Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Phoenix

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Phoenix »

waterveenmos schreef: 17 mar 2025 10:57 Grappig dat er elke keer wordt verwezen naar die ene keer dat Frank de fout maakte dat het opnemen van een voicetrack-uurtje (wie zegt dat ie dat elke keer doet overigens?) live te horen was.
Grappig inderdaad, want daar verwijs ik niet naar.
God is a DJ
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Volgens mij was dat laatste uur opnemen standaard, maandenlang.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

repelsteel schreef: 17 mar 2025 11:32 Volgens mij was dat laatste uur opnemen standaard, maandenlang.
Jazeker. En wat een verschil met de bruisende avondshow vol energie die Gijs Alkemade vorige week heeft neergezet. En geheel live.
Bruce Huppelkei

Bericht door Bruce Huppelkei »

waterveenmos schreef: 17 mar 2025 10:57 En ja, Frank bereidt z'n programma niet met een strak draaiboek voor. Dat is een keuze, maar moet het per-sé dan? Soms is spontaniteit juist fijn, en in de uren die hij heeft kan het ook prima, me dunkt. Al dat zuur hier over Frank, mensen echt, gaan jullie met z'n allen een azijnfabriek beginnen?
Je hebt helemaal gelijk wanneer je zegt dat het de keuze van de dj zelf is om een programma wel/ niet voor te bereiden. Wat mij betreft hoor ik, als luisteraar, duidelijk het verschil tussen een wel en niet voorbereid programma. Dat is voor doorgaans dan ook de reden om weinig/ niet naar Frank vd Lende te luisteren.

Waar ik me echter behoorlijk aan irriteer is aan feit dat ook zijn muziekkennis aantoonbaar tekort schiet. Hij maakt fouten, verteld zaken die niet waar zijn/ niet kloppen en haalt zaken door elkaar. En dat vind ik dus een kwalijke zaak die je in de voorbereiding eenvoudig kunt oplossen. Draai je een nummer van een artiest dan is het niet zo moeilijk om even uit te zoeken van welk album het komt. Wil je dat niet doen, houd dan je mond en vertel nog een keer wat voor weer het morgen gaat worden.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Een goede voorbereiding hoeft spontaniteit niet in de weg te zitten. Een goede voorbereiding zorgt voor een vangnet als de spontaniteit even weg is. Het programma volledig aan het toeval overlaten zal niet tot de beste radio leiden lijkt mij.
God is a DJ
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Phoenix schreef: 17 mar 2025 12:49 Een goede voorbereiding zorgt voor een vangnet als de spontaniteit even weg is.
Spijker op zijn kop mijn inziens.
repelsteel

Bruce Huppelkei schreef: 17 mar 2025 12:19 Je hebt helemaal gelijk wanneer je zegt dat het de keuze van de dj zelf is om een programma wel/ niet voor te bereiden. Wat mij betreft hoor ik, als luisteraar, duidelijk het verschil tussen een wel en niet voorbereid programma. Dat is voor doorgaans dan ook de reden om weinig/ niet naar Frank vd Lende te luisteren.

Waar ik me echter behoorlijk aan irriteer is aan feit dat ook zijn muziekkennis aantoonbaar tekort schiet. Hij maakt fouten, verteld zaken die niet waar zijn/ niet kloppen en haalt zaken door elkaar. En dat vind ik dus een kwalijke zaak die je in de voorbereiding eenvoudig kunt oplossen. Draai je een nummer van een artiest dan is het niet zo moeilijk om even uit te zoeken van welk album het komt. Wil je dat niet doen, houd dan je mond en vertel nog een keer wat voor weer het morgen gaat worden.
Precies dit. Ik ervaar het als een vorm van arrogantie als een dj denkt alles te kunnen improviseren. Dan ben je de zendtijd niet waard en dan ga ik al helemaal niet naar je luisteren.

Dan verdien je ook geen succes, hoe hard je ook altijd in de media roept hoe geweldig je bent.
Laten we eerlijk zijn, er luistert geen hond naar Frank vd Lende, op welke zender of tijdslot dan ook. Dan zou ik me als ik hem was eens achter mijn oren gaan krabben waarom dat zo is.

En als zenderbaas me ook afvragen waarom je die gozer nog op je zender hebt zitten.

PS: Oh ja en als je niets voor wil bereiden, ga dan hobbymatig radio maken op een internet-station. Op een betaalde landelijke zender doe je gewoon je best. Zo moeilijk is het niet.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

"Elke zaterdagavond wil ik met een artiest over muziek en het leven praten alsof we in de kroeg zitten."

