Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Phoenix

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 25 apr 2025 22:17 Het zou wel zonde zijn als WeekendRick verdwijnt. Het is toch één van de smaakmakers in de (weekend)programmering van Radio Veronica.
Wat maakt het programma tot één van de smaakmakers? Voor mij is het niet meer dan met ‘plaatje-praatje’ de playlist van Veronica afwerken, appjes van luisteraars oplezen (Wat ben jij aan het doen dit weekend?) en verkeersinformatie voorlezen (“één auto met pech, allemaal pech”). Onderscheidend was Rick van Velthuyzen met Marlous Loffelman aan zijn zijde, maar dit is een doorsnee programma met een verzoekje, appje en verkeersinformatie. Niks meer wat mij betreft. Als Rick een duur contract heeft dan begrijp ik dat Mediahuis een andere keuze maakt.
jessica schreef: 26 apr 2025 00:57 Of radio5
Laat NPO geen opvanghuis zijn voor DJ’s die geen onderdak meer kunnen krijgen bij de commerciëlen. Zeker niet in een tijd waar budgetten onder druk (komen te) staan.
God is a DJ
djegovdoet2

Bericht door djegovdoet2 »

Phoenix schreef: 26 apr 2025 14:52
Oortjes schreef: 25 apr 2025 22:17 Het zou wel zonde zijn als WeekendRick verdwijnt. Het is toch één van de smaakmakers in de (weekend)programmering van Radio Veronica.
Wat maakt het programma tot één van de smaakmakers? Voor mij is het niet meer dan met ‘plaatje-praatje’ de playlist van Veronica afwerken, appjes van luisteraars oplezen (Wat ben jij aan het doen dit weekend?) en verkeersinformatie voorlezen (“één auto met pech, allemaal pech”). Onderscheidend was Rick van Velthuyzen met Marlous Loffelman aan zijn zijde, maar dit is een doorsnee programma met een verzoekje, appje en verkeersinformatie. Niks meer wat mij betreft. Als Rick een duur contract heeft dan begrijp ik dat Mediahuis een andere keuze maakt.
jessica schreef: 26 apr 2025 00:57 Of radio5
Laat NPO geen opvanghuis zijn voor DJ’s die geen onderdak meer kunnen krijgen bij de commerciëlen. Zeker niet in een tijd waar budgetten onder druk (komen te) staan.
Hij heeft nog een podcast op NPO Radio 1 (Op z'n Kop) met Marianne Zwagerman, dus hij heeft al onderdak stel voor hij moet weg bij Veronica :D
Moorkop

Bericht door Moorkop »

Laat Rick maar een weekendprogramma maken op NPO Radio 2: Zaterdag- en zondagmorgen van 06:00 u tot 09:00 u in plaats van Tannaz zou een goede plek voor hem zijn: Het weekend kan wel een boost gebruiken.
Dalet123

Bericht door Dalet123 »

Moorkop schreef: 26 apr 2025 18:43 Laat Rick maar een weekendprogramma maken op NPO Radio 2: Zaterdag- en zondagmorgen van 06:00 u tot 09:00 u in plaats van Tannaz zou een goede plek voor hem zijn: Het weekend kan wel een boost gebruiken.
Een héle ouderwetse dj in de daluren van een weekend. Dat is toch geen boost?
djegovdoet2

Bericht door djegovdoet2 »

Stel voor Rick keert terug op Radio 2, dan hoop ik dat hij weer een nachtprogramma gaat maken samen met Koert, dat vond ik echt leuk!

Vanavond is hij ook van 21:00 tot 23:00 te horen op NPO RADIO 1 (LIVE) samen met Marianne Zwagerman met de podcast Op z'n Kop! (was vorig jaar in Mei ook eenmalig te horen op Radio 1)
Moorkop

Bericht door Moorkop »

[quote=Dalet123 post_id=626898 time=1745686296 user_id=117346]
[quote=Moorkop post_id=626897 time=<a href="tel:1745685825">1745685825</a> user_id=111297]
Laat Rick maar een weekendprogramma maken op NPO Radio 2: Zaterdag- en zondagmorgen van 06:00 u tot 09:00 u in plaats van Tannaz zou een goede plek voor hem zijn: Het weekend kan wel een boost gebruiken.
[/quote]

