Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Johanneke

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Johanneke »

Het wordt dus vrijdag t/m vrijdag, vind ik stiekem wel jammer, had op twee weken gehoopt. Als de resultaten tegenvallen, ligt het dan straks aan de 70s top 1000 of aan de ochtendshow met Frank? 😄😄
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Frank wordt weer ingezet op het middag tijdslot zie ik. Tsjah, zo blijf je wel rond die 4%.
levi_h

Bericht door levi_h »

Oortjes schreef: 13 apr 2025 22:44 Ik was een twintiger in de jaren '90 en kan muziek uit dat decennium toch ook wel waarderen. Het is de periode waarin rock richting alternative en pop richting dance ging. Latere dance vind ik eentonig, maar de bandjes uit de nineties vind ik geweldig.
Dat klopt wel hoor, ik weet nog dat een jongere collega eens opmerkte dat er werkelijk niets goeds was uitgebracht in de jaren negentig... na een paar minuten onderbrak hij de opsomming ;) Maar er is in alle decennia wel goede muziek gemaakt natuurlijk, ik ken alleen niemand van mijn leeftijd van wie de nineties het favoriete muzikale decennium is.
Zet- en drukfouten voorbehouden.
Robin1981

Bericht door Robin1981 »

Johanneke schreef: 13 apr 2025 20:23 Wat luistert die Platenzaak toch heerlijk weg! Je hoort de passie van Wout, nu nog eens extra door Record store day, toch praat hij niet te lang en draait afwisselende tracks, waarbij ook de hits niet vergeten worden. Ik denk daarmee echt voor een breed publiek een topshow.
Ik vond/vind Wouter van der Goes als solo DJ ontzettend goed. Vroeger bij VeronicaFM/YorinFM al. Strakke hitradio jock die een lekker vlot programma maakt. Ook als Wouter wat meer met zijn muziekkennis in de weer is vind ik het persoonlijk een goede en vooral positieve DJ. Zijn stem is daar zeker onderdeel van. Met Frank vind ik het persoonlijk iets minder. Ondanks dat ze het samen niet slecht doen past het niet helemaal bij Veronica. Hoe zien jullie dat?
Robin1981

Bericht door Robin1981 »

levi_h schreef: 14 apr 2025 16:35
Oortjes schreef: 13 apr 2025 22:44 Ik was een twintiger in de jaren '90 en kan muziek uit dat decennium toch ook wel waarderen. Het is de periode waarin rock richting alternative en pop richting dance ging. Latere dance vind ik eentonig, maar de bandjes uit de nineties vind ik geweldig.
Dat klopt wel hoor, ik weet nog dat een jongere collega eens opmerkte dat er werkelijk niets goeds was uitgebracht in de jaren negentig... na een paar minuten onderbrak hij de opsomming ;) Maar er is in alle decennia wel goede muziek gemaakt natuurlijk, ik ken alleen niemand van mijn leeftijd van wie de nineties het favoriete muzikale decennium is.
Voor mij is de late jaren 80 en de vroege jaren 90 mijn favoriete periode. Ik vind dat tot pak en beet 1994 echt hele gave nummers zijn gemaakt. Komt denk ik ook omdat ik wat meer van pop/rock hou als dance. Zo kan ik INXS, REM, Live, Pearl Jam maar ook artiesten als Chris Isaak, Tom Cochrane en Extreme ontzettend waarderen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Robin1981 schreef: 14 apr 2025 21:24
Johanneke schreef: 13 apr 2025 20:23 Wat luistert die Platenzaak toch heerlijk weg! Je hoort de passie van Wout, nu nog eens extra door Record store day, toch praat hij niet te lang en draait afwisselende tracks, waarbij ook de hits niet vergeten worden. Ik denk daarmee echt voor een breed publiek een topshow.
Ik vond/vind Wouter van der Goes als solo DJ ontzettend goed. Vroeger bij VeronicaFM/YorinFM al. Strakke hitradio jock die een lekker vlot programma maakt. Ook als Wouter wat meer met zijn muziekkennis in de weer is vind ik het persoonlijk een goede en vooral positieve DJ. Zijn stem is daar zeker onderdeel van. Met Frank vind ik het persoonlijk iets minder. Ondanks dat ze het samen niet slecht doen past het niet helemaal bij Veronica. Hoe zien jullie dat?
Met Ekdom, Stenders en Van der Goes heeft Veronica drie personality jocks die beter tot hun recht komen in een solo music driven programma dan in combinatie met hun side kicks. Ondanks de claim dat Veronica er voor de muziekliefhebber is lijken de heren lullen over muziek interessanter te vinden dan muziek draaien.
God is a DJ
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

