Veranderingen Radio Veronica
Moderator: admin6
-
Re: Veranderingen Radio Veronica
Dennis hoebee is er vanmiddag niet
Hij presenteert de pup 40
Frank van der Lende doet gwn de uren van stenders en ekdom. Bik wout en frank bedachten zij met zn 3en ook de super 70w
Frank van der Lende doet gwn de uren van stenders en ekdom. Bik wout en frank bedachten zij met zn 3en ook de super 70w
En dat op 10 jaar landelijk op FM terwijl al die tijd de luistercijfers van 3FM en later Veronica volgens mij niks aan duidelijkheid te wensen over lieten. Maar radio management blijkt toch een lastig vak te zijn. Nog drie weken lang elke dag weer op Veronica, sterkte!MFM schreef: 18 apr 2025 11:57 Een week Frank vd L staat gelijk aan een maand lang iedere ochtend voor werktijd de radiopreset weer terug op Veronica zetten omdat werkelijk niemand hier zijn “ding” op de radio waarderen kan.
Huh!? Hoe kun je op het werk graag naar Veronica luisteren als je alle programma tijdens office hours uitschakelmomenten vind?MFM schreef: 18 apr 2025 11:57 Wat mij opvalt is dat Veronica best leuke programma’s heeft waar we op het werk graag naar luisteren. Maar Frank en Marisa en de laatste weken ook de vaak “net niet” platenkeuze in de Bonanza zijn afschakelmomenten
God is a DJ
Officehours?Phoenix schreef: 18 apr 2025 12:33Huh!? Hoe kun je op het werk graag naar Veronica luisteren als je alle programma tijdens office hours uitschakelmomenten vind?MFM schreef: 18 apr 2025 11:57 Wat mij opvalt is dat Veronica best leuke programma’s heeft waar we op het werk graag naar luisteren. Maar Frank en Marisa en de laatste weken ook de vaak “net niet” platenkeuze in de Bonanza zijn afschakelmomenten
Kantoor open ik om 6 uur, (internet)radio zet ik dan weer op Veronica dus dan heb je in ieder geval 3 a 4 uur redelijke radio. Meestal klokslag eerste Frankie stem worden ze het hier zat en zetten ze hem over op R2,5,10 of Joe. Soms zetten ze hem al tijdens Marisa over. Maar er zijn fans van de lunchshow en dan pas valt op dat de ruim 40 man/vrouw die hier meeluisteren die Frank echt niet trekken.
Welke Frank bedoel je? Wat de line-up is Ekdom, Marisa, Sander en Rob. Tijdens Frank van ‘t Hof zit je al weer in de auto begrijp ik.MFM schreef: 18 apr 2025 13:22Officehours?Phoenix schreef: 18 apr 2025 12:33Huh!? Hoe kun je op het werk graag naar Veronica luisteren als je alle programma tijdens office hours uitschakelmomenten vind?MFM schreef: 18 apr 2025 11:57 Wat mij opvalt is dat Veronica best leuke programma’s heeft waar we op het werk graag naar luisteren. Maar Frank en Marisa en de laatste weken ook de vaak “net niet” platenkeuze in de Bonanza zijn afschakelmomenten
Kantoor open ik om 6 uur, (internet)radio zet ik dan weer op Veronica dus dan heb je in ieder geval 3 a 4 uur redelijke radio. Meestal klokslag eerste Frankie stem worden ze het hier zat en zetten ze hem over op R2,5,10 of Joe. Soms zetten ze hem al tijdens Marisa over. Maar er zijn fans van de lunchshow en dan pas valt op dat de ruim 40 man/vrouw die hier meeluisteren die Frank echt niet trekken.
God is a DJ
Ik kwam deze op youtube tegen, voor mij echt kippenvel! Lekker snel en duidelijk. Wat denken jullie, zou dit met deze vormgeving en format tegenwoordig nog werken?
https://youtu.be/GMt8mGofOxU?si=AZ3p1C7hp6MSYAmK
https://youtu.be/GMt8mGofOxU?si=AZ3p1C7hp6MSYAmK
Frank v/d Lende doet de Bonanza vrij aardig. Dit is nog wel een programma waar hij redelijk tot zijn recht komt. Net als bij een live programma met bandjes die hij dan kan interviewen. Rest van zijn programma's vallen altijd tegen en hebben iets van gemakzuchtigs.Jari de Jonge schreef: 18 apr 2025 12:22 Dennis hoebee is er vanmiddag niet
Goed dat de Pup40 gewoon doorgaat als Rob er niet is. Dennis Hoebee kan dit ook prima en zit er anders ook altijd bij.
