Veranderingen Radio Veronica
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Radio Veronica
Volgens mij draait Veronica 2 currents per uur, om kwart over en kwart voor ongeveer. Meestal is dat "kwaliteitspop" uit de Top 40 van nu, maar af en toe wordt er ook nieuwe muziek opgepakt.
Radio 2 doet exact hetzelfde, zelfs op dezelfde momenten in de playlist volgens mij.
Radio 2 doet exact hetzelfde, zelfs op dezelfde momenten in de playlist volgens mij.
Zoals ik al eerder schreef hoor ik ook wel nieuwe platen in andere programma's dan van Ekdom, Stenders en Wout en Frank.
Nu schrijven ook meerdere personen dat ze dit horen.
Vaak heb ik het idee dat iemand een stelling hier dropt en anderen er dan gewoon over gaan meepraten zonder echt te luisteren.
Als je de hele dag naar de programma's van Veronica luistert dan hoor je op alle uren wel muziek die nieuw is en niet in de hitparade staat.
Het is er alleen maximaal 1 per uur. Dus als je even niet oplet dan heb je die nieuwe plaat gemist.
Kan ook dat ze in andere programma's maar 1 nieuwe plaat per 2 uur draaien en dan het andere uur een actuele top40hit.
Wat mijn persoonlijke smaak betreft zouden ze iets meer nieuwe muziek mogen draaien. Ik vind ze nu wat te veilig draaien. Maar dat is persoonlijk. Er zijn hier ook mensen die willen dat Veronica zich alleen richt op 80's en 90's. Dat zou niet mijn keuze zijn.
Nu schrijven ook meerdere personen dat ze dit horen.
Vaak heb ik het idee dat iemand een stelling hier dropt en anderen er dan gewoon over gaan meepraten zonder echt te luisteren.
Als je de hele dag naar de programma's van Veronica luistert dan hoor je op alle uren wel muziek die nieuw is en niet in de hitparade staat.
Het is er alleen maximaal 1 per uur. Dus als je even niet oplet dan heb je die nieuwe plaat gemist.
Kan ook dat ze in andere programma's maar 1 nieuwe plaat per 2 uur draaien en dan het andere uur een actuele top40hit.
Wat mijn persoonlijke smaak betreft zouden ze iets meer nieuwe muziek mogen draaien. Ik vind ze nu wat te veilig draaien. Maar dat is persoonlijk. Er zijn hier ook mensen die willen dat Veronica zich alleen richt op 80's en 90's. Dat zou niet mijn keuze zijn.
Ze spelen radio tweetje bij radio veronica dat is algemeen bekend en sommige DJ-s hebben vrijheid en de rest niet.Streampie schreef: ↑16 feb 2025 20:58 Volgens mij draait Veronica 2 currents per uur, om kwart over en kwart voor ongeveer. Meestal is dat "kwaliteitspop" uit de Top 40 van nu, maar af en toe wordt er ook nieuwe muziek opgepakt.
Als ik kijk naar de luistercijfers van radio 2 dan is dat helemaal geen verkeerde strategie, die doen namelijk toch iets goeds. Joe wordt hier altijd bejubbeld als het voorbeeld, maar radio 2 doet het nog veel beter.Buckhead schreef: ↑17 feb 2025 07:45Ze spelen radio tweetje bij radio veronica dat is algemeen bekend en sommige DJ-s hebben vrijheid en de rest niet.Streampie schreef: ↑16 feb 2025 20:58 Volgens mij draait Veronica 2 currents per uur, om kwart over en kwart voor ongeveer. Meestal is dat "kwaliteitspop" uit de Top 40 van nu, maar af en toe wordt er ook nieuwe muziek opgepakt.
