Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Geen538

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Geen538 » 12 jan 2019 15:46

Oortjes schreef:
12 jan 2019 15:38
Phoenix schreef:
12 jan 2019 13:26
Is Dane nu ook geen kopie van Evers?
Commerciële radio speelt (altijd) op safe. Een programma met Klijn, Rick en Niels volgende een bewezen formule, is risicoloos.
Ja, de ochtendshow van Dane is in meerdere aspecten een kopie van Evers staat op. Dit levert in mijn beleving vooral teleurgestelde luisteraars op.

Toen Edwin Evers door de KRO in de ochtend werd gezet, was dat een risico. Rob van Someren naar Radio 10 halen was dat ook. Risicoloze keuzes heb ik zelden zulke successen zien worden. Risicoloos is vaak synoniem voor kansloos....

En toch is de trend op safe te spelen,
Zie Domien op Q, JW Roodbeen op 2 en Ekdom op 10, iets langer terug R de Wild op 2.
Grootste risico was Frank vd Lende op 3FM middagshow, een totale flop!!
Domien in de ochtend op 3FM, was ook geen sterke keuze achteraf.

Coolwine

Bericht door Coolwine » 12 jan 2019 15:49

Toen Tim de ochtend op 10 deed kwam hij niet goed uit de verf. Samenwerking met Rick en Niels tilt hen alledrie naar het hoogste niveau. Was was het ouderwets heerlijke radio gistermiddag. Als Genee het toch niet gaat bevallen (die kans is m.i. reëel) kan Tim het gewoon gaan doen. Doet niets onder voor Edwin Evers.

RadioFan!

Bericht door RadioFan! » 12 jan 2019 15:49

Geen538 schreef:
12 jan 2019 15:46
Oortjes schreef:
Phoenix schreef:
12 jan 2019 13:26
Is Dane nu ook geen kopie van Evers?
Commerciële radio speelt (altijd) op safe. Een programma met Klijn, Rick en Niels volgende een bewezen formule, is risicoloos.
Ja, de ochtendshow van Dane is in meerdere aspecten een kopie van Evers staat op. Dit levert in mijn beleving vooral teleurgestelde luisteraars op.

Toen Edwin Evers door de KRO in de ochtend werd gezet, was dat een risico. Rob van Someren naar Radio 10 halen was dat ook. Risicoloze keuzes heb ik zelden zulke successen zien worden. Risicoloos is vaak synoniem voor kansloos....

Zie Domien op Q, JW Roodbeen op 2 en Ekdom op 10, iets langer terug R de Wild op 2.
Grootste risico was Frank vd Lende op 3FM middagshow, een totale flop!!
En toch lag dat probleem niet echt bij Domien. Wel, de muziekkeuze die ineens veranderde. En hoe! En bekende dj's die plots allemaal tegelijk vertrokken. Maar goed, dit is het Veronica-topic he.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 12 jan 2019 15:50

Geen538 schreef:
12 jan 2019 15:46
Zie Domien op Q...
...
Daarmee lijkt Domien op Q mij geen goed voorbeeld van op safe spelen, integendeel. Deze man is echt niet naar Q gehaald vanwege bewezen succes! Ik denk wel dat het een vakman is.

Over op safe spreken gesproken, Mattie en Wietze is ook zo een voorbeeld waarbij niet op safe gespeeld werd.
Rock 'n roll is better than music!

Phoenix

Bericht door Phoenix » 12 jan 2019 15:58

Oortjes schreef:
Commerciële zenders kiezen veelal voor bewezen formules. 538 heeft bijna altijd bewezen drive time jocks aangetrokken. Evers, Van Inkel, De Wild en Coen en Sander. Dane is de eerste uitzondering. Ekdom herhaalt zijn truukje nu bij Radio 10. Beelen doet hetzelfde bij Veronica. Bewezen formules. Risicoloos. Maar synoniem voor kansloos gaat me te ver. Zie het hiervoor genoemde rijtje jocks. Om deze kansloos te noemen ... ?
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 12 jan 2019 16:05

Oortjes schreef:
12 jan 2019 15:50
Daarmee lijkt Domien op Q mij geen goed voorbeeld van op safe spelen, integendeel. Deze man is echt niet naar Q gehaald vanwege bewezen succes! Ik denk wel dat het een vakman is.

