Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Oortjes

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Oortjes » 09 jan 2019 20:23

Tim Klijn is volgens mij een prima d.j., maar zijn ochtendprogramma op 10 was uitgesproken saai. Een show met hem en de sidekicks van Edwin Evers lijkt me niet meer dan een slap aftreksel van ESO, gaat het volgens mij nooit echt worden. Daarnaast zal het luisteraars weg gaan trekken bij Frank Dane. Dat lijkt me geen goed plan.

Het enthousiasme over Veronica Inside klinkt zeker wat overdreven na slechts drie uitzendingen....
Rock 'n roll is better than music!

Phoenix

Bericht door Phoenix » 09 jan 2019 20:31

Oortjes schreef:
09 jan 2019 20:23
Tim Klijn is volgens mij een prima d.j., maar zijn ochtendprogramma op 10 was uitgesproken saai. Een show met hem en de sidekicks van Edwin Evers lijkt me niet meer dan een slap aftreksel van ESO, gaat het volgens mij nooit echt worden. Daarnaast zal het luisteraars weg gaan trekken bij Frank Dane. Dat lijkt me geen goed plan.

Het enthousiasme over Veronica Inside klinkt zeker wat overdreven na slechts drie uitzendingen....
Zolang de ‘zwevende’ ESO luisteraars maar bij een Talpa zender landen. Is Veronica Inside dan ook een slap aftreksel van ESO?

De show van Klijn op 10 was inderdaad niet best. Maar Klijn was altijd een waardige vervanger van Evers. En in een show met Klijn, Rick en Niels heb ik meer vertrouwen dan Beelen. Beelen maakt het ook niet waar in de ochtend.

Wat betreft mijn enthousiasme. Veronica Inside heeft me positief verrast. Ik had de verwachting dat het teveel op voetbal georiënteerd zou zijn. En Wilfred past ook goed op deze plek.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 09 jan 2019 20:40

Phoenix schreef:
09 jan 2019 20:31
Zolang de ‘zwevende’ ESO luisteraars maar bij een Talpa zender landen. Is Veronica Inside dan ook een slap aftreksel van ESO?
Dat laatste weet ik niet. Dat de zwevende luisteraar bij Talpa moet landen, zal beleid zijn. Tegelijkertijd zal het wel de bedoeling zijn om een zo breed mogelijk publiek aan te trekken op de verschillende zenders, niet dat ze heel veel luisteraars bij elkaar wegsnoepen. Shows voor exact dezelfde doelgroep op Radio 538 en Veronica, lijkt mij niet de bedoeling.
Rock 'n roll is better than music!

density1

Bericht door density1 » 09 jan 2019 21:40

De muziek op Veronica maakt een hoop goed tegenwoordig, al moeten ze oppassen geen nieuwe core-artists te gaan vormen. Hou het wel fris! Maar als dit programma uitgezonden zou worden een paar jaar geleden in die beperkte muziekformat tijd had ik dit toch niet zo snel opgezet.

Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma » 10 jan 2019 00:18

U2, Simple Minds en Aerosmith en nog wat van die usual suspects zijn voor mij een groot minpunt. Het programma Veronica Inside vond ik buiten de muziek de moeite wel waard. Leuk voor af en toe.

Osker

Bericht door Osker » 10 jan 2019 02:47

Tim Klijn met Rick en niels in de ochtend lijkt mij een prima oplossing maar Talpa gaat R/N niet tegenover Dane en Henk zetten.@

Phoenix

Bericht door Phoenix » 10 jan 2019 10:07

Oortjes schreef:
09 jan 2019 20:40
Shows voor exact dezelfde doelgroep op Radio 538 en Veronica, lijkt mij niet de bedoeling.
Evers heeft jarenlang luisteraars getrokken die buiten de core doelgroep van 538 vallen. Dit is het moment om de ochtendluisteraars van 538 te verjongen zonder de trouwe Evers luisterschare weg te jagen bij Talpa.

Zoals ik al zei zet Talpa met Veronica Inside zwaar in op de middag. Terwijl ik juist in de middag de minste mogelijkheden zie om luisteraars elders weg te kapen. Met met name Ruud de Wild en Rob van Someren heb je geduchte concurrenten.
In de ochtend ligt het speelveld meer open met nieuwe ochtendshows op nagenoeg alle stations. Juist omdat Veronica al een tijdje bezig is met Beelen en deze geen stijgende lijn laat zien, zou ik hier ingrijpen.

Tim Klijn vind je geen goede optie. Op zich kan ik me dat indenken. Zijn shows op 10 was inderdaad niet succesvol. Wilfred Genee zie ik de ochtend zeker niet gaan doen. Een combinatie met Beau van Erven Dorens zou volgens ook goed kunnen uitpakken.

Maar de kern van betoog is dat ik als Veronica zijnde, met de aanwinsten Rick en Niels, op dit moment eerder de ochtend dan de middag had versterkt.
28-01-08 / 22-04-10

Geen538

Bericht door Geen538 » 10 jan 2019 12:39

Phoenix schreef:
10 jan 2019 10:07
Oortjes schreef:
09 jan 2019 20:40
Shows voor exact dezelfde doelgroep op Radio 538 en Veronica, lijkt mij niet de bedoeling.
Evers heeft jarenlang luisteraars getrokken die buiten de core doelgroep van 538 vallen. Dit is het moment om de ochtendluisteraars van 538 te verjongen zonder de trouwe Evers luisterschare weg te jagen bij Talpa.