(Verder zou ik vooral proberen onderscheidend te zijn, voor de exacte kopie kiest men altijd het origineel)
Dat laatste wat je zegt is een waarheid als een koe. Radio 2 doet wat het doet natuurlijk al 10-15 jaar, Joe bestaat koud 1,5 jaar en Radio Veronica heeft zoveel gezwabberd dat de zender een onduidelijk profiel heeft. Met het huidige format is het profiel weliswaar helderder, maar aangezien dit format al grotendeels bestaat in Radio 2 wordt het een kloteklus voor Veronica om luisteraars te winnen.DavyGer schreef: ↑17 feb 2025 08:31Als ik kijk naar de luistercijfers van radio 2 dan is dat helemaal geen verkeerde strategie, die doen namelijk toch iets goeds. Joe wordt hier altijd bejubbeld als het voorbeeld, maar radio 2 doet het nog veel beter.Buckhead schreef: ↑17 feb 2025 07:45Ze spelen radio tweetje bij radio veronica dat is algemeen bekend en sommige DJ-s hebben vrijheid en de rest niet.Streampie schreef: ↑16 feb 2025 20:58 Volgens mij draait Veronica 2 currents per uur, om kwart over en kwart voor ongeveer. Meestal is dat "kwaliteitspop" uit de Top 40 van nu, maar af en toe wordt er ook nieuwe muziek opgepakt.
(Verder zou ik vooral proberen onderscheidend te zijn, voor de exacte kopie kiest men altijd het origineel)
-
Dat hoeft niet perse slecht te zijn maar niet zoals op de manier zoals al eerder is gedaan in een periode in de Veronica-geschiedenis, de periode 2003. Het was toen een heel duidelijk format met af en toe wat zijpaden van niet al te grote hits. Die lijn zouden ze dan eigenlijk voort moeten zetten. Ook werd de nadruk erg gelegd op pop/rock uit de 80's en 90's. Ik zou dat dan wel wat breder trekken. Ik denk dat het nu een te breed format is met decennia die te horen zijn.
Kom kom, een plaat die nu is de hitlijsten staat is gewoon current en nieuw. Niet telkens maar weer proberen de parameters verschuiven ten einde je argument stand te doen houden.Phoenix schreef: ↑16 feb 2025 15:53Nee hoor. Het onderwerp blijft gewoon open. De nieuwe van Kensington staat in de Top 40 en valt dus buiten de categorie van nieuwe platen die Ekdom, Stenders, Wout en Frank draaien volgens DavyGer. Dus ga mij er ook niet op aanspreken dat ik het verkeerd zie![]()
Op de billboards zie ik Ekdom zitten op een ghettoblaster en diezelfde ghettoblaster heeft Frank op zijn schouders. De ghettoblaster is voor mij gelieerd aan de jaren ‘80 en straalt nostalgie uit. Het draaien van nieuwe muziek sluit niet aan bij deze reclame uiting. Het is voor mij opnieuw een voorbeeld dat Veronica op vele vlakken zeer inconsistent is.DavyGer schreef: ↑14 feb 2025 17:00 Bij Ekdom, Stenders en Wout & Frank hoor je sinds dit jaar 1x per uur een nieuwe plaat, niet top 40. Bij Stenders heel af en toe 2x per uur. Dit bovenop de standaard playlist waarbij ook top 40 muziek gedraaid wordt.
Bij alle andere programma's hoor je nóóit nieuwe platen die niet in de top 40 staan.
Wat betreft de ghettoblaster, die straalt voor mij uit dat het om een radiostation draait. Met een DAB radiootje op de foto heeft dat effect niet.
De discussie begon bij deze post van DavyGer.
viewtopic.php?p=623778#p623778
DavyGer spreekt zeer duidelijk over nieuwe muziek die nog niet in de Top 40 staat en dat deze enkel bij Gerard, Rob, Wout & Frank gedraaid wordt. Mijn mening is daarop gebaseerd. Ik zie geen aanleiding om deze mening te herzien.
Dat er nieuwe (Top 40) muziek wordt gedraaid in andere programma’s herken ik, maar dat is/was niet de essentie van deze discussie.
Dan ga ik nu mijn kinderen uitleggen wat een ghettoblaster is.
God is a DJ
Ach mijn dochter weet dat ook niet maar 13 jarigen behoren dan ook niet tot de doelgroep.
