Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

DavyGer

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door DavyGer »

Uit de blog van Patrick Kicken haal ik dat Veronica naar een DJ op zoek is die ook door de weeks kan invallen en anders DJ Sven overweegt.

Maar hebben ze die inval dj's niet al in huis? Dennis Hoebee zou je zelfs ook nog op zaterdag/zondag kunnen zetten. Misschien zelfs wel met een pup 40 of ook gewoon het top 40 hitarchief.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

DavyGer schreef: 14 mar 2025 20:29 Uit de blog van Patrick Kicken haal ik dat Veronica naar een DJ op zoek is die ook door de weeks kan invallen
Ja, en ik lees dat ze deze DJ zoeken op zaterdagavond. Merkwaardig dat ze die zoektocht enkel op zaterdagavond uitvoeren :))
God is a DJ
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Phoenix schreef: 14 mar 2025 20:34
DavyGer schreef: 14 mar 2025 20:29 Uit de blog van Patrick Kicken haal ik dat Veronica naar een DJ op zoek is die ook door de weeks kan invallen
Ja, en ik lees dat ze deze DJ zoeken op zaterdagavond. Merkwaardig dat ze die zoektocht enkel op zaterdagavond uitvoeren :))
:)) :)) :)) :))
repelsteel

Bericht door repelsteel »

DavyGer schreef: 12 mar 2025 13:07 Er zijn ook zaken zoals in wederzijds overleg vertrekken, uitstekende capaciteiten hebben die niet bij het bedrijf passen, een manier van zijn hebben die niet optimaal past in de bedrijfscultuur of in het geval als deze, een tijdelijke opdracht uitvoeren die eindigt.
Davyger, heb je nog onderbouwing voor deze zin?
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Hij heeft het uitgelegd in de podcast, dat is een geheel geloofwaardige uitleg. Dat jij Arjan Snijders niks vindt hoeft niet te betekenen dat de man het kwaad zelve is. Ik ben jouw eindeloze negativiteit die echt neer komt op afbranden om af te branden echt meer dan zat. Het lijkt echt alsof je een persoonlijke vete hebt tegen bepaalde DJ's en dit radiostation die je hier al jaren loopt uit te venten.
repelsteel

DavyGer schreef: 15 mar 2025 10:54 @repelsteel, ik ga niet op die onzin van jou reageren dat Arjan Snijders ontslagen moet en zal zijn. Hij heeft het uitgelegd in de podcast, dat is een geheel geloofwaardige uitleg. Dat jij Arjan Snijders niks vindt hoeft niet te betekenen dat de man het kwaad zelve is. Ik ben jouw eindeloze negativiteit die echt neer komt op afbranden om af te branden echt meer dan zat. Het lijkt echt alsof je een persoonlijke vete hebt tegen bepaalde DJ's en dit radiostation die je hier al jaren loopt uit te venten.
Jij geeft aan dat het programma van Arjan Snijders een tijdelijke klus was en ik vraag waar je die informatie vandaan hebt.

Het sentiment er omheen komt allemaal bij jou zelf vandaan, ter afleiding van de inhoud van de discussie. Jammer. Een gewone discussie voeren zonder het persoonlijk naar mij te maken overtuigt beter hoor.
Daan!

Bericht door Daan! »

Arjan werkt als zzp’er. Dus hij heeft geen vast contract en daarom is er altijd een vorm van tijdelijkheid.

Frank is overigens ook zzp’er.
Janno

Bericht door Janno »

Het kan maar duidelijk zijn, Daan! -bier
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Maarre... wordt het nou om 19u al non stop vanavond? De gids meldt gewoon nog Arjan Snijders....
repelsteel

Daan! schreef: 15 mar 2025 12:29 Arjan werkt als zzp’er. Dus hij heeft geen vast contract en daarom is er altijd een vorm van tijdelijkheid.

Frank is overigens ook zzp’er.
Zo simpel had het antwoord dus kunnen zijn, dank je wel, Daan.

Maar het stoppen van de samenwerking was dus wel op initiatief van de werkgever, niet de werknemer. Of in dit geval de zzp’er.
Overigens geldt voor alle samenwerkingen dat het tijdelijk is, maar Davyger liet het hier even overkomen alsof van tevoren al de bedoeling was dat het programma na vier jaar zou stoppen. Dat is natuurlijk niet waar.

Vanavond is Arjan overigens nog een keer terug met zijn programma, vanaf volgende week is er een andere programmering op zaterdag.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Dat zou wel heel bijzonder zijn... hij heeft vorige week zaterdag vijf uur lang in elke spreek afscheid genomen 🤣🤣
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

Klopt toch wel, een bonus episode van de 70s/80s files vanavond
MariaRojas

Bericht door MariaRojas »

DavyGer heeft duidelijk gezegd dat het antwoord in de podcast te horen is.
Vanaf minuut 54 is onder meer het volgende door Arjan Snijders gezegd:

"Ik deed een show op een commerciële hitzender waarbij ik zelf de muziek zelf mocht samenstellen, en waarbij ik ook de minder platgetreden paden kon bewandelen. En ik hoopte dat dan zo te verkopen dat het toch een aantrekkelijk programma voor een breed publiek kon zijn. En dat heb ik bijna vier jaar mogen doen maar in al die jaren heb ik me wel gerealiseerd 'Dt is niet per se heel logisch of een kernbusiness van dit mediabedrijf.' "

(...)"Maar het was wel zo dat er al weleens ooit gehint was op het feit dat dit ooit eens een keertje zou kunnen gaan ophouden."

(...) "Totdat er iets bedacht was wat er ook op de zaterdagavond zou kunnen komen, hebben we het gewoon zo laten staan."

Verder viel het op dat tweemaal de naam van de vervangende DJ is weggepiept.
repelsteel

Radiopresentatoren bedenken altijd een mooi praatje als ze ergens weg moeten. Als je al die reacties van weggestuurde dj’s moet geloven, wordt er nooit iemand ontslagen.

Feit is dat Veronica besloten heeft te stoppen met dit programma, het was hun keuze, niet van Arjan.
Dus alle mooie praatjes opzij gezet: dit is een feit.

Dat hij zzp-er is en je het technisch geen ontslag mag noemen, is verder niet zo belangrijk.
Dan noemen we het “weggestuurd”.

Ik snap niet waarom dit zo’n punt is, als je fan van iemand bent, kan ie nog steeds weggestuurd worden door de zender. Daarmee zeggen we niets geks.
MariaRojas

Bericht door MariaRojas »

Ik heb die quotes enkel neergezet om de vraag te beantwoorden waarom uit de podcast zou blijken dat Arjan er zelf al rekening mee hield dat zijn programma van tijdelijke aard zou zijn.
Plaats reactie