Zoals ik al zei zet Talpa met Veronica Inside zwaar in op de middag. Terwijl ik juist in de middag de minste mogelijkheden zie om luisteraars elders weg te kapen. Met met name Ruud de Wild en Rob van Someren heb je geduchte concurrenten.
In de ochtend ligt het speelveld meer open met nieuwe ochtendshows op nagenoeg alle stations. Juist omdat Veronica al een tijdje bezig is met Beelen en deze geen stijgende lijn laat zien, zou ik hier ingrijpen.

Tim Klijn vind je geen goede optie. Op zich kan ik me dat indenken. Zijn shows op 10 was inderdaad niet succesvol. Wilfred Genee zie ik de ochtend zeker niet gaan doen. Een combinatie met Beau van Erven Dorens zou volgens ook goed kunnen uitpakken.

Maar de kern van betoog is dat ik als Veronica zijnde, met de aanwinsten Rick en Niels, op dit moment eerder de ochtend dan de middag had versterkt.
Hallo Phoenix,

Ik ben Genee liefhebber , luister daarom wel eens BNR Friday Move en was echt benieuwd hoe hij het op Veronica ging doen icm sidekicks,
Ik vind het tot nu toe echt helemaal niks.
Ik kan na twee dagen nog steeds de toegevoegde waarde van de sidekicks niet horen.
Iedereen is lovend over deze twee gasten maar ik heb het idee dat ze twintig jaar aan het handje van Edwin Evers hebben meegelopen , maar dat ze nu denken dat ze echt wat kunnen.
Ik vind de bijdrages nu niet veel meer dan vaak Genee verstoren als het iets moeilijker word dan poep en plas grappen.
Hef lijkt wel dat op het moment dat Genee een niveautje omhoog wil , de side kicks hem weer naar beneden trekken.
Hoe zie jij dat??

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 10 jan 2019 14:13

Conclusies over 21 jaar succesvol Evers co-hosten trekken na 2 uitzendingen van een nieuw programma. Zoveel domheid kan ik niet aan. En maar blijven herhalen dat je het niks vindt. We weten het nu wel.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 10 jan 2019 14:26

Geen538 schreef:
10 jan 2019 12:39
Hallo Phoenix,

Ik ben Genee liefhebber , luister daarom wel eens BNR Friday Move en was echt benieuwd hoe hij het op Veronica ging doen icm sidekicks,
Ik vind het tot nu toe echt helemaal niks.
Ik kan na twee dagen nog steeds de toegevoegde waarde van de sidekicks niet horen.
Iedereen is lovend over deze twee gasten maar ik heb het idee dat ze twintig jaar aan het handje van Edwin Evers hebben meegelopen , maar dat ze nu denken dat ze echt wat kunnen.
Ik vind de bijdrages nu niet veel meer dan vaak Genee verstoren als het iets moeilijker word dan poep en plas grappen.
Hef lijkt wel dat op het moment dat Genee een niveautje omhoog wil , de side kicks hem weer naar beneden trekken.
Hoe zie jij dat??
Ik denk niet dat je Friday Move en Voetbal Inside met elkaar kunt vergelijken. Dit zijn twee totaal verschillende programma's. Als jij vind dat Niels & Rick Genee verstoren nadat het niveau poep en plas grappen ontstijgt, zou je ook kunnen concluderen dat het programma in zijn opzet is geslaagd. Dan is het de perfecte vertaling van de televisie-variant naar de radio. Daar worden inhoudelijke (voetbal) onderwerpen ook afgewisseld met de "kutscheet" grappen van Johan Derksen.
28-01-08 / 22-04-10

repelsteel

Bericht door repelsteel » 10 jan 2019 14:56

density1 schreef:
09 jan 2019 21:40
De muziek op Veronica maakt een hoop goed tegenwoordig, al moeten ze oppassen geen nieuwe core-artists te gaan vormen. Hou het wel fris!

Ga je weer....doen alsf jouw mening de enige waarheid is......

En wat is er mis met core artists? Noem mij een station ter wereld wat ze niet heeft...
Zelfs jouw ideale, o zo alternatief mogelijke station zou core artists hebben...

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 10 jan 2019 15:18

Bovendien heeft een radiostation herkenbaarheid nodig. Sommige mensen kunnen hun eigen voorkeuren niet los zien van de realiteit. Veronica hoeft geen freakzender te worden en “alternatief” is niet de oplossing voor alles.

density1

Bericht door density1 » 10 jan 2019 17:26

repelsteel schreef:
10 jan 2019 14:56
density1 schreef:
09 jan 2019 21:40
De muziek op Veronica maakt een hoop goed tegenwoordig, al moeten ze oppassen geen nieuwe core-artists te gaan vormen. Hou het wel fris!

Ga je weer....doen alsf jouw mening de enige waarheid is......

En wat is er mis met core artists? Noem mij een station ter wereld wat ze niet heeft...
Zelfs jouw ideale, o zo alternatief mogelijke station zou core artists hebben...
Dat maak jij er van, maar deze core artists hebben af en toe wel verfrissing nodig vind en daar ben ik niet de enige in. Niet eeuwig en altijd dezelfde zoals Veronica voorheen deed.

density1

Bericht door density1 » 10 jan 2019 17:28

Luc van Ostade schreef:
10 jan 2019 15:18
Bovendien heeft een radiostation herkenbaarheid nodig. Sommige mensen kunnen hun eigen voorkeuren niet los zien van de realiteit. Veronica hoeft geen freakzender te worden en “alternatief” is niet de oplossing voor alles.
Waar maak je dit uit op? Ik heb nergens geschreven dat Veronica alternatiever moet.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 10 jan 2019 18:39

Laten we eerst maar even afwachten of Veronica gaat scoren met het huidige muziekbeleid, alvorens te roepen dat het weer anders moet.
28-01-08 / 22-04-10

Plaats reactie