Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

DavyGer

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door DavyGer »

Een echt onderscheidend radiostation stuurt natuurlijk nu een jubelend persbericht uit: wil je om 17:10 geen Kensington horen? Luister dan naar onze zender. Je krijgt gegarandeerd geen Kensington dan. :cool:
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Met relatief weinig moeite krijg je een item dat voor een groot deel van de doelgroep interessant is (dat geldt voor al die zenders), dus dat ze hieraan meedoen lijkt me eigenlijk vrij normaal. Dan maar even iet sminder onderscheidend.

Wat is overigens de defenitie van een belangrijke band? Ik denk namelijk dat al die zenders er anders over denken gezien het feit dat Kensington bij al deze zenders jarenlang prominent op de playlist heeft gestaan en hoog in allerlei lijstjes van deze zenders eindigt.

Ik vind het persoonlijk wel mooi om radio hiervoor te gebruiken. Is toch weer even wat Free publicity voor het medium in een tijd van streamingsdiensten, al is het maar voor een paar minuten.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

DavyGer schreef: 16 jan 2025 11:13 Een echt onderscheidend radiostation stuurt natuurlijk nu een jubelend persbericht uit: wil je om 17:10 geen Kensington horen? Luister dan naar onze zender. Je krijgt gegarandeerd geen Kensington dan. :cool:
Zoals zegmaar tijdens de Top 2000? -smok
Streampie

Bericht door Streampie »

DavyGer schreef: 16 jan 2025 09:48 Zowat ieder radiostation zendt vanmiddag om 17:10 het nieuwste nummer van Kensington uit: "Dit optreden wordt op radiozenders NPO Radio 2, NPO 3FM, Qmusic, Radio 538, Veronica en KINK tegelijk uitgezonden."

Zo ontzettend belangrijk is die band nou toch ook weer niet? en echt totaal inwisselbaar dit item.
Kensington is ook echt een vinex-pop band. Volkomen kleurloze meuk. Snap helemaal dat die vorige zanger ermee gekapt is.
Janno

Bericht door Janno »

Ik heb ook nooit begrepen waarom die band zo groot is geworden, hetzelfde had ik destijds met Kane. Maar het is hoe je het ook wendt of keert toch een van de populairste Nederlandse bands van de laatste jaren, dus is het ook weer niet zo vreemd dat er op zenders die dat soort muziek vaak draaien extra aandacht is voor een comeback. Het genereert luisteraars.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Janno schreef: 16 jan 2025 12:42 Ik heb ook nooit begrepen waarom die band zo groot is geworden, hetzelfde had ik destijds met Kane. Maar het is hoe je het ook wendt of keert toch een van de populairste Nederlandse bands van de laatste jaren, dus is het ook weer niet zo vreemd dat er op zenders die dat soort muziek vaak draaien extra aandacht is voor een comeback. Het genereert luisteraars.
Tikkie offtopic.

Maar het is niet heel spannend, waardoor het makkelijk in het gehoor ligt en daarnaast ook redelijk credible. Kane heeft inderdaad hetzelfde, net zoals Coldplay. Marketing zal ook meehelpen. Heineken is niet het beste bier ter wereld, imo niet eens top tien van Nederland. Maar het heeft wel de naam. Is Kensington het muzikale Heineken? Ik denk het wel.
Streampie

Bericht door Streampie »

Dat verklaart de populariteit dan weer natuurlijk
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

Leuk om te zien dat Stenders tijdens sowieso zo te zien de eerste week niet te horen is tijdens de 80s lijst die volgende week van start gaat bij veronica
Waarom dat dan weer is geeen idee.
Aan Marco borsato kan t niet liggen. Die staat niet in een 80s lijst😂😉
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Stenders heeft ook recht op vakantie, kan me niet herinneren wanneer die voor 't laatst langer afwezig was.
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

DavyGer schreef: 16 jan 2025 14:04 Stenders heeft ook recht op vakantie, kan me niet herinneren wanneer die voor 't laatst langer afwezig was.
Zou goed kunnen inderdaad dat ie ff op vakantie gaat
DavyGer

Bericht door DavyGer »

En ik snap ook wel dat Stenders het zo veelste uitgekauwde 80's lijstje lekker aan zich voorbij laat gaan.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Streampie schreef: 16 jan 2025 12:32
DavyGer schreef: 16 jan 2025 09:48 Zowat ieder radiostation zendt vanmiddag om 17:10 het nieuwste nummer van Kensington uit: "Dit optreden wordt op radiozenders NPO Radio 2, NPO 3FM, Qmusic, Radio 538, Veronica en KINK tegelijk uitgezonden."

Zo ontzettend belangrijk is die band nou toch ook weer niet? en echt totaal inwisselbaar dit item.
Kensington is ook echt een vinex-pop band. Volkomen kleurloze meuk. Snap helemaal dat die vorige zanger ermee gekapt is.
Snap ook niet waarom het op KINK moet. Alternatief bandje komt niet bij mij in gedachten als ik aan Kensington denk. Misschien in hun hele prille begin misschien ja.
Barwijn

Bericht door Barwijn »

Aldus de muziekprofessor Streampie . Wat is dan wel goede muziek , professor ?
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Ik hoorde het nummer net, echt meer dan inwisselbaar.
Pot

Bericht door Pot »

DavyGer schreef: 16 jan 2025 22:03

Ik hoorde het nummer net, echt meer dan inwisselbaar.
Tja, je kunt het inwisselbaar vinden, maar blijkbaar maken alle grote stations en Veronica zendtijd vrij om dit nummer maar te kunnen laten horen. Ik kan me niet herinneren dat dit ooit eerder gebeurd is (en zeker niet op dit prominente tijdstip). Voor een Veronica-luisteraar ook weer wat anders in plaats van wéér Prince of The Golden Earring. Die kennen we inmiddels ook wel...
Plaats reactie