Veranderingen Radio Veronica
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Radio Veronica
Luistercijfer van 4.8 naar 3.8.
Werkt de 70s nou, of werkte het lijstje nou? Of de combi...
Werkt de 70s nou, of werkte het lijstje nou? Of de combi...
-
Vakantie en weer spelen ook mee, wellicht?
Het nadeel van Veronica is dat ze een playlist draaien met vaker relatief 'afwijkende' nummers en bands. De meeste luisteraars overdag zitten op het werk, waar je toch rekening met elkaar houdt, of de radio is in handen van 1 persoon.
Zo'n jaren 70 lijst is leuk voor 1 week, maar daarna gaat ie weer terug. Stel dat ze elke dag een jaren 70 uurtje zouden doen, misschien werkt dat?
Het nadeel van Veronica is dat ze een playlist draaien met vaker relatief 'afwijkende' nummers en bands. De meeste luisteraars overdag zitten op het werk, waar je toch rekening met elkaar houdt, of de radio is in handen van 1 persoon.
Zo'n jaren 70 lijst is leuk voor 1 week, maar daarna gaat ie weer terug. Stel dat ze elke dag een jaren 70 uurtje zouden doen, misschien werkt dat?
Toch maar meer jaren 70 muziek !!!!
En wekelijks een de Top40 uit de jaren 70
En wekelijks een de Top40 uit de jaren 70
-
Nee, dat moet je dan permanent doorvoeren in de playlist om daar kracht uit te halen. Zo'n lijstje is leuk want je hoort nooit herhalingen van nummers en dat trekt blijkbaar luisteraars. Stof tot nadenken aan de Basisweg, dat zeker.wbravenboer schreef: 14 mei 2025 15:41 Vakantie en weer spelen ook mee, wellicht?
Lijstjes zijn bij alles zenders een succes voor een week maar daarna vallen ook alle zenders terug. Eigenlijk zou je het niet moeten doen, maar als je concurrent het wel doet heeft die over een jaar genomen een hoger marktaandeel. Dus doen al die zenders om de beurt een hitlijst van 1 week of meer. Wel creatieve armoe. Dit geldt voor alle zenders. Vraag me af of dit in het buitenland ook zo is. Of kennen ze daar dit soort lijsten niet.
Misschien op een jaarlijst uitgezonderd?
Misschien op een jaarlijst uitgezonderd?
Ik denk toch wel dat er wat moet gaan gebeuren in de dag programmering in het najaar. Misschien toch een dit overwegen:
ma - do
10:00 - 13:00 Niek van Bruggen
13:00 - 16:00 Rob Stenders
19:00 - 22:00 Sander Hoogendoorn
Vrijdag:
13:00 - 14:00 Veronica weekend mix (Sander Hoogendoorn)
14:00 - 16:00 Stenders en Ekdom.
En persoonlijk hoop ik dat er eens een ander programma van Stenders komt dan de Bonanza, persoonlijk ben ik het trucje echt meer dan zat. Vind het ook niet meer leuk om naar te luisteren om die reden. Ik heb alles wel gehoord binnen dat format.
ma - do
Vrijdag:
En persoonlijk hoop ik dat er eens een ander programma van Stenders komt dan de Bonanza, persoonlijk ben ik het trucje echt meer dan zat. Vind het ook niet meer leuk om naar te luisteren om die reden. Ik heb alles wel gehoord binnen dat format.
-
Ik snap je. Maar Veronica heeft inmiddels twee programmawijzigingen gehad en daarin lieten ze Marissa telkens doodleuk zitten. Dat verwacht ik voor nu ook.DavyGer schreef: 15 mei 2025 09:59 Ik denk toch wel dat er wat moet gaan gebeuren in de dag programmering in het najaar. Misschien toch een dit overwegen:
ma - do
Vrijdag:
Bij Veronica is nog heel veel mis. De ene week hoor je jaren ‘70 muziek en de ander week hoor je een uur lang nineties voorbij komen. Het schiet muzikaal alle kanten op. Zo’n format is commercieel niet interessant te maken. Althans ik ken geen commerciële zender dat met zo’n uitlopend format een groot, commercieel interessante, doelgroep aan zich heeft weten te binden.
Laatst werd hier gezegd dat Radio 10 zo’n zender is/was met een breed muzikaal format. Maar het verschil is dat Radio 10 een duidelijke slogan hanteert met “de grootste hits aller tijden” en het muzikale format daarop aansluit met uitsluitend hits, d.w.z. bekende en herkenbare nummers (los van hitnotering).
De pay-off van Veronica (join the club) is nietszeggend, het muzikale format te wisselvallig, de presentatie zeer wisselend, de marketing (bv. boardings langs snelwegen) onduidelijk en niet uitnodigend (Wout & Frank hebben niet dezelfde aantrekkende werking en bekendheid als Mattie & Marieke of Coen & Sander).
