Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Vanjeafisharder

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Vanjeafisharder »

Ben ik het voor een keer volledig mee eens trouwens.
Streampie

Bericht door Streampie »

Vanjeafisharder schreef: 19 mar 2025 13:33 Het bereik kan toch alleen maar ingezet worden als het uitzendgebied wordt vergroot. Iets wat dus niet kan omdat ze op een kleiner kavel zitten als hier voor.
Het bereik verhoog je voor een groot deel door marketing (awareness). Daarom zijn Coen & Sander zo ontzettend veel in bushokjes en langs de snelweg te zien bijvoorbeeld. Het begint daar. En je moet dit consistent en consequent doen. Veel, vaak en hetzelfde.

Nieuwe/nieuwsgierige luisteraars (die dus via je marketing campagne binnen komen) hou je vast met consistentie en voor de doelgroep interessante inhoud. De dj's zijn er al. De muziek is voor een groot deel ok. En akties werken ook. Dat is de "benefit" voor je nieuwe en bestaande luisteraar.

De Fluisteraar is in die zin een goeie aktie. Tuurlijk, oude wijn, nieuwe zakken, maar hey, alles is al een keer gedaan, who cares.

Maar een aktie als deze moet gekoppeld zijn aan externe marketing. Radio Veronica doet dat gelukkig nu wel. Ik kwam vanmorgen tijdens het nieuws lezen op de nu.nl app, een banner tegen van De Fluisteraar met Ekdom als beeld. Prima. Maar het moet denk ik meer zijn om echt een serieuze sprong te maken.

Ik denk wel dat Veronica bewust dit soort akties niet te snel invoert en bijvoorbeeld 100% de manier van Joe gaat hanteren, anders raak je je bestaande luisteraars kwijt. Ook dat doen ze dus prima, al zal het resultaat langer op zich laten wachten. Maar dat wist Mediahuis toen men een legacy-merk kocht, anders had men Nostalgie wel op het kavel geplaatst.
Laatst gewijzigd door Streampie op 20 mar 2025 00:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

DavyGer schreef: 19 mar 2025 17:39 Ik hoor bij Dit was de Radio dat ze eigenlijk vinden dat Gijs Alkemade gewoon op het tijdstip van Frank van der Lende moeten laten zitten.
Hier sluit ik mij bij aan
WFNX

Bericht door WFNX »

Jari de Jonge schreef: 19 mar 2025 18:14
DavyGer schreef: 19 mar 2025 17:39 Ik hoor bij Dit was de Radio dat ze eigenlijk vinden dat Gijs Alkemade gewoon op het tijdstip van Frank van der Lende moeten laten zitten.
Ik ook. Gijs is een genot om naar te luisteren. Hij heeft helaas veel andere werkzaamheden, maar als ie daar nog eens gas op terugneemt kan hij zo 5 dagen per week op zender!
jessica

Bericht door jessica »

Vond Gijs als hij inviel altijd al goed
DavyGer

Bericht door DavyGer »

WFNX schreef: 19 mar 2025 21:36
Jari de Jonge schreef: 19 mar 2025 18:14
Ik ook. Gijs is een genot om naar te luisteren. Hij heeft helaas veel andere werkzaamheden, maar als ie daar nog eens gas op terugneemt kan hij zo 5 dagen per week op zender!
Ik kan mij voorstellen dat hij geen afstand gaat doen van The Boom Room. Ik weet ook niet hoeveel voorbereidingstijd in dat programma zit, al vermoed ik dat dat redelijk zal zijn. Of dit dus een realistische wens is, dat weet ik niet.

Desondanks vind ik Gijs wel prettig wegluisteren op Veronica. Misschien valt er ook wel een mouw vast te passen aan zo'n programma. Je kan ook iedere donderdag een Veronica mix programmeren om het zo behapbaar te maken.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Overigens was Frank vandaag bij Stenders & Ekdom over zijn nieuwe programma. Gaf wel toe dat hij dit eerst al eens had willen doen, maar er kwam niks van. Want er was geen live studio.

Nou drie keer raden, die live studio is er morgen ook niet. Bandjes worden wel uitgenodigd, maar gaan zelf niks spelen. Alles komt van band.
Jonhy

Bericht door Jonhy »

Heerlijke nacht radio laat de radio nog maar aan !!
Jari de Jonge

Jonhy schreef: 22 mar 2025 01:30 Heerlijke nacht radio laat de radio nog maar aan !!
Ja dat was weer leuk.
Stenders was er niet glf ik
StefanT

Bericht door StefanT »

Stenders was we tot 2300 u en daarna in slaap gevallen
DavyGer

Bericht door DavyGer »

StefanT schreef: 22 mar 2025 09:52 Stenders was we tot 2300 u en daarna in slaap gevallen
Toch niet achter het mengpaneel mag ik hopen?

Moet trouwens zeggen dat ik de vrijdag in zijn algemeenheid erg sterk vind op Veronica. Stenders & Ekdom vind ik ook een genot om te luisteren. Je hoort wel echt dat beide heren de volledige muzikale vrijheid hebben die uren. Daar hoor je een beetje het 3FM en radio 2 geluid van 2010-2018, met een enorme nadruk op de jaren 10 in de muziek. Ik klaag niet, want dat was dan weer mijn jeugd. -+dance Daarnaast vind ik muzikaal bezien de jaren 10 ook beduidend sterker dan de jaren 90 en 00's.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

DavyGer schreef: 22 mar 2025 10:33 Daarnaast vind ik muzikaal bezien de jaren 10 ook beduidend sterker dan de jaren 90 en 00's.
Dat vindt iedereen van de muziek uit zijn jeugd.

De vrijdagavond op Veronica vind ik de laatste tijd ook ijzersterk. Muzikaal is het verrassend, Rob Stenders, Jannis Drop en Dennis Hoebee brengen het origineel en een vleugje goede humor. Nachtradio redt deze man met jeugd in de jaren 80 meestal niet, maar de avond vind ik goed.
Rock 'n roll is better than music!
StefanT

Bericht door StefanT »

Ik vind Jannes Drop een lekkere interactieve vrijdagavond show maken, hij gaat altijd door tussen 00 en 1 a 2 uur met een Soort alle 13 rond 1 thema al worden die 13 soms wel 20 liedjes
Jari de Jonge

Ik heb 'm meestal nooit op de pup 40 staan, omdat ik tegenwoordig pauls 90s luister.
En ik krijg m'n stenders tax wel doordeweeks met de bonanaza, maar als ik 'm omzet naar veronica na 22en, zit ie altijd nog bij jannes, en dat ie altijd leuke interactieve radio
De chemie tussen hun voelt ook veel leuker dan bijvoorbeeld met Dennis hoebee, of zelfs caroline brouwer (wat op radio2 een veel leukere dynamiek had)
Jari de Jonge

Overigens weekendrick is vandaag een klein uurtje/2uurtjes weekendmaurice, rick staat in de file op de ring bij Amsterdam
Plaats reactie