Bad Brains ca. 1982.Barwijn schreef: ↑16 jan 2025 16:00Aldus de muziekprofessor Streampie . Wat is dan wel goede muziek , professor ?Streampie schreef: ↑16 jan 2025 12:32Kensington is ook echt een vinex-pop band. Volkomen kleurloze meuk. Snap helemaal dat die vorige zanger ermee gekapt is.DavyGer schreef: ↑16 jan 2025 09:48 Zowat ieder radiostation zendt vanmiddag om 17:10 het nieuwste nummer van Kensington uit: "Dit optreden wordt op radiozenders NPO Radio 2, NPO 3FM, Qmusic, Radio 538, Veronica en KINK tegelijk uitgezonden."
Zo ontzettend belangrijk is die band nou toch ook weer niet? en echt totaal inwisselbaar dit item.
Veranderingen Radio Veronica
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Radio Veronica
Eens op Veronica worden veel te weinig nieuwe nummers gedraaid. Dan heb ik niet over Top40 hits, maar platen die nog hit kunnen gaan worden.
De laatste tijd zijn het aantal nieuwe liedjes op Veronica schrikbarend afgenomen. Maakt het toch onaantrekkelijker om naar te luisteren.
Inderdaad voor de zoveelste keer Prince of Queen. Aan die laatste band heb ik helemaal een hekel. Maar dat is persoonlijk. Als ik dat hoor op een zender ga ik gelijk ergens anders naar toe.
Dan moet je vaak van zender wisselen, Jessica
Maar ik ben het eens hoor. Toen Stenders nog grotendeels de muziekmix bepaalde was het voor mij persoonlijk spannender om te luisteren. Het is de tol die je betaalt voor betere luistercijfers. Queen, ABBA, Prince, Kensington
en noem ze maar op. Het is niet voor niets dat ik regelmatig op zoek ben naar (internet) stations met meer verrassing in de playlist. Toch vind ik Veronica in vergelijking met bijvoorbeeld radio 10 en Joe meer positieve uitschieters hebben. Al moet ik erbij zeggen dat ik zelden meer doordeweeks luister, wel veel in het weekend. Ik weet niet of dat nu veel verschil maakt?

Maar ik ben het eens hoor. Toen Stenders nog grotendeels de muziekmix bepaalde was het voor mij persoonlijk spannender om te luisteren. Het is de tol die je betaalt voor betere luistercijfers. Queen, ABBA, Prince, Kensington

Volgens mij wordt er buiten Gerard / Stenders / Wout & Frank geen nieuwe muziek gedraaid op Veronica die niet in de top 40 staat of heeft gestaan. Iets wat ik wel jammer vind, want juist het ontdekken van nieuwe muziek is voor mij een belangrijke functie van radio. Als ik wil horen wat ik al ken, zet ik wel Spotify op.jessica schreef: ↑17 jan 2025 01:17Eens op Veronica worden veel te weinig nieuwe nummers gedraaid. Dan heb ik niet over Top40 hits, maar platen die nog hit kunnen gaan worden.
De laatste tijd zijn het aantal nieuwe liedjes op Veronica schrikbarend afgenomen. Maakt het toch onaantrekkelijker om naar te luisteren.
Inderdaad voor de zoveelste keer Prince of Queen. Aan die laatste band heb ik helemaal een hekel. Maar dat is persoonlijk. Als ik dat hoor op een zender ga ik gelijk ergens anders naar toe.
-
Daar is juist Spotify voor, voor ontdekken van nieuwe muziek. De tijd dat je nieuwe muziek ontdekt via lineaire radio is wel een beetje verleden tijd. Ook het credo 'altijd de eerste met nieuwe muziek' is niet meer van deze tijd omdat alle streamingdiensten dat al over hebben genomen.
- Ane Sybesma
De aanbevelingen van Spotify zijn bij mij altijd dramatisch. Alleen new music friday is wel eens nuttig om iets nieuws te ontdekken. Dus dan moet ik alsnog zelf op zoek. Dan liever de radio, die staat gewoon de hele dag aan en dan heb ik ook nog wat meer dan alleen muziek.
