Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Streampie

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Streampie »

Anthony1987 schreef: 23 jan 2025 21:12 Wat is de ochtendshow van Gerard Ekdom op Veronica van lage kwaliteit zeg!

- ''De naam van de dag'' (lekker boeiend)
- ''Je raadt het nooit''
- ''De trekvogel''
- ''Zing na de ping''

Het lijkt wel een kleuterklas.

Ik vond de ochtendshow met Niek van der Bruggen afgelopen zomer net voordat Ekdom het stokje overnam echt veel beter! Leuke onderwerpen, lekker losse talk.
Ekdom's focus ligt op muziek-gerelateerde items. En uiteraard slechte woordspelingen :)) (dat weet ie zelf ook wel, dat ze slecht zijn). De ochtendshow krijgt nu dus ook automatisch zo'n vibe. Of dat ook op lange termijn het beste werkt, is de vraag.
ramonnekefeest

Bericht door ramonnekefeest »

Anthony1987 schreef: 23 jan 2025 21:19
De onderwerpen die Marijke Ketel aanhaalt zijn in driekwart van de gevallen totaal nutteloos.
Maar Veronica heeft met haar wel de beste nieuwslezeres van Nederland. Zij leest echt correct en heeft een prettige stem.

Stenders de beste dj van Nederland, en Marisa zet ook een prettige presentatie neer itt tot de mening van anderen hier.
lovemusic87

Bericht door lovemusic87 »

ramonnekefeest schreef: 24 jan 2025 10:25
Anthony1987 schreef: 23 jan 2025 21:19
De onderwerpen die Marijke Ketel aanhaalt zijn in driekwart van de gevallen totaal nutteloos.
Maar Veronica heeft met haar wel de beste nieuwslezeres van Nederland. Zij leest echt correct en heeft een prettige stem.

Stenders de beste dj van Nederland, en Marisa zet ook een prettige presentatie neer itt tot de mening van anderen hier.
het zou eerder prettig zijn als ze iets beters neerzetten op de tijd van marisa want die is gewoon niet geschikt voor deze zender net als sander hoogendoorn met zn saaie talks om nog maar niet over die frank in de avond te beginnen
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Streampie schreef: 24 jan 2025 02:09
Anthony1987 schreef: 23 jan 2025 21:12 Wat is de ochtendshow van Gerard Ekdom op Veronica van lage kwaliteit zeg!

- ''De naam van de dag'' (lekker boeiend)
- ''Je raadt het nooit''
- ''De trekvogel''
- ''Zing na de ping''

Het lijkt wel een kleuterklas.

Ik vond de ochtendshow met Niek van der Bruggen afgelopen zomer net voordat Ekdom het stokje overnam echt veel beter! Leuke onderwerpen, lekker losse talk.
Ekdom's focus ligt op muziek-gerelateerde items. En uiteraard slechte woordspelingen :)) (dat weet ie zelf ook wel, dat ze slecht zijn). De ochtendshow krijgt nu dus ook automatisch zo'n vibe. Of dat ook op lange termijn het beste werkt, is de vraag.
In programma's die niet plaatje-praatje zijn, moet Ekdom echt een sterk iemand naast zich hebben. Zoals Michiel Veenstra tijdens Ekstra Weekend. Persoonlijk vind ik hem solo te licht voor dit soort shows, omdat het inhoudelijk matig is én Gerard matig is in het interviewen van personen die geen muzikant zijn. Ik vind Gerard een van de meest getalenteerde jocks die er is, maar gevoelsmatig doet hij alles op 70% omdat het hem toch wel komt aanwaaien. En zijn geluk: er is nul opkomend talent na hem gekomen die echt naar die A-status is gegroeid of gaat groeien. Domien Verschuuren als uitzondering. Bram Krikke schaar ik onder de influencers.

Resumé: Ekdom hoeft zich niet druk te maken, want er zijn geen nieuwe talentvolle kapers op de kust voor zijn positie. Dan krijg je luie jocks die op 70% een beetje freewheelen. En dat is alleen leuk en vermakelijk wanneer je Rob Stenders heet.
Jan1979

Bericht door Jan1979 »

Phoenix schreef: 23 jan 2025 14:37 Patrick Kicken slaat de spijker op zijn kop:

https://www.spreekbuis.nl/patrick-kicke ... -noch-wal/
Ik vind het een leuke prikkelende column van Patrick Kicken.
Hij zegt zelf ook wel dat ie wat overdrijft. Die posters van de Top 1000 jaren tachtig kan ik wel waarderen. De andere twee heb ik niet gezien. Het is altijd maar de vraag hoeveel zo’n reclamecampagne echt oplevert. Ik heb zelf wel eens geprobeerd naar Coen en Sander te luisteren op Joe nadat ik de poster ergens zag. Maar ben snel afgehaakt door de muziek die mij irriteert. En dat heb ik op Veronica veel minder.
Richard Miedema

Bericht door Richard Miedema »

Prikkelende column of niet het blijkt dat de muziek uit de jaren 80 scoort met aantallen en luistertijd. Zou Radio Veronica naar het vast format van 80/90 terug gaan zoals meer dan 20 jaar geleden?

