Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
jessica

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door jessica » 01 aug 2018 19:56

Phoenix schreef:
01 aug 2018 19:07
Luc van Ostade schreef:
01 aug 2018 18:54
Ik volg het forum al jaren, maar nu ben ik in de war. Logt het lage marktaandeel van Veronica nou aan de hoge rotatie of aan Giel Beelen?
Muziek is in alles de basis. De basis voor succes, maar kan ook de oorzaak betekenen voor het uitblijven van succes.

Radio 2 en Radio 10 maken duidelijk dat je met een brede, gevarieerde muziekmix goed kunt scoren.

Q Music maakte duidelijk dat je geen grote namen nodig hebt om te kunnen groeien.

Een hoge rotatie bij een oldies zender werkt simpelweg niet. Dat is inmiddels duidelijk. De keldering in luistercijfers was al ingezet, voordat Beelen kwam.

Ik hoop dat men binnen Talpa nu toch eens gaan inzien dat dit niet werkt. Hoewel Beelen altijd positief is over Veronica in de media moet dit langzamerhand toch ook gaan knagen. Het is duidelijk dat met de huidige muziekmix de zender niet meer boven de 4% gaat uitkomen.
Wat Poenix zegt. Helemaal eens. Hoge rotatie en weinig variatie in artiesten werkt bij een oldies zender niet. Ligt niet aan Beelen. Hij heeft of je nou van hem houdt of niet natuurlijk wel meer radio in zijn pink dan de meeste in hun hele lichaam.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 01 aug 2018 22:21

De muziekmix lijkt mij de belangrijkste oorzaak. Dat betreft rotatie, maar ook halfslachtige samenstelling van de playlist. Vlees noch vis is de muziekkeuze geworden.

De vele wisselingen in dj-team hebben ook geen goed gedaan. Als een luisteraar al sympathie voor een dj of programma had, is die meerdere keren deskundig weggejaagd.

Giel Beelen maakt ten slotte een ochtendshow die biet aansluit bij het format van de zender. Hij mag het zelf geweldig vinden, maar dat vind de potentiële luisteraar van Veronica het zeker niet.

Maar goed, volgens mij val ik in herhaling.
Rock 'n roll is better than music!

tophitsradio

Bericht door tophitsradio » 02 aug 2018 00:01

Veronica scoort al jaren op een rij zo rond de 4%. In 2013 hebben ze ook proberen te verjongen en doken ze ruim onder de 4% wat nu ook weer het geval is. Sinds enkele weken weer meer classics te horen om wrs het tij te keren. Hoe moeilijk kan het zijn om dit station naar de 5% te krijgen? Volop tips hier op dit forum maar er wordt al jaren vastgehouden aan de uitgekauwde hits. Jammer!

Misschien nog harder zakken dat er hopelijk iets gebeurt? Anders station verkopen aan radiocorp of persgroep. Mogelijk dat die het station wel de goede richting in krijgen. Mijn voorkeur is pop/rock met veel verrassingen en low rotatie.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 02 aug 2018 20:58

Classic Rock met presentatoren als Rick van Velthuysen, Luc van Rooij en Bart van Leeuwen: geheid naar 5%.

jessica

Bericht door jessica » 02 aug 2018 23:25

Oortjes schreef:
02 aug 2018 20:58
Classic Rock met presentatoren als Rick van Velthuysen, Luc van Rooij en Bart van Leeuwen: geheid naar 5%.
Nee hoor Arrow heeft nooit zo hoog gescoord. RTL ook niet en dat was nog meer Rock Radio niet eens alleen classic rock.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 03 aug 2018 10:40

jessica schreef:
02 aug 2018 23:25
Oortjes schreef:
02 aug 2018 20:58
Nee hoor Arrow heeft nooit zo hoog gescoord. RTL ook niet en dat was nog meer Rock Radio niet eens alleen classic rock.
Eens met Jessica. Om richting de 5% te gaan moet Veronica breder gaan draaien dan (classic) rock alleen.

