Veranderingen Radio Veronica
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Radio Veronica
De enige dj die het verschil voor een zender kan maken, lijkt mij nog steeds Edwin Evers. Rob van Someren kon dat ook, maar die is m.i. te veel in herhaling gevallen. Verder zou ik echt niemand meer weten, lijken het mj de muziekformats en programmaformules die het verschil maken voor zenders.
Sommige dj's zijn echt wel onderscheidend t.o.v. andere dj's, maar ze stuwen geen heel radiostation omhoog. Ze maken uiterlijk een dag of tijdvak aantrekkelijker.
Sommige dj's zijn echt wel onderscheidend t.o.v. andere dj's, maar ze stuwen geen heel radiostation omhoog. Ze maken uiterlijk een dag of tijdvak aantrekkelijker.
Rock 'n roll is better than music!
Zijn die DJs er nog wel? 1 DJ die het verschil maakt? Ik denk dat t tegenwoordig een team is dat doet, zoals Radio2, haal daar een DJ weg en het blijft overeind
Gedeeltelijk waar. Radio2 heeft het vertrek in korte tijd van Wouter van der Goes, Frank van het Hoff en Gijs Staverman echt wel gevoeld. Scoren nog steeds erg goed. Maar zijn niet meer de onbetwiste nummer1 Q music wisselt ze nu vaker af en ook 538 is weer sterker geworden het laatste jaar.
Zelfs radio5 komt met sommige themaweken in de buurt van de nummer 1 positie soms.
Dus als je teveel Dj's verliest in te korte tijd merk je dit wel. Radio2 heeft het geluk dat ze wel de ochtendshow die sterk is en de middagshow van Ruud de Wild die heel bekend is hebben kunnen houden.
De transfer van Van Someren naar 100%NL heeft aangetoond dat hij dat niet meer kan.Oortjes schreef: 29 apr 2025 22:40 De enige dj die het verschil voor een zender kan maken, lijkt mij nog steeds Edwin Evers. Rob van Someren kon dat ook, maar die is m.i. te veel in herhaling gevallen.
De transfer van Tim Klijn en zijn team naar 538 toonde aan een verschil te maken voor 538.
God is a DJ
Exact. Bij Radio 10 deed hij dat destijds nog wel, nu niet meer.Phoenix schreef: 30 apr 2025 06:27 De transfer van Van Someren naar 100%NL heeft aangetoond dat hij dat niet meer kan.
Maakt Tim Klijn het verschil of de programmaformule, met de sidekicks die bekend zijn van Edwin Evers?Phoenix schreef: 30 apr 2025 06:27 De transfer van Tim Klijn en zijn team naar 538 toonde aan een verschil te maken voor 538.
Zoals ik al zei: Tim Klijn en zijn team!
Ik ben er niet van overtuigd dat dezelfde formule met een ander DJ en teamsamenstelling tot hetzelfde succes leidt. Frank Dane maakte min of meer eenzelfde soort ochtendshow, maar was duidelijk minder succesvol.
God is a DJ
Dat klopt. Anderzijds was Tim Klijn met een andere ochtendshow ook niet heel succesvol.
Ik heb de luistercijfers van eind 2021 even teruggekeken maar zie in de okt/nov meting 9.3 procent voor 538 staan. Daar werd Frank voor uit de ochtend gehaald toen, maar met Tim scoren ze nu meestal hetzelfde, of zelfs iets minder. Door Wietze is het anderhalf jaar flink omlaag geschoten maar Frank deed het helemaal niet slechter dan nu.Phoenix schreef: 30 apr 2025 08:36Zoals ik al zei: Tim Klijn en zijn team!
Ik ben er niet van overtuigd dat dezelfde formule met een ander DJ en teamsamenstelling tot hetzelfde succes leidt. Frank Dane maakte min of meer eenzelfde soort ochtendshow, maar was duidelijk minder succesvol.
T is elke keer hetzelfde liedje daar, Ekdom heeft zo langzamerhand meer vakantiedagen dan werkdagen. Het andere boegbeeld Stenders hetzelfde verhaal. Heeft weinig met liefde voor de zender en het Join the Club gevoel te maken, maar meer met je zakken vullen voor zo min mogelijk werk.DavyGer schreef: 28 apr 2025 15:51 Ik vind het wel mooi hoe Veronica online adverteert voor de top 1000 van de 70's met Gerard Ekdom. Maar wie is er niet te horen deze week?
Maar goed, met die 70s lijst steken ze wel enorm hun nek uit en ik vind het superleuk. Lang geleden dat deze muziek ergens zo in the picture werd gezet op een commerciele zender. Veel nummers die je nergens meer hoort. Ben erg benieuwd wat dit met de luistercijfers doet, ik hoop een succes maar daar ben ik niet geheel zeker van. Ik had het persoonlijk gedaan in een week waarin het reguliere team gewoon compleet was, maar ja dan kun je lang wachten daar 😀
-
Evers in de ochtend bij 3fm gaat nu ook niet voor een wereldwonder zorgen bij het zorgenkindje van de NPO.Oortjes schreef: 29 apr 2025 22:40 De enige dj die het verschil voor een zender kan maken, lijkt mij nog steeds Edwin Evers. Rob van Someren kon dat ook, maar die is m.i. te veel in herhaling gevallen. Verder zou ik echt niemand meer weten, lijken het mj de muziekformats en programmaformules die het verschil maken voor zenders.
