Veranderingen Radio Veronica
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Radio Veronica
Er was vorig jaar in juni onderzoek gedaan naar de terugkeer van de show van Edwin Evers
Dit waren de cijfers van week 35 in 2024. Het tijdvak is 14- 18 uur en alleen de vrijdagmiddag is gemeten. Dus 1 week meting. Zegt niet alles maar wel iets. Situatie 9 maanden geleden:
Qmusic 17,7%
Radio538 15,1%
JOE 9,2%
Sky Radio 7,1%
NPO Radio2 6,0%
Radio Veronica 4,9%
Radio10 4,4%
NPO 3FM 4,3%
Het kan zelfs dat bv Rob Stenders tijdvak 14-16 hoger heeft gezeten dan 5% en Wout en Frank lager dan 5% maar dat is uit deze cijfers niet af te leiden en het is ook maar een meting van een vrijdag per week. Dus alleen indicatie.
Dit waren de cijfers van week 35 in 2024. Het tijdvak is 14- 18 uur en alleen de vrijdagmiddag is gemeten. Dus 1 week meting. Zegt niet alles maar wel iets. Situatie 9 maanden geleden:
Qmusic 17,7%
Radio538 15,1%
JOE 9,2%
Sky Radio 7,1%
NPO Radio2 6,0%
Radio Veronica 4,9%
Radio10 4,4%
NPO 3FM 4,3%
Het kan zelfs dat bv Rob Stenders tijdvak 14-16 hoger heeft gezeten dan 5% en Wout en Frank lager dan 5% maar dat is uit deze cijfers niet af te leiden en het is ook maar een meting van een vrijdag per week. Dus alleen indicatie.
Detailcijfers worden maar mondjesmaat gedeeld, maar de weekcijfers op Veronica zijn beduidend lager dan de bekende doordeweekse pieken die ruim richting 5% gaan. Dit wijst op een significante daling in weekend.
Ook het uitkleden van de weekendprogrammering wijst op het achterblijven resultaten.
God is a DJ
Andere berichtgevingen geven aan dat Wout & Frank onder het zendergemiddelde zitten, dus dan zal Stenders hoger scoren dan de 4,9% hierboven.jessica schreef: 14 jun 2025 18:32 Er was vorig jaar in juni onderzoek gedaan naar de terugkeer van de show van Edwin Evers
Qmusic 17,7%
Radio538 15,1%
JOE 9,2%
Sky Radio 7,1%
NPO Radio2 6,0%
Radio Veronica 4,9%
Radio10 4,4%
NPO 3FM 4,3%
Van welke doelgroep zijn deze cijfers, want ik vind de cijfers van Joe fors hoog en ik mis top 3 zender Radio 5.
God is a DJ
Welke bekende pieken? Heb je daar betrouwbare cijfers van?Phoenix schreef: 14 jun 2025 18:41 Detailcijfers worden maar mondjesmaat gedeeld, maar de weekcijfers op Veronica zijn beduidend lager dan de bekende doordeweekse pieken die ruim richting 5% gaan. Dit wijst op een significante daling in weekend.
Ook het uitkleden van de weekendprogrammering wijst op het achterblijven resultaten.
Als een weekend het niet goed doet, zou ik juist proberen het beter te krijgen.
Rock 'n roll is better than music!
Zoals ik zei worden maar mondjesmaat luistercijfers gedeeld, maar daaruit bleek wel dat Ekdom en Stenders bovengemiddeld scoren.Oortjes schreef: 14 jun 2025 19:13Welke bekende pieken? Heb je daar betrouwbare cijfers van?Phoenix schreef: 14 jun 2025 18:41 Detailcijfers worden maar mondjesmaat gedeeld, maar de weekcijfers op Veronica zijn beduidend lager dan de bekende doordeweekse pieken die ruim richting 5% gaan. Dit wijst op een significante daling in weekend.
Als een weekend het niet goed doet, zou ik juist proberen het beter te krijgen.
God is a DJ
Kan je dat concreet maken met betrouwbare bronnen?Phoenix schreef: 14 jun 2025 19:33 Zoals ik zei worden maar mondjesmaat luistercijfers gedeeld, maar daaruit bleek wel dat Ekdom en Stenders bovengemiddeld scoren.
Het lijkt mij wel waarschijnlijk dat Gerard Ekdom en Rob Stenders boven het gemiddelde scoren, maar anderhalf tot twee keer het gemiddelde lijkt me dan weer minder waarschijnlijk. Ik laat me graag overtuigen van het tegendeel als daar betrouwbare cijfers van zijn.
