Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Buckhead

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Buckhead »

Lisanne is echt een reden om de radio uit zettten, ik zie haar liever eerst een paar jaar in de nacht bij 3fm. Lijkt ook weinig affiniteit met de muziek van Veronica te hebben.
ramonnekefeest

Bericht door ramonnekefeest »

Johanneke schreef: 11 jan 2025 22:20 Heb genoten van de invalbeurt van Lisanne in de weekend ochtendshow vandaag. Vind haar (en ook Ferry Oomen) een van de betere radiotalenten van afgelopen jaar, die ontwikkelen zich prima.

Maar de zaterdag wordt weer waardeloos afgesloten met Thijs "de verhalen die maken we samen" Meeuwsen. Zou daar nooit eens iemand van Mediahuis naar luisteren? Dat oeverloze gezwam, gesprekken met onzinnige gasten die werkelijk niks te melden hebben. Ik kom toch steeds op deze show uit omdat er verder weinig is op de late avond en de muziek is gewoon uitstekend, maar geef deze uren aan Dennis Hoebee ofzo.
Hier sluit ik me bij aan. Mij kan de presentatie van Thijs ook niet bekoren. Ik zie van Inkel wel graag terug bij Veronica met een snelle show. NPO radio 2 past hem niet zo vind ik.
ramonnekefeest

Bericht door ramonnekefeest »

ramonnekefeest schreef: 08 jan 2025 09:50
WFNX schreef: 07 jan 2025 23:04 Misschien kunnen ze bij Mediahuis Radio (als men meeleest) even goed naar die nieuwe themakanalen zoals Veronica GvO en bijvoorbeeld Slam 90s kijken, want ze klinken voor geen meter op de stream. Ze zijn erg blikkerig en missen dynamiek (het is allemaal vrij vlak nu) Bovendien zijn ze een stuk zachter dan de overige themakanalen (waarbij Veronica non-stop ook zacht en matig klinkt in tegenstelling tot het hoofdkanaal, Rock en het Top 1000 kanaal). Alsof de processing op deze kanalen echt compleet verkeerd staat ingeregeld.
Hier sluit ik me bij aan. Via DAB klinkt het best oké, behalve de non-stop editie. Dat geluid klinkt via DAB als een slechte mp3, dit was trouwens bij Vintage ook al.

Veronica Goud Van Oud is nog niet toegevoegd op V Tuner. Hier draaien veel internetradio’s op.

Het hoofdkanaal van Sublime wordt wel aangegeven op Sonos(Tune in), maar speelt niet af. Via Tune in (de app, los van Sonos werkt het wel)
JA, Veronica Goud Van Oud is nu ook te ontvangen op diverse internetradio's. (V tuner/ Tune in).

Sublime via Sonos wil nog steeds niet starten. (op 2 systemen getest)

Geluid op diverse DAB radio's van Veronica Non-stop klinkt nog steeds als een slechte mp3, niet naar te luisteren.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

ramonnekefeest schreef: 12 jan 2025 13:25
ramonnekefeest schreef: 08 jan 2025 09:50
WFNX schreef: 07 jan 2025 23:04 Misschien kunnen ze bij Mediahuis Radio (als men meeleest) even goed naar die nieuwe themakanalen zoals Veronica GvO en bijvoorbeeld Slam 90s kijken, want ze klinken voor geen meter op de stream. Ze zijn erg blikkerig en missen dynamiek (het is allemaal vrij vlak nu) Bovendien zijn ze een stuk zachter dan de overige themakanalen (waarbij Veronica non-stop ook zacht en matig klinkt in tegenstelling tot het hoofdkanaal, Rock en het Top 1000 kanaal). Alsof de processing op deze kanalen echt compleet verkeerd staat ingeregeld.
Hier sluit ik me bij aan. Via DAB klinkt het best oké, behalve de non-stop editie. Dat geluid klinkt via DAB als een slechte mp3, dit was trouwens bij Vintage ook al.

Veronica Goud Van Oud is nog niet toegevoegd op V Tuner. Hier draaien veel internetradio’s op.