InvalFrank vd Lende.Phoenix schreef: 18 apr 2025 14:10Welke Frank bedoel je? Wat de line-up is Ekdom, Marisa, Sander en Rob. Tijdens Frank van ‘t Hof zit je al weer in de auto begrijp ik.MFM schreef: 18 apr 2025 13:22Officehours?Phoenix schreef: 18 apr 2025 12:33
Huh!? Hoe kun je op het werk graag naar Veronica luisteren als je alle programma tijdens office hours uitschakelmomenten vind?
Inderdaad een beetje onduidelijk van me, excuus.
-
Draaide wouter vanavond wel vanaf vinyl?
Eens dat Wouter v/d Goes die Plantenzaak goed doet. Ik zet 'm ook graag op. Lekkere strakke dj, brengt het met veel enthousiasme en kan het eea melden over de muziek.Robin1981 schreef: 14 apr 2025 21:24Ik vond/vind Wouter van der Goes als solo DJ ontzettend goed. Vroeger bij VeronicaFM/YorinFM al. Strakke hitradio jock die een lekker vlot programma maakt. Ook als Wouter wat meer met zijn muziekkennis in de weer is vind ik het persoonlijk een goede en vooral positieve DJ. Zijn stem is daar zeker onderdeel van. Met Frank vind ik het persoonlijk iets minder. Ondanks dat ze het samen niet slecht doen past het niet helemaal bij Veronica. Hoe zien jullie dat?Johanneke schreef: 13 apr 2025 20:23 Wat luistert die Platenzaak toch heerlijk weg! Je hoort de passie van Wout, nu nog eens extra door Record store day, toch praat hij niet te lang en draait afwisselende tracks, waarbij ook de hits niet vergeten worden. Ik denk daarmee echt voor een breed publiek een topshow.
Dat is overigens een bevestiging voor mij dat met de huidige beschikbaarheid van de dj's Veronica een totaal verkeerde programmering heeft gemaakt. Ik heb het hier al vaker gezegd, maar zet Wouter v/d Goes op de office hours. Geldt overigens ook voor Ekdom. De Bonanza schijnt goed te scoren, dus doe die dan op drive-time in de middag. Daarna Frank van 't Hof en Marisa in de late avond. En zolang er nog geen luistercijferkanon voor de ochtend is, zou ik daar Niek v/d Bruggen neerzetten.
6-9 Niek v/d Bruggen
9-12 Gerard Ekdom
12-15 Wouter v/d Goes
15-18 Bonanza
18-21 Frank van 't Hof
21-00 Marisa Heutink
Niet erg realistisch.Orange schreef: 23 apr 2025 10:33Eens dat Wouter v/d Goes die Plantenzaak goed doet. Ik zet 'm ook graag op. Lekkere strakke dj, brengt het met veel enthousiasme en kan het eea melden over de muziek.Robin1981 schreef: 14 apr 2025 21:24Ik vond/vind Wouter van der Goes als solo DJ ontzettend goed. Vroeger bij VeronicaFM/YorinFM al. Strakke hitradio jock die een lekker vlot programma maakt. Ook als Wouter wat meer met zijn muziekkennis in de weer is vind ik het persoonlijk een goede en vooral positieve DJ. Zijn stem is daar zeker onderdeel van. Met Frank vind ik het persoonlijk iets minder. Ondanks dat ze het samen niet slecht doen past het niet helemaal bij Veronica. Hoe zien jullie dat?Johanneke schreef: 13 apr 2025 20:23 Wat luistert die Platenzaak toch heerlijk weg! Je hoort de passie van Wout, nu nog eens extra door Record store day, toch praat hij niet te lang en draait afwisselende tracks, waarbij ook de hits niet vergeten worden. Ik denk daarmee echt voor een breed publiek een topshow.
Dat is overigens een bevestiging voor mij dat met de huidige beschikbaarheid van de dj's Veronica een totaal verkeerde programmering heeft gemaakt. Ik heb het hier al vaker gezegd, maar zet Wouter v/d Goes op de office hours. Geldt overigens ook voor Ekdom. De Bonanza schijnt goed te scoren, dus doe die dan op drive-time in de middag. Daarna Frank van 't Hof en Marisa in de late avond. En zolang er nog geen luistercijferkanon voor de ochtend is, zou ik daar Niek v/d Bruggen neerzetten.
