel op. Als dit al als ruzie wordt bestempeld, dan kun je alleen nog maar feelgoodradio maken.

René Karst daagt het zelf uit en gaat gewoon mee in het spel van Giel en René laat nergens merken dat hij het een probleem vind. De sidekicks nemen het hier op voor een artiest die er zelf geen probleem van maakt.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 25 apr 2019 22:35

De Nachtwacht schreef:
25 apr 2019 21:14
@jules, staat al een pagina terug inmiddels weer. :)
Ja ik was voor de zekerheid ff wat terug gaan lezen maar ik had al een vermoeden dat dit was besproken :wink:
Jules' Podcast - de podcast die je raakt - https://itunes.apple.com/us/podcast/jul ... 27986?mt=2

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 25 apr 2019 22:36

Henkjan2016 schreef:
25 apr 2019 22:09
RealSunchaser schreef:
Klopt, ik ben waarschijnlijk de minst grote fan van Giel op dit forum, maar ik neem het nu wel even voor Giel op. Als dit al als ruzie wordt bestempeld, dan kun je alleen nog maar feelgoodradio maken.

René Karst daagt het zelf uit en gaat gewoon mee in het spel van Giel en René laat nergens merken dat hij het een probleem vind. De sidekicks nemen het hier op voor een artiest die er zelf geen probleem van maakt.
Ik vind het ook storm in een glas water. Daarom vroeg ik me al af of Giel zich aan de playlist van Genee zou houden, met Hollandse Hits, want Giel heeft daar weinig mee :wink:

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 26 apr 2019 00:34

JulesKluivert schreef:
25 apr 2019 22:36
Henkjan2016 schreef:
25 apr 2019 22:09
RealSunchaser schreef:

Ik vind het ook storm in een glas water. Daarom vroeg ik me al af of Giel zich aan de playlist van Genee zou houden, met Hollandse Hits, want Giel heeft daar weinig mee :wink:
Wat ook niet waar is. Giel gaf dit soort artiesten altijd ruim baan tijdens 'Wansmaak Woensdag' of tijdens carnavalsperiode. Of zoals hij het ooit bij DWDD omschreef: "Ik hou van muziek, dus ook van slechte muziek."

Daarnaast was Giel een van de voorvechters om Jovink & de Voederbietels meer airplay te geven.

EDIT: Kijk even wat Wansmaak dingen terug op Youtube, was misschien niet het beste voorbeeld.

Calypso

Bericht door Calypso » 26 apr 2019 08:23

RealSunchaser schreef:
Wansmaak is een betrekkelijk begrip; wat voor de ene afgrijselijk is, is voor de ander helemaal top. Wat ik erg kwalijk vind is dat, als ik het stukje terug luister en de reacties van de betrokkenen lees, dat het net is alsof Giel er zit terwijl hij nog nooit naar het programma geluisterd heeft en er zomaar z'n eigen draai aan geeft. Je bent vervanger, dan hoor je je in mijn beleving te bewegen richting het programma zoals het normaal is.

Aan de andere kant sluit ik absoluut niet uit dat dit hele verhaal bewust is. Het is tenslotte weer een stuk publiciteit, en dat kan het station Veronica wel gebruiken. Bovendien past het bij het imago, dus tja...

castmember

Bericht door castmember » 26 apr 2019 10:18

Calypso schreef:
26 apr 2019 08:23
Aan de andere kant sluit ik absoluut niet uit dat dit hele verhaal bewust is. Het is tenslotte weer een stuk publiciteit, en dat kan het station Veronica wel gebruiken. Bovendien past het bij het imago, dus tja...
Precies dit, ik krijg wel het idee dat het een beetje in scene is gezet :smile:
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Durashift

Bericht door Durashift » 27 apr 2019 12:47

density1 schreef:
25 apr 2019 12:36
Feivel schreef:
25 apr 2019 11:50
Grappig dat Wilfred überhaupt iets te zeggen heeft over de muziek. Heeft Veronica geen MD die gewoon zegt: "Dit draaien we, en niks anders"? Zoals gangbaar bij alle grote professionele stations?
Ja die MD hebben ze zeker, en dat is Rick Romijn... :))
Heeft misschien lange tenen gekregen toen zijn muziekkeuze / uitnodiging door Giel bekritiseerd werd?

Geen idee of je zo'n 'woordenwisseling' precies in scene kan zetten..

Wie heeft bepaalt dat Giel Wilfred moest vervangen?
Lijkt mij niet dat Rick en Niels daar nou zo op zaten te wachten..

Verder vind ik dat nummer van Karst nou niet echt kwaliteit hebben voor landelijke radio. Drankverheerlijking.. leuk voor in het voetbalstadion ofzo.. niet op landelijke radio wat mij betreft.

Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken » 27 apr 2019 18:04

Commotie = promotie. Behalve op de Bergweg. Wat wil je ook anders met een opperbaas die bij Snickers vandaan komt.
Terwijl dit toch best een gewaagde advertentie was, onder zijn supervisie: http://www.adeevee.com/2008/05/snickers ... e-outdoor/
Gratis radioles! www.radiocollege.nl (Apple) www.radio-college.nl (Android)
Videointerviews: www.radiohelden.nl Contact via WhatsApp? 0630844222
Columns: www.radio.nl/columns

Plaats reactie