Over op safe spreken gesproken, Mattie en Wietze is ook zo een voorbeeld waarbij niet op safe gespeeld werd.
Q Music kiest inderdaad voor talent en eigen kweek. Hulde. Daarvoor had Q wel een periode met bewezen jocks, De Wild, Staverman, Van der Goes en Van Inkel.
28-01-08 / 22-04-10

Oortjes

Bericht door Oortjes » 12 jan 2019 16:08

Phoenix schreef:
12 jan 2019 15:58
Commerciële zenders kiezen veelal voor bewezen formules. 538 heeft bijna altijd bewezen drive time jocks aangetrokken. Evers, Van Inkel, De Wild en Coen en Sander. Dane is de eerste uitzondering. Ekdom herhaalt zijn truukje nu bij Radio 10. Beelen doet hetzelfde bij Veronica. Bewezen formules. Risicoloos. Maar synoniem voor kansloos gaat me te ver. Zie het hiervoor genoemde rijtje jocks. Om deze kansloos te noemen ... ?
Radio 538 heeft inderdaad op drive-time vaak gekozen voor kopen van bestaande, bewezen programma's. Dat is een veilige keuze en zeker niet kansloos.

De situatie is nu dat er geen bewezen programma beschikbaar is. Dan is er de keuze tussen een kopie van en bewezen programma of een geheel nieuw programma. Dat eerste is safe, maar is wat mij betreft kansloos in het bereiken van de echte top. Een geheel nieuw programma heeft de kans uit te groeien tot meer dan dat. Het is een risico, dat wel.

Sqwest

Bericht door Sqwest » 13 jan 2019 00:03

Geen538 schreef:
12 jan 2019 15:37
Sqwest schreef:
12 jan 2019 14:19
Evers gaat niet meer samenwerken met Rick en Niels verwacht ik. Als hij dat zou doen zit hij weer in ‘de jas’ die hem te strak ging zitten. Want dat zou betekenen dat hij 4 of 5 dagen prime time moet scoren inclusief verwachtingen a la Evers Staat Op (want zelfde team).

Maar dit weet niemand behalve Edwin zelf natuurlijk.

Ik denk dat Talpa het merk Veronica Inside gewoon verder wil uitbouwen met Genee (inclusief radio dus) om straks eventueel het vertrek van Johan Derksen (pensioen) op te vangen. Dat hierdoor een vervanger makkelijker in te passen is. En laten we eerlijk zijn, dit programma moet toch ook gewoon nog groeien en de tijd krijgen. Het klinkt nu al goed, dus kan alleen maar beter worden.

Maar goed, kan ook niet anders met 2 van zulke vakmannen: Rick en Niels zijn toch wel echt toppers die als sidekick een programma kunnen dragen. Ook zonder Evers, en dat is toch wel bijzonder. Dit kan een Jeroen KIDV, DJ Sven ofzo niet vind ik.
Jeroen KidV presenteert al jaren zelf programma’s , die vergelijking gaat dus niet op,de ex sidekicks van Evers , zijn vooral sidekicks van beroep.
Mannen zaten niet voor niks een tijdje in zak en as,wat nu na 21 jaar in dienst van....om zelf te presenteren moet je iets meer kunnen dan opmerkingen tussendoor en heel hard lachen.
De heren hebben ten alle tijden een goed functionerende presentator nodig om zelf te kunnen shinen.
Mogen hun handjes dichtknijpen dat John de Mol dit programma heeft opgezet.
Denk zelf alleen dat Genee totaal ongeschikt is voor hitradio, moet allemaal snel en voor diepgang is spanningsboog bij dit type beluisteraars te klein.
Komt in talkradio tien keer beter tot zijn recht.
Omdat door hun verwacht werd dat Evers nog door wilde gaan, kwam als een verrassing. Zak en as zal ook wel meegevallen zijn.

KidV was zonder Ruud de Wild niet veel, en nu bij Roodbeen vind ik hem ook weinig toevoegen qua naam die hij heeft. Historie ( jensen en de wild) maakt zijn naam groter dan dat hij is, maar goed dat is persoonlijk.

