Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Daanradiofan

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Daanradiofan »

Is het nieuwe programma van Frank alleen maar op zaterdagavond te horen?
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Volgens deze site heeft Arjan Snijders zijn mond voorbij gepraat, nieuwe programmering wordt morgen ochtend bekend.
Deezers

Bericht door Deezers »

Daanradiofan schreef: 16 mar 2025 16:59 Is het nieuwe programma van Frank alleen maar op zaterdagavond te horen?
Dat horen we snel. Misschien doet hij nog wat dingen op elde achtergrond of als sidekick bij andere programma's en natuurlijk bij afwezigheid andere dj's.
Greatski

Bericht door Greatski »

Phoenix schreef: 16 mar 2025 15:03
DavyGer schreef: 16 mar 2025 14:55 Ik dacht dat Van der Lende juist geen ZZP'er meer was maar een vast contract had gekregen.

Desondanks sluit dit wel aan op een eerdere voorspelling van mij. Ik denk dat het een mooie toevoeging is voor het radiolandschap, dat dit een programma is waar ik best wel vertrouwen in heb met Frank (dit is een van de dingen die hij goed kan) en het past ook erg bij Veronica. Hopelijk trekken ze dit door, door aanwezig te zijn op relevante festivals voor Veronica zoals Bospop.
Als Van der Lende geen zzp’er meer is dan heeft ‘ie het helemaal goed bekeken. Eén keer per week een programmaatje maken. Waarschijnlijk nog vooraf opgenomen ook.
staat me bij dat hij zzp-er is
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 16 mar 2025 15:33
Phoenix schreef: 16 mar 2025 15:03 Als Van der Lende geen zzp’er meer is dan heeft ‘ie het helemaal goed bekeken.
Hoezo? Het kan ook parttime zijn.
Als hij eerst volgens het contract vier programma’s moet leveren en vervolgens maar één programma per week dan zie ik dit als vooruitgang. Overigens lijkt mij dat hij een wekelijks programma op zaterdagavond ook had kunnen combineren met zijn doordeweekse programma. Wessel van Diepen en Sven van Veen maakte hun zaterdagavondprogramma ook naast hun doordeweekse programma’s.
God is a DJ
Streampie

Bericht door Streampie »

Phoenix schreef: 16 mar 2025 15:03
DavyGer schreef: 16 mar 2025 14:55 Ik dacht dat Van der Lende juist geen ZZP'er meer was maar een vast contract had gekregen.

Desondanks sluit dit wel aan op een eerdere voorspelling van mij. Ik denk dat het een mooie toevoeging is voor het radiolandschap, dat dit een programma is waar ik best wel vertrouwen in heb met Frank (dit is een van de dingen die hij goed kan) en het past ook erg bij Veronica. Hopelijk trekken ze dit door, door aanwezig te zijn op relevante festivals voor Veronica zoals Bospop.
Als Van der Lende geen zzp’er meer is dan heeft ‘ie het helemaal goed bekeken. Eén keer per week een programmaatje maken. Waarschijnlijk nog vooraf opgenomen ook.
Ik denk niet dat het zo werkt, passende werkzaamheden enzo...
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 16 mar 2025 21:03 Als hij eerst volgens het contract vier programma’s moet leveren en vervolgens maar één programma per week dan zie ik dit als vooruitgang.
Waarom zou dat een vooruitgang zijn?

Programma maken lijkt mij het hoogst haalbare voor een programmamaker. Dan lijkt een teruggang in uren mij geen vooruitgang.
Rock 'n roll is better than music!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 16 mar 2025 23:12
Phoenix schreef: 16 mar 2025 21:03 Als hij eerst volgens het contract vier programma’s moet leveren en vervolgens maar één programma per week dan zie ik dit als vooruitgang.

Programma maken lijkt mij het hoogst haalbare voor een programmamaker. Dan lijkt een teruggang in uren mij geen vooruitgang.
Laat ik het er op houden dat ik geen grote dunk heb van het arbeidsethos van Van der Lende. Zijn laatste uur maakt ‘ie gelijktijdig tijdens het tweede uur, terwijl vervangers er wel de volle drie uur live zijn. Van der Lende zegt ook niet aan voorbereiding te doen. Kortom hij komt op mij nog al luiig over.
God is a DJ
admin3
Moderator

Bericht door admin3 »

Dames en heren, graag een vriendelijk verzoek om inhoudelijk te reageren en niet op de man te spelen. Laat elkaar in elkaars waarden!