Wat dat top 40 en nieuw betreft, had ik overheen gelezen. Komt ook omdat de top 40 voor mij nooit relevant is geweest.
Ik vind nieuw, muziek van de laatste 2 maanden. Zoiets.
Wat dat top 40 en nieuw betreft, had ik overheen gelezen. Komt ook omdat de top 40 voor mij nooit relevant is geweest.
Ik vind nieuw, muziek van de laatste 2 maanden. Zoiets.
-
Ik heb sinds 1990 niemand meer op straat gezien met een ghettoblaster, ik denk dat het vooral een hele ouderwets achterhaald symbool is voor ouderwets.
Dus ik zou in 2025 sowieso niet met een ghettoblaster op de foto gaan staan. Daar zitten notabene nog cassettespelers in, hoe oubollig wil je het hebben? Dat straalt dus "classic" en "oud" uit en zeker geen "radio".
En dat is maar 1 van de voorbeelden van hoe niet doordacht het huidige Veronica op mij overkomt. Het lijkt wel alsof Mediahuis dacht "We halen Ekdom en nog 2 dj's van Radio 2 en het komt allemaal vanzelf goed". Dat win je dan niet van een veel professionelere DPG en NPO.
Dus ik zou in 2025 sowieso niet met een ghettoblaster op de foto gaan staan. Daar zitten notabene nog cassettespelers in, hoe oubollig wil je het hebben? Dat straalt dus "classic" en "oud" uit en zeker geen "radio".
En dat is maar 1 van de voorbeelden van hoe niet doordacht het huidige Veronica op mij overkomt. Het lijkt wel alsof Mediahuis dacht "We halen Ekdom en nog 2 dj's van Radio 2 en het komt allemaal vanzelf goed". Dat win je dan niet van een veel professionelere DPG en NPO.
-
Het is gewoon een stukje marketing verweven met nostalgie wat je toch hebt als Veronica zijnde, ook omdat het overgrote deel classics uit de 80's en 90's zijn. Dus daarom de keuze voor een ghettoblaster vermoedelijk.
Desondanks vond ik de marketing onder Stenders met de DJ's in een platenzaak sterker. Dat spreekt wel wat meer tot de verbeelding.
Maar ik snap ook wel weer dat ze Gerard, Wout en Frank geen marinierspakje hebben aangedaan en op het zendschip Veronica hebben gezet. Dat zou toch iets te veel het zinkend schip / het schip in gaan uitstralen.
Maar ik snap ook wel weer dat ze Gerard, Wout en Frank geen marinierspakje hebben aangedaan en op het zendschip Veronica hebben gezet. Dat zou toch iets te veel het zinkend schip / het schip in gaan uitstralen.

-
Dan moeten ze dat communiceren, dan is een ghettoblaster wel duidelijk. Nu is het raden maar waar de zender voor staat, zou ik in deze volle strijdende markt niet doen.Vanjeafisharder schreef: ↑17 feb 2025 11:45 Het is gewoon een stukje marketing verweven met nostalgie wat je toch hebt als Veronica zijnde, ook omdat het overgrote deel classics uit de 80's en 90's zijn. Dus daarom de keuze voor een ghettoblaster vermoedelijk.
-
Daarom vol op 80's en 90's in gaan zetten en dat duidelijk profileren in je marketing. Er is gebleken uit de lijstjes dat hier het meest behoefte aan is.
Ik zou het opmerkelijk vinden als dit de argumentatie is om een ghettoblaster te gebruiken. Veronica wilde zich profileren als vriendenclub en de slogan Join The Club sluit hierop op aan. Het is vreemd als de communicatie op billboards dan gedaan worden vanuit de nostalgie met het Veronica verleden.Vanjeafisharder schreef: ↑17 feb 2025 11:45 Het is gewoon een stukje marketing verweven met nostalgie wat je toch hebt als Veronica zijnde, ook omdat het overgrote deel classics uit de 80's en 90's zijn. Dus daarom de keuze voor een ghettoblaster vermoedelijk.
God is a DJ