Een héle ouderwetse dj in de daluren van een weekend. Dat is toch geen boost?
[/quoteWaarom is dat geen boost? Rick klinkt nog erg jeugdig. 100 x meer kwaliteit dan die Tannaz die er nu zit!
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Moorkop schreef: 26 apr 2025 20:00 Waarom is dat geen boost? Rick klinkt nog erg jeugdig. 100 x meer kwaliteit dan die Tannaz die er nu zit!
Het hangt er vanaf wat je een boost noemt. Rick zal vast energie brengen, maar inderdaad geen vernieuwing. Ik zou zo een ervaren dj ook niet zo snel 'weg stoppen' in het vroege weekend, maar op zo een tijdstip eerder een jongere programmeren die nog moet groeien.
Phoenix schreef: 26 apr 2025 14:52 Wat maakt het programma tot één van de smaakmakers?
De enorme energie die Rick brengt. Programma inhoudelijk heb je gelijk dat het in het verleden met Marloes Löffelman erbij sterker was.
Rock 'n roll is better than music!
GerGbenW

Bericht door GerGbenW »

Rick is 1 van de betere dj's van Nederland en zeker van Radio Veronica...een verlies voor de zender als ze hem zomaar laten gaan...ze moeten hem gewoon een nieuw contract aanbieden..zonder hem zakt het weekend in elkaar
Dalet123

Bericht door Dalet123 »

GerGbenW schreef: 26 apr 2025 21:35 Rick is 1 van de betere dj's van Nederland en zeker van Radio Veronica...een verlies voor de zender als ze hem zomaar laten gaan...ze moeten hem gewoon een nieuw contract aanbieden..zonder hem zakt het weekend in elkaar
Ik denk niet dat Rick van Velthuysen anno 2025 een zogenaamde “ gamechanger” is in een programmering.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Dalet123 schreef: 26 apr 2025 21:40 Ik denk niet dat Rick van Velthuysen anno 2025 een zogenaamde “ gamechanger” is in een programmering.
Ik weet het niet. Met alle respect voor Maurice Verschuuren en Dennis Hoebee, denk ik toch dat Rick van Velthuysen meer verschil maakt.
GerGbenW schreef: 26 apr 2025 21:35 Rick is 1 van de betere dj's van Nederland en zeker van Radio Veronica
Dat ben ik dus eens. Ik vind Rick zeker bij de Top 10 beste dj's van het moment horen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 26 apr 2025 21:49
GerGbenW schreef: 26 apr 2025 21:35 Rick is 1 van de betere dj's van Nederland en zeker van Radio Veronica
Dat ben ik dus eens. Ik vind Rick zeker bij de Top 10 beste dj's van het moment horen.
Waar is deze top 10 op gebaseerd?
Om tot de top 10 DJ’s van Nederland te horen moet je een significant verschil kunnen maken voor je zender vind ik. Mattie & Marieke, Jan-Willem Roodbeen, Tim Klijn, Frank Dane, Domien Verschuuren, Coen & Sander, Gerard Ekdom, Rob Stenders en Gijs Staverman reken ik daartoe.
Daarachter komt een brede middenmoot met DJ’s zoals Menno Barreveld, Dennis Ruyer, Bart Arens, Wim van Helden, Robert Feller, Ivo van Breukelen, Lindo Duvall, Wouter van der Goes, etc.
Rick van Velthuyzen was al over zijn hoogtepunt heen de vorige periode bij Veronica. Lees voor de gein maar eens terug vanaf pagina één van dit topic. Haast in pure wanhoop haalde Stenders hem terug, maar hij wist het zorgvuldig opgebouwde marktaandeel van de ochtenduren eigenhandig in zeer korte tijd af te breken. Daaraan heeft hij zijn plekje in het weekend te danken en nergens anders aan. Voor een top 10 DJ zouden zenderbazen in de rij staat, maar ik vermoed dat na een vertrek bij Veronica Van Velthuyzen niet terug te horen zal zijn op de landelijke FM.
God is a DJ
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 27 apr 2025 10:30 Om tot de top 10 DJ’s van Nederland te horen moet je een significant verschil kunnen maken voor je zender vind ik.
Jij maakt een Top 10 van de dj's die momenteel op belangrijke uren zitten. Ik kijk meer naar wat dj's betekent hebben en hoe divers ze zijn, wat ze allemaal kunnen.