Een nieuwe programmering gaat Veronica niet verder helpen als ook niet aan de andere knoppen wordt gedraaid:
- Een duidelijk muzikaal format, bijvoorbeeld afgebakend op decennia (bijvoorbeeld 80’s & 90’s) of genre (pop & rock)
- Een slogan die hierop aansluit (De beste 80’s & 90’s hits)
- Een programmering met een A-jock in de ochtend en voor de overige uren DJ’s die zich in dienst stellen van de zender en promotie van/verwijzing naar ochtendshow en zenderbrede acties
Bovenstaande zal hier als vloeken in de kerk worden beschouwd, maar mijn inziens moet Veronica terug naar een duidelijke basis om vanuit daar stap voor stap verder te groeien.
Laatst werd hier gezegd dat Radio 10 zo’n zender is/was met een breed muzikaal format. Maar het verschil is dat Radio 10 een duidelijke slogan hanteert met “de grootste hits aller tijden” en het muzikale format daarop aansluit met uitsluitend hits, d.w.z. bekende en herkenbare nummers (los van hitnotering).
De pay-off van Veronica (join the club) is nietszeggend, het muzikale format te wisselvallig, de presentatie zeer wisselend, de marketing (bv. boardings langs snelwegen) onduidelijk en niet uitnodigend (Wout & Frank hebben niet dezelfde aantrekkende werking en bekendheid als Mattie & Marieke of Coen & Sander).
Een nieuwe programmering gaat Veronica niet verder helpen als ook niet aan de andere knoppen wordt gedraaid:
- Een duidelijk muzikaal format, bijvoorbeeld afgebakend op decennia (bijvoorbeeld 80’s & 90’s) of genre (pop & rock)
- Een slogan die hierop aansluit (De beste 80’s & 90’s hits)
- Een programmering met een A-jock in de ochtend en voor de overige uren DJ’s die zich in dienst stellen van de zender en promotie van/verwijzing naar ochtendshow en zenderbrede acties
Bovenstaande zal hier als vloeken in de kerk worden beschouwd, maar mijn inziens moet Veronica terug naar een duidelijke basis om vanuit daar stap voor stap verder te groeien.
God is a DJ
-
Het klinkt heel lame, maar 'de beste 70's, 80's en 90's hits' Zou die 70's wel nadrukkelijk wil toevoegen gezien het succes in de lijstjes wat een mooie graadmeter is van welke muziek populair is. Dat zou je dan ook in je marketing moeten verwerken. En verder opteer ik ook nog wel voor wat creatievere pay-offs 'the soundtrack of your life' of iets in die geest.
Ik zou juist eens afstappen van die Engelse slogans.Vanjeafisharder schreef: 15 mei 2025 14:10 Het klinkt heel lame, maar 'de beste 70's, 80's en 90's hits' Zou die 70's wel nadrukkelijk wil toevoegen gezien het succes in de lijstjes wat een mooie graadmeter is van welke muziek populair is. Dat zou je dan ook in je marketing moeten verwerken. En verder opteer ik ook nog wel voor wat creatievere pay-offs 'the soundtrack of your life' of iets in die geest.
God is a DJ
-
Ja eens, ik gebruikte hem ook in het Engels omdat dit doorgaans juist de methode is om een pay-off te maken tegenwoordig, maar hij zou net zo goed in het Nederlands kunnen inderdaad, beter zelfs.
Zou toch leuk zijn als Veronica morgen met een persbericht komt dat Rick van V 'gewoon' blijft: https://www.spreekbuis.nl/patrick-kicke ... m-terecht/
Mochten er bij PowNed geen mogelijkheden zijn dan zie ik het wel enigszins somber in. Ik hoop dat Rick inmiddels een aardig vermogen heeft opgebouwd om gewoon lekker vrij te zijn voor de rest van zijn leven.
Mochten er bij PowNed geen mogelijkheden zijn dan zie ik het wel enigszins somber in. Ik hoop dat Rick inmiddels een aardig vermogen heeft opgebouwd om gewoon lekker vrij te zijn voor de rest van zijn leven.
Kicken brengt het inderdaad als vaststaand feit:Deezers schreef: 15 mei 2025 16:53 Zou toch leuk zijn als Veronica morgen met een persbericht komt dat Rick van V 'gewoon' blijft: https://www.spreekbuis.nl/patrick-kicke ... m-terecht/
”De enige zwaarlijvige die nu nog succes heeft in radioland maar binnenkort ook moet vertrekken bij Veronica is Rick van Velthuysen, die waarschijnlijk weer vervangen wordt door een graatmagere Gen Z b-artiest.”
God is a DJ
Dat doet ie wel vaker natuurlijk. Maar zoals eerder gezegd, ik vrees er ook voor. Van de vele jocks die afgelopen jaar moesten vertrekken, was ik alleen blij met Thijs Meeuwsen. Alles wat ik verder niet leuk vind, zit er nog. Dus het zal wel aan mij liggen 😃Phoenix schreef: 15 mei 2025 17:03Kicken brengt het inderdaad als vaststaand feit:Deezers schreef: 15 mei 2025 16:53 Zou toch leuk zijn als Veronica morgen met een persbericht komt dat Rick van V 'gewoon' blijft: https://www.spreekbuis.nl/patrick-kicke ... m-terecht/
”De enige zwaarlijvige die nu nog succes heeft in radioland maar binnenkort ook moet vertrekken bij Veronica is Rick van Velthuysen, die waarschijnlijk weer vervangen wordt door een graatmagere Gen Z b-artiest.”