Tuurlijk is dit wel feitelijk te onderbouwen. In 2015 moest van Velthuyzen al weg uit de ochtend van Veronica vanwege teruglopende luistercijfers. Daarna is hij via het weekend van Veronica, een internetzender, in de nacht bij Radio 2 terecht gekomen. Lekker veilig want geen luistercijfermeting. Anderhalf jaar geleden keerde Van Velthuyzen weer terug in de ochtend van Veronica en wat in 2015 al werd gezien werd nu herbevestigd. Van Velthuyzen is over zijn hoogtepunt heen. Na twee, drie maanden weer weg uit de ochtend en opnieuw in het weekend geplaatst. Dat zijn de feiten! Een DJ die zich nog tot de “top 10” mag tekenen overkomt dat niet. Na het vertrek bij 538 kon De Wild bij Radio 2 terecht, Coen & Sander bij Joe en Rob van Someren kon na Radio 10 nog op drive time bij 100%NL terecht. Als Van Velthuyzen eind mei afzwaait bij Veronica zie ik hem niet op een prominente plek op een landelijke FM zender terugkeren. Dan hoor je niet tot de top 10 wat mij betreft.Oortjes schreef: 27 apr 2025 16:46 Wat jij en ik de beste dj's vinden, is natuurlijk geen wetenschappelijk onderbouwd feit. Dat is gewoon een mening, gebaseerd op feiten, ervaringen, voorkeuren en eigen waarnemingen. Dat kunnen we heel lang oneens blijven, wat ik prima vind.
Dus als gezegd wordt “Rick is één van de betere DJ’s van Nederland” en jij zegt vervolgens “dat ben ik dus eens” dan ben je het eens met iets dat als feit wordt gebracht. Ik begrijp ook wel dat dit slechts je eigen voorkeur is, maar als het zo stellig wordt gebracht ben ik wel benieuwd naar je onderbouwing is. Dan kun je die met een niet relevante vergelijking en een knipoog uit de weg gaan, maar ik had meer verwacht, want ik heb nergens gelezen waarom Van Velthuyzen dan tot de top 10 zou behoren.