Het hoofdkanaal van Sublime wordt wel aangegeven op Sonos(Tune in), maar speelt niet af. Via Tune in (de app, los van Sonos werkt het wel)
Sublime via Sonos wil nog steeds niet starten. (op 2 systemen getest)
Ik ben niet de enige met dat probleem dus
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Buckhead schreef: 12 jan 2025 10:35 Lisanne is echt een reden om de radio uit zettten, ik zie haar liever eerst een paar jaar in de nacht bij 3fm. Lijkt ook weinig affiniteit met de muziek van Veronica te hebben.
Waar blijkt dat laatste uit? Bij Stenders is het duidelijk bijvoorbeeld dat hij geen affiniteit had met bepaalde Radio 2 artiesten. Heeft Lisanne vergelijkbare acties?
God is a DJ
Buckhead

Bericht door Buckhead »

Phoenix schreef: 12 jan 2025 14:50
Buckhead schreef: 12 jan 2025 10:35 Lisanne is echt een reden om de radio uit zettten, ik zie haar liever eerst een paar jaar in de nacht bij 3fm. Lijkt ook weinig affiniteit met de muziek van Veronica te hebben.
Waar blijkt dat laatste uit? Bij Stenders is het duidelijk bijvoorbeeld dat hij geen affiniteit had met bepaalde Radio 2 artiesten. Heeft Lisanne vergelijkbare acties?
Haar uitspraak van bekende 70-s en 80-s en 90-s artiesten wel eens gehoord? Ze heeft geen idee.
MFM

Bericht door MFM »

Is het iemand al opgevallen dat tussen regio Rotterdam en regio Den Haag de programma’s af en toe niet te volgen zijn als je bijvoorbeeld op de A4(Delft), A20 (ring R’dam) of A13 rijdt?
Het hapert continu tussen dab+ en FM. Waarbij er dus steeds een seconde vertraging tussen FM en dab+ zit waardoor er tijdens de rit soms minutenlang gestotterd wordt. Onbeluisterbaar als je daar in de file staat.

Alleen op Veronica, overige zenders werken allemaal prima.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

MFM schreef: 12 jan 2025 18:16 Is het iemand al opgevallen dat tussen regio Rotterdam en regio Den Haag de programma’s af en toe niet te volgen zijn als je bijvoorbeeld op de A4(Delft), A20 (ring R’dam) of A13 rijdt?
Het hapert continu tussen dab+ en FM. Waarbij er dus steeds een seconde vertraging tussen FM en dab+ zit waardoor er tijdens de rit soms minutenlang gestotterd wordt. Onbeluisterbaar als je daar in de file staat.

Ja, Janno was dit opgevallen.
Janno schreef: 23 okt 2024 18:13 Even iets heel anders: in mijn regio (grofweg tussen Den Haag en Rotterdam) is de ontvangst van Veronica op FM matig. Als ik in de auto Veronica aan heb staan hoor ik sinds kort een soort ‘stotterend’ geluid, alsof de plaat heel even blijft hangen. Je krijgt dan kort achter elkaar hetzelfde geluid te horen, een seconde maar of minder. Het gebeurt bij talks, muziek, reclame en nieuws, dus het lijkt me dat het iets met het signaal te maken heeft. Het is echt een reden om een andere zender op te zetten. Is er iemand die dit herkent en weet wat het zou kunnen zijn?
God is a DJ
Janno

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 12 jan 2025 18:30
MFM schreef: 12 jan 2025 18:16 Is het iemand al opgevallen dat tussen regio Rotterdam en regio Den Haag de programma’s af en toe niet te volgen zijn als je bijvoorbeeld op de A4(Delft), A20 (ring R’dam) of A13 rijdt?

