Veranderingen Radio Veronica
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Radio Veronica
De afgelopen dagen probeer ik Veronica hier en daar wat meer te beluisteren. Maar ik vraag me af of ik naar een potentiële top 5-zender luister of naar Radio de Blauwe Druif.
En dan heb ik het eigenlijk ook over de 'sterren' van de zender. Stenders, Wout en Frank zitten er waarschijnlijk allemaal voor een paar ton per jaar. Dan mag je toch wel een redelijk hoog niveau verwachten. Stenders vond ik weer erg incrowd. Nog erger dan in de periode op 2. Buiten het feit dat zijn programma een kleurschijf heeft qua muziek (het moet wel binnen het straatje van Stenders passen), vraag ik me wel echt af wat het programma nou zo goed of speciaal maakt.
Maar de start van Wouter & Frank vind ik helemaal bijzonder gisteren. De heren moesten nog besluiten of de vrijdag in het teken komt te staan van Nederpop of rock. Dan denk je: dat doen we wel even als de microfoon uit staat, maar nee: Stenders schuift weer aan in de studio en Ekdom wordt gebeld. Het eerste halfuur: geen items en welgeteld geen seconde prikkelende radio. En dat terwijl Wout misschien wel de beste all-rounder is op de radio. Zet hem in de ochtend neer als invaller of laat hem Goud van Oud presenteren: hij zal altijd een prima voldoende scoren. Maar met Frank? Het wordt toch wat kinderachtig. Sowieso vond ik Frank prima in de weekendochtenden op Radio 2, maar een echte middag-DJ? Ik zie het niet in hem.
En dan heb ik het eigenlijk ook over de 'sterren' van de zender. Stenders, Wout en Frank zitten er waarschijnlijk allemaal voor een paar ton per jaar. Dan mag je toch wel een redelijk hoog niveau verwachten. Stenders vond ik weer erg incrowd. Nog erger dan in de periode op 2. Buiten het feit dat zijn programma een kleurschijf heeft qua muziek (het moet wel binnen het straatje van Stenders passen), vraag ik me wel echt af wat het programma nou zo goed of speciaal maakt.
Maar de start van Wouter & Frank vind ik helemaal bijzonder gisteren. De heren moesten nog besluiten of de vrijdag in het teken komt te staan van Nederpop of rock. Dan denk je: dat doen we wel even als de microfoon uit staat, maar nee: Stenders schuift weer aan in de studio en Ekdom wordt gebeld. Het eerste halfuur: geen items en welgeteld geen seconde prikkelende radio. En dat terwijl Wout misschien wel de beste all-rounder is op de radio. Zet hem in de ochtend neer als invaller of laat hem Goud van Oud presenteren: hij zal altijd een prima voldoende scoren. Maar met Frank? Het wordt toch wat kinderachtig. Sowieso vond ik Frank prima in de weekendochtenden op Radio 2, maar een echte middag-DJ? Ik zie het niet in hem.
-
Helemaal eens met bovenstaande betoog van Pot.
Natuurlijk zijn er ook mensen die dat incrowd allemaal leuk vinden en dat is natuurlijk goed.
Maar wat ik me afvraag, is of de groep die dit leuk vindt dermate groot genoeg is om een succesvolle zender mee te bouwen.
Of blijft Veronica met deze stijl gedoemd om rond de 4-5% te hangen?
Natuurlijk zijn er ook mensen die dat incrowd allemaal leuk vinden en dat is natuurlijk goed.
Maar wat ik me afvraag, is of de groep die dit leuk vindt dermate groot genoeg is om een succesvolle zender mee te bouwen.
Of blijft Veronica met deze stijl gedoemd om rond de 4-5% te hangen?
Ik denk het laatste, maar wie weet. Als we de luistercijfers van volgende week zien weten we meer. Blijven luisteraars hangen na de 80s special, of haken ze weer af. De luistertijd is vrij lang bij Veronica, dus het publiek is trouw. Een zender als Joe houdt zijn luisteraars toch minder lang vast. Misschien vindt een grote groep het prettig als een radiodag meer variatie kent in soorten dj’s. Persooonlijk heb ik bijvoorbeeld bij radio 10 soms het idee dat ik de hele dag naar dezelfde dj luister. Kan ook aan mij liggen natuurlijk ;-)
-
Wout doet nu de lunch show Sander Hoogendoorn is vrij vandaag
Dat laatste deel ik zeker!Janno schreef: ↑07 feb 2025 10:42 Ik denk het laatste, maar wie weet. Als we de luistercijfers van volgende week zien weten we meer. Blijven luisteraars hangen na de 80s special, of haken ze weer af. De luistertijd is vrij lang bij Veronica, dus het publiek is trouw. Een zender als Joe houdt zijn luisteraars toch minder lang vast. Misschien vindt een grote groep het prettig als een radiodag meer variatie kent in soorten dj’s. Persooonlijk heb ik bijvoorbeeld bij radio 10 soms het idee dat ik de hele dag naar dezelfde dj luister. Kan ook aan mij liggen natuurlijk ;-)
Je hebt kink- en stophoest.
Dat lijkt me een logische consequentie van het muziekbeleid van beide zenders.
Rock 'n roll is better than music!
-
Kan me hier wel in vinden.Pot schreef: ↑06 feb 2025 23:58 De afgelopen dagen probeer ik Veronica hier en daar wat meer te beluisteren. Maar ik vraag me af of ik naar een potentiële top 5-zender luister of naar Radio de Blauwe Druif.
Bij Frank vd Lende ging het deze week in de avond over de thuisstudio van Ekdom, die had nog een schuifje openstaan. Dus hup, bellen met Gerard.
Ik denk dat dit vooral komt doordat er bij een zender als Joe mensen toevallig meeluisteren die de zender zelf niet hebben opgezet. Dit zou dan ook het grote bereik van Joe verklaren.
God is a DJ
Wel apart, Veronica heeft Thijs vanavond en morgen nog gewoon in de programmering staan...
De website lijkt niet veel aandacht te krijgen. Bij oorboekje staat wel non-stop vanaf 21:00
-
Valt me al tijdje op dat Veronica Laatste 2 weken bijna geen reclame heeft op halve uren
Ik dacht ik zet Gerard weer eens op. Na een nieuw liedje van Gavin James beginnen ze of bananen wel of niet lekker zijn.
*radio weer uitzet*
*radio weer uitzet*
-
Een artikel over bananen in de Quote
-
Peak EkdomDavyGer schreef: ↑11 feb 2025 11:05Een artikel over bananen in de Quote