Gijs Alkemade lijkt nu de vaste presentator voor de avond
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Phoenix schreef: 14 apr 2025 21:33
Met Ekdom, Stenders en Van der Goes heeft Veronica drie personality jocks die beter tot hun recht komen in een solo music driven programma dan in combinatie met hun side kicks. Ondanks de claim dat Veronica er voor de muziekliefhebber is lijken de heren lullen over muziek interessanter te vinden dan muziek draaien.
U bent niet alleen : https://www.nporadio1.nl/nieuws/binnenl ... dio-van-nu
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Daan!

Bericht door Daan! »

Ergert hij zich aan de huidige radiowereld? "Soms erger ik me aan de verbale diarree, ja. Dan denk ik: joh, schop al die mensen de studio uit en ga in je eentje zitten en communiceer met die luisteraar, niet met al die mensen in de studio."

Waarom verbale diarree? "Het gaat niet meer om de luisteraar. Ze hebben met elkaar ontzettend veel lol, maar je voelt je als luisteraar erbuiten geplaatst. Al zijn er ook wel goede radio-dj’s hoor, zoals Edwin Evers."

Als er nou iemand te veel kletst op de radio momenteel, is het Edwin Evers wel. Een kwartier een gesprek met Andre van Duijn op 538. Dat is echt niet in gesprek zijn met de luisteraar. Misschien moet Lex Harding af en toe naar Edwin luisteren. :D

Edit: spelfout eruit gehaald.
Laatst gewijzigd door Daan! op 15 apr 2025 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Daan! schreef: 15 apr 2025 11:00 Ergert hij zich aan de huidige radiowereld? "Soms erger ik me aan de verbale diarree, ja. Dan denk ik: joh, schop al die mensen de studio uit en ga in je eentje zitten en communiceer met die luisteraar, niet met al die mensen in de studio."

Waarom verbale diarree? "Het gaat niet meer om de luisteraar. Ze hebben met elkaar ontzettend veel lol, maar je voelt je als luisteraar erbuiten geplaatst. Al zijn er ook wel goede radio-dj’s hoor, zoals Edwin Evers."

Als er nou iemand te veel kletst op de radio momenteel, is het Edwin Evers wel. Een kwartier een gesprek met Andre van Duijn op 538. Dat is echt niet in gesprek zijn met de luisteren. Misschien moet Lex Harding af en toe naar Edwin luisteren. :D
Haha, ik vraag me ook af of hij dan óf nog wel naar Evers heeft geluisterd de laatste tijd óf naar andere DJ's. Bij Evers lijkt het soms ook wel een kringverjaardag die ze live de ether inslingeren. Daar komt niemand meer mee weg, behalve Edwin. Want Edwin Evers.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Gelukkig kan Lex elke dag naar zijn eigen radiostation LX Classics luisteren. Ononderbroken muziek zonder nieuws, commercials etc. Top.
Greatski

Bericht door Greatski »

Stelling: de bonanza is leuker met Frank vd Lende dan met Rob Stenders
Janno

Bericht door Janno »

Echtwel schreef: 15 apr 2025 08:58
Phoenix schreef: 14 apr 2025 21:33

U bent niet alleen : https://www.nporadio1.nl/nieuws/binnenl ... dio-van-nu
Dank voor het delen. Meteen even geluisterd/gekeken. Altijd leuk om een icoon uit je jeugd terug te horen.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Greatski schreef: 15 apr 2025 14:42 Stelling: de bonanza is leuker met Frank vd Lende dan met Rob Stenders
Persoonlijk vind ik geen een programma leuker met Vd Lende. (Bij Bonanza met Frank van't Hof had ik ingestemd, die is daar op de een of andere manier voor gemaakt)
Jacob1

Bericht door Jacob1 »

Greatski schreef: 15 apr 2025 14:42 Stelling: de bonanza is leuker met Frank vd Lende dan met Rob Stenders
Er is op dit forum veel kritiek op Frank vd Lende, maar persoonlijk vind ik dat hij de Bonanza goed overneemt en op een vlotte manier presenteert. Eigenlijk zoals het programma bedoelt is.
Rob is al sinds de jaren 80 één van mijn favorieten, maar de rol van Caroline Brouwer is wat mij betreft te overheersend in de Bonanza. Solo is Rob veel beter zoals de PUP 40 op vrijdagavond.
Plaats reactie