Stenders is er voor mijn gevoel juist altijd. Wegens ziekte is hij een paar dagen niet op zender geweest, maar voor de rest kan ik mij niet herinneren wanneer zijn laatste keer lang vakantie had. Juist bij alle andere lijstjes en vakantieperiodes was hij de gene die er gewoon zat.Johanneke schreef: 30 apr 2025 10:33T is elke keer hetzelfde liedje daar, Ekdom heeft zo langzamerhand meer vakantiedagen dan werkdagen. Het andere boegbeeld Stenders hetzelfde verhaal. Heeft weinig met liefde voor de zender en het Join the Club gevoel te maken, maar meer met je zakken vullen voor zo min mogelijk werk.DavyGer schreef: 28 apr 2025 15:51 Ik vind het wel mooi hoe Veronica online adverteert voor de top 1000 van de 70's met Gerard Ekdom. Maar wie is er niet te horen deze week?
Heb je het nu specifiek over de cijfers van het tijdvak 06-10 binnen de commerciële doelgroep 20-49 of heb je het over de zenderbrede cijfers voor de 10+ groep? Op basis van het laatste kan niet geconcludeerd worden dat Frank en Tim gelijk presenteren. Volgens mij zijn eerder de cijfers gepubliceerd van voor en na de komst van Tim Klijn in de ochtend in combinatie met de cijfers van Veronica voor en na zijn vertrek.Johanneke schreef: 30 apr 2025 10:31 Ik heb de luistercijfers van eind 2021 even teruggekeken maar zie in de okt/nov meting 9.3 procent voor 538 staan. Daar werd Frank voor uit de ochtend gehaald toen, maar met Tim scoren ze nu meestal hetzelfde, of zelfs iets minder. Door Wietze is het anderhalf jaar flink omlaag geschoten maar Frank deed het helemaal niet slechter dan nu.
God is a DJ
-
Je kunt daar Ekdom toch niet de schuld van geven? Die heeft klaarblijkelijk bedongen dat hij elke schoolvakantie vrijaf krijgt en daar heeft iemand bij Veronica een handtekening onder gezet. En dat heeft Ekdom dan ontzettend slim gedaan.Johanneke schreef: 30 apr 2025 10:33T is elke keer hetzelfde liedje daar, Ekdom heeft zo langzamerhand meer vakantiedagen dan werkdagen. Het andere boegbeeld Stenders hetzelfde verhaal. Heeft weinig met liefde voor de zender en het Join the Club gevoel te maken, maar meer met je zakken vullen voor zo min mogelijk werk.DavyGer schreef: 28 apr 2025 15:51 Ik vind het wel mooi hoe Veronica online adverteert voor de top 1000 van de 70's met Gerard Ekdom. Maar wie is er niet te horen deze week?
Johanneke schreef: 30 apr 2025 10:33T is elke keer hetzelfde liedje daar, Ekdom heeft zo langzamerhand meer vakantiedagen dan werkdagen. Het andere boegbeeld Stenders hetzelfde verhaal. Heeft weinig met liefde voor de zender en het Join the Club gevoel te maken, maar meer met je zakken vullen voor zo min mogelijk werk.DavyGer schreef: 28 apr 2025 15:51 Ik vind het wel mooi hoe Veronica online adverteert voor de top 1000 van de 70's met Gerard Ekdom. Maar wie is er niet te horen deze week?
Maar goed, met die 70s lijst steken ze wel enorm hun nek uit en ik vind het superleuk. Lang geleden dat deze muziek ergens zo in the picture werd gezet op een commerciele zender. Veel nummers die je nergens meer hoort. Ben erg benieuwd wat dit met de luistercijfers doet, ik hoop een succes maar daar ben ik niet geheel zeker van. Ik had het persoonlijk gedaan in een week waarin het reguliere team gewoon compleet was, maar ja dan kun je lang wachten daar![]()
Guus Meeuwis schreef: Ik mis zelfs het zeiken op alles om niets… Guus Meeuwis - Brabant
Hij heeft de hele 80s Top 1000 nog.gemist twee weken lang eind januari. Niek deed toen 14-16. Rob neemt dan gewoon vakantie als hij er geen zin in heeft.DavyGer schreef: 30 apr 2025 11:02Stenders is er voor mijn gevoel juist altijd. Wegens ziekte is hij een paar dagen niet op zender geweest, maar voor de rest kan ik mij niet herinneren wanneer zijn laatste keer lang vakantie had. Juist bij alle andere lijstjes en vakantieperiodes was hij de gene die er gewoon zat.Johanneke schreef: 30 apr 2025 10:33T is elke keer hetzelfde liedje daar, Ekdom heeft zo langzamerhand meer vakantiedagen dan werkdagen. Het andere boegbeeld Stenders hetzelfde verhaal. Heeft weinig met liefde voor de zender en het Join the Club gevoel te maken, maar meer met je zakken vullen voor zo min mogelijk werk.DavyGer schreef: 28 apr 2025 15:51 Ik vind het wel mooi hoe Veronica online adverteert voor de top 1000 van de 70's met Gerard Ekdom. Maar wie is er niet te horen deze week?