Terugkomend op Rick en Niels: zonder evers bleven hun juist sterk. Met toendertijd oa Ruyer, Tim Klijn en Dane. Ik vond het juist dat je het goed kon merken toen Rick een burnout had. Toen had het programma (eso) opeens geen tegengas meer.

En laten we eerlijk zijn, ze hebben allebie heus de schaapjes op het droge. Niels was event-manager bij 538 ( oa koningendag en jingleball) en nog een baan/participatie in Flying Dutch. Rick had/heeft zijn eigen productiebureau en draait ongeveer het gehele land door. Plus een 100k salaris per jaar, niet slecht toch.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 13 jan 2019 09:37

Sqwest schreef:
13 jan 2019 00:03
KidV was zonder Ruud de Wild niet veel, en nu bij Roodbeen vind ik hem ook weinig toevoegen qua naam die hij heeft. Historie ( jensen en de wild) maakt zijn naam groter dan dat hij is, maar goed dat is persoonlijk.
Historie? Jensen, De Wild, Curry, Stenders, Van Inkel.
Er is geen side-kick die zoveel grote namen gediend heeft. En dan nog zijn kwaliteiten in twijfel trekken. Knap hoor.
28-01-08 / 22-04-10

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 13 jan 2019 09:49

Geen538 schreef:
12 jan 2019 15:37
Jeroen KidV presenteert al jaren zelf programma’s , die vergelijking gaat dus niet op,de ex sidekicks van Evers , zijn vooral sidekicks van beroep.
Mannen zaten niet voor niks een tijdje in zak en as,wat nu na 21 jaar in dienst van....om zelf te presenteren moet je iets meer kunnen dan opmerkingen tussendoor en heel hard lachen.
De heren hebben ten alle tijden een goed functionerende presentator nodig om zelf te kunnen shinen.
Mogen hun handjes dichtknijpen dat John de Mol dit programma heeft opgezet.
Denk zelf alleen dat Genee totaal ongeschikt is voor hitradio, moet allemaal snel en voor diepgang is spanningsboog bij dit type beluisteraars te klein.
Komt in talkradio tien keer beter tot zijn recht.
Niels en Rick kunnen niks. Ja, beetje lachen. Maar verder zijn het losers. Ze hebben puur geluk gehad dat Edwin ze aardig vindt en ze 21 jaar lang een baan heeft gegeven. Dat het de meest succesvolle ochtendshow van Nederland werd, is ook geluk. Ze zaten daar puur uit medelijden natuurlijk, omdat ze alleen poep en plasgrapjes kunnen maken. En John de Mol vond het zielig dat ze op straat kwamen te staan, dus geeft ze nu weer een programma, ook uit medelijden. Evers noemde ze het beste team dat er bestaat. Maar wat weet hij er nou van?

Gelukkig heeft Geen538 (zonder vooroordelen, zie naam) daar nu eindelijk doorheen geprikt na 2 uitzendingen. Hulde en dank, Geen538. Zou je morgen nogmaals willen vertellen wat je mening is? Misschien heeft iemand het gemist!
Alleen alternatief is echte muziek.

Sqwest

Bericht door Sqwest » 13 jan 2019 10:55

Phoenix schreef:
13 jan 2019 09:37
Sqwest schreef:
13 jan 2019 00:03
Historie? Jensen, De Wild, Curry, Stenders, Van Inkel.
Er is geen side-kick die zoveel grote namen gediend heeft. En dan nog zijn kwaliteiten in twijfel trekken. Knap hoor.
Het is dan ook m’n persoonlijke mening. Bij RdW vond ik hem top, bij Jensens weet ik er te weinig van en dat hij met de rest had samengewerkt wist ik niet :oops: . Dus daar heb jij dan een groot punt. Maar het is dan ook appels met peren vergelijken omdat KidV ook zelf programma’s presenteert (de laatste jaren ook, wat Rick niet meer doet en Niels nooit gedaan heeft?).

Misschien is het ook juist wel weer goed omdat KidV zich elke keer probeert te vernieuwen en z’n oude rol niet meer doet (zoals bij RdW.nl op 3FM). Maar persoonlijk m’n smaak niet, en die verschillen nogal :D Gelukkig

Daan!