Dit lijkt me een apart topic, als je daar over wil discussiëren. Het lijkt mij erg jammer als Rick vandaag zijn laatste uitzending op Veronica maakt.
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 27 apr 2025 10:30
Oortjes schreef: 26 apr 2025 21:49
Waar is deze top 10 op gebaseerd?
Om tot de top 10 DJ’s van Nederland te horen moet je een significant verschil kunnen maken voor je zender vind ik. Mattie & Marieke, Jan-Willem Roodbeen, Tim Klijn, Frank Dane, Domien Verschuuren, Coen & Sander, Gerard Ekdom, Rob Stenders en Gijs Staverman reken ik daartoe.
Daarachter komt een brede middenmoot met DJ’s zoals Menno Barreveld, Dennis Ruyer, Bart Arens, Wim van Helden, Robert Feller, Ivo van Breukelen, Lindo Duvall, Wouter van der Goes, etc.
Rick van Velthuyzen was al over zijn hoogtepunt heen de vorige periode bij Veronica. Lees voor de gein maar eens terug vanaf pagina één van dit topic. Haast in pure wanhoop haalde Stenders hem terug, maar hij wist het zorgvuldig opgebouwde marktaandeel van de ochtenduren eigenhandig in zeer korte tijd af te breken. Daaraan heeft hij zijn plekje in het weekend te danken en nergens anders aan. Voor een top 10 DJ zouden zenderbazen in de rij staat, maar ik vermoed dat na een vertrek bij Veronica Van Velthuyzen niet terug te horen zal zijn op de landelijke FM.
Met deze analyse kan ik het wel 100% eens zijn. Komt niet vaak voor Phoenix :D
Mis misschien alleen nog Ruud de Wild. Is niet mijn persoonlijke voorkeur, maar trekt volgens mij wel publiek.
Ik denk inderdaad dat de 1e garde heel makkelijk nog bij een ander station aan de slag komt. De 2e garde is op zich wel goed, maar ook inwisselbaar. Daar hoort Rick ook toe. Niet erg. Blijft wel een vakman. Bij Veronica zie je hoe makkelijk Martijn Muijs wordt ingewisseld voor Niek van der Bruggen en zo zijn er meer voorbeelden.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 27 apr 2025 11:54
Phoenix schreef: 27 apr 2025 10:30 Om tot de top 10 DJ’s van Nederland te horen moet je een significant verschil kunnen maken voor je zender vind ik.
Jij maakt een Top 10 van de dj's die momenteel op belangrijke uren zitten. Ik kijk meer naar wat dj's betekent hebben en hoe divers ze zijn, wat ze allemaal kunnen.

Dit lijkt me een apart topic, als je daar over wil discussiëren. Het lijkt mij erg jammer als Rick vandaag zijn laatste uitzending op Veronica maakt.
Je spreekt over “de 10 beste DJ’s van dit moment” en dat staat voor mij los van “wat DJ’s betekent hebben”. De beste hits van dit moment staan ook in de Top 40 en niet (per definitie) in de Top 1000 Aller Tijden.

Daarbij zat Rick anderhalf jaar geleden op een belangrijk tijdstip, maar faalde daar jammerlijk.

Ik kan geen argument bedenken waarom Rick tot de beste 10 DJ’s van dit moment behoort.
God is a DJ
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 27 apr 2025 16:13]De beste hits van dit moment staan ook in de Top 40 en niet in de Top 1000 Aller Tijden.
De populairste muziek die op dit moment bekend is, staat in de Top 1000 Aller tijden. De populairste hits van dit moment, staan in de Top 40. Het is maar net hoe je er tegenaan kijkt. Ik vind "The eyes of Jenny" momenteel nog steeds een betere plaat dan iedere plaat die nu in de Top 40 staat. En dat is (onterecht uiteraard) niet eens nummer één in de Top 1000 :wink:

Wat jij en ik de beste dj's vinden, is natuurlijk geen wetenschappelijk onderbouwd feit. Dat is gewoon een mening, gebaseerd op feiten, ervaringen, voorkeuren en eigen waarnemingen. Dat kunnen we heel lang oneens blijven, wat ik prima vind.
Plaats reactie