Dat eerste dus, er zit weinig tot geen curatie op en dat heb je wel op de radio.Ane Sybesma schreef: ↑17 jan 2025 11:38 De aanbevelingen van Spotify zijn bij mij altijd dramatisch. Alleen new music friday is wel eens nuttig om iets nieuws te ontdekken. Dus dan moet ik alsnog zelf op zoek. Dan liever de radio, die staat gewoon de hele dag aan en dan heb ik ook nog wat meer dan alleen muziek.
-
Helaas zo werkt lineaire radio niet meer. Het is meer op de nostalgie en classics gebaseerd. Je zult toch mee moeten gaan in de vooruitgang als je nieuwe muziek wilt ontdekken. Lineaire radio zoals vroeger komt nooit meer terug.
Niet helemaal mee eens. Volgens mij complimenteren Spotify/streamingdiensten en radio elkaar. Terwijl Spotify zoveel nieuwe muziek kan aanbieden, kan de radio wellicht de hardere keuzes maken welke tracks relevant zijn/worden. Er zijn er alleen niet heel veel die dat echt doen buiten de hits om. Eigenlijk doen 3FM en KINK dat nog wel, SLAM!, Veronica en Radio 2 een beetje en af en toe iets bij Q.Vanjeafisharder schreef: ↑17 jan 2025 11:21 Daar is juist Spotify voor, voor ontdekken van nieuwe muziek. De tijd dat je nieuwe muziek ontdekt via lineaire radio is wel een beetje verleden tijd. Ook het credo 'altijd de eerste met nieuwe muziek' is niet meer van deze tijd omdat alle streamingdiensten dat al over hebben genomen.
Maar radio kan niet echt meer (alleen) hits maken. Inmiddels speelt een TikTok een veel belangrijkere rol hierin. Ik moest ook wel lachen toen ik zag dat de 3FM Megahit van vorige week 'Lola Young - Messy' was. Die krijgt bij 3FM nu promotie, maar is al even een TikTok-hit.
-
Dat bedoel ik.
Klopt inderdaad. Tegenwoordig moet ik veel van zender verwisselen. Veronica is ook voor mij minder interessant geworden. Maar hey de luistercijfers zijn met meer herhaling en meer classics omhoog gegaan.Janno schreef: ↑17 jan 2025 08:29 Dan moet je vaak van zender wisselen, Jessica![]()
Maar ik ben het eens hoor. Toen Stenders nog grotendeels de muziekmix bepaalde was het voor mij persoonlijk spannender om te luisteren. Het is de tol die je betaalt voor betere luistercijfers. Queen, ABBA, Prince, Kensingtonen noem ze maar op. Het is niet voor niets dat ik regelmatig op zoek ben naar (internet) stations met meer verrassing in de playlist. Toch vind ik Veronica in vergelijking met bijvoorbeeld radio 10 en Joe meer positieve uitschieters hebben. Al moet ik erbij zeggen dat ik zelden meer doordeweeks luister, wel veel in het weekend. Ik weet niet of dat nu veel verschil maakt?
Eigenlijk luister ik alleen naar Stenders op Veronica. Hij draait nog wel 1 of 2 nieuwe liedjes per uur. Ook niet veel, maar het is wat.
Verder is er geen 1 zender waar ik de hele dag naar kan luisteren. Dat was ooit tussen 10 en 15 jaar geleden 3FM. Daar kon ik toen hele dagen naar luisteren. Tegenwoordig kan dat naar geen enkele zender meer.
Maar goed ik weet ik ben geen gemiddelde luisteraar.
- Ane Sybesma
Bij mij wel. Ik luister niet naar classic zendersVanjeafisharder schreef: ↑17 jan 2025 11:40 Helaas zo werkt lineaire radio niet meer. Het is meer op de nostalgie en classics gebaseerd. Je zult toch mee moeten gaan in de vooruitgang als je nieuwe muziek wilt ontdekken. Lineaire radio zoals vroeger komt nooit meer terug.
-
- Ane Sybesma
-
Het blijkt dat muziek uit de jaren 80 succesvol is voor hogere luistercijfers. Ooit in 2003 ging Veronica onder de Telegraaf met Sky Radio daar ook bij met een herstart op de 103FM met 80's en 90's. Zou me niets verbazen dat radio Veronica naar dat concept terug gaat als blijkt dat januari met 80's hoge luistercijfers geeft en meer luisteraars. Kijk eens naar het aanbod, Radio 5, Joe, Radio 10 en Veronica.....