Maar ook met de huidige cijfers verwacht ik niet dat Talpa/Veronica de koers radicaal gaat omgooien.

Veronica is simpelweg minder belangrijk dan de andere drie zenders.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Orange

Bericht door Orange » 03 aug 2018 15:37

Niek v/d Bruggen weer in de ochtend, minder hoge rotatie en afstappen van de grijsgedraaide RHCP, Aerosmith ed. En probeer Ruud de Wild in de middag te krijgen. En dan van 16 tot 18u. Werkt volgens mij beter dan een show van 3 uur.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 03 aug 2018 16:09

Orange schreef:
03 aug 2018 15:37
Niek v/d Bruggen weer in de ochtend, minder hoge rotatie en afstappen van de grijsgedraaide RHCP, Aerosmith ed. En probeer Ruud de Wild in de middag te krijgen. En dan van 16 tot 18u. Werkt volgens mij beter dan een show van 3 uur.
Tsja, het is duidelijk dat ze er met Giel niet komen. Maar die heeft wél een contract, en dat ontbind je niet zomaar. Een andere plek binnen Veronica?
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

jessica

Bericht door jessica » 03 aug 2018 17:35

waterveenmos schreef:
03 aug 2018 16:09
Orange schreef:
03 aug 2018 15:37
Tsja, het is duidelijk dat ze er met Giel niet komen. Maar die heeft wél een contract, en dat ontbind je niet zomaar. Een andere plek binnen Veronica?
Het ligt niet aan Giel, maar aan dat Veronica 4e staat in de lijn als er koekjes worden uitgedeeld. Radio538, Radio10 en SkyRadio komen allemaal nog voor men uberhaubt aan Veronica gaat denken. Veronica mag deze stations niet teveel in de weg zitten. Dus de speelruimte wordt erg beperkt.

tophitsradio

Bericht door tophitsradio » 03 aug 2018 17:44

Ruud de wild zal niet komen en imo niet nodig. Niek maakt een prima show. Ligt echt aan de muziek. eMeer variatie, meer onbekende classics en bv wat tour of duty materiaal er door heen draaien. Verras ons een Radio Veronica!
In de column van Patrick Kicken is te lezen dat hij verwacht dat Jurre Bosman graag een functie bij Talpa zou willen hebben. Wie weet gaan er dan wat deuren open bij Radio 2. Stenders had de stap moeten zetten en samen de kar met Giel moeten trekken. Jammer dat dat niet gebeurt is.

2unlimited

Bericht door 2unlimited » 06 aug 2018 20:19

Kan iemand mij vertellen waarom Martijn Muijs de ochtend doet en niet Niek? Ik zou Niek vaste vervanger van Giel maken en Martijn juist omgekeerd. Of een jong talentje op dat tijdstip in de zomer.

Daan!

Bericht door Daan! » 06 aug 2018 20:42

En Martijn juist omgekeerd? Wat houdt dat in?

Oortjes

Bericht door Oortjes » 06 aug 2018 21:30

Het lijkt mij wel zo handig als dj's zo veel mogelijk hun eigen programma's houden.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 07 aug 2018 09:49

Daan! schreef:
06 aug 2018 20:42
En Martijn juist omgekeerd? Wat houdt dat in?
Sjium Njitram?
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

fmonline

Bericht door fmonline » 07 aug 2018 12:22

Ik zou van Radio Veronica gewoon Hitradio Veronica maken, maar dan een volwassener versie van 538... met de volgende DJ's in de programmering:
- Gerard Ekdom
- Jeroen Nieuwehuize
- Gijs Staverman
- Edwin Evers
- Rob Stenders
- Ruud de Wild
- Rick van Velthuyzen
- Ben Liebrand

Giel niet meer op de radio laten komen...

Plaats reactie