Na de Top 1000 Allertijden blijkt dat 'lijstjes' nog steeds werkt in marktaandeel voor landelijke radiostations.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Richard Miedema schreef: 24 jan 2025 14:42 Prikkelende column of niet het blijkt dat de muziek uit de jaren 80 scoort met aantallen en luistertijd. Zou Radio Veronica naar het vast format van 80/90 terug gaan zoals meer dan 20 jaar geleden?

Na de Top 1000 Allertijden blijkt dat 'lijstjes' nog steeds werkt in marktaandeel voor landelijke radiostations.
Daar hebben we Joe toch voor? Voor 80’s en 90’s? En radio 2, 10?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Herman ven Schippers schreef: 24 jan 2025 11:36 En zijn geluk: er is nul opkomend talent na hem gekomen die echt naar die A-status is gegroeid of gaat groeien. Domien Verschuuren als uitzondering. Bram Krikke schaar ik onder de influencers.
Er is wel degelijk talent. Talent is er altijd. De zenderbazen kiezen echter vaker voor bewezen succes dan ruimte creëren voor nieuwe talenten. De laatsten die deze ruimte kregen zijn Mattie, Wietze, Marieke en Kai bij Q en Joe.
God is a DJ
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Deradiokenner schreef: 24 jan 2025 15:16
Richard Miedema schreef: 24 jan 2025 14:42 Prikkelende column of niet het blijkt dat de muziek uit de jaren 80 scoort met aantallen en luistertijd. Zou Radio Veronica naar het vast format van 80/90 terug gaan zoals meer dan 20 jaar geleden?

Daar hebben we Joe toch voor? Voor 80’s en 90’s? En radio 2, 10?
Waarom is er Jumbo als we Albert Heijn al hebben?
God is a DJ
Jan1979

Bericht door Jan1979 »

Eens! Vind het ook een leuke lijst om te luisteren.
En het is altijd goed als iemand als Patrick Kicken kritisch is.
Bij Mediahuis en Radio Veronica zal die column ook wel gelezen worden. Misschien kunnen ze er wat mee.
Wat meer 80’s en 90’s als format zou ik persoonlijk wel leuk vinden, maar niet zoals Joe. Weet niet wat het is, maar ik haak meestal na een paar nummers al af. In het weekend non-stop vind ik Joe nog beter te doen, maar heb liever Veronica. En voor non-stop kan ik ook Spotify aanzetten.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Een 80's format zou ik ook toejuichen, maar dan net die andere 80's die JOE niet draait. In Amerika is er een wildgroei aan all 80's stations aan het ontstaan omdat dit nu eenmaal het meest populairste decennium is.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Zie dat Tim klijn in studio is op de webcam
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Ik zou strikt eighties niet toejuichen, dat is me te beperkt. Natuurlijk is er in dat decennium ontzettend veel goede muziek gemaakt. Er is echter ook maar een deel wat de tand des tijds doorstaan heeft en dan nog is het beperkt in muziekstromingen.

Eighties, nineties en zeroes zou ik wel toejuichen. Dat is er nog niet en is een periode die veel variatie opgeleverd heeft.

Veronica zou we ook gek zijn als die switch nu gemaakt wordt. Het nieuwe muziekformat begint net te lopen. Dan weer veranderen is desastreus voor continuïteit.
Rock 'n roll is better than music!
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Maar als hun 80's lijstje nu gigantisch aan slaat zou ik het gek vinden hier niets mee te doen, wat Kicken ook zegt in zijn column.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 24 jan 2025 17:46 Ik zou strikt eighties niet toejuichen, dat is me te beperkt. Natuurlijk is er in dat decennium ontzettend veel goede muziek gemaakt. Er is echter ook maar een deel wat de tand des tijds doorstaan heeft en dan nog is het beperkt in muziekstromingen.

Eighties, nineties en zeroes zou ik wel toejuichen. Dat is er nog niet en is een periode die veel variatie opgeleverd heeft.
Dat is er wel. Nostalgie hanteert dat format.
God is a DJ
Plaats reactie