Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Pot

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Pot »

Buckhead schreef: 27 apr 2025 22:29
Pot schreef: 27 apr 2025 22:20
Phoenix schreef: 27 apr 2025 19:41

Ik wel. Stenders met de Bonanza.
Ik wist hem ook wel. Ik wou eigenlijk schrijven welk programma er na de Bonanza er het langst zit, maar klikte iets te snel op versturen :wink:. Ik zou oprecht niet weten welk ander programma het langstlopende is. Het is naar mijn gevoel niet ouder dan een jaar of twee.
Goud van Oud
Met (minimaal) drie presentatoren sinds de terugkomst: Dennis, Sander en Marisa. Ook niet een vorm van stabiliteit.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Buckhead schreef: 27 apr 2025 22:28 Rick is altijd een DJ voor 12 tot 15 in het weekend geweest, best een beetje persoonlijkheid maar niet goed genoeg voor de ochtendshow .
Iedere show stopt een keer. Soms is dat zelf gekozen, vaak niet. Rick heeft van 2011 tot 2015 de ochtendshow op Veronica gepresenteerd en daar in 2014 de Gouden Radioring voor gekregen. Dan lijken bovenstaande woorden mij niet helemaal terecht.
Rock 'n roll is better than music!
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

En daar gaan we
23min echoes van pink Floyd in de 70s lijst
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Jari de Jonge schreef: 28 apr 2025 15:06 En daar gaan we
Wil de DJ in kwestie weer eerder naar huis rijden?
Janno

Bericht door Janno »

Lekker nummer hoor. 23:30 trouwens ;-)
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Ik vind het wel mooi hoe Veronica online adverteert voor de top 1000 van de 70's met Gerard Ekdom. Maar wie is er niet te horen deze week?
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Jari de Jonge schreef: 28 apr 2025 15:06 En daar gaan we
Geweldig dat het kan op de Nederlandse radio. Voor de mensen die Pink Floyd wat minder vinden, is het natuurlijk wel een beetje jammer. Maar ja, je kan niet iedereen tevreden stellen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Vanmiddag heb ik de aflevering van Dit Was De Radio van vorige week teruggeluisterd. Ditmaal werd het zaterdagavondprogramma van Frank van der Lende gerecenseerd. De heren waren niet positief over het programma.

Ik vind het ook wel opmerkelijk dat Veronica Frank voor dit ene programmaatje aanhoudt. Wout & Frank en Stenders doen allemaal nog avondprogramma’s naast hun reguliere programma. Kan een programma op zaterdagavond niet (vooraf opgenomen) door Sander Hoogendoorn worden gedaan?
God is a DJ
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Frank valt ook in. Ik kan me wel voorstellen dat het handig is een dj aan te houden die tevens in kan vallen.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Phoenix schreef: 28 apr 2025 19:00 Vanmiddag heb ik de aflevering van Dit Was De Radio van vorige week teruggeluisterd. Ditmaal werd het zaterdagavondprogramma van Frank van der Lende gerecenseerd. De heren waren niet positief over het programma.

Ik vind het ook wel opmerkelijk dat Veronica Frank voor dit ene programmaatje aanhoudt. Wout & Frank en Stenders doen allemaal nog avondprogramma’s naast hun reguliere programma. Kan een programma op zaterdagavond niet (vooraf opgenomen) door Sander Hoogendoorn worden gedaan?
Beluister ik weer het goed dat er nauwelijks voorbereiding gebeurt voor dit programma?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 28 apr 2025 19:52 Frank valt ook in. Ik kan me wel voorstellen dat het handig is een dj aan te houden die tevens in kan vallen.
Ferry Oomen, Maurice Verschuuren, Rick van Velthuyzen (vooralsnog) en Dennis Hoebee kunnen dat toch ook?
DavyGer schreef: 28 apr 2025 20:01 Beluister ik weer het goed dat er nauwelijks voorbereiding gebeurt voor dit programma?
:wink:
God is a DJ
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 28 apr 2025 20:15
Oortjes schreef: 28 apr 2025 19:52 Frank valt ook in. Ik kan me wel voorstellen dat het handig is een dj aan te houden die tevens in kan vallen.
Ferry Oomen, Maurice Verschuuren, Rick van Velthuyzen (vooralsnog) en Dennis Hoebee kunnen dat toch ook?
Geen idee. Ik ken hun agenda's en afspraken met Veronica niet, kan me er alleen wat bij voorstellen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 28 apr 2025 20:21
Phoenix schreef: 28 apr 2025 20:15
Geen idee. Ik ken hun agenda's en afspraken met Veronica niet, kan me er alleen wat bij voorstellen.
Die ken ik ook niet, maar zeker de laatste drie hebben al doordeweekse invalbeurten gedraaid. Van Oomen weet ik dat niet.
God is a DJ
Bennie Tiggeloven

Bericht door Bennie Tiggeloven »

Phoenix schreef: 28 apr 2025 19:00 Vanmiddag heb ik de aflevering van Dit Was De Radio van vorige week teruggeluisterd.
Held dat je dit gelukt is :lol:
Robin1981

Bericht door Robin1981 »

Wat betreft die podcast, ik neem die niet al te serieus. Is voor mijn gevoel de privé of story van de radio. Maar dan ook nog heel slecht. Niet doorheen te komen.

De top 10 dj’s, nee daar zullen Rick van Velthuysen en Jeroen van Inkel niet meer invallen. Overigens heeft Rick nooit zo gescoord als van Inkel. Vergeet niet dat Radio Veronica op 103fm ook nooit de pannen van het dak heeft gescoord. Het marktaandeel wat Joe nu scoort was het plafond met de situatie dat Radio 10 nog op de AM zat. Als ik dat in het perspectief van nu plaats doen ze het nog redelijk goed.

Het is gewoon helemaal misgegaan in 1995 en eigenlijk al iets eerder in 1992. Die AM frequentie zorgde in 95 gewoon niet voor de juiste groei en Veronica bleef rond de 2,5% marktaandeel hangen. Het station zelf was op dat moment nog erg goed. In 1998 kregen ze alsnog een kans, en dat leek goed te gaan. Veronica FM scoorde rond de 4,5 a 5% marktaandeel op 1 sterke en 3 babyfoon fm zenders. Door het toen niet uit te bouwen van de zender maar keuzes door Jensen en de Vereniging Veronica is het eigenlijk gewoon de nek omgedraaid. Ik hoor veel van Veronica FM in Q Music terug. Mooie vaart, mooie overgangen enzovoorts. Q had nooit kans gehad als Veronica niet zo’n grove fouten had gemaakt.

Terug naar het Veronica van nu, wie kan het verschil maken? Eerlijk, ik denk niemand! En dat brengt me ook terug op de Top 10 DJ’s. Ik denk dat die er niet veel meer zijn. Het is veel meer de zender die in een bepaalde vibe zit waarom een luisteraar luistert als nog een DJ. Als je Ruud de Wild op Veronica zet wordt het ook niks. Maar vervang je hem door Gijs Staverman of Wout & Frank op radio 2 dan denk ik niet dat het marktaandeel snel klapt.

Wat dat betreft is de radiobeleving in de afgelopen 10 jaar gewoon ontzettend veranderd.
Plaats reactie