Zou hier echt animo voor zijn op zaterdagavond? Livemuziek an sich kan ik me nog wel voorstellen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Herman ven Schippers schreef: 17 mar 2025 14:52 "Elke zaterdagavond wil ik met een artiest over muziek en het leven praten alsof we in de kroeg zitten."
Klinkt als een leuk onderonsje tussen Frank en de artiest waar de luisteraar van een afstand toekijkt. Join the club :))
God is a DJ
Stophoest

Bericht door Stophoest »

Phoenix schreef: 17 mar 2025 14:57
Herman ven Schippers schreef: 17 mar 2025 14:52 "Elke zaterdagavond wil ik met een artiest over muziek en het leven praten alsof we in de kroeg zitten."
Klinkt als een leuk onderonsje tussen Frank en de artiest waar de luisteraar van een afstand toekijkt. Join the club :))
Programma is er nog niet maar het moet natuurlijk wel even negatief aangevlogen worden.
Je hebt kink- en stophoest.
repelsteel

Stophoest schreef: 17 mar 2025 15:06 Programma is er nog niet maar het moet natuurlijk wel even negatief aangevlogen worden.
In het verleden behaalde resultaten gelden bij Frank vaak als garantie voor de toekomst. Natuurlijk kan hij ons positief verrassen, maar in het verleden liep het bij mij altijd uit op een teleurstelling.
De middagshow op 3FM zou helemaal geweldig worden, maar liep uit op radio van lokaal niveau vanwege alle improvisatie.
Dus ik snap de scepsis van Phoenix volledig.
Streampie

Bericht door Streampie »

Ik hoop dat ook legendarische concertherinneringen van luisteraars aan bod komen, of dat er met luisteraars vooruit geblikt wordt op concerten/festivals waar mensen heen gaan en waar ze enthousiast over zijn.

Dan joint de luisteraar eindelijk ook eens de club :wink: . Edit: ja dus, ook de luisteraar wordt zowaar betrokken. Benieuwd naar de invulling, ik hoop dat Frank z'n vragen gewoon opschrijft net als wij gewone mensen.

Het wordt een soort Countdown Cafe dus, er komt op termijn ook een fysieke lokatie. Ik ben benieuwd.
Laatst gewijzigd door Streampie op 17 mar 2025 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Stophoest

Bericht door Stophoest »

repelsteel schreef: 17 mar 2025 15:20
Stophoest schreef: 17 mar 2025 15:06 Programma is er nog niet maar het moet natuurlijk wel even negatief aangevlogen worden.
In het verleden behaalde resultaten gelden bij Frank vaak als garantie voor de toekomst. Natuurlijk kan hij ons positief verrassen, maar in het verleden liep het bij mij altijd uit op een teleurstelling.
De middagshow op 3FM zou helemaal geweldig worden, maar liep uit op radio van lokaal niveau vanwege alle improvisatie.
Dus ik snap de scepsis van Phoenix volledig.
Mwaah, ook los van Frank, er heerst hier wel een overdreven negatief toontje op het forum. Bij iedere verandering, nog voordat het er is, moet het negatief aangevlogen worden. En ja, ik weet dat er de laatste jaren nogal wat fout is gegaan bij Veronica.

Ik ben benieuwd naar dit nieuwe programma. Live-versies van nummers hoor je echt te weinig. Als Frank dit nieuwe programma (een paar keer) gedaan heeft begrijp en waardeer ik echte kritische en opbouwende geluiden op het forum des te meer.
Je hebt kink- en stophoest.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Normaal zou ik het ook niet zo negatief aanvliegen, daar heb ik mij ook regelmatig over uitgesproken. Maar in dit geval, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Maar, het resultaat uit het verleden was toch wel regelmatig het zelfde :-).

Toch vind ik dat we het een kans moeten geven.. misschien is het wel heel erg goed en gaan we echt horen dat Frank zijn volledige werkweek in dit programma heeft gestoken.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Stophoest schreef: 17 mar 2025 15:06
Phoenix schreef: 17 mar 2025 14:57
Programma is er nog niet maar het moet natuurlijk wel even negatief aangevlogen worden.
Ik reageer op deze zin die als promotie voor het nieuwe programma wordt gebruikt. Als dit programma moet bijdragen aan het clubgevoel die de luisteraar moet verbinden met de zender dan verbaasd het me dat de luisteraar totaal niet wordt aangesproken in deze ‘wervende’ tekst. Het klinkt vooral als een feestje voor Frank.

Zoiets kan makkelijker anders. Bijvoorbeeld: “Met Veronica Live Club brengen we de live muziek bij de luisteraar in de huiskamer.” Dan zorg je voor verbinding met de luisteraar en verhoogd het ook het clubgevoel.

Update:
Dit deel had ik gemist, want dat stond niet in de post van Herman:

Luisteraars mogen meepraten door in te bellen met vragen en verhalen over hun leukste concert ervaringen. Daarnaast ben ik leuke locaties aan het testen zodat we in de toekomst ook echt een fysieke kroeg hebben om bij elkaar te komen en dit programma te maken

Dit klinkt al beter.
God is a DJ
Plaats reactie