6-9 Niek v/d Bruggen
9-12 Gerard Ekdom
12-15 Wouter v/d Goes
15-18 Bonanza
18-21 Frank van 't Hof
21-00 Marisa Heutink
Volgens mij scoort Ekdom boven daggemiddelde (in 20-49 jaar) en heeft hij een salaris die niet logisch is voor 9:00-12:00 uur. Bovendien is dit al je publiekstrekker.
Wouter vind ik misschien wel de beste all-rounder van de radio. Waar je hem ook (solo) neerzet, het is altijd een voldoende. Persoonlijk vind ik hem met Frank dan weer minder.
Ik weet niet hoe je aan de cijfers komt dat de Bonanza goed schijnt te scoren. Ik zie ze graag. Het programma vind ik al jaren een vreemd tijdstip hebben gezien de verhouding gesproken woord-muziek.
En Niek van der Bruggen in de ochtend, als tijdelijke oplossing? Mwah. Naar mijn gevoel was hij veel afwezig. Heeft hij nergens een lange tijd gezeten. En echt sprankelend? Een luistercijferkanon was hij ook niet echt.
Bovendien is het wel bekend dat Sander en Marisa niet de meeste fans hebben op dit forum, maar ook de cijfers missen we om aan te tonen dat ze aanzienlijk minder scoren.
En wat levert deze programmering dan op? Ik vermoed geen betere cijfers. Veronica is al gewoon een aantal jaar praktisch dood. Verschillende reanimatiepogingen met namen als Giel, Genee, Ekdom in de spits en waterdragers als Tim Klijn en Dennis Ruyer is het nooit veel verder dan 4% gekomen. Mede doordat er elk jaar wel weer een aanpassing van de programmering was en het muziekbeleid dat nog wel eens op de schop ging. Dus het is een kwestie van vasthouden en aanpassen wat echt nodig is om continuïteit te creëeren of gewoon de toko opdoeken vervangen door een nieuw merk, in de hoop op betere cijfers. Maar het merk Veronica lijkt zogenaamd heilig te zijn, dus dat lijkt niet te kunnen.
Het gaat hier vaker rond dat de Bonanza goed scoort en dus boven stationsgemiddelde. In juni 2023 is onderstaand figuur hier gedeeld. Dat is volgens mij de bron op basis waarvan hier vaker wordt gezegd dat de Bonanza goed scoort.

Ik ben ondertussen ook heel benieuwd naar hoe de verschillende stations nu per tijdslot scoren. Een dergelijk overzicht (liever van zowel 10+ als 20-49) zou mooi zijn als iemand dat hier weer kan plaatsen.

Ik ben ondertussen ook heel benieuwd naar hoe de verschillende stations nu per tijdslot scoren. Een dergelijk overzicht (liever van zowel 10+ als 20-49) zou mooi zijn als iemand dat hier weer kan plaatsen.
Ja, dit was het! Op basis van dit overzicht werd ook geconcludeerd dat Willem Doreleijers en Johan Derksen heel goed scoorde.Orange schreef: 23 apr 2025 13:07 Het gaat hier vaker rond dat de Bonanza goed scoort en dus boven stationsgemiddelde. In juni 2023 is onderstaand figuur hier gedeeld. Dat is volgens mij de bron op basis waarvan hier vaker wordt gezegd dat de Bonanza goed scoort.
God is a DJ
Dit is inderdaad wel even geleden. Bovendien ook een kleinere groep luisteraars (35-65 jaar). En met een aanzienlijk andere programmering om de Bonanza heen.Orange schreef: 23 apr 2025 13:07 Het gaat hier vaker rond dat de Bonanza goed scoort en dus boven stationsgemiddelde. In juni 2023 is onderstaand figuur hier gedeeld. Dat is volgens mij de bron op basis waarvan hier vaker wordt gezegd dat de Bonanza goed scoort.
Persoonlijk had ik deze lijst in de laatste week van augustus gezet, (bijvoorbeeld 23 t/m 31 augustus) zodat je op 31 augustus net voor 18.00 uur de nummer 1 draait.Jari de Jonge schreef: 17 apr 2025 17:15 Morgen 14u/18u
Super 70s
Ivm de top 1000 van de 70s die eraan komt
Toen Veronica startte (op 31 augustus) 2003, was in dat jaar erna de 70's top 370, op de laatste 3 dagen van augustus.
Vond ik wel wat hebben.
Ook hebben ze een keer de 70's top 270 gedaan, ook op 31 augustus, 24 uur lang.
31 augustus (1974) blijft toch een speciale datum voor Veronica.