Bericht door Daan! » 13 jan 2019 11:19

Phoenix schreef:
12 jan 2019 12:19
Veronica had Tim ook vijf dagen met Rick en Niels moeten programmeren in de ochtend en dan Beelen naar de middag. Want Beelen gaat de cijfers in de ochtend niet meer omhoog trekken.
Ik heb hier over na gedacht en kom tot het volgende:

Indien je Tim zou programmeren in de ochtend, neem je een heel groot deel van de luisteraars van Evers mee. Dat is dus positief. Het argument dat het dan een aftreksel zou worden ESO, is inderdaad niet van toepassing. Veronica Inside en de 538 ochtendshow zijn dat ook.
Daarmee zou Talpa 's ochtends twee gelijksoortige programma's aanbieden en één musicdriven one man show.
's Middags zou Talpa dan ook twee lollige programma's kunnen aanbieden en met Giel een alternatief bieden aan de lollige programma's.

Mogelijk ging wilde Talpa Giel geen gezichtsverlies laten lijden, durven ze zelf niet toe te geven dat Giel naar Veronica halen misschien geen hele goede keus was en wilde ze per se Wilfred Genee op de radio. Daarbij baseer ik me met deze eerste twee mogelijkheden wel op jouw uitspraak dat Giel niet aanslaat in de ochtend.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 13 jan 2019 11:32

Daan! schreef:
13 jan 2019 11:19
Mogelijk ging wilde Talpa Giel geen gezichtsverlies laten lijden, durven ze zelf niet toe te geven dat Giel naar Veronica halen misschien geen hele goede keus was en wilde ze per se Wilfred Genee op de radio. Daarbij baseer ik me met deze eerste twee mogelijkheden wel op jouw uitspraak dat Giel niet aanslaat in de ochtend.
Dit soort non commerciële overwegingen zullen in ieder geval niet de redenen zijn geweest. Bij Talpa gaat het om geld, niet om mensen.

jessica

Bericht door jessica » 13 jan 2019 13:00

Oortjes schreef:
12 jan 2019 16:08
Radio 538 heeft inderdaad op drive-time vaak gekozen voor kopen van bestaande, bewezen programma's. Dat is een veilige keuze en zeker niet kansloos.
Ik zou het nog breder willen trekken Talpa koopt eigenlijk altijd een ochtendjock of middagjock weg bij de concurrentie. Eerst was het altijd 538 die dat deed en nu hebben ze het ook gedaan bij Veronica (Beelen) en Radio10 (Ekdom). Eigenlijk is het de eerste keer dat ze iemand (Dane) uit eigen huis door laten stromen naar een ochtendshow.

Over dat Niels en Rick samen met iemand anders een ochtendshow zouden gaan doen kunnen we snel ophouden. Volgens mij is dit nooit hun bedoeling geweest. Het zou altijd vergeleken worden wat ze met Evers in de ochtend deden en altijd minder zijn. Dus wat mij betreft een slimme keus. Genee is nooit een optie voor de ochtend geweest. Dat kan hij niet combineren met TV.

Janno

Bericht door Janno » 13 jan 2019 13:15

Het is wel heel kort door de bocht om sidekicks zo weinig serieus te nemen door te zeggen dat ze niets zouden zijn zonder de jock waarvoor ze werken en alleen mochten meedoen omdat hij ze wel aardig vond. Schandalig zelfs! Dat is hetzelfde als bij een bedrijf alleen de ceo serieus nemen omdat de rest alleen maar voor hem werkt. Of het functioneren van het landsbestuur alleen ophangen aan de premier. Ik neem aan dat we allemaal bij bedrijven werken en weten dat je zonder goede medewerkers geen bedrijf kan runnen.

Het kan natuurlijk dat je er niets aan vind, maar dat is geen reden om hun kwaliteiten in twijfel te trekken. Ik denk juist dat ESO bij uitstek zo populair was door de goede samenwerking die je gewoon kon voelen. En als het gespeeld was zijn ze allemaal verdomd goede acteurs geweest.

Plaats reactie