Want dat heeft hij een keer zelf gezegd? Of heeft kicken dat gerucht de wereld ingeholpen?
Veranderingen Radio Veronica
Moderator: admin6
-
Re: Veranderingen Radio Veronica
Dat is een goede...
-
Komt idd uit een column van kicken https://www.spreekbuis.nl/patrick-kicke ... n-de-hand/Deradiokenner schreef: ↑26 mar 2025 18:07Want dat heeft hij een keer zelf gezegd? Of heeft kicken dat gerucht de wereld ingeholpen?
Misschien had dat wel met 538/Talpa te maken...
-
Hoezo geen centimeter opgeschoten, een jaar geleden 'scoorde' Veronica een marktaandeel van 1.9% en had minder dagn 900.000 luisteraars. Nu zitten ze op 4% marktaandeel en en 1.400.000 luisteraars. Het is maar hoe je tegen cijfers aan kijkt @JohannekePot schreef: ↑26 mar 2025 17:14Heb je aanwijzingen dat Marisa en Sander aanzienlijk minder scoren?
Bijzonder vind ik de keuze voor Niek wel. Want de luistercijfers van Audify december lieten een tijdje geleden zien dat Veronica in het weekend minder scoorde dan doordeweeks.
En zo blijft Veronica maar schuiven in de programmering. Dat doen ze nu al een jaartje of acht constant, zonder ook maar een centimeter opgeschoten te zijn.
Radio met snelle weglopers en langzaam terugkomen van luisteraars. Bovendien is het FM pakket, hoewel er nog maar voor 1/3 via deze vorm wordt geluisterd, stukken minder dan JOE, Radio 10. Radio 5 heeft zelfs geen FM maar heeft een trouwe groep luisteraars van ongeveer een miljoen mensen die heel lang luisteren. JOE heeft en 10 hebben weer veel luisteraars, boven de 2.4 miljoen, maar die blijven niet zo lang luisteren. Kortom het is redelijk complex binnen de radiowereld om dan wel marktaandeel dan weel aantal luisteraars te laten groeien. Het zijn vast keuzes net zoals de muziekkeuze per doelgroep.
Ik benoem nergens dat ik specifiek met vorig jaar vergelijk, maar over een langere periode waar steeds maar weer wijziging naar wijziging komt. Martijn is daar ook een voorbeeld van. Weekend, late avond, vroege avond, lunch, ochtend en weer de avond.Richard Miedema schreef: ↑27 mar 2025 15:25Hoezo geen centimeter opgeschoten, een jaar geleden 'scoorde' Veronica een marktaandeel van 1.9% en had minder dagn 900.000 luisteraars. Nu zitten ze op 4% marktaandeel en en 1.400.000 luisteraars. Het is maar hoe je tegen cijfers aan kijkt @JohannekePot schreef: ↑26 mar 2025 17:14Heb je aanwijzingen dat Marisa en Sander aanzienlijk minder scoren?
Bijzonder vind ik de keuze voor Niek wel. Want de luistercijfers van Audify december lieten een tijdje geleden zien dat Veronica in het weekend minder scoorde dan doordeweeks.
En zo blijft Veronica maar schuiven in de programmering. Dat doen ze nu al een jaartje of acht constant, zonder ook maar een centimeter opgeschoten te zijn.
Ze kwamen in de laatste meting trouwens net aan de 1,3 miljoen luisteraars; normaal gesproken 1,2 miljoen.Dat doen ze nu al een jaartje of acht constant
Veronica haalt niet bekende namen binnen om rond de 4% te blijven scoren. Dit moe(s)t het paradepaardje van Mediahuis worden. De mindere dekking is niet verklaarbaar voor de huidige achterstand met JOE en Radio 10. Maar erg veel beweging na een halfjaar is er nog niet. Kijk eens welke stations er nou aanslaan: Q en Radio 2 hebben sinds 2018 overdag - min of meer - dezelfde programmering. 3FM en Veronica bijvoorbeeld zijn maar aan het schuiven. Het maken van een goede keuze en consistentie is zeker van belang.Radio met snelle weglopers en langzaam terugkomen van luisteraars. Bovendien is het FM pakket, hoewel er nog maar voor 1/3 via deze vorm wordt geluisterd, stukken minder dan JOE, Radio 10. Radio 5 heeft zelfs geen FM maar heeft een trouwe groep luisteraars van ongeveer een miljoen mensen die heel lang luisteren. JOE heeft en 10 hebben weer veel luisteraars, boven de 2.4 miljoen, maar die blijven niet zo lang luisteren. Kortom het is redelijk complex binnen de radiowereld om dan wel marktaandeel dan weel aantal luisteraars te laten groeien. Het zijn vast keuzes net zoals de muziekkeuze per doelgroep.