Ja, Janno was dit opgevallen.
Janno schreef: 23 okt 2024 18:13 Even iets heel anders: in mijn regio (grofweg tussen Den Haag en Rotterdam) is de ontvangst van Veronica op FM matig. Als ik in de auto Veronica aan heb staan hoor ik sinds kort een soort ‘stotterend’ geluid, alsof de plaat heel even blijft hangen. Je krijgt dan kort achter elkaar hetzelfde geluid te horen, een seconde maar of minder. Het gebeurt bij talks, muziek, reclame en nieuws, dus het lijkt me dat het iets met het signaal te maken heeft. Het is echt een reden om een andere zender op te zetten. Is er iemand die dit herkent en weet wat het zou kunnen zijn?
Ja, het is echt een uitschakelfactor. Ik hoor het van mensen uit mijn omgeving ook. De laatste tijd zet ik om die reden in de auto maar radio 10 of Joe aan. De ergernis is te groot, het klinkt vreselijk. De ontvangst is hier in de regio ook veel minder dan elders waar ik kom in Nederland. Het is begonnen met de nieuwe FM-frequentie van Veronica.
EtherScout

Bericht door EtherScout »

Janno schreef: 12 jan 2025 21:12

Ja, het is echt een uitschakelfactor. Ik hoor het van mensen uit mijn omgeving ook. De laatste tijd zet ik om die reden in de auto maar radio 10 of Joe aan. De ergernis is te groot, het klinkt vreselijk. De ontvangst is hier in de regio ook veel minder dan elders waar ik kom in Nederland. Het is begonnen met de nieuwe FM-frequentie van Veronica.
Dit komt, doordat de commerciële FM-netten geen volledige dekking hebben. Er is ervoor gekozen, om de landelijke netten grofweg ongeveer hetzelfde aantal mensen te laten bereiken, alleen niet op precies dezelfde plaatsen. Het netwerk van Veronica heeft toevallig tussen Den Haag en Rotterdam een witte vlek. Andere netwerken hebben dat op andere plaatsen. Voor volledige dekking van 4 publieke plus 9 commerciële netten, plus de regionale en lokale netten, plus ruimte voor België en Duitsland, is helaas geen plaats in de FM-band.

Mijn tip in deze is: zet automatisch omschakelen van DAB+ naar FM uit en luister enkel via DAB+.
Janno

Bericht door Janno »

EtherScout schreef: 13 jan 2025 12:31
Janno schreef: 12 jan 2025 21:12

Dit komt, doordat de commerciële FM-netten geen volledige dekking hebben. Er is ervoor gekozen, om de landelijke netten grofweg ongeveer hetzelfde aantal mensen te laten bereiken, alleen niet op precies dezelfde plaatsen. Het netwerk van Veronica heeft toevallig tussen Den Haag en Rotterdam een witte vlek. Andere netwerken hebben dat op andere plaatsen. Voor volledige dekking van 4 publieke plus 9 commerciële netten, plus de regionale en lokale netten, plus ruimte voor België en Duitsland, is helaas geen plaats in de FM-band.

Mijn tip in deze is: zet automatisch omschakelen van DAB+ naar FM uit en luister enkel via DAB+.
Mijn probleem is dat ik geen DAB+ in de auto heb, alleen FM. Het lijkt dus voornamelijk aan FM te liggen in mijn geval. Mijn zwager ervaart hetzelfde met ook alleen FM. Eventueel kan ik overgaan op Bluetooth, wat wel mogelijk is op mijn autoradio, maar bij korte ritjes in de buurt is dat gedoe.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Ik zie dat er van 20 januari tot 31 januari een 80's histlijst wordt uitgezonden. Waarom moet dat zo ontzettend lang duren? Echt twee weken om Veronica niet aan te zetten.
jessica

Bericht door jessica »

Bij 2 weken is het effect in de luistercijfers het best zichtbaar. Na 1 of 2 dagen gaan de mensen omschakelen en dan blijven ze hangen tot het einde.
Waarschijnlijk tien dagen lang 100 liedjes van 1000 terug naar 1 tussen 10 en 19 uur.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Zowat ieder radiostation zendt vanmiddag om 17:10 het nieuwste nummer van Kensington uit: "Dit optreden wordt op radiozenders NPO Radio 2, NPO 3FM, Qmusic, Radio 538, Veronica en KINK tegelijk uitgezonden."

Zo ontzettend belangrijk is die band nou toch ook weer niet? en echt totaal inwisselbaar dit item.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Knap dat ze zoiets voor elkaar weten te boksen. Zou er dan gewoon geschoven worden met centen? En inderdaad, zo belangrijk is deze band niet. Maar eigenlijk is geen enkele band belangrijk, want het is afhankelijk van je smaak.
Plaats reactie