Voor Ekdom zie de post hierboven. Hij scoort dus boven het zendergemiddelde. Dat dat anderhalf of twee keer meer is dan het gemiddelde heb ik nooit beweerd. De cijfers van Stenders zijn al van langer geleden en zou ik moeten terugzoeken, maar zijn wel ergens te vinden. Dat was een bericht met de cijfers per tijdvak, waarbij 14-16 bij Veronica hoger scoorde.Oortjes schreef: 14 jun 2025 19:51Kan je dat concreet maken met betrouwbare bronnen?Phoenix schreef: 14 jun 2025 19:33 Zoals ik zei worden maar mondjesmaat luistercijfers gedeeld, maar daaruit bleek wel dat Ekdom en Stenders bovengemiddeld scoren.
Het lijkt mij wel waarschijnlijk dat Gerard Ekdom en Rob Stenders boven het gemiddelde scoren, maar anderhalf tot twee keer het gemiddelde lijkt me dan weer minder waarschijnlijk. Ik laat me graag overtuigen van het tegendeel als daar betrouwbare cijfers van zijn.
God is a DJ
In doelgroep 20-49. Voor de volledigheidStreampie schreef: 14 jun 2025 19:57 Ekdom scoort 4,2%, geen 5%:
https://radiowereld.nl/medianieuws/2025 ... radio-538/
Ja, we zijn hier appels met peren aan het vergelijken. Volgens mij scoort Veronica in 20-49 ook iets minder dan in de overall groep.Janno schreef: 14 jun 2025 20:14In doelgroep 20-49. Voor de volledigheidStreampie schreef: 14 jun 2025 19:57 Ekdom scoort 4,2%, geen 5%:
https://radiowereld.nl/medianieuws/2025 ... radio-538/
God is a DJ
Het lijkt dus dat genoemde heren boven zender gemiddelde zitten, maar niet zo veel dat de 5% behaald wordt.
Dank voor de links met appels, peen en cijfers
Dank voor de links met appels, peen en cijfers

Dat is dus afhankelijk in welke doelgroep en in welke je het bekijkt. De cijfers fluctueren per week. Dat kunnen we uit de wekelijkse cijfers wel opmaken.Oortjes schreef: 14 jun 2025 20:29 Het lijkt dus dat genoemde heren boven zender gemiddelde zitten, maar niet zo veel dat de 5% behaald wordt.
God is a DJ
Haha ja, dat klopt. In de doelgroep "huidige luisteraars van Veronica" wordt momenteel zelfs 100% gescoordPhoenix schreef: 14 jun 2025 20:37 Dat is dus afhankelijk in welke doelgroep en in welke je het bekijkt. De cijfers fluctueren per week. Dat kunnen we uit de wekelijkse cijfers wel opmaken.

Was gemeten in dat onderzoek van Evers in 10+ dus klopt wel dat Veronica daar wat hoger scoort dan in doelgroep 20-49Phoenix schreef: 14 jun 2025 18:43Andere berichtgevingen geven aan dat Wout & Frank onder het zendergemiddelde zitten, dus dan zal Stenders hoger scoren dan de 4,9% hierboven.jessica schreef: 14 jun 2025 18:32 Er was vorig jaar in juni onderzoek gedaan naar de terugkeer van de show van Edwin Evers
Qmusic 17,7%
Radio538 15,1%
JOE 9,2%
Sky Radio 7,1%
NPO Radio2 6,0%
Radio Veronica 4,9%
Radio10 4,4%
NPO 3FM 4,3%
Van welke doelgroep zijn deze cijfers, want ik vind de cijfers van Joe fors hoog en ik mis top 3 zender Radio 5.
Maar nogmaals was 1 meting van 1 vrijdag. Dus kan ook per week nog wel wat verschillen. Maar ik denk dat het afgelopen periode qua beluistering wel hetzelfde is gebleven en dat dit nog steeds voor nu ook zo is.
Stenders en Ekdom scoren dus wel boven het zender gemiddelde allebei rond de 5%. Volgens mij is het zendergemiddelde 3,5%. Dus dat is zeker niet 1,5 of 2x zoveel. Nog niet eens de helft zoveel. Maar wel er 1,5 procentpunt boven. Wat mooi is.
Ik vrees ook dat het grootste verlies in het weekend wordt geleden. Met name op de zondag.
De ene na de andere aanname komt voorbij vanavond, zonder cijfers of met cijfers van twee jaar geleden zoals de Bonanza. En Jessica, waarom zou de zondag op Veronica dan slechter scoren dan de zaterdag, denk je?