-
Pot heeft wat mij betreft gelijk: als je de laatste 10 jaar Veronica bekijkt, is het nagenoeg altijd zo rond de 4% marktaandeel gebleven. Er zat vorig jaar wel een hele diepe dip in, maar over de gehele linie hebben ze inderdaad amper succes gehad met Giel, Genee, Rick van V, Sander Lantinga, Stenders, enzovoorts. Uiteindelijk maakt het allemaal weinig uit.
Het programma van Wilfred Genee zat op ruim 7% marktaandeel. Voor Veronica begrippen zeer succesvol.repelsteel schreef: ↑27 mar 2025 19:02 Pot heeft wat mij betreft gelijk: als je de laatste 10 jaar Veronica bekijkt, is het nagenoeg altijd zo rond de 4% marktaandeel gebleven. Er zat vorig jaar wel een hele diepe dip in, maar over de gehele linie hebben ze inderdaad amper succes gehad met Giel, Genee, Rick van V, Sander Lantinga, Stenders, enzovoorts. Uiteindelijk maakt het allemaal weinig uit.
God is a DJ
-
Oh dat wist ik niet. Dan is het helemaal zonde dat dat destijds gestopt is. Daar hadden ze veel plezier van kunnen hebben.
-
Ach jee, wat een mooie laatste woorden van martijn muijs, zo'n leuke radiokerel.
Scheen eigen keuze te zijn geweest weg te gaan. Iets met de veranderingen van de zender waar hij niet achter stond
Maar toch na 7 jaar is dit echt wel een gemis voor veronica.
Ik luisterde m altijd met de lunch, leuk progamma was dat.
Scheen eigen keuze te zijn geweest weg te gaan. Iets met de veranderingen van de zender waar hij niet achter stond
Maar toch na 7 jaar is dit echt wel een gemis voor veronica.
Ik luisterde m altijd met de lunch, leuk progamma was dat.
Ik heb Martijn ook altijd een leuke jock gevonden. Jammer dat hij stopt.
Muijs zat sinds 2013 bij Veronica. Dat zijn meer dan 7 jaar. Ik vond de vroege ochtendshow met Alex Oosterveen erg leuk.Jari de Jonge schreef: ↑27 mar 2025 20:56 Maar toch na 7 jaar is dit echt wel een gemis voor veronica.
God is a DJ
-
Sinds 2013 en een beetje Talpa huppen hahahPhoenix schreef: ↑27 mar 2025 21:13Muijs zat sinds 2013 bij Veronica. Dat zijn meer dan 7 jaar. Ik vond de vroege ochtendshow met Alex Oosterveen erg leuk.Jari de Jonge schreef: ↑27 mar 2025 20:56 Maar toch na 7 jaar is dit echt wel een gemis voor veronica.
Bij 538 heeft ie destijds ooknog wat gedaan
-
Hoe gaat de doordeweekse ma - do er dan uitzien vanaf maandag 31 maart?
- Lisanne 04 - 06
- Ekdom 06 - 10
- Marisa 10 - 12
- Sander 12- 14
- Bonanza 14 - 16
- Wout en Frank 16 - 19
- Niek 19 - 22
- Ferry 22 - 24
- Lisanne 04 - 06
- Ekdom 06 - 10
- Marisa 10 - 12
- Sander 12- 14