Dank!
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels
DavyGer

Bericht door DavyGer »

https://www.radioveronica.nl/artikelen/ ... -live-club

Ik herinner me zo'n zelfde tekstje toen Frank met zijn vorige programma begon, daar kwam niks van terecht.

Desondanks, wel een leuke toevoeging die wellicht het opzetten waard is.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Het AD pikt elke keer de "nieuwtjes" van Frank meteen op. Heel apart aangezien dit eigenlijk de krant van Q music en Joe is.

Maar zijn hoeveelste programma op Veronica wordt dit nu al? Al tien jaar maakt deze man niks dan flops, maar kennelijk heeft hij genoeg vrienden binnen de radiobranche om er mee weg te komen, ondanks dat hij amper te verstaan is. Maar goed, ben al lang blij dat hij doordeweeks weg is bij Veronica nu. Benieuwd hoeveel maanden dit weer gaat duren.
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Phoenix schreef: 17 mar 2025 07:28
Oortjes schreef: 16 mar 2025 23:12

Laat ik het er op houden dat ik geen grote dunk heb van het arbeidsethos van Van der Lende. Zijn laatste uur maakt ‘ie gelijktijdig tijdens het tweede uur, terwijl vervangers er wel de volle drie uur live zijn. Van der Lende zegt ook niet aan voorbereiding te doen. Kortom hij komt op mij nog al luiig over.
Grappig dat er elke keer wordt verwezen naar die ene keer dat Frank de fout maakte dat het opnemen van een voicetrack-uurtje (wie zegt dat ie dat elke keer doet overigens?) live te horen was. Onhandige fout, zeker, maar ik heb grotere namen soortgelijke fouten horen maken. Overigens wil je niet weten hoeveel dj's wel vaker dit geintje uithalen, zo weet ik dat er een ochtendshow is waar het standaard is dat het eerste uur pure VT is. Waarom daar zo'n drama van maken?

Voor een zzp-er is qua verdiensten van vier naar één programma per week zeker geen vooruitgang. Maar ik neem aan dat het een bewuste keuze is van Frank. En of dat aan "arbeidsethos" ligt of aan dat Frank het lastig kan combineren met een pasgeboren kind... weet jij veel? Je weet simpelweg niet wat er in de persoonlijke sfeer speelt. Maar aannames, die worden hier maar lekker gemaakt.

En ja, Frank bereidt z'n programma niet met een strak draaiboek voor. Dat is een keuze, maar moet het per-sé dan? Soms is spontaniteit juist fijn, en in de uren die hij heeft kan het ook prima, me dunkt. Al dat zuur hier over Frank, mensen echt, gaan jullie met z'n allen een azijnfabriek beginnen?
DavyGer schreef: 17 mar 2025 08:46 https://www.radioveronica.nl/artikelen/ ... -live-club

Ik herinner me zo'n zelfde tekstje toen Frank met zijn vorige programma begon, daar kwam niks van terecht.

Desondanks, wel een leuke toevoeging die wellicht het opzetten waard is.
Ik weet uit eigen ervaring dat het veel werk is om een wekelijks live-artiesten te programmeren, dus ik kan me voorstellen dat het misschien niet haalbaar was dit 4 dagen in de week voor elkaar te krijgen. Wekelijks is dan veel logischer, een beetje zoals Countdown Café ook altijd deed. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. Hopelijk zetten ze het op dezelfde tijd als eerder de 70s-files, 19-21u is een mooie tijd hiervoor.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Veronica's Live Club dus. Ik vind dat in de vormgeving net niet lekker klinken. Veronica's Club Live had beter geklonken, 'bekt' iets beter. En dan de wens om de uitzendingen ook ergens live vandaan uit te zenden in de toekomst is een mooi streven, maar dat streven hadden ze ook bij dat andere programma met live muziek wat ze op vrijdag hadden. Nooit meer wat van gehoord.
Zender

Bericht door Zender »

Vanjeafisharder schreef: 17 mar 2025 11:11 Veronica's Live Club dus. Ik vind dat in de vormgeving net niet lekker klinken. Veronica's Club Live had beter geklonken, 'bekt' iets beter. En dan de wens om de uitzendingen ook ergens live vandaan uit te zenden in de toekomst is een mooi streven, maar dat streven hadden ze ook bij dat andere programma met live muziek wat ze op vrijdag hadden. Nooit meer wat van gehoord.
"Club Veronica Live"
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Nog beter zelfs inderdaad.
Plaats reactie